Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

@Bruh Als je die 125 zonder problemen kan bekostigen en stallen dan zou ik ook voor die tijdelijke keuze gaan. Ik zou wel ff in de gaten houden of je niet leegloopt op twee motorverzekeringen, mss kan je de KTM goed opbergen?
 
Net bericht gehad van het cbr


Alle toetsen en examens uitgesteld tot en met ten minste 28 april
In lijn met het kabinetsbesluit annuleert het CBR tot en met tenminste 28 april alle theorie- en praktijkexamens, tussentijdse toetsen, rijtesten en cursussen (alcohol en verantwoord rijgedrag). Dit geldt ook voor alle beroepsexamens en de registratie van nascholingscursussen (code 95).>>

In de lijn der verwachting.

Wel mis ik iets van een plan van aanpak. Hoe denkt/wil CBR zo dadelijk weer van start gaan, hoe gaan ze de drukte opvangen c.q. begeleiden. Hieromtrent kunnen ze mi best over communiceren (als ze die hebben), zodat men ook weet wat hun te wachten staat..
 
In de lijn der verwachting.

Wel mis ik iets van een plan van aanpak. Hoe denkt/wil CBR zo dadelijk weer van start gaan, hoe gaan ze de drukte opvangen c.q. begeleiden. Hieromtrent kunnen ze mi best over communiceren (als ze die hebben), zodat men ook weet wat hun te wachten staat..
Precies dat! Het is echt vreselijk irritant (voor zowel de leerlingen als rijscholen) dat we gewoon in het ongewisse worden gelaten.
Een week voor 28 april wordt duidelijk of de maatregelen nóg langer gaan gelden (is gister door Rutte vermeld in de persconferentie), maar écht duidelijkheid of wat we kunnen verwachten, wordt niet gegeven -O- Dus het is en blijft steeds maar weer afwachten...........
 
Het is echt vreselijk irritant (voor zowel de leerlingen als rijscholen) dat we gewoon in het ongewisse worden gelaten.

Ze schrijven dat ze een blik eximinatoren open gaan trekken: "Wij gaan voor de uitgestelde examens, rijtesten en toetsen extra capaciteit inzetten zodra we weer aan het werk kunnen." , maar hoe of wat blijft afwachten :? Als dat net zo gaat als bij de keuringen zie ik de bui al hangen ...|(

Een ander ding wat kan gaan spelen is of je rijschool nog bestaat als je weer kan gaan lessen van Den Haag, hoe langer het duurt hoe groter de kans dat er bedrijven failliet gaan. Laten we voor iedereen hopen dat de hulpregelingen dat weten te voorkomen 🍀🍀🍀🍀.

gr. Leo
 
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Vandaag had ik eigenlijk mijn AVB.
Ik heb denk ik nog geluk dat mijn werkgever mijn rijbewijs betaald. Deze had een pakket inc 50 lessen betaald voor mij. Hier heb ik er nog 32 van over dus kan nog even voor uit.

En wat andere zeggen, als dit alles is waar we over klagen...
iedereen geluk en gezondheid deze periode!
50 lessen! Had je werkgever zo weinig vertrouwen in je leervermogen …? 😁
 
50 lessen is niet gek als je rijbewijs b nog niet hebt. Avd doe je normaal in uur of 5, omdat verkeersdeelname iets is wat de meeste motorrijders al jaren in een auto doen.
 
Haha ach de een doet het sneller dan de ander...
Ik heb 22 lessen gehad voor mijn AVB examen en kan nog niet heel vlekkeloos een 8je draaien 8)7 Wel geslaagd *O*

Persoonlijk vind ik het aantal lessen dat iemand nodig heeft ook niet heel interessant
 
Ze schrijven dat ze een blik eximinatoren open gaan trekken: "Wij gaan voor de uitgestelde examens, rijtesten en toetsen extra capaciteit inzetten zodra we weer aan het werk kunnen." , maar hoe of wat blijft afwachten :? Als dat net zo gaat als bij de keuringen zie ik de bui al hangen ...|(

Een ander ding wat kan gaan spelen is of je rijschool nog bestaat als je weer kan gaan lessen van Den Haag, hoe langer het duurt hoe groter de kans dat er bedrijven failliet gaan. Laten we voor iedereen hopen dat de hulpregelingen dat weten te voorkomen 🍀🍀🍀🍀.

gr. Leo


Ik heb gisteren en zojuist contact gehad met iemand van het CBR en er is gewoon helemaal niets duidelijk...
Kunnen die mensen eigenlijk ook niets aan doen, frustrerend is het wel. Dus al met al.... Gewoon afwachten, zoals met alles....

Voor de geïnteresseerde.............

Goedemorgen,
Vanavond wordt bekend tot wanneer de maatregelen aangescherpt gaan worden maar ik vraag me oprecht af waarom theorie examens en praktijkexamens motor/scooter niet door kunnen gaan. bij deze afname kan er toch 1.5 meter afstand gehouden worden? theorie kan met minder mensen in 1 ruimte waarbij dit ook gehanteerd kan worden, er kunnen glazen platen geplaatst worden net als in de supermarkt... dan kan het CBR ook door draaien en is er toch iets minder inhaalwerk als straks alles weer "normaal" is.
Ik vraag me af of deze stappen worden overwogen?
Praktijk motor/scooter zit je sowieso niet in 1 ruimte met de examinator, enkel vooraf en na het examen, dan kan er toch ook een scherm tussen gezet worden of dergelijke ?
Ik snap dat er waarschijnlijk veel frustratieberichten van leerlingen binnen komen maar ik vraag me oprecht af of dit soort dingen mee worden genomen in besluiten en zou graag willen weten waarom deze examens niet door gaan ondanks dat er gepaste maatregelen voor genomen kunnen worden welke voldoen aan de richtlijnen van het RIVM.
Daarbij zoals eerder vermeld, zorgt het afnemen van deze examens er voor dat de wachttijden als alles weer "normaal" is, toch een stukje minder lang zullen zijn.
Lijkt mij dan toch de overweging/discussie waard ?


Goedemorgen Diana,
goed dat je ons benadert met deze vragen en opmerkingen. Ik heb je bericht doorgezet naar de desbetreffende afdeling en ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Groet Christine

Hoi Diana,
Ik heb een antwoord voor je vanuit de afdeling die erover gaat;
Uiteraard neemt het CBR alle mogelijke oplossingen in overweging. Momenteel raden alle experts aan om deze dagen zo min mogelijk sociale contacten te hebben. Door tijdelijk geen examens af te nemen, hopen we verdere verspreiding van het coronavirus in te dammen. CBR handelt hiermee in lijn met de buurlanden. Ook België, Duitsland en Frankrijk hebben de examens afgelast. We werken op dit moment een plan uit voor een gefaseerde en eerlijke herstart van alle examens en toetsen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Groet,
Bram


Hoi Bram.
Dank je wel voor de informatie, geeft iets meer rust. Natuurlijk weet niemand waar we precies aan toe zijn maar het zou veel schelen als mensen wel geïnformeerd blijven met wat eventuele verwachtingen zijn. Ik moet zelf bijvoorbeeld op voor mijn motor en de regels rivm zijn (ook volgens mijn instructeur) dan goed te hanteren wat de frustratie groter maakt dat rijlessen en examens zijn afgelast.
Natuurlijk is het voor iedereen heel vervelend en heb wel begrip voor de situatie maar aan de andere kant ook veel vragen daaromtrent en ik denk meerdere met mij.
Is er bekend wanneer rijscholen/leerlingen meer te weten komen over wanneer examens wel afgelegd kunnen worden en hoe de volgorde hierin bepaald gaat worden?
Groetjes en bedankt voor de antwoorden zover


Hoi Diana,
Wij kijken wat dat betreft op dit moment eigenlijk alleen naar de maatregelen vanuit de overheid. Zodra zij een einddatum geven aan de maatregelen kunnen wij ook gaan bepalen hoe wij dit gaan aanpakken. Natuurlijk krijgen kandidaten wiens examen al gepland stond dan voorrang.
Hoe dit precies vorm gaat krijgen is vooraslnog even onbekend.
Groet,
Bram
 
Ik heb gisteren en zojuist contact gehad met iemand van het CBR en er is gewoon helemaal niets duidelijk...
Kunnen die mensen eigenlijk ook niets aan doen, frustrerend is het wel. Dus al met al.... Gewoon afwachten, zoals met alles....

Voor de geïnteresseerde.............

Goedemorgen,
Vanavond wordt bekend tot wanneer de maatregelen aangescherpt gaan worden maar ik vraag me oprecht af waarom theorie examens en praktijkexamens motor/scooter niet door kunnen gaan. bij deze afname kan er toch 1.5 meter afstand gehouden worden? theorie kan met minder mensen in 1 ruimte waarbij dit ook gehanteerd kan worden, er kunnen glazen platen geplaatst worden net als in de supermarkt... dan kan het CBR ook door draaien en is er toch iets minder inhaalwerk als straks alles weer "normaal" is.
Ik vraag me af of deze stappen worden overwogen?
Praktijk motor/scooter zit je sowieso niet in 1 ruimte met de examinator, enkel vooraf en na het examen, dan kan er toch ook een scherm tussen gezet worden of dergelijke ?
Ik snap dat er waarschijnlijk veel frustratieberichten van leerlingen binnen komen maar ik vraag me oprecht af of dit soort dingen mee worden genomen in besluiten en zou graag willen weten waarom deze examens niet door gaan ondanks dat er gepaste maatregelen voor genomen kunnen worden welke voldoen aan de richtlijnen van het RIVM.
Daarbij zoals eerder vermeld, zorgt het afnemen van deze examens er voor dat de wachttijden als alles weer "normaal" is, toch een stukje minder lang zullen zijn.
Lijkt mij dan toch de overweging/discussie waard ?


Goedemorgen Diana,
goed dat je ons benadert met deze vragen en opmerkingen. Ik heb je bericht doorgezet naar de desbetreffende afdeling en ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Groet Christine

Hoi Diana,
Ik heb een antwoord voor je vanuit de afdeling die erover gaat;
Uiteraard neemt het CBR alle mogelijke oplossingen in overweging. Momenteel raden alle experts aan om deze dagen zo min mogelijk sociale contacten te hebben. Door tijdelijk geen examens af te nemen, hopen we verdere verspreiding van het coronavirus in te dammen. CBR handelt hiermee in lijn met de buurlanden. Ook België, Duitsland en Frankrijk hebben de examens afgelast. We werken op dit moment een plan uit voor een gefaseerde en eerlijke herstart van alle examens en toetsen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Groet,
Bram


Hoi Bram.
Dank je wel voor de informatie, geeft iets meer rust. Natuurlijk weet niemand waar we precies aan toe zijn maar het zou veel schelen als mensen wel geïnformeerd blijven met wat eventuele verwachtingen zijn. Ik moet zelf bijvoorbeeld op voor mijn motor en de regels rivm zijn (ook volgens mijn instructeur) dan goed te hanteren wat de frustratie groter maakt dat rijlessen en examens zijn afgelast.
Natuurlijk is het voor iedereen heel vervelend en heb wel begrip voor de situatie maar aan de andere kant ook veel vragen daaromtrent en ik denk meerdere met mij.
Is er bekend wanneer rijscholen/leerlingen meer te weten komen over wanneer examens wel afgelegd kunnen worden en hoe de volgorde hierin bepaald gaat worden?
Groetjes en bedankt voor de antwoorden zover


Hoi Diana,
Wij kijken wat dat betreft op dit moment eigenlijk alleen naar de maatregelen vanuit de overheid. Zodra zij een einddatum geven aan de maatregelen kunnen wij ook gaan bepalen hoe wij dit gaan aanpakken. Natuurlijk krijgen kandidaten wiens examen al gepland stond dan voorrang.
Hoe dit precies vorm gaat krijgen is vooraslnog even onbekend.
Groet,
Bram
Goed werk @Diaantje. Het zou wel netjes zijn van het CBR als ze de kandidaten die nu geen examen kunnen doen even inlichtten over de stand van zaken in plaats van wachten tot er iemand begint te piepen.
 
@max snelheid Ja precies ik zou het wel op prijs stellen als we gewoon een wekelijkse update zouden krijgen ofzo, of de rijscholen die dan hun leerlingen weer kunnen informeren. Maar wat ik al zei... het is (met alles) maar gewoon afwachten, afwachten, afwachten...... -O-
 
Hoi Diana,
Wij kijken wat dat betreft op dit moment eigenlijk alleen naar de maatregelen vanuit de overheid. Zodra zij een einddatum geven aan de maatregelen kunnen wij ook gaan bepalen hoe wij dit gaan aanpakken. Natuurlijk krijgen kandidaten wiens examen al gepland stond dan voorrang.
Hoe dit precies vorm gaat krijgen is vooraslnog even onbekend.
Groet,
Bram

Of terwijl. "We doen helemaal niets tot 28 april en laten de achterstanden lekker oplopen. Dat terwijl we eigenlijk goed aan alle voorwaarden kunnen voldoen die de overheid stelt. Maar je kunt nu eenmaal niet van ons verwachten dat we out-of-box gaan denken en daarom motor examens wel door laten gaan. We blijven natuurlijk wel een logge burocratische overheidsorganisatie die absoluut niet als doel heeft om behulpzaam te zijn. Zelfs niet in een crisis!"

Toch gewoon belachelijk zoiets!
 
@jbazelmans zo las ik het inderdaad ook.. Afwachten tot een nieuwe datum bekend is en dan eens gaan kijken wat we gaan doen...
Ookal heb ik meerdere keren aangegeven dat er toch wel mogelijkheden zijn examens door te laten gaan ook als er wordt gehouden aan richtlijnen....
Maargoed, ik weet niet of we het CBR de schuld kunnen geven. Ze mogen nu gewoon niet open. Ze mogen geen examens afnemen. Dus eigenlijk staan die mensen ook met hun rug tegen de muur. Maar..... Het zou wel sieren als ze in deze periode een plan van aanpak maken voor hoe verder zodra de overheid besluit dat het CBR weer open mag.. Het lijkt uit het bericht alsof ze daar nu ook nog niet echt mee bezig zijn en ook maar in een afwachtende houding zitten.... Beetje jammer.
 
Er had toch iemand kamervragen over gesteld. zijn die inmiddels al beantwoord?

Google is my friend: Detail 2020D12357 | Tweede Kamer der Staten-Generaal

Maar daar hebben we dus ook niets aan

Ik heb ook maar eens een mailtje gewaagd aan de KNMV (Dé vereniging voor motorrijdend Nederland. Eens kijken of zei misschien gelobbied hebben of dat misschien nog gaan doen)
 
@jbazelmans zo las ik het inderdaad ook.. Afwachten tot een nieuwe datum bekend is en dan eens gaan kijken wat we gaan doen...
Ookal heb ik meerdere keren aangegeven dat er toch wel mogelijkheden zijn examens door te laten gaan ook als er wordt gehouden aan richtlijnen....
Maargoed, ik weet niet of we het CBR de schuld kunnen geven. Ze mogen nu gewoon niet open. Ze mogen geen examens afnemen. Dus eigenlijk staan die mensen ook met hun rug tegen de muur. Maar..... Het zou wel sieren als ze in deze periode een plan van aanpak maken voor hoe verder zodra de overheid besluit dat het CBR weer open mag.. Het lijkt uit het bericht alsof ze daar nu ook nog niet echt mee bezig zijn en ook maar in een afwachtende houding zitten.... Beetje jammer.

Kan wel zij dat ze gewoon niet open mogen, maar ik vermoed dat ze er zelf ook niets aan doen om toch beperkt open te kunnen gaan.
 
Er had toch iemand kamervragen over gesteld. zijn die inmiddels al beantwoord?
Ik heb ook maar eens een mailtje gewaagd aan de KNMV (Dé vereniging voor motorrijdend Nederland. Eens kijken of zei misschien gelobbied hebben of dat misschien nog gaan doen
Dat weet ik eigenlijk niet over die Kamervragen, maar als je gaat mailen naar de KNMV en ze geven reactie, dan ben ik wel erg benieuwd naar de conversatie :)

Maar persoonlijk vermoed ik dat niemand, behalve die zooi in Den Haag en misschien de zogenoemde experts, weet waar we aan toe zijn. En dan heb ik het niet alleen over ons "probleempje met lessen" maar echt met alles... Vakanties, mensen met eigen bedrijfje die nu dicht moeten zijn etc......
 
Ben het met jullie eens, het blijft een beetje vreemd dat we in Nederland de zaken niet door laten lopen die wel zouden kunnen met in acht neming van de voorschriften (geen contact en 1,5 meter afstand). Hierdoor wordt het probleem als ze straks weer van start mogen alleen maar groter en dit geldt overigens niet enkel voor de motorrijlessen. Het komt op mij wat over als paniekvoetbal waarbij we alles lamleggen. Maar goed, ik heb er niet voor geleerd dus zal er wel naast zitten.. Maar wel frustrerend om mijn motor de hele dag in de tuin te zien staan _O- Al besef ik me ook wel dat het klein leed is.
 
Ben het met jullie eens, het blijft een beetje vreemd dat we in Nederland de zaken niet door laten lopen die wel zouden kunnen met in acht neming van de voorschriften (geen contact en 1,5 meter afstand). Hierdoor wordt het probleem als ze straks weer van start mogen alleen maar groter en dit geldt overigens niet enkel voor de motorrijlessen. Het komt op mij wat over als paniekvoetbal waarbij we alles lamleggen. Maar goed, ik heb er niet voor geleerd dus zal er wel naast zitten.. Maar wel frustrerend om mijn motor de hele dag in de tuin te zien staan _O- Al besef ik me ook wel dat het klein leed is.
Ja precies en dat is ook waar bij mij vooral de frustratie ligt.
De rijlessen en examens kunnen afgelegd worden met de voorschriften en regels van RIVM. Dit door laten gaan zorgt ervoor dat er als alles dalijk weer "normaal" is, er minder ingehaald hoeft te worden... Ik begrijp deze regeling dus niet volledig.
Begrijp me niet verkeerd, het is een erg virus en ja er sterven mensen etc... Maar ik loop in de supermarkt meer risico om besmet te raken of een ander te besmetten dan op de motor.....
 
Ik heb gisteren en zojuist contact gehad met iemand van het CBR en er is gewoon helemaal niets duidelijk...
Kunnen die mensen eigenlijk ook niets aan doen, frustrerend is het wel. Dus al met al.... Gewoon afwachten, zoals met alles....

Voor de geïnteresseerde.............

Hoi Diana,
Ik heb een antwoord voor je vanuit de afdeling die erover gaat;
Uiteraard neemt het CBR alle mogelijke oplossingen in overweging. Momenteel raden alle experts aan om deze dagen zo min mogelijk sociale contacten te hebben. Door tijdelijk geen examens af te nemen, hopen we verdere verspreiding van het coronavirus in te dammen. CBR handelt hiermee in lijn met de buurlanden. Ook België, Duitsland en Frankrijk hebben de examens afgelast. We werken op dit moment een plan uit voor een gefaseerde en eerlijke herstart van alle examens en toetsen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Groet,
Bram


Hoi Bram.
Dank je wel voor de informatie, geeft iets meer rust. Natuurlijk weet niemand waar we precies aan toe zijn maar het zou veel schelen als mensen wel geïnformeerd blijven met wat eventuele verwachtingen zijn. Ik moet zelf bijvoorbeeld op voor mijn motor en de regels rivm zijn (ook volgens mijn instructeur) dan goed te hanteren wat de frustratie groter maakt dat rijlessen en examens zijn afgelast.
Natuurlijk is het voor iedereen heel vervelend en heb wel begrip voor de situatie maar aan de andere kant ook veel vragen daaromtrent en ik denk meerdere met mij.
Is er bekend wanneer rijscholen/leerlingen meer te weten komen over wanneer examens wel afgelegd kunnen worden en hoe de volgorde hierin bepaald gaat worden?
Groetjes en bedankt voor de antwoorden zover


Hoi Diana,
Wij kijken wat dat betreft op dit moment eigenlijk alleen naar de maatregelen vanuit de overheid. Zodra zij een einddatum geven aan de maatregelen kunnen wij ook gaan bepalen hoe wij dit gaan aanpakken. Natuurlijk krijgen kandidaten wiens examen al gepland stond dan voorrang.
Hoe dit precies vorm gaat krijgen is vooraslnog even onbekend.
Groet,
Bram

Eerst geeft de heer Bram aan "We werken op dit moment een plan uit voor een gefaseerde en eerlijke herstart van alle examens en toetsen." en vervolgens "Zodra zij een einddatum geven aan de maatregelen kunnen wij ook gaan bepalen hoe wij dit gaan aanpakken." beetje tegenstrijdig, jammer.

Wel goed dat je een mail hebt verstuurd, heb je de gewone contactmail hiertoe gehanteerd? Ga misschien zo dadelijk ook maar eenzelfde bericht opstellen met een vraag naar een plan van aanpak. Wellicht een idee dat iedereen een dergelijke mail opstelt met dezelfde vraag, misschien dat ze dan in beweging komen?
 
Eerst geeft de heer Bram aan "We werken op dit moment een plan uit voor een gefaseerde en eerlijke herstart van alle examens en toetsen." en vervolgens "Zodra zij een einddatum geven aan de maatregelen kunnen wij ook gaan bepalen hoe wij dit gaan aanpakken." beetje tegenstrijdig, jammer.

Wel goed dat je een mail hebt verstuurd, heb je de gewone contactmail hiertoe gehanteerd? Ga misschien zo dadelijk ook maar eenzelfde bericht opstellen met een vraag naar een plan van aanpak. Wellicht een idee dat iedereen een dergelijke mail opstelt met dezelfde vraag, misschien dat ze dan in beweging komen?
Heb het via Facebook gedaan omdat mijn ervaring met bedrijven is dat ze daar sneller op reageren...
 
Eerst geeft de heer Bram aan "We werken op dit moment een plan uit voor een gefaseerde en eerlijke herstart van alle examens en toetsen." en vervolgens "Zodra zij een einddatum geven aan de maatregelen kunnen wij ook gaan bepalen hoe wij dit gaan aanpakken." beetje tegenstrijdig, jammer.
eignelijk zegt hij hier: We gaan nu een plan maken en na 28 april gaan we kijken hoe we dit plan gaan implementeren (Ofwel een plan maken om een plan te implementeren). |( Typisch overheid
 
Terug
Bovenaan Onderaan