Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ziet het niet echt verkeerd hoor, je mist alleen het feit dat je je tank niet leeg hoef te rijden ervoor. Gewoon met een volle tank op pad gaan, met je dagteller op 0, en dan na 170 Kilometer bijtanken. Dan kun je zien hoeveel liters je getankt hebt, en deel het. Kilometers : liters bijgevulde peut.
Ik heb even gegoogled, maar een R3 heeft een tankinhoud van 14 liter...
Zou je in theorie dus 350 kilometer mee kunnen rijden.
:)
Komt goed met dat rijden, we zijn allemaal ooit eens begonnen, toch? ;)
 
De R3 heeft een tank van 14 liter. Een van de functies van mijn dashboard is dat ik het gemiddelde verbruik kan zien. Vandaar dat ik nu al weet dat ik met 170KM 1/25 heb gereden. Heb zelf nog niet getanked, was afgetankt bij afleveren. Morgen voor eerst zelf tanken want dan touren met 2 vrienden :)
 
Doet mijn man ook op die manier dan kan hij ook in de gaten houden of de motor niet opeens meer gaat verbruiken, dat er dus bijv. Een lek kan zijn...doet ie met de auto's ook
 
Hoe minder erop zit hoe minder er kapot kan gaan! Al die electronica... maar heb wel een motor gezien die ook errruggg mooi is...Kawasaki vulcan 2 tone, zwat wit met oranje streep...
 
Wow echt luxe dat je t gewoon op je dashboard kan aflezen!! Met mijn auto hou ik t ook altijd bij om te kijken of ie t nog goed doet :-P
 
Goedemorgen. ^^

Vroeg me af (en misschien staat het in 13 voorgaande topics hoor) maar zijn er AVB oefeningen (naast de verplichte oefeningen) die vaker worden gekozen dan andere oefeningen? Kan me zo voorstellen dat een vertragingsoefening bv meer inzicht geeft dan een snelle slalom en een achtje meer dan een halve draai...
 
Mijn oude fiets heeft er ook geen, tot nu toe de regel Max 180/200km op een volle tank rijden en dan weer tanken. Voor vertrek ook altijd even in de tank kijken :Y
 
Vandaag van 11 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds op de motor gezeten. M'n vent en ik zijn echt kapot moe nu _O- samen met 4 anderen lekker ritje gereden dat dan weer wel :Y
 
Hi allemaal.

Nou gister ging het een stuk beter hoor mn avb-lesje *O*
Ik kon ineens stapvoetsrijden. Voetje op de rem houden :)
Dus heb nog een aantal keer de stop-opdracht gedaan waarbij de instructeur mee liep
en daarna mocht ik de langzame- sla-om doen.
Ik zeg... moeten die pionen niet wat verder uitelkaar?
Nope zegt hij. nou daar ging ik... ik vond dat ik eerst maar eens om de 2 pionen ging sla-ommen. En de instructeur vond eigenlijk dat ik dat goed had bedacht, ga eerst maar oefenen tot je het gevoel hebt en om en om het pionnetje durf. En dat ging wel oke.. het recht aankomen rijden is nog wel spannend omdat ik niet naar de pionnetjes mag kijken hahaha

daarna weg rijden uit een parkeervak (links af) de eerste 3 a 4 keer vond ik t wel spannend zo een scherpe bocht te maken en ver achterom je schouder te kijken...dus nam ik hem wat ruimer, de laatste 2x ging hij goed.

Instructeur was tevreden en ik mocht voorop terug rijden naar de rijschool.
Ik reed met iemand met een cross-motor verleden en ik dacht.. onee die rijd me er helemaal uit met die oefeningen, maar dat was helemaal niet zo gelukkig.
Deze jongen had wel enorm lange benen, dus omvallen deed hij niet, hij ging gewoon staan met een hangende motor tussen zn bennen in zn handen.... t is niet eerlijk... -O-
Maar des te trotser ben ik dan ik 0 x ben omgevallen *O*

En toen waren we op de rijschool.. ik weer helemaal hyperdepiep dat na vorige week deze les zo lekker ging. rij de P op.. zet de motor in N en zet m uit... stap af.. en denk..... fuck hij blijft niet staan.. onee standaard!!!!.... nou dan laat ik me maar omvallen want tegen houden lukt me toch niet meer (ben 1.58 en kom niet met 2 voeten helemaal aan de grond) nou daar ging ik in slomotion whahahaha
lag ik op de grond in een enorme lachbui met de motor. Instructeur komt aanrijden met die andere jongen en vraagt.. wat doe jij nou!!! Ja ik dacht ik ga er ff lekker bij liggen _O-

Ben de standaard nog nooit vergeten! hoe doe ik dat in hemelsnaam, zie mezelf nog in slomotion omvallen hahahaha.
 
Voor woon werk verkeer besloten om ook op de motor te stappen. Niet alleen daarom natuurlijk maar ook omdat het vooral leuk is :P Heb een lespakket gekocht incl de examens en 16 lessen, daar denk ik wel genoeg aan te hebben. Les 2 keer per week om een beetje vlot erdoorheen te komen.

niels128
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 29 april 2017
Theorie: 31 mei 2017
AVB: nog niet bekend
AVD: nog niet bekend
Rijschool: RMTC Nieuw-Vennep
Lesmotor: Honda NC 750
 
Vandaag van 11 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds op de motor gezeten. M'n vent en ik zijn echt kapot moe nu _O- samen met 4 anderen lekker ritje gereden dat dan weer wel :Y

Hehe ik ook gisteren. Mijn eerste ritje met 2 vrienden. 320KM totaal en veel tips gekregen over hoe ik beste bochten enzo kan nemen. Daar nog beetje moeite mee. Maar ze zeiden dat het op het einde een stuk beter ging dan aan het begin dus al doende leert men.

Heb van 10:15 tot 18:30 gereden ofzo. Maar was vet. Staat nu 502KM op de teller dus mag nu naar max 7000 toeren ipv 6000. Kan ik iig snelweg met 115-ish
 
Laatst bewerkt:
Oeps Miss-J kan de beste gebeuren hoor :Y gelukkig kon je erom lachen ;)

Welkom Niels! Succes met lessen en vooral genieten :)

Via Facebook hadden aantal motorrijders een route gepland en we dachten doen eens gek rijden gewoon mee :Y en zo gingen we op pad met z'n zessen. Kreeg de complimenten dat ze niet konden geloven dat ik m'n rijbewijs nog maar een week had _O- het is even aanvoelen als je met een groep 'onbekende' rijders meerijd maar heb onwijs genoten!

Ben er nu wel achter dat ik iets met het stuur moet doen van mijn motor. Heb toch veel last van m'n nek en schouders :/ kan daardoor vandaag niet meer op pad '( dus zoeken naar verhongerd voor m'n stuur en een ruitje kn misschien ook schelen.
 
Haha! Nou, dat gebeurd je vast geen tweede keer Miss-J!! _O-
En het lijkt mij best spannend als je niet met beide voeten aan de grond kan! Goed dat je je daar niet door laat tegenhouden :t
(Met mijn 1.82 was dat serieus het enige waar ik géén moeite mee had met het lessen :X )
 
Met mijn lengte (ook 1.82m) zijn de voeten op de grond geen probleem nee :X echter het stuur te laag dus wel. Zot net rond te kijken voor verhongerd maar het lijkt wel of een ander stuur kopen zowat goedkoper is B|
 
Jullie maken wel kmters zeg!
Wij vandaag 160 klein rondje Friesland, 3 1/2 uur op pad...willen ook niet te lang vanwege kids thuis maar moet zeggen, prima zo!
Wat je onderweg ook tegenkomt....op snelweg dacht een Duitser, mongool!, mij ff af te snijden..welliswaar ws per ongeluk maar ik schrok me een hoedje.
Op landwegen dacht mn man opeens oja moet hier afslaan...ik zag t te laat en dacht ook dat ie rechtdoor ging, afgeleid door fietsers...gelukkig had ik afstand, microfoon in dus kom roepen pas op! en kon m zijlangs passeren...gaf gas en remmen tegelijk..tjonge zeg.

Miss-j, dat vergeet je ook niet weer en ach humor lost alles weer op!

Welkom Niels, geniet van je lessen!

Dutch, scherm is wel fijn hoor, heb ik ook. Stuur hoger kan ook fijn zijn. Heb nu rechterarm steeds dan voelt mn pink doof aan en tintelt mn onderarm..zal ook houding zijn
 
Woehahaahaa, miss-j dat ken ik! Dat is mij ook gebeurt tijdens het lessen Hahahaaha. De je echt geen tweede keer..

Niels, welkom en vel plezier met lessen.

Gisteren en vandaag bij elkaar dikke 500 km gereden. Super! Nu weet ik wel waar al die AVB lesjes voor dienen hoor, keren op de weg ( achtje) uitkijken ( idioten die ze een rijbewijs hebben gegeven) remmen voor fietsers en voetgangers. Maar erg leuk! Kan tegenwoordig al lekker soepel over de rotondes. Je kan merken dat hoe meer km je rijd hoe makkelijker het gaat. De motor en ik zijn vriendjes.

En die bochten hè Aschtra, dat leer je niet zo met lessen hè? Komt vanzelf. Gewoon km maken komt alles goed.

Ik heb gelukkig wel Eem benzinemeter, maar hebben ondertussen uitgerekend dat de motor 1 op 24 rijd gemiddeld en ik bij 350 km moet gaan tanken. Maar ik vind die meter toch wel handig hoor!
 
Bedankt allemaal,

Vind het vooral heel erg leuk de lessen, van de week eens vragen wanneer ik voor het AVB mag gaan. Wil er eigenlijk zsm doorheen aangezien het me nu 1,5 uur kost om op mn werk te komen met het OV en met de motor straks maximaal 40 minuten. Grootste uitdaging tot nu toe de langzame slalom maar dat komt wel goed met wat meer oefenen. Ondertussen al lekker aan het kijken naar motoren maar is toch wel lastig kiezen straks denk ik.... er staat zo veel moois te koop.
 
Langzame slalom...is me nooit gelukt, half uur voor examen nog onderuit gegaan met de slalom...ret ging goed dus gewoon geslaagd!

Monique, ik merk ook dat het steeds makkelijker gaat, heo meer je rijdt hoe beter als het gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan