Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb via TET online heel veel proefexamens gedaan. Deze kwamen voor mijn gevoel veel beter overeen met de examens van het cbr. Ik vond dat de boeken en proefexamens van de ANWB lang niet zo goed waren. TET online heb ik toen voor een 10tje gekocht met een groupon code. Kon ik 3 maanden lang oefenen.
 
Ik heb via TET online heel veel proefexamens gedaan. Deze kwamen voor mijn gevoel veel beter overeen met de examens van het cbr. Ik vond dat de boeken en proefexamens van de ANWB lang niet zo goed waren. TET online heb ik toen voor een 10tje gekocht met een groupon code. Kon ik 3 maanden lang oefenen.

Ik heb ook TET gebruikt, goed programma, maar er kwamen in het CBR-examen toch twee vragen voor die ik totaal niet in de cursus gehad heb.. o.a. een over de maximale snelheid van een motorfiets met aanhanger.
 
Beste mensen

Wie heeft er advies voor mij ik heb alles ondertussen geprobeerd om mijn theorie te halen.
Ik heb steeds 2 a 5 fouten teveel dit is ondertussen de 3e keer, heeft iemand methodes om dit beter te leren?

Ik heb theorie.nl geprobeerd traffictrainer en theorie boek maar nog steeds komt er niks uit.

Iemand enige advies of andere leer methodes?

Ik heb theorie-leren.nl gebruikt volgens mij. Kun je een aantal oefenexamens kopen. Zijn echt hetzelfde soort vragen als op examen. En welk theorieboek gebruik je? Het ene boek is het andere niet. De mijne via mijn rijschool aangeschaft. Succes!
 
Beste mensen

Wie heeft er advies voor mij ik heb alles ondertussen geprobeerd om mijn theorie te halen.
Ik heb steeds 2 a 5 fouten teveel dit is ondertussen de 3e keer, heeft iemand methodes om dit beter te leren?

Ik heb theorie.nl geprobeerd traffictrainer en theorie boek maar nog steeds komt er niks uit.

Iemand enige advies of andere leer methodes?

Weet je ook WAT voor fouten je maakt en waarom je ze maakt ?

Zo niet, dan kan je leren tot je een ons weegt, maar het brengt je niet verder.
 
Hier ook TET en het theorie boek + Cd-rom van Vekabest. In 1 keer geslaagd na 1.5 week leren

Vooral de tips die hier gegeven worden goed onthouden, namelijk dat je moet antwoorden wat in de regels / wetten staat en niet vanuit je gevoel/logica denken.
 
Beste mensen

Wie heeft er advies voor mij ik heb alles ondertussen geprobeerd om mijn theorie te halen.
Ik heb steeds 2 a 5 fouten teveel dit is ondertussen de 3e keer, heeft iemand methodes om dit beter te leren?

Ik heb theorie.nl geprobeerd traffictrainer en theorie boek maar nog steeds komt er niks uit.

Iemand enige advies of andere leer methodes?

De stampbare feitjes die je nog niet in je hoofd hebt opschrijven en domweg leren.

Als je de theorie een beetje in je hoofd hebt, dan net zo lang (verschillende..) digitale oefenexamens maken tot je er 5 achter elkaar haalt :)
 
Heel herkenbaar!

Koppeling laten slippen helpt. Maar aan de andere kant, dan heb je weer een hand om te managen. Als je aan het sturen bent, dan is het gewoon lastig om je gashendel op één stand te houden. Vooral tijdens het 8je is dat erg lastig. Dan is een slippende koppeling een oplossing, die vooral bij de langzame slalom werkt (en daar ook verplicht is), maar een veel betere en makkelijkere oplossing is om de voetrem te gebruiken. Dan is het niet erg als je gashendel wat fluctueert. Als je de voetrem harder in trapt, dan ga je langzamer, als je 'm iets los laat, dan ga je harder. Voetrem heeft dus twee voordelen:

-Je houdt de ketting strak en de motor trekkend, dus je houdt controle ook al beweegt de gashendel iets
-Je kunt makkelijk en betrouwbaar de snelheid regelen

Deze techniek werkt op het AVB examen heel goed, maar op de weg is ie ook heel handig. Zo handig zelfs, dat ik hem weer af moet leren van m'n instructeur voor het AVD examen, want tijdens bochten wil ik nog wel eens de voetrem in trappen :P

Volgens mij is er voor op de weg wel een belangrijk verschil Reliku. Bij AVB gebruik je de slippende koppeling i.c.m. voetrem voor de langzame oefeningen. Dit is bij de snelle oefeningen ook niet toegestaan. De bochten bij de AVD vallen hier niet onder (tenzij je moet keren i.v.m. doodlopende straat o.i.d. - waarbij je ze ook gewoon mag gebruiken).

Voor 'normale bochten' zul je alles: kijken (scannen situatie), eventueel richting aangeven en voorsorteren, remmen, schakelen, koppeling en kijken (situatie blijven controleren) allemaal afgerond moeten hebben voor je de bocht ingaat (om vervolgens de bocht door te kijken)...tenzij zeer lage snelheden (of een veranderende situatie) heeft het dus sterk de voorkeur niets meer 'in de bocht te doen'. Vandaar dat je instructeur je dat wilt afleren.

Voor AVB zoveel mogelijk waar toegestaan gebruiken natuurlijk, geeft je veel meer controle.
 
Ik heb via TET online heel veel proefexamens gedaan. Deze kwamen voor mijn gevoel veel beter overeen met de examens van het cbr. Ik vond dat de boeken en proefexamens van de ANWB lang niet zo goed waren. TET online heb ik toen voor een 10tje gekocht met een groupon code. Kon ik 3 maanden lang oefenen.

Ik heb ook TET gebruikt! De vragen kwamen heel goed overeen (een aantal waren exact hetzelfde inclusief de foto, op het theorie examen). Ik heb geloof ik 25 a 35 euro betaald voor 3 maanden. Maar na 1 maand heb ik mijn theorie gehaald en het account doorverkocht via marktplaats.
 
Volgens mij is er voor op de weg wel een belangrijk verschil Reliku. Bij AVB gebruik je de slippende koppeling i.c.m. voetrem voor de langzame oefeningen. Dit is bij de snelle oefeningen ook niet toegestaan. De bochten bij de AVD vallen hier niet onder (tenzij je moet keren i.v.m. doodlopende straat o.i.d. - waarbij je ze ook gewoon mag gebruiken).

Voor 'normale bochten' zul je alles: kijken (scannen situatie), eventueel richting aangeven en voorsorteren, remmen, schakelen, koppeling en kijken (situatie blijven controleren) allemaal afgerond moeten hebben voor je de bocht ingaat (om vervolgens de bocht door te kijken)...tenzij zeer lage snelheden (of een veranderende situatie) heeft het dus sterk de voorkeur niets meer 'in de bocht te doen'. Vandaar dat je instructeur je dat wilt afleren.

Voor AVB zoveel mogelijk waar toegestaan gebruiken natuurlijk, geeft je veel meer controle.

Klopt helemaal! Die redenatie gaf mijn instructeur ook. Ik heb alleen elke keer de neiging om af te remmen, en dan zodra ik bijna op bocht snelheid ben, de voorrem los te laten maar de achterrem er op houden. En dan nog licht remmend de bocht in gaan, het gas er weer opbte zetten en zo de motor trekkend te houden. Dan op de apex de rem los laten en lekker gas geven - zodra dat kan natuurlijk (voldoende overzicht, geen tegenliggers, geen obstakels).

Waarom? Geen idee waarom ik dat doe, ik betrap mezelf er elke keer op. Moet ik afleren haha :P
 
Kunnen jullie mij mooi weer sturen tussen 17 en 18.30 uur vandaag?
Ik heb AVD les en vandaag zou de mooiste dag van de week worden (21 graden en zon) en nu hebben we al een paar dagen regen en onweer! B| O-)
 
Ik zou wel willen, maar ik ken alleen een regendans, geen mooi-weer dans :P

En dat is natuurlijk waar. Rijden met slecht weer is alleen maar leerzaam :)
 
Laatst bewerkt:
hier in het midden-oosten (wageningen) is het mooi weer 8-)
Dat was het gisteren om deze tijd hier in Arnhem ook. Maar toen ik tegen zessen naar huis ging ben ik toch doornat geregend! Mijn handschoenen zijn nog niet helemaal droog; kwam vanmorgen met kouwe klauwe hier aan '(

Maar ik wil @Puretos natuurlijk niet ontmoedigen :N
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen

Wie heeft er advies voor mij ik heb alles ondertussen geprobeerd om mijn theorie te halen.
Ik heb steeds 2 a 5 fouten teveel dit is ondertussen de 3e keer, heeft iemand methodes om dit beter te leren?

Ik heb theorie.nl geprobeerd traffictrainer en theorie boek maar nog steeds komt er niks uit.

Iemand enige advies of andere leer methodes?

Zoiets als slaagdirect, slaagvandaag, etc. Is een ochtendcursus en dan gelijk daarna het examen.
 
Kunnen jullie mij mooi weer sturen tussen 17 en 18.30 uur vandaag?
Ik heb AVD les en vandaag zou de mooiste dag van de week worden (21 graden en zon) en nu hebben we al een paar dagen regen en onweer! B| O-)

Hier ook graag. Morgen AVD examen in Assen. Weersvoorspelling: hele dag regen. Nog nooit les gehad in de regen _O-
 
Ik heb theorie-leren.nl gebruikt volgens mij. Kun je een aantal oefenexamens kopen. Zijn echt hetzelfde soort vragen als op examen. En welk theorieboek gebruik je? Het ene boek is het andere niet. De mijne via mijn rijschool aangeschaft. Succes!


Ik gebruik vekabest motor theorie boek

Beste mensen

Wie heeft er advies voor mij ik heb alles ondertussen geprobeerd om mijn theorie te halen.
Ik heb steeds 2 a 5 fouten teveel dit is ondertussen de 3e keer, heeft iemand methodes om dit beter te leren?

Ik heb theorie.nl geprobeerd traffictrainer en theorie boek maar nog steeds komt er niks uit.

Iemand enige advies of andere leer methodes?

Weet je ook WAT voor fouten je maakt en waarom je ze maakt ?

Zo niet, dan kan je leren tot je een ons weegt, maar het brengt je niet verder.

de nieuwe systeem geeft je ongeveer 60 secondes om die vragen door te kijken, en via de email is het helaas onduidelijk ze geven alleen de bepaalde onderwerp waar de vraag bij hoort

Ik geef nog niet op wil heel graag mijn motor rijbewijs halen meeste zijden ga voor auto maar ik blijf toch liever voor de motor gaan. Als iemand anders nog andere methodes heeft hoor ik het graag.

Alvast super bedankt! ik ga de methodes die ik heb gehoord gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Nog last-minute tips voor rijden in de regen *D ? Of nog een AVD tip.. :P Morgen afrijden *O* ... Zenuwachtig joh -O- _O-

-Vooral goed gefocused blijven; zorg dat je zicht goed is en blijft, zodat je tijdig overzicht hebt in de situatie, waardoor je juist kan handelen.

-Houd goed je snelheid en volgafstand in de gaten. Examinatoren vinden het echt wel prima als je wat vlotter rijdt, graag zelfs! Op de snelweg merkte ik dat je volgafstand vaak wordt beoordeeld. Let hier op, ook (of vooral) met in- en uitvoegen.

-Zenuwen zijn goed en ook heel normaal, dat houdt je scherp. Je zal merken dat de zenuwen vrij snel verdwijnen als je eenmaal rijdt. Wees niet overmoedig, maar ook zeker niet bang. Rijd gewoon zoals je tijdens AVD ook rijdt. Desnoods zing of neurie je de hele rit je favoriete liedjes. :P

-Niet vergeten je legitimatiebewijs mee te nemen!

Alvast heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen! Hoe laat heb je examen?
 
Desnoods zing of neurie je de hele rit je favoriete liedjes. :P

:^

Ik heb keihard gezongen in mijn helm en slaagde met vlag en wimpel bij poging 2!

De examinator vroeg mij hoe het mogelijk was dat ik de eerste keer niet direct geslaagd was. Ik antwoordde dat ik toen niet gezongen had tijdens de rit. Hij keek me een beetje glazig aan. Toen ik vertelde dat zingen mij helpt om te ontspannen en tegelijkertijd alert te blijven, begreep hij wat ik bedoelde. :)

Veel succes :t
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan