Maar... Puretos ís toch juist van de vrouwelijke overtuiging?
yes, de vrouwelijke overtuiging!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar... Puretos ís toch juist van de vrouwelijke overtuiging?
yes, de vrouwelijke overtuiging!
Misschien komt het door hoe je het opschrijft, maar als ik dit lees zie ik iemand voor me die pas gaat spiegelen en ruimte zoeken op een andere rijstrook als er een reden is om op te schuiven (bijvoorbeeld een bord). Reactief dus. Dat betekent dat als je die bocht om komt en er staat opeens een auto vol op zijn rem of zo, je dus ook reactief op zoek moet naar een plekje, en dat kan te laat zijn.Eenmaal na een bocht zie ik bijvoorbeeld dat wij verderop naar links moeten. Ik dus spiegelen, nacontrole en dan opschuiven. Mja, tegen die tijd roept hij al, eerder!
Hoi Coert! Ik ben er weer, heb dit forum wel gemist. Maar bewust even afstand genomen van alles rondom motoren, ik kon toch niet rijden.
Nu gaat het lichamelijk wel weer goed, tussen de oren moet nog wel gesleuteld worden, maar nu het beter weer wordt en ik overal motoren zie rijden, begint het toch weer te kriebelen.
Misschien komt het door hoe je het opschrijft, maar als ik dit lees zie ik iemand voor me die pas gaat spiegelen en ruimte zoeken op een andere rijstrook als er een reden is om op te schuiven (bijvoorbeeld een bord). Reactief dus. Dat betekent dat als je die bocht om komt en er staat opeens een auto vol op zijn rem of zo, je dus ook reactief op zoek moet naar een plekje, en dat kan te laat zijn.
Waar je dus eerder mee moet zijn is met je "situational awareness", oftewel actiever om je heen kijken en altijd weten wie waar rijdt, zodat je bij een plotselinge "change of plans" alleen nog maar hoeft te controleren of alles nog steeds zo is zoals je dacht, en dan kun je dus sneller reageren.
Kan het fout hebben hoor, maar zie dit bij automobilisten heel vaak fout gaan. Dan krijg je van die puntstukpakkers, als de navigatie opeens roept van links houden of zo. Nou, als zo iemand er bij jou van opzij in komt rijden moet je ook iets doen, en als je niet allang weet of je kunt remmen of van rijstrook kunt wisselen wordt het een gok.
Overigens is "nacontrole" wat je doet ná een manoeuvre, niet ervoor
Fijn om te horen dat je bent hersteld! Doe wat met die kriebel
Nacontrole is wat je doet na een manoeuvre of een bocht, dus stel je bent opgeschoven of afgeslagen dan kijk je nog even om je heen en in je spiegels of de situatie inderdaad zo is uitgekomen zoals je had gepland, of dat er achter je een kettingbotsing is ontstaan Wat jij bedoelde is een "nek check" of "dode hoek check" of "shoulder check", door Engels-sprekenden ook vaak een "life saver" genoemd.Met "nacontrole" bedoelde ik dus over het schouder kijken voordat ik ga opschuiven. Zo heb ik het geleerd.`
Succes! Ik hoop dat er ergens nog een of ander kwartje valt waarvan we nu nog niet weten dat het nog niet gevallen is In vijf lessen kun je natuurlijk best een hoop leren.Bij bekende situaties heb ik er geen problemen mee. Ik vind het alleen soms lastig. Zou niet weten hoe ik dit proces kan verbeteren. Wij hebben vijf lessen gepland voor de examen om dit soort situaties te oefenen. Ben benieuwd
Hoe ver ben je met lessen, Puretos?