Gefeliciteerd Ellen, nog maar je AVD, en dan lekker met je mooie SV op stap!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@ Lonewulf ik rij pekelvrij dus mooi weer en geen pekel dan pak ik hem voor een ritje.
Voor woon-werk word meestal de auto misschien af en toe met de motor.
Zo 'leuk' is het niet in de winter hoor, maar ik vind 't zonde van mijn auto 'm door de pekel te raggen. Als 't moet moet het, maar liever niet. .leuk om te zien dat ondanks de pekel en kou er nog steeds gereden word
Voor mij dus net andersom. Daarnaast is een auto voor een filetraject niet de slimste oplossing en met de dubbel brandstofverbruik ook financieel de beste optie.@ Lonewulf ik rij pekelvrij dus mooi weer en geen pekel dan pak ik hem voor een ritje.
Voor woon-werk word meestal de auto misschien af en toe met de motor.
Als je een A2 rijbewijs bezit voorzien van een code 80 op 21(want dan kan dit pas) jarige leeftijd mag je pas met 24 op een A motor rijden.Alleen je hoeft geen nutteloos A examen te rijden dus kost het minder dan een 20 jarige die het A2 rijbewijs heeft gehaald die dus wel op 22 jaar een A examen moet afleggen om op een A motor te mogen rijden ..........een lang verhaal kortom het kost dan opnieuw centjes.Hoezo? Je moet toch 24 zijn voor je op een 'volle' motorfiets mag rijden?
vanaf 18 A1, vanaf 21 A2 en vanaf 24 A, of is dit alweer veranderd?
Uhhmmm.... Ja . 't Ligt er alleen aan of je nieuwe motorrijder bent of al ervaring hebt opgedaan op een licht machientje.
Als doorstromer kun je inderdaad op 22 jarige leeftijd examen doen.
Met die code 80 is er alweer iets veranderd. Ik ga me er wel in verdiepen tegen de tijd dat mijn kinderen rijles gaan nemen.
Een oerwoud van regels en constructies.
Voor wie op 18 wilt gaan rijden en maar één extra motor wilt kopen voor de eerste jaren is onderstaande constructie de handigste toch?
1) Op 18 jarige leeftijd een A1 rijbewijs halen en een 125 cc fietsje kopen.
2) Op 20 jarige leeftijd een A2 rijbewijs halen met code 80, waarbij alleen praktijkexamne gedaan hoeft te worden (A2 fiets kopen of nog effe lekker door blijven crossen op de 125 cc fiets).
3) Wachten tot op 22 jarige leeftijd de code 80 vervalt en je hebt een volwaardig A op zak (zonder extra examen).
Dit zie ik zo goed toch?
In totaal 1x theorie, 2x praktijk en na 4 jaar (dus bij 22 jaar) op de volle A motor?
Gefeliciteerd! Prima fiets om mee te beginnen, heb ik destijds ook gedaan. Vond 'm wel wat zwaar, dus niet zozeer geschikt voor de heel jonge beginners, maar toch. Ik vond het een fijne fiets. Veel vrolijke en veilige km's gewenst!Vandaag mijn eerste motor opgehaald!!
Een Yamaha XJ900S Diversion van 2002 met 22000km.
[afbeelding]
[afbeelding]
@idoby en @MomoF1
idd misschien een vinger tegen je remhendel, al denk ik niet dat dat bij langzame oefeningen goed is voor je stabiliteit. In de langzame oefeningen is de achterrem je alles: ook als je per ongeluk meer gas geeft kun je dat bijremmen volgens mij.
Tijdens de snelle slalom trek ik automatisch aan de gas waardoor ik geen constante snelheid kan aanhouden. Dit heb trouwens ook bij de andere oefeningen. Bijvoorbeeld bij de halve draai rechtsom. Hierdoor schiet ik vooruit waardoor ik het niet aandurf.
De langzame slalom begrijp ik eigenlijk wel, maar het is even een kwestie van oefenen.
Beste wensen allemaal!
Wat helpt is, als je je rechterhand iets naar rechts zet zodat je je pink op het stuurgewichtje hebt. Daarmee is het gemakkelijker om het gas constant te houden.