Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom. Nog kleine 4 weken voor je AVD examen.

Is het niet handiger om een motor te halen met kleinere cilinderinhoud? Een Fazer 1000 is best wel een flinke.

Khayma dat zegt helemaal niks hoe groot het motorblok is, ben zelf na mijn lessen op een R 1150 RT geslaagd voor mijn AVD examen en dan is die R 1150 RT ook nog mijn eigen brommert :Y .

tja sorry maar de Honda CB500f was toch niet mijn ding :$ :+ wel een lekkere motogymkhana fietsje :Y
 
Wat een vreselijk weer zeg vandaag!

Zojuist AVB examen nogmaals gedaan en...

Geslaagd!!! *O*

Alle oefeningen in 1 keer goed, zelfs mijn aartsvijand de langzame slalom!
Ging heel soepel
Ik heb naast de verplichte oefeningen de volgende oefeningen gedaan:
- vertragingsoefening
- stopproef
- halve draai linksom

Om 10.00 begonnen met inrijden, wat erg gelukkig was omdat het origineel om 11.40 zou zijn wat dus had betekent dat ik midden in de hoosbuien had gezeten

Echter wel volledig doorweekt aangekomen op het examen terrein maar het deerde mij op het moment zelf niet gelukkig

Nu op naar het AVD! Eerstvolgende examen datum beschikbaar: 30 augustus :/

Maar ze blijven kijken of er nog uitval is o.i.d om het eerder te plannen uiteraard :)
Dus volgende week dinsdag een AVD les gepland om te kijken hoeveel lessen ik nodig heb voor het examen en dan daar naar toe plannen.

Super opgelucht dat het AVB achter de rug is nu *O*
 
Wat een vreselijk weer zeg vandaag!

Zojuist AVB examen nogmaals gedaan en...

Geslaagd!!! *O*

Alle oefeningen in 1 keer goed, zelfs mijn aartsvijand de langzame slalom!
Ging heel soepel
Ik heb naast de verplichte oefeningen de volgende oefeningen gedaan:
- vertragingsoefening
- stopproef
- halve draai linksom

Om 10.00 begonnen met inrijden, wat erg gelukkig was omdat het origineel om 11.40 zou zijn wat dus had betekent dat ik midden in de hoosbuien had gezeten

Echter wel volledig doorweekt aangekomen op het examen terrein maar het deerde mij op het moment zelf niet gelukkig

Nu op naar het AVD! Eerstvolgende examen datum beschikbaar: 30 augustus :/

Maar ze blijven kijken of er nog uitval is o.i.d om het eerder te plannen uiteraard :)
Dus volgende week dinsdag een AVD les gepland om te kijken hoeveel lessen ik nodig heb voor het examen en dan daar naar toe plannen.

Super opgelucht dat het AVB achter de rug is nu *O*
:}
 
Gefeliciteerd Full Throttle! Heel netjes gedaan, zeker met zulk weer. Wat een opluchting ook he, om eindelijk van die avb lessen af te zijn? Nu nog je avd halen en dan ben je er!
 
@wilco1979: Bedankt!

@Odin: Dank je! Ja ik was even bang dat het niet door zou gaan vanwege het weer maar gelukkig was het tussendoor nog even droog
En zeker wat een opluchting, nu alleen maar lekker stukjes gaan rijden op de weg :)

@InZane: haha in Voorburg maar het gebak is alweer op hoor!
Dank je, ik verwacht van wel maar hoop het ook sowieso
Zou het leuk vinden deze zomer al wat proefritten te kunnen gaan maken en dan in de herfst/winter een goede deal vinden voor een motor
 
Zou het leuk vinden deze zomer al wat proefritten te kunnen gaan maken en dan in de herfst/winter een goede deal vinden voor een motor

In de herfst zijn gebruikte motoren goedkoper omdat er dan mensen zijn die besluiten de motor te verkopen zodat ze geen winterstalling meer nodig hebben, als ze toch van plan zijn te stoppen. In het voorjaar kopen mensen een motor om lekker te gaan rijden, dan zijn ze duurder. Maar je kunt het hele jaar door rijden, dus als je in augustus examen doet kun je van september t/m december rijden, en dan gelijk al weer van januari tot december.
 
In de herfst zijn gebruikte motoren goedkoper omdat er dan mensen zijn die besluiten de motor te verkopen zodat ze geen winterstalling meer nodig hebben, als ze toch van plan zijn te stoppen. In het voorjaar kopen mensen een motor om lekker te gaan rijden, dan zijn ze duurder. Maar je kunt het hele jaar door rijden, dus als je in augustus examen doet kun je van september t/m december rijden, en dan gelijk al weer van januari tot december.
Ja dat is wel mijn insteek ook, dat ze in het najaar dan wat goedkoper zijn en meer aanbod.

Maar liever deze zomer al het rijbewijs want ik wil mijn vader verrassen met een dagje motoren huren en rondrijden. Hij heeft al heel lang niet meer gereden en ik denk dat hij dat wel leuk gaat vinden

Mijn ouders weten nog niet dat ik bezig ben voor mijn A
Moeder is te panisch om dit soort informatie mee te delen en die zou alleen maar zitten stressen erover en mij gek lopen maken

Dus als ik mijn vader aan mijn kant krijg met een leuk dagje erop uit dan zal die mijn moeder wel weten te sussen hoop ik :+
 
@hart42wheels: Bedankt! :)

Zeker, volgende week dinsdag al de eerste officiële les maar heb de afgelopen 3 AVB lessen ook al veel op de weg en snelweg gereden dus verwacht dat dit wel in de pocket zit
 
Auch, wat zijn jullie allemaal snel met het halen van het AVB.
Ik zie mensen hierboven al binnen een maand na eerste les op examen gaan.

Voor mij 17 maart try-out gehad, tot nu 6 lessen van 1,5 uur gehad en ga 26 juni op examen.
Ok, zat wat vakantie tussen, maar dus 3 maanden bezig zo...
(even een hart onder de riem voor iedereen die er ook even voor nodig heeft)
 
Auch, wat zijn jullie allemaal snel met het halen van het AVB.
Ik zie mensen hierboven al binnen een maand na eerste les op examen gaan.

Voor mij 17 maart try-out gehad, tot nu 6 lessen van 1,5 uur gehad en ga 26 juni op examen.
Ok, zat wat vakantie tussen, maar dus 3 maanden bezig zo...
(even een hart onder de riem voor iedereen die er ook even voor nodig heeft)

Ik heb er bijna een jaar over gedaan...
 
Hallo full trottle twisty. Nu de avd lessen komen zou ik nog even wachten met aanvragen om eerst tijdens lessen te weten te komen of je er klaar voor bent. Dan doel ik op kijkgedrag, op tijd situaties in drukte goed inschatten, bochttechniek en schakelen e.d. zodra je weet dat dat goed is kan je zo n examen gemakkelijker halen. Ikzelf was er wat te snel in 1e keer en dat leidde tot een rommelige rit en dus gezakt. Latere examens waren zenuwen leidend maar dat terzijde. Dat hoop ik op 12 juni met bnor alsnog op te lossen.

Verder geniet van de xj6! Is denk ikzelf een van de beste lesmororen en in elk geval een van de snelste. Trek em maar eens vol open in 3 bij invoegen met weinig verkeer! Zul je zien dat je al vrij snel op die 130 zit (143 teller).
 
@SadBunny: Thanks! :)

@wilco1979: ik heb volgende week een les en dan vertelt de instructeur hoeveel ik ongeveer nog nodig heb. De lessen worden dan aansluitend aan een examen datum gepland
De instructeur was er ook eerlijk in bij de AVB en vond 2 lessen daarin al genoeg dus vertrouw erop dat die ook eerlijk is over het aantal AVD lessen
En sowieso al 3 keer op de weg en snelweg gereden en de instructeur zei dat dat al goed ging moest alleen letten op het uitzetten van de knipperlicht na de bocht ;)
 
Gefeliciteerd Full Throttle Twisty, wat goed! En wat fijn is dat hè, de AVB achter de rug te hebben. :t

En wat een drama is het toch met die AVD examens en wachttijden... -O- Ik mag over een maand eindelijk een poging doen, hopelijk komt er voor jou ook nog een plekje vrij voor eind augustus!

Ik heb woensdag weer een AVD les gehad. Ging weer erg goed, ik moet alleen nog iets 'meer' kijken, dwz minder uit de ooghoeken kijken en meer met het hoofd draaien. Heb wel heerlijk 130km/uur gereden voor het eerst. :]
 
Dank je
Ja zeker heerlijk! Begon er steeds meer tegenop te zien
Dat AVD heb ik het volste vertrouwen in dat dat goed gaat komen

Maar inderdaad echt drama met de wachttijden. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten toen ik hoorde 30 augustus
Gelukkig blijven ze het in de gaten houden en kopen ze het in zodra er iets eerder beschikbaar komt

Ja kijken is wel een ding waar ze echt op letten
Ik moet ook aanleren om allebei de spiegels te gebruiken alvorens een baan op te schuiven

Leuk hè om zo hard te rijden? Ik heb geloof ik 125km op zijn hardst gereden
Dacht eerst dat mijn helm eraf zou vliegen haha
 
Gefeliciteerd met je AVB Full Throttle Twisty! *O* *O*

Zelf mag ik morgen weer een AVD lesje rijden. Stiekem begint het nu wel te kriebelen dat ik graag mijn AVD examen wil gaan inplannen. Mijn examinator gaf aan dat ik op 3/4e van mijn bochtwerk zit, zodra die laatste 1/4e er ook bij zit, dan kan ik op examen. :] :t
 
Thanks!

Wat voor commentaar of instructies krijg je nu van je instructeur op de bochten dan precies?

Ik heb gisteren aardig nog wat bochten gereden. Eentje waarbij ik niet op tijd klaar was voor de bocht wat ook gelijk afgestraft werd waarbij ik flink ging wiebelen/slippen in de regen en een stoeprand op mij af zag komen
Direct de koppeling los en gas erop en kreeg het weer recht door de bocht heen ietwat te hard maar wel zonder de stoeprand te raken gelukkig

Wel gelijk geleerd om dat nooit meer te doen op die manier dus :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan