Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad altijd leuk.ik kom zelf ook nog regelmatig op de koffie bij mijn instructeur en ben al met 3 verschillende motoren langs geweest.hij heeft een eigen rijschool bij zijn thuis en ik ben 3 weken geleden nog naar zijn nieuwe lesmotor wezen kijken.we kunnen goed opschieten met elkaar en het is altijd gezellig.
 
Allemaal van harte gefeliciteerd.

Wat foto betreft ik heb vorige week mijn A laten bijschrijven( vernieuwen had geen zin i.v.b. code 95 in 2021 vernieuwd moet worden) en gewoon met de zelfde foto als mijn oude rijbewijs.
 
Je krijgt toch altijd een heel nieuw rijbewijs als er een nieuwe categorie bijgeschreven word?

ik had mijn B rijbewijs vorig jaar laten verlengen en dit jaar moest er een A bijgeschreven worden dus moest een heel nieuw rijbewijs laten maken en het B rijbewijs is nu net zo lang geldig als mijn A rijbewijs tot 2027
 
Je krijgt toch altijd een heel nieuw rijbewijs als er een nieuwe categorie bijgeschreven word?

:Y altijd

Ben gisteren met haar naar het gemeentehuis geweest ze is toevallig ook aan een nieuwe ID toe dus die ook maar gelijk(kassa) vraagt de medewerker een paspoort of ID kaart uuuhhh ID natuurlijk, beter is paspoort want die is wereldwijd geldig ID niet zegt tie
Rijbewijs kan je ook gebruiken als ID om te laten zien wie je eigenlijk bent ;) want die heb je ook altijd bij je zegt tie.

Vorig jaar mijn paspoort verlopen nu een ID kaart en ik heb al tig jaar een rijbewijs , bedoel hier mee geen melding van de mewerkster :( .Zelf totaal niet aan gedacht.
Ben komend jaar niet van plan om buiten Europa te reizen maar als :? dan kan ik nog ff een paspoort kopen ja kopen.

Maar volgende week Vrijdag kan ze haar felbegeerde rijbewijs A2 ophalen(B heeft ze al bijzaak :Y ) helaas '( kan ik niet mee want we gaan weer aan de arbeid.
 
klopt rijbewijs kan ook als ID kaart. kun je dan als je een rijbewijs hebt ,dat je dan geen ID kaart meer hoeft te hebben? zou wel makkelijker zijn. steeds om de 5 jaar moet je een ID opnieuw laten maken terwijl een rijbewijs 10 jaar geldig is.
 
Een rijbewijs is niet voldoende.

Met welke identiteitsbewijzen kan ik mij identificeren?

Rijbewijs
Uw (Europese) rijbewijs is een identiteitsbewijs. Maar u kunt uw rijbewijs niet altijd gebruiken om uzelf te identificeren. Dit komt omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus en nationaliteit staan.

Bij de volgende organisatie of in de volgende situaties kunt u uw rijbewijs niet als identiteitsbewijs gebruiken:

de Belastingdienst (tenzij de Belastingdienst anders aangeeft);
een uitkeringsaanvraag;
indiensttreding bij een nieuwe werkgever;
binnenlands vreemdelingentoezicht;
inschrijving voor een opleiding bij een onderwijsinstelling.

Daarnaast kun je het ook niet gebruiken voor reizen naar het buitenland.

Moet ik mijn paspoort of identiteitskaart meenemen tijdens reizen naar het buitenland?
 
Laatst bewerkt:
ohhhh wat was het koud vandaag. Mocht vandaag weer de weg op. Nou, twee keer moeten stoppen omdat ik m'n vingertopjes niet meer voelde of ze gewoon pijn deden van de kou ;( zelfs de handvat-verwarming voelde ik op de hoogste stand nog maar amper. Ik droeg dan ook wel gewone leren handschoenen, dus dat was ook weer niet zo slim..

In het verkeer draag ik een bril, en die besloeg ook constant. Vizier naar beneden was nog erger. Wat een drama, rijden met deze temperaturen. :/
 
Misschien een idee om je bril aan de binnenkant in te smeren met afwasmiddel?
Weet niet of dat werkt bij een bril maar deed dit eerder bij mijn crossbrillen en dat werkte prima tegen het beslaan.
 
+1 Ellen

Misschien een idee om je bril aan de binnenkant in te smeren met afwasmiddel?
Weet niet of dat werkt bij een bril maar deed dit eerder bij mijn crossbrillen en dat werkte prima tegen het beslaan.
Klopt, helpt! :t

Brrr. Vanochtend 9-11u mijn 3e les voertuigbeheersing gehad; vorige week 1° en vandaag -1° (:

Ook ik alleen leer om de tengels, geen handvatverwarming en na een half uurtje bevroren toppen. Ging later wel weer weg gelukkig. Ook mijn bril beslaat soms, vooral bij stilstaan. Tricky zo in de ochtend met half bevroren plassen, maar geen gekke dingen gehad.

Minder leuk is dat ik nu 2 weken geen les heb; des te leuker dat ik 18 december AVB examen mag doen :)

Gasss
 
Laatst bewerkt:
Danke, Geslaagd! *O*

Arios
Lessend rijbewijs: A2
Eerste rijles: 24 Augustus 2017
Theorie: 23 Augustus 2017
AVB: 16 Oktober 2017
AVD: 30 November 2017
Rijschool: Motor Versnel (Diemen/Amsterdam)
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS + Yamaha MT 07

Examen leek inderdaad alsof het binnen een kwartiertje klaar was. Het weer viel gelukkig wel mee, afgelopen 2 weken al een paar keer met liters water in mijn laarzen thuis gekomen na AVD lessen.

Gefeliciteerd! Toevallig ook gelest met Robert?
 
Volgens KNMI wordt het na deze week weer kouder. Ik ga me daar maar eens goed op voorbereiden. Hopelijk doet de handvat verwarming van de lesmotor het goed... Het zal de 13e een koud avd examen worden.
 
Thanks voor de afwasmiddel tips. Volgende x proberen

Volgens KNMI wordt het na deze week weer kouder. Ik ga me daar maar eens goed op voorbereiden. Hopelijk doet de handvat verwarming van de lesmotor het goed... Het zal de 13e een koud avd examen worden.
Oef, succes!
 
Met motorrijden doe ik mijn bril niet op nee haha. Alleen in de avond.
Maar pinlock op je vizier en dan vizier dicht?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mag ik dan eindelijk mijn rijbewijs ophalen. Afgelopen weekend een SV650 gekocht waar ik de komende 2 jaar zoet mee mag zijn, eerst nog even begrenzen. *O*
Gefeliciteerd! Toevallig ook gelest met Robert?
Thanks, Inderdaad een paar lesjes met Robert en een tussentijdse toets AVD. Geweldige instructeur, zeker een aanrader!
 
Vandaag mag ik dan eindelijk mijn rijbewijs ophalen. Afgelopen weekend een SV650 gekocht waar ik de komende 2 jaar zoet mee mag zijn, eerst nog even begrenzen. *O*Thanks, Inderdaad een paar lesjes met Robert en een tussentijdse toets AVD. Geweldige instructeur, zeker een aanrader!

Ah nice! Gefeliciteerd!

Gast is echt goud waard. Heb 70% van mijn lessen gehad van hem. Een echte motorrijder in hart en nieren.
 
heb ik dus op m'n helm zitten, maar heb eerst een kwartiertje met vizier open gereden. Daarna dichtgeklapt maar vizier besloeg direct. :N
Sluit de pinlock wel goed aan op het vizier :?
Een kleine opening is al niet goed werkend.

Vroeguh :Z smeerde in de binnenkant in met afwasmiddel en dan goed uitwrijven werkte prima maar voor korte tijd.
 
Mag 08-12 weer rijden. 11-12 afrijden eindelijk. 1 december ook nog gereden om 8 uur in de ochtend. Instructeur vroeg als we het aan durfden om te rijden. Het was fris maar we dachten het kan wel. Eerste stuk ging goed bij de tweede rotonde gleed de motor al onder mij weg, kon hem gelukkig nog net houden en zo resterende 2 uur wat heen en weer gegleden. Wat een hobby dat motorrijden :)

Gelukkig heb ik een maand terug zelf een pak gekocht en goede laarzen + handschoenen het was -3 maar had nergens last van. Nieuwe helm komt nog binnen met pinlock. Nu nog elke keer voor de les met dreft aan het poetsen.
 
Laatst bewerkt:
Sluit de pinlock wel goed aan op het vizier :?
Een kleine opening is al niet goed werkend.

Vroeguh :Z smeerde in de binnenkant in met afwasmiddel en dan goed uitwrijven werkte prima maar voor korte tijd.
haha wauw. en zo kwam ik erachter dat ik de pinlock zelf nooit bij m'n helm heb gekregen. |( handig. Vandaar dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan