Motorrijders vrijgesteld van kilometerheffing?

Vrijstelling voor motorrijders.....

  • Ja, dit wordt ingevoerd

    Stemmen: 85 66,9%
  • Nee, gaat nooit gebeuren

    Stemmen: 42 33,1%

  • Totaal aantal stemmers
    127
Niet meer dan logish lijkt me. Maar ik moet nog zien dat het doorgaat. En over die grote zware racemonsters, hoe gaan ze dat onderscheid maken? Op motorinhoud? Dan zie ik al gebeuren dat ik met m'n R1100GS ook onder de racemonsters ga vallen!
 
Ik stel voor om voor motoren gewoon het huidige systeem van wegenbelasting te handhaven.

Lijkt me wel zo eerlijk om te betalen, aangezien we wel gebruik maken van de wegen. Huidige bedrag lijkt me wel voldoende :P :Y
 
B| wat een gedoe allemaal weer B|

zoals altijd waarom makkelijk doen als het moeilijk gaat.


heel gewoon alle bijtellingen, belastingen en verdere onzin afschaffen.

heel simpel extra heffing op de brandstof.

betaal je exact wat je zou moeten bijdragen.

je betaald dan meer of minder volgens de volgende factoren.

zuinig rijden (minder)
groter verbruik (meer) PC hoofdstraat modelletje
veel km's (meer)
eco uitvoering (minder)
voertuigen van uit andere landen (betalen mee)
etc.


en dat alles zonder accept giro's en ander technische vernuften die langs de wegen staan en de horizon vervuilen.


zullen best wel kanttekeningen aan zitten hoor maar in frankrijk doen ze dit al jaren, dus op europees niveau invoeren en klaar ben je.
 
Eerste wat ik dacht toen ik las dat "wij" geen files veroorzaken.
Behalve in Groningen O-)

Nah, merk het wel. Zal er wel op neer komen dat ook wij gewoon de l*l zijn.
Zelfde als dat hele Westerscheldetunnelgeneuzel.

Mooi praten kan iedereen B|
 
zullen best wel kanttekeningen aan zitten hoor maar in frankrijk doen ze dit al jaren, dus op europees niveau invoeren en klaar ben je.

Een Portugees gaat dan evenveel betalen als een Nederlander en in het Europese rijk reich kunnen ze (gelukkig) nog tegenstemmen.
 
Laatst bewerkt:
B| wat een gedoe allemaal weer B|

zoals altijd waarom makkelijk doen als het moeilijk gaat.


heel gewoon alle bijtellingen, belastingen en verdere onzin afschaffen.

heel simpel extra heffing op de brandstof.

betaal je exact wat je zou moeten bijdragen.

je betaald dan meer of minder volgens de volgende factoren.

zuinig rijden (minder)
groter verbruik (meer) PC hoofdstraat modelletje
veel km's (meer)
eco uitvoering (minder)
voertuigen van uit andere landen (betalen mee)
etc.


en dat alles zonder accept giro's en ander technische vernuften die langs de wegen staan en de horizon vervuilen.


zullen best wel kanttekeningen aan zitten hoor maar in frankrijk doen ze dit al jaren, dus op europees niveau invoeren en klaar ben je.

Één probleem.
Wat let mensen aan de grens om in het buitenland belastingvrij te tanken? ;)

Maar idd, wereldwijd invoeren en klaar ben je.
 
Laatst bewerkt:
B| wat een gedoe allemaal weer B|

zoals altijd waarom makkelijk doen als het moeilijk gaat.


heel gewoon alle bijtellingen, belastingen en verdere onzin afschaffen.
heel simpel extra heffing op de brandstof.

betaal je exact wat je zou moeten bijdragen.

je betaald dan meer of minder volgens de volgende factoren.

zuinig rijden (minder)
groter verbruik (meer) PC hoofdstraat modelletje
veel km's (meer)
eco uitvoering (minder)
voertuigen van uit andere landen (betalen mee)
etc.


en dat alles zonder accept giro's en ander technische vernuften die langs de wegen staan en de horizon vervuilen.

zullen best wel kanttekeningen aan zitten hoor maar in frankrijk doen ze dit al jaren, dus op europees niveau invoeren en klaar ben je.
En wat staat er allemaal in Frankrijk om geld te innen :?

Als er iets horizonvervuilend is als je op zo'n mooie strakke weg tussen de bergen door rijdt, dan zijn het wel die mega bouwwerken met slagboompjes.

En kost ook nog eens een hoop tijd + files bij de boompjes omdat niet iedreen gelijk bij de juiste slagboom gaat staan en ze kleingeld niet kan vinden :X
 
B| wat een gedoe allemaal weer B|

zoals altijd waarom makkelijk doen als het moeilijk gaat.


heel gewoon alle bijtellingen, belastingen en verdere onzin afschaffen.

heel simpel extra heffing op de brandstof.

betaal je exact wat je zou moeten bijdragen.

je betaald dan meer of minder volgens de volgende factoren.

zuinig rijden (minder)
groter verbruik (meer) PC hoofdstraat modelletje
veel km's (meer)
eco uitvoering (minder)
voertuigen van uit andere landen (betalen mee)
etc.


en dat alles zonder accept giro's en ander technische vernuften die langs de wegen staan en de horizon vervuilen.


zullen best wel kanttekeningen aan zitten hoor maar in frankrijk doen ze dit al jaren, dus op europees niveau invoeren en klaar ben je.

En dan ook gelijk net als in Luxemburg een zelfde benzineprijs bij alle tankstations, scheelt een hoop km's die mensen maken om even naar de andere kant van het dorp/stad te rijden omdat daar de benzine goedkoper is.

evt wel verschil bemand/onbemand, want je moet toch die mensen betalen, maarja aan spul wat ze op die stations verkopen hebben ze dat er ook vast wel weer uit.
 
~

Wordt al gedaan hier, de overheid toucheert zo'n 65% van de benzineprijs :9
Maar waarom met minder genoegen nemen als het ook méér kan :P


Belasting naar een absoluut minimum (vaste maandlast) en de brandstof hoger belasten (variabel, afhankelijk van aantal gereden kilometers). ...wordt al jaren geroepen maar de politiek gaat er aan voorbij met de smoes dat de pomphouders aan de grens failliet gaan omdat grensbewoners massaal in het naastliggend land gaat tanken. Wordt anders als de brandstofprijzen in heel EU hetzelfde zouden zijn maar dat blijkt onmogelijk (wat hebben we dan aan dat EU als zoiets logisch al niet gerealiseerd kan worden?).

In nederland is de auto en de brandstof helaas al tientallen jaren lang een makkelijke bron van inkomsten; ideaal om al die begrotingstekorten mee te financieren (net als "ons" aardgas..... :X Het gepeupel (dat zijn wij) dat dagelijks naar 't werk moet en noodgedwongen(!) in de file staat doet dat niet voor de lol (schijnen ze wel te denken daar in Den Haag) maar omdat er geld verdiend moet worden. Juist die mensen die dat geld verdienen en dit land boven water houden worden keer op keer door "hun overheid" opgezadeld met alsmaaroplopende leefkosten |( Zum kotzen..... :r

Trouwens, kun je nagaan: als die dollar niet zo in elkaar gedonderd was zoals die nu is, had je nu allang 3 euro per liter betaald en had je ongetwijfeld al een aantal auto/motorloze zondagen gehad! Zit je dan met je dure motor voor die leuke ontspannende toerritjes op zondag :X

Nu maar hopen dat de olie-producerende landen niet allemaal in euro's betaald willen worden voor hun zwarte meuk.
 
Maar een Oostenrijker of een Ier moet plots 20% meer gaan betalen voor z'n brandstof omdat jij in de EU de prijzen gelijk trekt?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt leuk, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat t natuurlijk onzin is dat motorrijders niets hoeven te betalen. Wij rijden op dezelfde weg en tanken dezelfde benzine... Alleen gebruiken we van beiden wat minder. Dus minder betalen lijkt me logisch, maar helemaal niets is natuurlijk raar...

:Y
 
och, in het kader van files beperken zouden motorrijders best gesubsudieerd mogen worden. Zullen er vast meer mensen gaan rijden ipv de auto pakken. :)
 
Voorzitter Nico Perk van de belangenclub voor motorrijders, de MAG, is het daar helemaal mee eens. ,,Als de automobilist zich nog zit te scheren in de file, zit ik allang bij de baas. Logisch dus, dat wij minder of geen kilometerheffing hoeven te betalen."
bron: www.ad.nl
Misschien moet Nico zelf ook eens met de auto gaan :+
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd, politici en iets beloven...

Tunnelwet, Westerscheldetunnel, tolgeld, gedifferentieerd tarief voor motorrijders, tijdelijk kwartje van Kok/12 cent van Zalm enz. :X :X
 
Aangezien de meeste motoren toch amper km's maken, is het waarschijnlijk het meest rendabel om voor die jaarlijkse bijdrage te gaan, anders moet je op heel veel motoren chippies gaan plakken die jaarlijks dan 4,50 af gaan rekenen ofzo :z
Denk inderdaad dat zoiets erachter zit... Veel motoren maken nauwelijks km's en de km's die ze maken, maken ze niet op de snelweg. Een vaste bijdrage voor alle motoren levert ws. meer op dan kilometerheffing die dan voor de meesten maar weinig bedraagt.
 
Maar een Oostenrijker of een Ier moet plots 20% meer gaan betalen voor z'n brandstof omdat jij in de EU de prijzen gelijk trekt?
Wat dacht je van een Pool of Hongaar? Dan wordt een tank benzine daar ineens twee maandsalarissen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou de brandstofprijs voor die Hongaar of Roemeen duurder worden....? De brandstofprijzen kunnen hier juist flink omlaag! *O* :+

Voor de Ieren maakt het al helemaal niks uit. Die zitten immers op een eiland en gaan niet over de grens tanken O-)
 
Laatst bewerkt:
Pas wel op dat bij ogenschijnlijk minimale kosten per km al snel flinke jaartotalen ontstaan. Wordt snel meer dan de huidige wegenbelasting!
 
Terug
Bovenaan Onderaan