Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik ga het ook even aankijken, ik heb natuurlijk "pas" 2 AVD lessen gehad. Dus ik vind het zelf ook erg lastig inschatten op dit moment. Maar mijn instructeur gaf wel aan dat het eventueel verzet kan worden mocht ik het niet halen. Ik ga het wel proberen te halen natuurlijk en mijn best doen. Maar ik neem liever 1 lesje teveel dan 1 te weinig!
 
Mijn instructeur heeft mijn AVD examen op 14 mei gezet.
Zelf vind ik dit wel erg snel, wat denken jullie?

Ik heb 2 AVD lessen gehad (wel meer AVD ervaring opgedaan tijdens de AVB lessen) en zou dan nog 5 of 6 lessen AVD hebben voor mijn examen.

Is dit genoeg? Op dit moment voel ik me nog niet klaar voor het examen, maar ik vind het erg lastig inschatten of 5 a 6 lessen voldoende is.


heb vertrouwen puretos, als hij nu al een datum prikt voor de examen dan heeft hij alle vertrouwen er in dat je slaagt, dus..... :Y :] *O* :+
 
Ik zou het even een aantal lesjes aankijken. Als je je dan nog niet klaar voelt, kan je het nog altijd laten verzetten. Wat anderen al zeiden; je instructeur prikt niet voor de grap een examendatum. En in die 5 a 6 lessen (tenzij je nog wat extra gaat lessen) kan je nog een hoop leren. :)
 
Dankje voor jullie antwoorden en ik weet dat jullie gelijk hebben.
Ik moet denk ik even wennen omdat ik voor mijn AVB meer lessen nodig had dan verwacht en nu lijken 7 lessen AVD ineens heel erg weinig.

Ik ga het gewoon even aankijken inderdaad, verzetten kan altijd nog (en zal mijn instructeur uit zichzelf ook wel doen als hij denkt dat het nog te vroeg is) .

Mijn nieuwe helm zat trouwens echt super! Ben er erg blij mee :)
 
Dankje voor jullie antwoorden en ik weet dat jullie gelijk hebben.
Ik moet denk ik even wennen omdat ik voor mijn AVB meer lessen nodig had dan verwacht en nu lijken 7 lessen AVD ineens heel erg weinig.

Ik ga het gewoon even aankijken inderdaad, verzetten kan altijd nog (en zal mijn instructeur uit zichzelf ook wel doen als hij denkt dat het nog te vroeg is) .

Mijn nieuwe helm zat trouwens echt super! Ben er erg blij mee :)

Drie lessen extra nemen is goedkoper als zakken ,zo kan je ook denken.Als jou dat meer zekerheid geeft ..........dan doen. :t
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ging de AVB les al een stuk beter. Goed de tips van hier onthouden en het ging allemaal veel soepeler met de heupen en ook met het schakelen.

Enige waar ik nog moeite mee heb zijn de langzame slalom en halve draai. Achtje nog niet geprobeerd want ja halve draai gaat al moeizaam laat staan 2 achter elkaar

Aan het einde van de les gingen die wel al ietsjes beter dus de volgende les ga ik daar vooral mee aan de slag.

Maar al met al denk ik grote vooruitgang gemaakt te hebben en hoop dat die stijgende lijn ook volgende les merkbaar zal zijn :)
 
Gisteren ging de AVB les al een stuk beter. Goed de tips van hier onthouden en het ging allemaal veel soepeler met de heupen en ook met het schakelen.

Enige waar ik nog moeite mee heb zijn de langzame slalom en halve draai. Achtje nog niet geprobeerd want ja halve draai gaat al moeizaam laat staan 2 achter elkaar

Aan het einde van de les gingen die wel al ietsjes beter dus de volgende les ga ik daar vooral mee aan de slag.

Maar al met al denk ik grote vooruitgang gemaakt te hebben en hoop dat die stijgende lijn ook volgende les merkbaar zal zijn :)

Halve draai en 8-je is durven doen ,zogauw jjj je hoofd omdraaid over je houder heen volgt de motor altijd ;) Truckje is terhoogte van de pion eventjes naar rechts sturen en gooi je motor dan om (terwijl je omkijkt waar je heen moet) dus naar links.Noemen ze ook wel counter-steering. }) De motor valt als het ware om in de bocht.

Voetje lekker op je achterrem houden en gasgeven zo controleer je de motor en ook je snelheid.Gas geven dan ga je vooruit en harder remmen dan rem je wat af.Niet je gas dichtdraaien dan ga je plat je gaat dan daarvoor te langzaam.

ipowhn6uuqn.jpg


 
Laatst bewerkt:
Voor 8je en halve draai: snelheid controleren met de achterrem, dat vond ik het makkelijkst. En inderdaad even dat knikje erin voordat je de draai in zet. Goed tegen leunen (dus motor plat maar zelf rechtop zitten) en inderdaad maximaal over de schouder kijken, dan komt dat helemaal goed! :)
 
Dank voor de tips en uitleg! Ik zal die zaterdag zeker gaan toepassen :t

Ja ik heb het meeste moeite met het gas regelen en ook vooral met niet naar die stomme oranje pionnen te kijken, het platleggen en tegen leunen gaat mij wel goed af al zeg ik het zelf. O-)

Bij de snelle oefeningen moest ik aan het einde van het terrein ook iedere keer een halve draai maken naar links en dat ging hartstikke goed. Maar zodra ik dan bij de halve draai oefening zelf kom met de pionnen, dan vlieg ik eruit of gaat er van alles mis qua gas/remmen/koppeling.

Ik moet echt een knop omzetten in mijn hoofd om niet naar beneden naar die pionnen te kijken, maar onbewust zit ik dan te stressen "Ik moet tussen de pionnen blijven!!" en dan ga ik dus toch automatisch ernaar kijken. |(
 
Als je graag naar de oranje pion kijkt, kan je vragen of je instructeur vast de pion voor het 8tje (in het midden van de overige pionnen) neer kan zetten. Als je bij de halve draai of het 8tje naar die pion kijkt, dan kijk je automatisch ook over je schouder heen!
 
Vanochtend geslaagd voor het AVD examen *O*

Helemaal geen gekke dingen meegemaakt. Examinator vondt wel dat het uitvoegen niet perfect was. Hij kon het alleen niet onderbouwen, dus snapten wij het ook niet. :+ Maar dat maakte niets uit :P

Afspraak is gemaakt bij de gemeente :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan