Motorrijders weren van dijkwegen

sta volledig achter sparky,


oftewel gezien de reacties op zijn posts door enige mf'ers hier trek ik een kleine conclusie uit.

ja we rijden idd wel eens te hard en rijden niet altijd even netjes op de motor.

ja we vinden het zelf ook hinderlijk als anderen wielrenners e.d. in de weg fietsen omdat we dan niet onze ideale lijn kunnen rijden

maar oei val geen wielrenners aan want die zijn heilig!!!


nou zal heel eerlek zijn, laat al die vuile smerige stinkhonden op die klote race fiets ter plekke neer vallen!!!!

zondag weer ruzei gehad met zon kut jup!
ze reden met zn vieren op een lege dijk met een leeg fiets pad er naast midden op de weg! en dan zeg je dat er ook een feits pad is uitgevonden en het enigste wat je kan krijgen is een grote bek en een middelvinger.

op een terras hoef je echt geen discussie aan te gaan, ze hebben toch wel gelijk stelletje eigenwijze draken!

je snijd ze toch altijd af, maakt teveel herrie, rijd te hard en stinkt!


jup correct meneer de hondelul maar u fiets midden op de weg lekker veilig he? met al die snelle motoren.............



en nee ben niet heilig doe ook hard rijden en heb echt wel respect voor anderen op de dijk, bij paarden altijd!!!! met koppeling in en stat. rpm voorbij, bij kleine kinderen altijd vaart minderen en rustig voorbij, met auto's en fietsers altijd wachten totdat de fieters en de auto elkaar gepasseert hebben en dan kijken naar een gaatje,

en ja ook ik heb een blinde rossi in mezelf,

doe ermee wat je wil ik word triest van de racties hier van sommige op andere, en laat dat consumentenbond forum maar helemaal zitten te triest voor woorden..........

Wat een frustraties t.o.v. die fietsers, man. Met mensen als jij heb je geen anti-motor beweging meer nodig.................
 
Als onze uitlaten niet iets luider klinken als origineel horen de koekblikkers en fietsers ons niet meer aankomen en dan schikken ze nog harder!
 
Vaak worden dijken afgesloten voor motoren omdat er enkele zotten zijn die fietsers een heerlijke zondag op de fiets niet gunnen op de dijk, of een wandeling.

Sommige eikels die denken nog steeds dat een dijk een ultieme racebaan is.
DIE motorrijders verpesten het voor de modale motorrijder die anderen wel de ruimte gunt voor hun hobby of vrijetijd op de dijk, en daarmee ook rekening houd door met gepast snelheid wandelaars en fietsers te passeren.

Van mij mag de politie het rijbewijs wel innemen (opnieuw rijexamen doen, ook theorie) van al diegene die zich niet kunnen of willen gedragen op een dijk.
Mogen ze inderdaad ook doen met wielerterroeristen
Scheuren doe je maar in je eigen tuin of op een circuit.

Inderdaad: wielerterroeristen op de wielerbaan.
 
Als we nou eens met een groep MFers ook zon apenpakkie aandoen (de benen scheren :') ) en ons als wielrenners voordoen. En dan de dijkwegen van NL onveilig maken om zodoende het probleem te verplaatsen O-)
 
sta volledig achter sparky,


oftewel gezien de reacties op zijn posts door enige mf'ers hier trek ik een kleine conclusie uit.

ja we rijden idd wel eens te hard en rijden niet altijd even netjes op de motor.

ja we vinden het zelf ook hinderlijk als anderen wielrenners e.d. in de weg fietsen omdat we dan niet onze ideale lijn kunnen rijden

maar oei val geen wielrenners aan want die zijn heilig!!!


nou zal heel eerlek zijn, laat al die vuile smerige stinkhonden op die klote race fiets ter plekke neer vallen!!!!

zondag weer ruzei gehad met zon kut jup!
ze reden met zn vieren op een lege dijk met een leeg fiets pad er naast midden op de weg! en dan zeg je dat er ook een feits pad is uitgevonden en het enigste wat je kan krijgen is een grote bek en een middelvinger.

op een terras hoef je echt geen discussie aan te gaan, ze hebben toch wel gelijk stelletje eigenwijze draken!

je snijd ze toch altijd af, maakt teveel herrie, rijd te hard en stinkt!


jup correct meneer de hondelul maar u fiets midden op de weg lekker veilig he? met al die snelle motoren.............



en nee ben niet heilig doe ook hard rijden en heb echt wel respect voor anderen op de dijk, bij paarden altijd!!!! met koppeling in en stat. rpm voorbij, bij kleine kinderen altijd vaart minderen en rustig voorbij, met auto's en fietsers altijd wachten totdat de fieters en de auto elkaar gepasseert hebben en dan kijken naar een gaatje,

en ja ook ik heb een blinde rossi in mezelf,

doe ermee wat je wil ik word triest van de racties hier van sommige op andere, en laat dat consumentenbond forum maar helemaal zitten te triest voor woorden..........

Als de frusti's weer normale stukken tekst kunnen tikken wil ik wel een poging doen om ook mijn mening normaal en onderbouwd neer te zetten. Tegenover dat oeverloze gefrustreerde gezanik, laat maar. :W
 
Vaak worden dijken afgesloten voor motoren omdat er enkele zotten zijn die fietsers een heerlijke zondag op de fiets niet gunnen op de dijk, of een wandeling.

Sommige eikels die denken nog steeds dat een dijk een ultieme racebaan is.
DIE motorrijders verpesten het voor de modale motorrijder die anderen wel de ruimte gunt voor hun hobby of vrijetijd op de dijk, en daarmee ook rekening houd door met gepast snelheid wandelaars en fietsers te passeren.

Van mij mag de politie het rijbewijs wel innemen (opnieuw rijexamen doen, ook theorie) van al diegene die zich niet kunnen of willen gedragen op een dijk.

Scheuren doe je maar in je eigen tuin of op een circuit.

Doe even rustig man _O-
Adem je nog wel ? :+
 
welke kant op?? kan me dat dijkje zo niet voor de geest halen. :]
ff verder Blokzijl- Vollenhove ;)
trouwens jij hebt in je achtertuin ook een leuk weggetje,Slijkenborg- Ossenzijl :Y
enne aan de onzinnige discussie over hoe iemand zich moet gaan gedragen op onze mooie dijkweggetjes neem ik niet deel,ik rij ze liever :]


btw,dag Lenuzzz, allez goe? long time no see ;) :W
 
Als onze uitlaten niet iets luider klinken als origineel horen de koekblikkers en fietsers ons niet meer aankomen en dan schikken ze nog harder!

Mee eens. Vroeegahh toen ik me standaard uitlaat erop had, en ik ook over de dijk reed MET de correct geldende maximale snelheid. Oke 5 km/u hoger dan 60... reed ik ook langs een groep fietsers die nogal breed fietste...dus ik er netjes achter blijven...ze hadden niks door...kom op 4 meter achter hun, ga links inhalen...fietser slingert wat...en ik kom langs hun heen...en die meeste linkse fietser schrikt me toch wat joh! En iedereen over de toeren...dat ik er rakelings langs ging... goh wat moest ik anders??? |(

Dus als ik geruisloos aankom is het niet goed. Als ik lawaai maak ben ik aso. En als ik pech heb...maak ik lawaai en rij ik ook nog eens te snel, terwijl ik niet te snel rij, maar omdat het lijkt door het geluid dat ik snel rijd. Of als ik geruisloos aankom, en ze zien me niet op tijd...ben ik roekeloos of ze denken dat ik te snel rij en maken dat kenbaar door handgebaren, terwijl ik gewoon netjes rij.

ZO! |(
 
ff verder Blokzijl- Vollenhove ;)
trouwens jij hebt in je achtertuin ook een leuk weggetje,Slijkenborg- Ossenzijl :Y
enne aan de onzinnige discussie over hoe iemand zich moet gaan gedragen op onze mooie dijkweggetjes neem ik niet deel,ik rij ze liever :]

aha, die bedoel je, inderdaad die lopen ook erg lekker op de motor. We gaan inderdaad niet uitweiden over hoe te gedragen etc, want mijn mening is niet een algemene.
Als je verder maar geniet! :]
 
Ach, bij ons (ochten e.o.) hebben ze gewoon een dikke laag grint over de dijk gekiept...probleem ook 'opgelost'... :( .
Daar is voorlopig niet meer normaal op te rijden, grrrr.
 
Tja, dat is eigenlijk voor niemand leuk, behalve misschien voor de wandelaars en de mensen die langs de dijk wonen.

Scaten gaat dan ook niet meer, wielrenners zijn er ook niet zo blij mee met die smalle bandjes, en mensen die gewoon rustig fietsen houden er ook niet zo van.

Als je daar mag rijden als motorrijder, zou ik de wegbeheerder ervan op de hoogte stellen, en zorgen dat je kunt bewijzen dat je dat gedaan hebt. Als er dan iemand onderuit gaat, kunnen ze aansprakelijk gesteld worden. Misschien dat ze het dan opruimen, of ze zetten een er een bord bij, dan heb je nog niets bereikt natuurlijk.
 
Tja, dat is eigenlijk voor niemand leuk, behalve misschien voor de wandelaars en de mensen die langs de dijk wonen.

Scaten gaat dan ook niet meer, wielrenners zijn er ook niet zo blij mee met die smalle bandjes, en mensen die gewoon rustig fietsen houden er ook niet zo van.

Als je daar mag rijden als motorrijder, zou ik de wegbeheerder ervan op de hoogte stellen, en zorgen dat je kunt bewijzen dat je dat gedaan hebt. Als er dan iemand onderuit gaat, kunnen ze aansprakelijk gesteld worden. Misschien dat ze het dan opruimen, of ze zetten een er een bord bij, dan heb je nog niets bereikt natuurlijk.
:Y :Y
 
Gewoon meer circuits aanleggen met gratis toegang. zie je die asocialen motorrijders ook niet meer op de dijkies :+

en wielrenners zijn idd een plaag. allemaal uitroeien. :P
 
Zullen we als motorrijders eens zo aso gaan doen als wandelaars en fietsers...

Wat ik bedoel. In de meeste plaatsen is er eens per jaar iets van een wieler ronde en eens per jaar een vierdaagse.

Nu gaan we als motorrijders het zelfde regelen. Dus een per jaar motorrace door het dorp/de stad. Paar wegen afsluiten en dan een wedstrijd houden. Nee, we gunnen anderen de ruimte.

Waar ik me ook zo aan erger is de autoloze zondag. Op zich al achterlijk maar geod dan denk je laat ik het beste er maar van maken en de motor nemen. Blijkt dat dit ook niet mag.
 
Eh, is dat niet precies wat er in Eemshaven gedaan wordt?

Ok, het is niet in elke dorpje en elke stad, maar het bestaat wel in Nederland (ik kan ook geen tweede voorbeeld bedenken, trouwens).

Het verstandigste, lijkt me, is hardrijden legaliseren en reguleren. Op bepaalde trajecten, eventueel tegen een niet al te hoge betaling, en bij voorkeur met wat leuke bochtjes erin, zou je dan zo hard mogen rijden als je wilt.

Voorbeeld: leg eens een echte speeltuin aan in de buurt van een populair klaverblad, maar dan zonder vangrails, en vooral zonder auto's. Voor mijn part draai je af en toe de rijrichting om (wie wil er niet een keer linksom over een klaverblad?!?).

Dat kost een keer 3km asfalt, en wat zand en beton voor de fly-over. Dit is veel goedkoper dan een normaal viaduct, omdat er geen snelweg onderdoor hoeft te lopen.

Motorrijders een (relatief veilige) plaats om te spelen, en het andere verkeer heeft minder last van motorrijders, omdat die zich ergens anders gaan uitleven. Iedereen blij, behalve Ome Koos natuurlijk.
 
Eh, is dat niet precies wat er in Eemshaven gedaan wordt?

Ok, het is niet in elke dorpje en elke stad, maar het bestaat wel in Nederland (ik kan ook geen tweede voorbeeld bedenken, trouwens).

Het verstandigste, lijkt me, is hardrijden legaliseren en reguleren. Op bepaalde trajecten, eventueel tegen een niet al te hoge betaling, en bij voorkeur met wat leuke bochtjes erin, zou je dan zo hard mogen rijden als je wilt.

Voorbeeld: leg eens een echte speeltuin aan in de buurt van een populair klaverblad, maar dan zonder vangrails, en vooral zonder auto's. Voor mijn part draai je af en toe de rijrichting om (wie wil er niet een keer linksom over een klaverblad?!?).

Dat kost een keer 3km asfalt, en wat zand en beton voor de fly-over. Dit is veel goedkoper dan een normaal viaduct, omdat er geen snelweg onderdoor hoeft te lopen.

Motorrijders een (relatief veilige) plaats om te spelen, en het andere verkeer heeft minder last van motorrijders, omdat die zich ergens anders gaan uitleven. Iedereen blij, behalve Ome Koos natuurlijk.

We hebben een Nuhrburg ring nodig :Y
Dat zou pas ideaal zijn, jaarkaartje erbij :)
 
We hebben een Nuhrburg ring nodig :Y
Dat zou pas ideaal zijn, jaarkaartje erbij :)
We hebben verschillende Nurburgringen nodig (iedere 20km ongeveer)
Of: zoals reeds verschillende keren aangegeven: de "speelstraat voor volwassenen"
stuk afgesloten autosnelweg ('s avonds hé Vodkat, na de ergste files) en laat iedereen maar zijn gemotoriseerde ding doen.
 
We hebben een Nuhrburg ring nodig :Y
Dat zou pas ideaal zijn, jaarkaartje erbij :)

Geloof het of niet maar zelfs de Heilige Ring heeft last van gemekker en gezeur over herrie, uitstoot van (erg lekker ruikende) uitlaatgassen enzovoorts.

Gewoon meer ciruits aanleggen en iedereen die er over klaagt tegen de muur. ;)
 
Tja.. de scheurijzers die t stoer vinden om over de dijken heen te KNALLEN.. zoals ze vaak weergeven, vergallen en verpesten het weer eens voor de overige motor rijders

Als je die dijk bewoners nu gewoon eens te vriend houd, blijft het voor iedereen leuk

Maarja, de Brikkers en alle andere rustige rijders zullen wel weer de LUL worden dank zij die Testosteron race bommetjes :W

Nu maar wachten tot het algehele verbod komt

Bedankt mensen :} :W goed gedaan, be proud


Je hebt een punt maar wat mij opvalt is dat als ik op mijn vfr over de dijk naar mijn het werk ga. Er altijd wel mensen zijn die me eraf proberen te rijden of met allerlei signalen me proberen duidelijk te maken dat ik rustig moet rijden.
Als ik dan een keer op mijn Enfield over diezelfde dijknaar het werk ga en ik rijdt diezelfde snelheid dan staan diezelfde mensen met heel andere signalen te gebaren hoe mooi ze het wel niet vinden.
Het komt er voor mij op neer dat al die mensen totaal geen snelheid kunnen inschatten en alleen maar met zichzelf bezig zijn.
Een beetje het idee van: Ik rijdt hier op de dijk dus jij mag er met je nieuwerwetse sportmotor niet komen, want jij rijdt te snel en bent daardoor een gevaar.
 
Je hebt een punt maar wat mij opvalt is dat als ik op mijn vfr over de dijk naar mijn het werk ga. Er altijd wel mensen zijn die me eraf proberen te rijden of met allerlei signalen me proberen duidelijk te maken dat ik rustig moet rijden.
Als ik dan een keer op mijn Enfield over diezelfde dijknaar het werk ga en ik rijdt diezelfde snelheid dan staan diezelfde mensen met heel andere signalen te gebaren hoe mooi ze het wel niet vinden.
Het komt er voor mij op neer dat al die mensen totaal geen snelheid kunnen inschatten en alleen maar met zichzelf bezig zijn.
Een beetje het idee van: Ik rijdt hier op de dijk dus jij mag er met je nieuwerwetse sportmotor niet komen, want jij rijdt te snel en bent daardoor een gevaar.

:^ +
veel kabaal is gelijk aan veel snelheid.. :Y :X :+ O-)
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste is dat je rekening houdt met een ander...
Lekker doorknallen op de dijk is niet zo'n probleem, mits je weer de normale snelheid rijdt als je andere verkeersdeelnemers inhaalt, kruisingen oversteekt en langs zijwegen rijdt...

Zelf mag ik ook graag het gas opentrekken op sommige delen dijk. Dat gaat echt wel ver boven de toegestane snelheid, maar ik hou wel rekening met anderen. Dus bij verkeer ga ik gewoon weer terug naar normaal, dieren zoals honden en paarden ga ik heel rustig voorbij, met ingeknepen koppeling, gewoon laten doorrollen die hap. Ik heb geen zogenaamde sportdemper, die voor extra (storend) lawaai zorgt...

Helaas zijn er veel die overal voorbij knallen, zonder rekening te houden met een ander... waar ze ook op rijden, dat maakt me dus geen ruk uit. Zij verpesten het voor de grote groep... Ik heb weleens meegemaakt dat ik een stel van die badgasten prima voorbleef... tot ik een 200 meter voor me 2 paarden zag en in de remmen ging om er rustig voorbij te gaan. Komen die eikels me volgas voorbij knallen, langs de paarden, die vervolgens van schrik gingen steigeren en hun amazones er bijna vanaf donderden... en daar wordt ik dan op aangekeken... :(
 
Laatst bewerkt:
Als de frusti's weer normale stukken tekst kunnen tikken wil ik wel een poging doen om ook mijn mening normaal en onderbouwd neer te zetten. Tegenover dat oeverloze gefrustreerde gezanik, laat maar. :W


ja weet het, ziet er gefrustreerd uit is niet zo, kwam in als eerste in me op, je kent het gezegde toch , eerst doen dan denken....


maar kan er niet zo goed tegen dat iedereeen alles maar in de schoenen van de motorrijders schuift terwijl die wielrenners net zo erg zijn, en op de koop toe ook nog een grote bek hebben


beter zo bereschieter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan