Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een hele verbetering ten opzichte van 30-8 FTT. Lekker!

@Puretos: Beter iets later en goed, dan te vroeg en 2x moeten.
Ben zelf over 2 weken aan de beurt, vanmiddag nog een lesje, komende week nog 2 lessen inplannen en dan 1 uurtje warmdraaien en fingers crossed.

Heb het overigens niet kunnen laten om alvast een motor te kopen. Volgende week een Honda VFR750f ophalen als extra stok achter de deur. :]
 
Leuk!

Ik heb wel een beetje het gevoel dat iedereen mij nu stiekem aan het inhalen is met het AVD examen. Ik heb helaas zelf nog geen datum. :]

Kun je het navragen bij de rijschool of zij al een datum voor je hebben waar je naar toe kan werken qua lessen?
Als het nog weken/maanden duurt voordat ze iets kunnen inboeken ben je straks extra geld kwijt alleen maar omdat je dan door moet blijven lessen tot die tijd..

@Cruising
Ja ben wel blij dat ik niet maandenlang hoeft te wachten!
Hopelijk dat ik dit examen wel in 1 keer haal, dat zou qua kosten al een hele opluchting zijn
Uiteindelijk bij het switchen van rijschool eigenlijk veel meer geld kwijt dan ik had gepland

Ik durf zelf nog niet een motor te kopen, weet nog niet wat voor type etc. en wil eerst veel gaan proefrijden
Zou ook voor mij beter zijn als ik iemand kan vinden met verstand ervan die ik mee kan nemen bij een potentiële koop
 
Geslaagd voor AVB, alleen de langzame slalom opnieuw moeten doen door een domme fout..... koppeling vergeten......


Ik heb helaas zelf nog geen datum. :]

Ik moet nog een keer voor theorie voor het examen ingepland kan worden.
Komt vanzelf goed.
 
Lekker bezig! *O* :]

Mbt theorie, raad ik je aan de oefentoetsen te maken (van vekabest). Vraagstelling met het echte examen komt heel erg overeen.
 
Ik heb het boek van Verjo, zit een boek bij met 400 oefenvragen en die komen redelijk overeen met CBR examen.
Zit nog te twijfelen of ik een online examen trainer bij koop maar aan de andere kant als ik proefexamens doe dan zit ik meestal op 2 a 3 fout.
 
Geslaagd voor AVB, alleen de langzame slalom opnieuw moeten doen door een domme fout..... koppeling vergeten......


Van harte Strix. En door zenuwen even de koppeling vergeten is niet zon ramp toch als je de kans krijgt om het nogmaals te proberen?Op voor het AVD. Succes.

Leuk!

Ik heb wel een beetje het gevoel dat iedereen mij nu stiekem aan het inhalen is met het AVD examen. Ik heb helaas zelf nog geen datum. :]

Hoi Puretos,

Komt wel goed met het AVD. Vraag ernaar bij de instructeur/rijschool. Dan heb je iets om naar toe te werken. Kun je daar ook je lessen op plannen.

En zoals eerder al werd geschreven: Beter goed geoefend op het examen verschijnen dan dat je 2 keer moet omdat het niet genoeg was. :}

Veel rijplezier :W
 
Langzame slalom zonder koppeling wordt ook wel erg lastig, haha.
Gefeliciteerd, ik mag over 2 weken.

Voor theorie heeft het ANWB boek plus online proefexamens het voor mij goed gedaan.
Veel van de vragen op het echte examen had ik toen al eens gehad.

Ik heb van het weekend mijn eerste helm gekocht, een Shoei GT Air
Helemaal blij, komend weekend maar eens uitproberen
 
Langzame slalom zonder koppeling wordt ook wel erg lastig, haha.

Van harte Strix. En door zenuwen even de koppeling vergeten is niet zon ramp toch als je de kans krijgt om het nogmaals te proberen?Op voor het AVD. Succes.

Was ook maar een klein dingetje, te laat om hem af te breken voor de oefening en kon ook in de oefening niet alsnog de correctie uit te voeren.
Zenuwen had ik totaal geen last van :)

AVD is gewoon een stukkie :] en het overdreven kijken toneelstukje opvoeren, theorie maak ik me meer zorgen over.
 
Gefeliciteerd Strix! Netjes gedaan! En nu op naar de AVD lessen! :]
Ik heb de theorie ook in één keer gehaald met Verjo. Veel oefenen met die vragen inderdaad. :t
 
Mijn instructeur koopt iedere maand een vast aantal AVB en AVD examens in, dus zodra ik er klaar voor ben kan ik ook snel op! En ik ben het eens met beter in 1 x goed dan 2x. Ik voelde me er helemaal niet klaar voor toen mijn instructeur mijn AVD examen wilde inplannen, toen heb ik aangegeven even te willen wachten omdat het alleen stres oplevert als je weet dat je niet klaar bent. Dus het komt wel goed, de laatste paar rommelige bochten moeten er nog uit!

Gefeliciteerd Striks!
 
Ik ook. Theorie is nog het eenvoudigst. Avb mag je 2 fouten maken in 2 verschillende clusters. Avd is aan ene kant niet moeilijk maar aan andere kant juist wel omdat je heel snel kan zakken.
 
wat 'ze' bij AVD graag willen zien: dat je kijkt! dus duidelijk met je koppie draaien en niet vanuit je ooghoeken. verder is het AVD-examen 'een fijn stukje rijden', in de meeste gevallen ben je met een half uurtje weer terug op het examencentrum, en het geheel duurt ongeveer een klein uurtje.

als het goed is, heeft je instructeur je strenger beoordeeld dan de examinator. heel belangrijk: ga tijdens je examen niet anders rijden dan tijdens je lessen! rijd als een motorrijder en niet als een automobilist die 'toevallig' op een motor zit. dus lekker vlot doorrijden, als het kan. ga ook de examenauto niet in de gaten houden. vaak zitten examinator en instructeur met elkaar te bomen over de viooltjes in de voortuin, of zo. het enige moment dat ze je in de gaten houden is als er getoeterd wordt of wanneer de doorstroming van het verkeer stagneert. kijken hoe jij erop reageert maar als het niet door jou komt, is er niks aan de hand.

:]
 
Nog een paar nachten en dan mag ik beginnen....vanaf de 20ste gaan we een paar dagen rijden en dan de 26ste afrijden !! kan niet wachten....lijk wel een klein kind hahah
 
Veel plezier met lessen Sandor! Enthousiasme is juist goed, zal bij sommige lessen namelijk goed van pas komen als het even niet wilt lukken :)

Zojuist nieuwe handschoenen gekocht
Had al handschoenen van Berik bij FC moto gekocht

Maar na nou wat zal het zijn... zo'n 14 lessen AVB zit er al een naad bij de wijsvinger helemaal los met dus een gat als gevolg. Heb het ontdekt op het moment dat ik mijn eerste AVD les had
Wel leuk voor het doorwaaien maar uiteraard niet de bedoeling

Heb ze retour gestuurd en nu zojuist bij MKC Alpinestars Stella SP-8 V2 gekocht
Zitten op zich wel lekker en kreeg goed advies daar
 
Laatst bewerkt:
Spannend hè Sandor? Ik mag de 25ste en de zenuwen beginnen hier ook te komen haha. *O*

En jeetje, dat hoort niet zo snel stuk te gaan inderdaad, Full Throttle Twisty. Hoe beviel je eerste AVD les?
 
Yess gehaald. Was wel chaotisch examen omdat walkietalkie 2x faalde en mijn stopengo was rommelig. Verder wel goed gereden en verkeersinzicht goed laten zien!
 
in de meeste gevallen ben je met een half uurtje weer terug op het examencentrum, en het geheel duurt ongeveer een klein uurtje.

Is niet mn eerste AVD examen, weet dat het niets voorstelt als je maar lekker overdreven kijkt en je als motorrijder gedraagt.
Vorige keer was ook perfect en toen ook gezakt voor theorie.
Ben geen held in theorie, blijft niet plakken bij me en dat nekt me, vooral dingen als verkeersregelaars, militaire colonne etc bijvoorbeeld dat kom je niet dagelijks tegen.
Krijg ik net wat te veel van dat soort dingen dan zak ik daar op.|(
Binnenkort cursus verkeersregelaar en word dan ook zo nu en dan daar voor ingezet dus dan word dat makkelijker :+

Have fun Sandor en thrive :]

Van harte wilco
 
Laatst bewerkt:
@Thrive: Eerste les ging prima, aantal dingen deed ik nog wat rommelig omdat ik de route niet kende en nog niet wist in hoeverre ik moest afschuinen bij bepaalde bochten. Volgende keer zal dat zeker beter gaan :t

Ik reed ook wel vlot door, mijn mede-leerling had moeite mij bij te houden waardoor ik een paar keer moest stoppen om te wachten

Moest zelf de eerste helft van de les achter hem aan rijden en de 2e helft mocht ik dan voorp, maar jeetje wat ging hij traag.

Op de 30 weggetjes ging hij 20
Op de 50 wegen ging die amper 45
En op de snelweg was het ook maar 105 op stukken waar je 120 mag..

Toen een keer bij het uitvoegen voor een afslag knalde ik nog bijna boven op hem omdat die ineens vol op de remmen ging om vervolgens bij een vrachtwagen achterlangs te gaan terwijl er voor de vrachtwagen een zee van ruimte was
Dus ik ging gewoon rechtdoor en bij die vrachtwagen voorbij terwijl de instructeur hem van commentaar voorziet dat er dus zoveel ruimte voor de vrachtwagen zit, komt hij ineens van links vlak voor mijn neus aanknallen om er alsnog toch nog even voor te gaan bij de vrachtwagen
Ik weer in de remmen dus haha
 
Ik reed ook wel vlot door

Dan is het mooi om te lessen met iemand die te langzaam rijdt, dan compenseer je elkaar een beetje. Ik heb indertijd ook wel 's les gehad met een andere leerlinge, dat de instructeur zei "die gaat niet hard genoeg, en jij gaat te hard, dus let maar goed op elkaar".

In het algemeen is vlot doorrijden goed, beter dat je te hard rijdt dan te langzaam. Ik denk dat dat zelfs voor het examen geld.
 
Spannend hè Sandor? Ik mag de 25ste en de zenuwen beginnen hier ook te komen haha. *O*

En jeetje, dat hoort niet zo snel stuk te gaan inderdaad, Full Throttle Twisty. Hoe beviel je eerste AVD les?

@Thrive mega spannend...terwijl ik weet dat het wel goed zit. heb vroeger altijd schakels gereden en bijna 20 jaar geleden al gelest maar toen heeft de bewuste rijschool me genaaid en kon ik niet afrijden...ik zal de 25ste dubbel duimen voor mezelf en uiteraard voor jou

@Wilco1979 gefeliciteerd man en veel plezier !! ( wat ga je voor een motor rijden?)


Full Throttle Twisty:

Veel plezier met lessen Sandor! Enthousiasme is juist goed, zal bij sommige lessen namelijk goed van pas komen als het even niet wilt lukken :)

Dank Full Throttle Twisty, normaal heb ik niet zo een last van zenuwen maar dit is al zolang een droom van me als ik me kan herinneren dus het doet wel wat met me. Dat de motor al in de tuin staat helpt ook niet echt mee hahaha

Met theorie en AVB had ik er geen last van, snap eigenlijk niet waarom nu dan wel.... :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan