Motorrijders vrijgesteld van kilometerheffing?

Vrijstelling voor motorrijders.....

  • Ja, dit wordt ingevoerd

    Stemmen: 85 66,9%
  • Nee, gaat nooit gebeuren

    Stemmen: 42 33,1%

  • Totaal aantal stemmers
    127
Het CDA wil dat motorrijders worden vrijgesteld van de kilometerheffing. Dat stelt het CDA-Kamerlid Ger Koopmans maandag in een interview in het AD.

Staat er toch echt hoor...

:Z ;)
Maar de rest staat er ook he..
"Alleen een hele kleine bijdrage voor motoren is acceptabel. Ze maken tenslotte gebruik van de weg"
Dus niet niets.
 
Maar de rest staat er ook he..
"Alleen een hele kleine bijdrage voor motoren is acceptabel. Ze maken tenslotte gebruik van de weg"
Dus niet niets.
Dat is dus waarschijnlijk weer zo'n 'vrije interpretatie' door de pers, om een mooie kop te hebben... Zoals zo vaak dekt de vlag de lading weer niet |(
 
Klinkt leuk, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat t natuurlijk onzin is dat motorrijders niets hoeven te betalen. Wij rijden op dezelfde weg en tanken dezelfde benzine... Alleen gebruiken we van beiden wat minder. Dus minder betalen lijkt me logisch, maar helemaal niets is natuurlijk raar...

:Y

Ja, we betalen ook al BTW, BPM, accijns en wegenbelasting.

Maar de invoering voor KM heffing gedurende de spits is om de files te bestijden en daarvoor help het niet aangezien we files korter maken ipv langer.
Ja,korter want anders rij ik in de auto

~[Edit] kwartjee van Kok vergeten maar die is ook maar tijdelijk zolang de brandstof te goedkoop is.
 
Laatst bewerkt:
CHeck de reacties van die gefrustreerde koekblikkers over de vrijstellingen.
Sommigen beweren zelfs dat motorrijders verantwoordelijk zijn voor de files.

 
En wat staat er allemaal in Frankrijk om geld te innen :?

Als er iets horizonvervuilend is als je op zo'n mooie strakke weg tussen de bergen door rijdt, dan zijn het wel die mega bouwwerken met slagboompjes.

En kost ook nog eens een hoop tijd + files bij de boompjes omdat niet iedreen gelijk bij de juiste slagboom gaat staan en ze kleingeld niet kan vinden :X


heb ik het hier over tolwegen :?

das zowiezo al klinklare onzin.

:+
 
Ja, we betalen ook al BTW, BPM, accijns en wegenbelasting.

Maar de invoering voor KM heffing gedurende de spits is om de files te bestijden en daarvoor help het niet aangezien we files korter maken ipv langer.
Ja,korter want anders rij ik in de auto

\[Edit] kwartjee van Kok vergeten maar die is ook maar tijdelijk zolang de brandstof te goedkoop is.

Ik probeerde duidelijk te maken dat je in verhouding minder moet gaan betalen dan een automobilist. En de wegenbelasting zou in dit geval ook afgeschaft worden. Ik vind t initiatief ook echt wel in orde hoor, denk alleen niet dat t reeel is.

Automobilisten gunnen je nu al niets (probeer maar eens zonder gezeik tussen een file door te rijden), laat staan als je niet betaald aan KMheffing of iets dergelijks. Dan is de wereld ineens te klein...
 
Belasting naar een absoluut minimum (vaste maandlast) en de brandstof hoger belasten (variabel, afhankelijk van aantal gereden kilometers). ...wordt al jaren geroepen maar de politiek gaat er aan voorbij met de smoes dat de pomphouders aan de grens failliet gaan omdat grensbewoners massaal in het naastliggend land gaat tanken. Wordt anders als de brandstofprijzen in heel EU hetzelfde zouden zijn maar dat blijkt onmogelijk (wat hebben we dan aan dat EU als zoiets logisch al niet gerealiseerd kan worden?).

In nederland is de auto en de brandstof helaas al tientallen jaren lang een makkelijke bron van inkomsten; ideaal om al die begrotingstekorten mee te financieren (net als "ons" aardgas..... :X Het gepeupel (dat zijn wij) dat dagelijks naar 't werk moet en noodgedwongen(!) in de file staat doet dat niet voor de lol (schijnen ze wel te denken daar in Den Haag) maar omdat er geld verdiend moet worden. Juist die mensen die dat geld verdienen en dit land boven water houden worden keer op keer door "hun overheid" opgezadeld met alsmaaroplopende leefkosten |( Zum kotzen..... :r

Trouwens, kun je nagaan: als die dollar niet zo in elkaar gedonderd was zoals die nu is, had je nu allang 3 euro per liter betaald en had je ongetwijfeld al een aantal auto/motorloze zondagen gehad! Zit je dan met je dure motor voor die leuke ontspannende toerritjes op zondag :X

Nu maar hopen dat de olie-producerende landen niet allemaal in euro's betaald willen worden voor hun zwarte meuk.


daar leg je het probleem precies goed, bij de werkende valt nog steeds iets te halen.

en zolang wij het "nog" goed hebben zal dit ook wel weer geaccepteerd worden.

'(
 
CHeck de reacties van die gefrustreerde koekblikkers over de vrijstellingen.
Sommigen beweren zelfs dat motorrijders verantwoordelijk zijn voor de files.


Even een stukje gequote van een bericht daar:

Als automobilist rij je toch snel wat voorzichtiger als er een mototrijder in de buurt is want je weet nooit wat ze gaan doen en als het verkeerd gaat heb jij iemand onder de auto liggen en dat heb je met een andere automobilist niet.

Moet dat nog tegenkomen hoor, een automobilist die voorzichtig is als er een motorrijder rijdt...
 
Ik probeerde duidelijk te maken dat je in verhouding minder moet gaan betalen dan een automobilist. En de wegenbelasting zou in dit geval ook afgeschaft worden. Ik vind t initiatief ook echt wel in orde hoor, denk alleen niet dat t reeel is.

Automobilisten gunnen je nu al niets (probeer maar eens zonder gezeik tussen een file door te rijden), laat staan als je niet betaald aan KMheffing of iets dergelijks. Dan is de wereld ineens te klein...

De wegen belasting afgeschaft? Geloof er niets van ( misschien tijdelijk?)
Hoe dan ook iedereen gaat meer betalen.
O,ja de overheid beweert dat de werkgevers dit zullen vergoeden. 1 is niet waar. 2 als ze dat doen is het effect dus nul.

Overigens kan ik prima tussen de file door zonder gezeik.
 
Even een stukje gequote van een bericht daar:

Als automobilist rij je toch snel wat voorzichtiger als er een mototrijder in de buurt is want je weet nooit wat ze gaan doen en als het verkeerd gaat heb jij iemand onder de auto liggen en dat heb je met een andere automobilist niet.

Moet dat nog tegenkomen hoor, een automobilist die voorzichtig is als er een motorrijder rijdt...

Dan ben jij mij nog nooit tegengekomen, ik geef motoren altijd alle ruimte, maar dat is logisch, rij immers zelf ook motor:P . Heb btw ook ff een stuk van die site doorgelezen, maar die automobilisten zijn gewoon allemaal jaloers.

Ik heb trouwens CDA gestemd *O* ;)
 
Sinds wanneer neemt het CDA het op voor de motorrijder? ...
Ongemerkt al heel lang, er zit al jaren een CDA'er die erg fanatiek motorrijder is. Alleen zit die op een andere post dus die kan hoogstens intern de boel eens wakker schudden.
 
Trouwens, viel me pas geleden eigenlijk pas op.... de overheid is al jaren bezig 'sluiproutes' af te sluiten dmv doseersystemen die enorm vertragend werken vanwege 'de overlast voor aanwonenden'.... volgens mij een wassen neus want zo zorg je er voor dat de mensen wel in de file aan moeten sluiten op de snelweg en je dus extra kilometerheffing binnen kunt slepen....
We gaan bij de supermarkt toch ook niet allemaal in dezelfde rij staan bij 1 kassa terwijl er 5 open zijn??? Maar goed, alles draait om geld.
 
Gaat echt niet gebeuren. Ze laten heus niet zomaar inkomsten lopen, als ze aan de andere kant flink aan het bezuinigen zijn (denk o.a. maar aan de verzekeringspremies die niet meer aftrekbaar zijn vanaf volgend jaar).
 
In Luxemburg, het rijkste land op deze aardkloot, is vrijwel alles goedkoper dan hier.
Wat doen zij beter of wij slechter?

De dienstensector is enorm groot daar.
Het bruto nationaal product wordt grotendeels, mede door het bankgeheim,
uit de diensten-sector gegenereerd.
Ook het toerisme is een factor van belang.

Aangezien de dienstensector in elke moderne economie een grote rol speelt
is het denk ik niet handig om toeristje te pesten met dure benziene en tolwegen...
Waarom komt onze regering nooit uit met "zijn" geld zonder de burgers die de economie
draaiende houden uit te wringen op de bekende melkkoetjes auto en huis?

Okay de euro zal er deels debet aan zijn (nivellering tussen rijke en armere landen).
Maar bijna nergens in de wereld is mobiliteit zo duur als in ons land.
Iemand economie gestudeerd hier? Ik snap 't niet!
 
Laatst bewerkt:
Het is zeker verrassend dat een kamerlid iets roept, ten voordele van de motorrijder, nl dat rekeningrijden hem minder gaat kosten dan dat het de gem. automobilist zal gaan doen.
Er zit dus welzeker een adder onder het gras....hij heeft het nl. over minder en NIET over gratis!!!!
Wat bijv. te denken van wat hij bedoelt met de grote monstrrs?
Is dat alles boven de 125cc of doelt hij op de grote, brede toerfietsen, zoals de Pan's, de GoldWings, de Harley's en dat type motoren.

En roept hij dat nu omdat hij zoveel met de motorrijder(ster) op heeft of voelt hij aan zijn water dat de kansloze club die nu onze regering vormt wellicht geen 4-jarig lvene beschoren is en er nu alvast zieltjes gewonnen moeten worden, voordat we met z'n allen naar die "enege"mevrouw Verdonk rennen.........?

Er zit vast een dubbele (CDA)bodem onder dit vehaal.
Ga maar na:

Het hele rekeningrijden is sowieso de grootste volksverlakkerij die er bestaat!!
Elk jaar komt er een onvoorstelbare hoeveelheid belastingeld uit "mobiliteit"binnen!
Dit jaar zo'n 17,3 miljard euro!
Daarvan gaat netan 5 miljard naar mobiliteit (dus OV en wegen etc.) en de grootste bulk verdwijnt in de bodemloze put.
En dat gaat al vele tientallen jaren zo!!
Er had dus geld te over beschikbaar kunnen zijn als men het gereserveerd had voor "mobiliteit".

Klap op dit achterlijke model vuurpijl is de kromme bewering dat "de veroorzakers" moeten betalen!
Het is *krachtterm* te zot voor woorden dat de weggebruiker in zijn algemeenheid (en dan natuurlijk )de auto in het bijzonder nu ineens als welhaast criminele fileveroorzaker wordt afgeschilderd!
Men, jawel diezelfde welhaast criminele weggebruiker, heeft al jaren bakken geld opgehoest die gebruikt hadden moeten worden om toestanden die we nu op de wegen kennen te voorkomen!!!!

Het is ronduit om te kotsen wat in dit land allemaal, ongestraft aan waarheidsverkrachting kan plaatsvinden door onze overheid! :r :r :r

Dit alles wegende zet ik enkele vraagtekens bij het "voah wenagh :P " rekenigrijden voor motoren.
 
In Noorwegen kan het ook. Daar woont familie van Tineke Tolpoort en overal moet je betalen. Je kunt precies zien hoeveel want de tarieven staan op keurige blauwe bordjes. Bovenaan staat een motorfiets. Het bedrag is 0

En 0 NKR is net zoveel als € 0

Dus niet zeuren dat het niet kan. Het kan dus wel.


En even lid worden van de MAG als je denkt dat het niet vanzelf gaat.
 
Oude brikker zegt iets soortgelijks als mijn eerdere post.

Waarom doet de overheid dit soort dingen? Antwoord: omdat ze d'r mee weg komen! Niemand protesteert...we laten als hardwerkende hollanders door onze overheid over ons heen kotsen en gaan braaf iedere 4 jaar naar de stembus zodat er weer een nieuwe kliek op het pluche komt te zitten die over ons heen kan kotsen.

Oppositie? Laat me niet lachen. Een malloot met een pruik en straks een aandachtsgeile Verdonk die zo trots is op NL? _O-

Als NL een bedrijf zou zijn waren we al lang failliet.....
 
Als ik met motor ook KM heffing moet betalen, ga ik met de auto


Ga juist met de motor om die k*t file's voorbij te kunnen... dus KM heffing of niet ga toch wel met de motor....
Maarre ben het wel eens dat we weinig tot niets moeten betalen.... wij zorgen immers niet voor file's...alhoewel de meeste collega's het daat vandaag niet mee eens waren...door die ongelukken van "jullie" komen juist die file's.....vergeten gemakshalve ff dat die ongelukken door "ons" 9 van de 10 keer te wijten is aan niet oplettende koekblikkers...en naar mijn idee staan de meeste file's in Nederland door de kl*te vrachtwagens... omgeslagen...pech...afgevallen lading.... etc etc.... 's nachts rijden met die dingen lijkt me wel een optie... :+
 
Hoe komt men toch aan dat 'motoren staan niet in de file'?

Motoren staan alleen niet in de file omdat het er zo verrekte weinig zijn. Als er drie motoren achter elkaar door de file rijden, rijdt er al minstens één in de weg. Als maar een procent van de blikkers ervoor kiest om met de motor te gaan, staan de motoren net zo goed in de file, alleen dan op de middelste rijbaan.

Dan de factor milieu... In de gunstigste vergelijkingswijze, (personen per voertuig-verbruik) scoren motoren maar marginaal beter dan auto's, if any. Op het gebied van uitstoot scoren ze, generally, een stuk slechter. Kijk je naar gewicht-verbruik, dan scoren motoren allerbelabberst. Als je dus milieutechnisch kijkt, zouden motoren net zoveel moeten betalen als auto's.
 
Laatst bewerkt:
Hoe komt men toch aan dat 'motoren staan niet in de file'?

Motoren staan alleen niet in de file omdat het er zo verrekte weinig zijn. Als er drie motoren achter elkaar door de file rijden, rijdt er al minstens één in de weg. Als maar een procent van de blikkers ervoor kiest om met de motor te gaan, staan de motoren net zo goed in de file, alleen dan op de middelste rijbaan.

Dan de factor milieu... In de gunstigste vergelijkingswijze, (personen per voertuig-verbruik) scoren motoren maar marginaal beter dan auto's, if any. Op het gebied van uitstoot scoren ze, generally, een stuk slechter. Kijk je naar gewicht-verbruik, dan scoren motoren allerbelabberst. Als je dus milieutechnisch kijkt, zouden motoren net zoveel moeten betalen als auto's.



sssssssssshhhhhhh ;)
 
B| wat een gedoe allemaal weer B|

zoals altijd waarom makkelijk doen als het moeilijk gaat.


heel gewoon alle bijtellingen, belastingen en verdere onzin afschaffen.

heel simpel extra heffing op de brandstof.

betaal je exact wat je zou moeten bijdragen.

je betaald dan meer of minder volgens de volgende factoren.

zuinig rijden (minder)
groter verbruik (meer) PC hoofdstraat modelletje
veel km's (meer)
eco uitvoering (minder)
voertuigen van uit andere landen (betalen mee)
etc.


en dat alles zonder accept giro's en ander technische vernuften die langs de wegen staan en de horizon vervuilen.


zullen best wel kanttekeningen aan zitten hoor maar in frankrijk doen ze dit al jaren, dus op europees niveau invoeren en klaar ben je.

Heb jij het wel helemaal goed zitten :X

Niks mooiers als een dikke belastingsvrije oldtimer als 2e voertuig naast je motor :+

Wil jij de benzineprijs nóg verder omhoog gooien |(
 
Wat bijv. te denken van wat hij bedoelt met de grote monstrrs?
Is dat alles boven de 125cc of doelt hij op de grote, brede toerfietsen, zoals de Pan's, de GoldWings, de Harley's en dat type motoren.

Ik zat eerder te denken aan motoren die minder dan 1:15 lopen. racemotoren enzo, dat zijn toch 'monsters'... een pan rijd dacht ik toch makkelijk 1:19 ofzo? toerfietsen zijn alles behalve benzinevreters.


En qua gewicht/verbruik verhouding mag een motor dan wel minder zuinig zijn. maar of je nu 20 of 13 km per liter rijd. dat verschil blijft toch hetzelfde, ongeacht het gewicht...
en minder benzineverbruik is toch minder vervuiling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan