Motorrijders vrijgesteld van kilometerheffing?

Vrijstelling voor motorrijders.....

  • Ja, dit wordt ingevoerd

    Stemmen: 85 66,9%
  • Nee, gaat nooit gebeuren

    Stemmen: 42 33,1%

  • Totaal aantal stemmers
    127

Fully

MF veteraan
6 jun 2003
14.110
4
Ermelo
Het CDA wil dat motorrijders worden vrijgesteld van de kilometerheffing. Dat stelt het CDA-Kamerlid Ger Koopmans maandag in een interview in het AD.

*O*

Hoorde het vanmorgen op de radio (in de auto :P ). Ik vind het nu al een goed plan, maar zelf vrees ik het ergste.

Krijgen wij de vrijstelling of is het maar een politiek proefballonnetje?


bron: www.nu.nl | www.ad.nl
 
Laatst bewerkt:
Het CDA wil dat motorrijders worden vrijgesteld van de kilometerheffing. Dat stelt het CDA-Kamerlid Ger Koopmans maandag in een interview in het AD.

*O*

Hoorde het vanmorgen op de radio (in de auto :P ). Ik vind het nu al een goed plan, maar zelf vrees ik het ergste.

Krijgen wij de vrijstelling of is het maar een politiek proefballonnetje?


bron: www.nu.nl | www.ad.nl

Tja het is een proefballonnetje, op het moment dat de Algemene Rekenkamer gaat uitrekenen hoeveel de staatskas mis loopt door deze "ontheffing" wordt het ballonnetje door Bos lek geprikt....
 
Meneer Koopmans blijkt autofanaat te zijn:

Op de Duitse autowegen trapt Ger Koopmans graag het gaspedaal in van zijn Audi A4. ,,Heerlijk, om even te voelen hoe hard hij kan,’’ zegt het CDA-Kamerlid uit het Limburgse Velden.

Ook in Nederland rijdt hij af en toe te hard. ,,Er valt geregeld een envelop uit Leeuwarden op de mat.’’


bron: www.ad.nl
 
Laatst bewerkt:
Meneer Koopmans blijkt autofanaat te zijn:

Op de Duitse autowegen trapt Ger Koopmans graag het gaspedaal in van zijn Audi A4. ,,Heerlijk, om even te voelen hoe hard hij kan,’’ zegt het CDA-Kamerlid uit het Limburgse Velden.

Ook in Nederland rijdt hij af en toe te hard. ,,Er valt geregeld een envelop uit Leeuwarden op de mat.’’


bron: www.ad.nl


Jeetje een ECHT Mensch van vleesch en bloed in de politiek? Wat doet die gozer daar?

Ga er maar vanuit dat er betaald moet worden. Er moet namelijk ALTIJD betaald worden aan dat grote zwarte gat wat "overheidsbegroting" heet.

Wel grappig. Mijn begroting moet altijd sluitend zijn. Die van onze politieke vrienden niet. Ze kunnen immers een immens "tekort" hebben.
Moet ik eens gaan verduidelijken bij de Rabobank. Gaan ze echt niet mee accoord!
 
Krijgen wij de vrijstelling of is het maar een politiek proefballonnetje?
Ik ben bang dat dit een politiek proefballonnetje is.

Aan de andere kant: op de motor zijn de sluipwegen veel makkelijker te rijden. Even een trekkertje inhalen op een smal dijkje is met de auto onmogelijk, met de motor kan dat op het juiste moment nog wel lukken.
En dan is er nog de uitdaging van het elektrieke kastje wat de identificatie moet versturen. De doorsnee motorfiets heeft met zijn drie draadjes voor de elektriciteit veel creatieve mogelijkheden voor fraude.
 
Aangezien de meeste motoren toch amper km's maken, is het waarschijnlijk het meest rendabel om voor die jaarlijkse bijdrage te gaan, anders moet je op heel veel motoren chippies gaan plakken die jaarlijks dan 4,50 af gaan rekenen ofzo :z
 
Nog een artikel hierover:

‘Jaloerse autorijder kan toch ook op de motor stappen’
Het klinkt motorrijders als muziek in de oren: als het aan het CDA ligt hoeven zij straks vrijwel geen kilometerheffing te betalen. Tweede Kamerlid Ger Koopmans vindt dat logisch: ,,Met de kilometerheffing willen we de files aanpakken.
Maar motoren zorgen niet voor langere verkeersopstoppingen. Daarom moet rekeningrijden voor hen zo goed als gratis worden.’’

Alleen voor de grootste ‘racemonsters’, motoren die het milieu het meest vervuilen, wil het CDA een uitzondering maken. ,,Die moeten van ons iets meer betalen.’’

Koopmans kan zich voorstellen dat sommige automobilisten het gemeen vinden dat motorrijders straks goedkoper uit zijn. ,,Maar als ze echt jaloers zijn, zou ik zeggen: ga voortaan ook met de motor.’’ Voorzitter Nico Perk van de belangenclub voor motorrijders, de MAG, is het daar helemaal mee eens. ,,Als de automobilist zich nog zit te scheren in de file, zit ik allang bij de baas. Logisch dus, dat wij minder of geen kilometerheffing hoeven te betalen.’’

bron: www.ad.nl

Zouden automobilisten niet weten dat we nu ook al minder wegenbelasting en BPM betalen? :? :P
 
Laatst bewerkt:
Indien kilometerheffing komt, vervalt de wegenbelasting. Komt in plaats van.
Betaal je 30Euro per maand wegenbelasting en je rijdt amper, terwijl een ander duizenden kilometers maakt voor hetzelfde 30Euro per maand... Dan wordt dit oneerlijk.
En om dit aan te vechten (en de zakken te vullen, omdat kilometerheffing duurder is) gaan ze dit invoeren!

Helaas...
 
Ok, nu dus an mass je eigen politieke partij benaderen om dit plan te steunen.

Argument:

De motor veroorzaakt geen file. Nee ook niet op knelpunten want op knel punten kunnen we er ook langsrijden en hoeven we niet in te voegen.

Omdat:
1. De meeste knelpunten dubbelbaans zijn of binnenkort worden
2. Ook bij enkelbaans we vaak er langs kunnen en mogen

Ook veroorzaken we geen parkeerproblemen en kunnen de rijbanen veel smaller worden als meer mensen op de motor gaan.
 
Alleen voor de grootste ‘racemonsters’, motoren die het milieu het meest vervuilen, wil het CDA een uitzondering maken. ,,Die moeten van ons iets meer betalen.’’
_O- wat is dít nou weer :z

Zag gisteren op TV nog een skibaan van 20.000 vierkante km in Dubai.. buiten 50 graden, binnen -4. Maar gelukkig laten we hier de "grootste racemonsters" wat meer betalen, komt 't toch nog allemaal goed _O-
 
Leuk verhaal onder de noemer "politiek scoren.....".

Maar zoals altijd: iemand gaat dit betalen. Ik vrees dat wij motorrijders dit zijn ;).
 
Ik betwijfel dat dit zal gebeuren. Maar zo ja: ik zou er superblij mee zijn! Mag ik dan misschien toch van mn baas op mn motor naar het werk in de toekomst :D (Mag nu niet ivm 'representatieve functie') :(
 
Lees eens wat er staat. Volgens deze meneer moet het voor motorrijders zo goed als gratis worden en alleen de grootste en zwaarste racemonsters (sinds wanneer zijn die groot en zwaar?) moeten dan iets meer betalen.


Laat weer een hoop ruimte over, nietwaar?
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt te mooi om waar te zijn. |(

Ik geloof er dan ook niet in en ben bang dat geitewollen sok Bos er een stokje voor steekt en wij gewoon mee kunnen betalen. '( '( '(
 
En er nog intrappen ook. :X

Niets krijg je er wordt je hoogstens wat beloofd. :+

Met de lease bijtelling idemdito, waren er ook mensen die dachten dat ze minder gingen betalen. Nee je betaald evenveel en alleen de grotere, vervuilendere en duurdere auto's betalen gewoon weer meer.

Eerst zien dan pas geloven.
 
Achja, we zien wel... ik zou dat politieke gebeuren daar in Den Haag maar niet te veel op haar woord geloven... ze hebben ons al 'gematst' met de APK.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan