Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook graag. Morgen AVD examen in Assen. Weersvoorspelling: hele dag regen. Nog nooit les gehad in de regen _O-
Hoe laat moet je op? Wellicht heb je geluk, en is het droog ...
Aan de andere kant , zo heel veel grip minder heb je niet, op die snelheden.. even iets voorzichtiger met remmen.. Kan je mooi aanvoelen in de les voorafgaand.. suc6
 
Hahah, dank voor alle tips en opmerkingen! Ik zal niet vergeten te ademen, proberen het hoofd koel te houden, op mijn volgafstand letten en.. zingen. ;) Examen is trouwens om 10:45.
 
Ik heb afgelopen week mijn eerste rijles gehad. Ik vond het echt doodeng, en ik was vooral bang dat ik het niet kon ofzo (vooral omdat ik 0,0 ervaring heb en zelfs nooit op een scooter gereden). Het ging echter bovenverwachting zeer goed! We hebben wat AVB oefeningen gedaan en volgende week ga ik zonder instructeur achterop op de motor. Ik heb er zin in! *O*
 
motorrijles gaat van 'eng' via 'waar ben ik aan begonnen?' en 'hé, dat ging best aardig' naar 'jeetje wat is dit leuk!'

als je op het punt van 'waar ben ik aan begonnen' bent, moet je nog even volhouden en doorzetten, want niet lang daarna vallen de puzzelstukjes op hun plek en gaan (vooral de AVB-) lessen steeds beter. okee, je zal een keer een wat mindere les hebben waar het niet lekker gaat, maar over het algemeen komt er een stijgende lijn in.

waar mensen veel moeite mee hebben is het bochtenwerk/afschuinen. onbewust doe je het met je trapfiets ook. lukt het je niet, of durf je niet verder af te schuinen, vraag dan je instructeur het eens voor te doen, terwijl jij achterop zit. dat werkt verhelderend!

succes voor degenen die vandaag mogen afrijden. het is er een prachtige dag voor!

:]
 
Laatst bewerkt:
Hahaha nee hoor, juist te druk met feestvieren om te posten ;)

Geslaagd! Met als tip meegekregen: niet té enthousiast worden. Examinator vond dat ik in sommige bochten wel erg veel afschuinde :Y
Een gebrek waar veel jongens van jouw leeftijd last van hebben, ook wel overmoed genoemd. De meeste verkeersdeelnemers zijn stapelgek en daar moet je dus rekening mee houden. Als je op de weg rijdt alsof jij de enige bent die zijn hoofd erbij heeft, kan er niet veel mis gaan :t

Wil je racen, doe dat dan niet op de openbare weg maar ga naar het circuit :]

O enne ... welgefeliciteerd natuurlijk, en veel veilige en vrolijke km's toegewenst!
 
Laatst bewerkt:
Een gebrek waar veel jongens van jouw leeftijd last van hebben, ook wel overmoed genoemd. De meeste verkeersdeelnemers zijn stapelgek en daar moet je dus rekening mee houden. Als je op de weg rijdt alsof jij de enige bent die zijn hoofd erbij heeft, kan er niet veel mis gaan :t

Wil je racen, doe dat dan niet op de openbare weg maar ga naar het circuit :]

O enne ... welgefeliciteerd natuurlijk, en veel veilige en vrolijke km's toegewenst!

Spijker en kop. Ik heb het voornemen om me netjes te blijven gedragen *D Eerste ritten ga ik samen doen met mijn vader, die zal me goed in toom houden. :P
 
En bedankt allemaal!!! Ik zal binnenkort het verhaal even uittypen over hoe het ging als ik tijd en weer wat energie heb ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen

Wie heeft er advies voor mij ik heb alles ondertussen geprobeerd om mijn theorie te halen.
Ik heb steeds 2 a 5 fouten teveel dit is ondertussen de 3e keer, heeft iemand methodes om dit beter te leren?

Ik heb theorie.nl geprobeerd traffictrainer en theorie boek maar nog steeds komt er niks uit.

Iemand enige advies of andere leer methodes?

Motor Theoriecursus | Jan ter Beek Verkeersopleidingen

altijdgeslaagd.nl | Theoriecursus in 1 dag ✅[110% SLAGINGSGARANTIE]

bij Jan ter Beek heb mijn theorie voor de auto al slapende tijdens de les gehaalt en met 2 vingers in mijn neus en ogen dicht geslaagt

de werkwijze die jan ter beek hanteerd is vaak overgenomen en gekopieerd door andere maar die knettergekke gast van altijdgeslaagd.nl ( YouTube en daarna effe pillen nemen om te chillen ) heeft het verbeterd maar ja hij is dan ook ex-cbr medewerker :Y maar het is echt lachen bij hem en mega super duidelijk. *O* *O* *O*
 
17 jaar en 360 dagen jonger dan ik, en dat haalt al rijbewijzen... OMG ik word oud B|

Nee joh, je bent echt niet oud hoor! :+

Ik haalde mijn motorrijbewijs in '83, toen ik net 18 was...
Jaartjes door weer en wind gereden, en later pas het koekblikbewijs gehaald, met enige druk van de directie. ;) ( reeds weg gepromoveerd ) :P

Gefeliciteerd Shark, en veel veilige kilometers! :] :t
 
Gefeliciteerd Shark!

Ik krijg van m'n instructeur te horen dat het in het vervolg wel wat rustiger mocht! Hahaha

Stond op de rotonde van Zwolle zuid (die grote driebaans constructie), zat een auto voor mij die stil stond voor het rode stoplicht. Ik dacht daar wel even langs te rijden, maar toen sprong het licht op groen. Ik denk, gas erop, want ik heb geen zin om tussen die auto's te zitten, ik wil er voor langs. Dus dat heb ik gedaan. Maar die auto (ford puma, da's essentieel een go-kart met vier stoeltjes en een dak erboven) had hetzelfde idee en gaf ook vol gas. "Wat overkomt mij nou?" denk ik. Dus ik geef nog wat gas bij. Enkele seconden later zat ik bijna plat tegen het asfalt (althans, zo voelde het _O- ), en het enige wat ik van de snelheidsmeter heb mee gekregen is dat er op een gegeven moment 90 op stond toen ik net de bocht uit kwam (je mag daar 50 :] ). Had wel even een momentje bij mezelf "maar dit is cool!", en vervolgens een momentje "oei dat ging wel heel hard"... Daar was de instructeur het wel mee eens _O-

Nog twee lessen voor het examen, aankomende dinsdag en de dinsdag erop. Instructeur vond het prima gaan. Ik heb er weer lol in, en dat merkt hij ook, maar soms iets te veel lol en moet ik wat rustiger aan doen. Dan wordt het anticiperen en plannen ook meteen een stuk makkelijker. Niet dat het nu slecht gaat, maar ik rij eigenlijk overal structureel te hard. Dat moet ik weer af leren |(

Allereerst omdat ik het examen wil halen, en ten tweede omdat ik in leven wil blijven. Dus dinsdag ga ik weer lekker een stukje touren. Maar ik begin er weer vertrouwen in te krijgen dat het over twee weken helemaal goed gaat komen 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan