Robert B
MF'er
Gefeliciteerd Ambutr1 met je AVB en nu lekker avd gaan lessen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allemaal! Laat ik me hier ook eens voorstellen, sinds kort bezig om mijn motorrijbewijs te halen. Mijn naam is Niels en momenteel heb ik naast mijn auto een Honda MTX R2 80cc waar ik dagelijks op rijdt. Ben ondertussen wel toe aan wat meer vermogen en vandaar dat ik mijn motorrijbewijs heb besloten te halen. Ben net 25 geworden dus direct voor vol vermogen, de planning is om rustig aan te gaan kijken voor een Yamaha R6 (2008 model)
Theorie en AVB in één keer gehaald, over 2 weken op voor AVD
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: 22 juni 2018
Theorie: 09 augustus gehaald
AVB: 10 augustus gehaald
(Oktober?) Veel succes!AVD: 18 november
(Oktober?) Veel succes!
Verschillende motoren kunnen op zich wel heel verschillend reageren, maar als je een duidelijke delay merkt is er inderdaad mogelijk iets gaar. Goede gelegenheid om even met je instructeur samen de BRAVOK te controleren en te kijken of je het probleem kunt vinden \o/De Yamaha XJ6 van mijn rijschool voelt gaar aan, gas hapt in een keer en als je gas los laat dan grijpt ie later hard aan alsof er mega speling in tandwielen of ketting zit. Het is niet lineair. Als je gas geeft en los laat hap hap. Ik weet niet of dat normaal is bij alle motoren.
Dat is geweldig idd, maar 't went gauw. En zeker als je elke dag hetzelfde stukkie rijdt voor ww-verkeer houdt het geleidelijk op geweldig te zijn Maar laat je niet ontmoedigen: leuk blijft het!hej allemaal, kijk wel dagelijks op het forum echter alleen nog maar een effe voorstellen post gedaan.
Na het halen van Theorie afgelopen maand vanmorgen vroeg mijn AVB gehaald. Beide in één keer al was het AVB met de hakken over de sloot.
Ik bleef tijdens het oefenen heel veel moeite hebben met "achtje" en regelmatig met de langzame slalom.
Dus we begonnen met de langzame slalom, helaas 2 x niet goed. Toen zei de examinator dat ik een achtje moest maken. Ik dacht oh nee, ben hier dadelijk in 5 minuten klaar. De eerste keer, voet aan de grond en wonderwel ging de 2de keer wel goed. De rest ging perfect
Maar goed, nu op naar AVD. En dan lekker een stukkie op je eigen motor rijden, moet toch geweldig zijn.
Groet Fish Bone
Nee, het is niet de bedoeling dat je de helft van de lestijd besteed aan het meerijden/achterop rijden naar de les locatie.Ha mensen, mooi forum, daar ga ik nog veel gebruik van maken zie ik al! Ik ben net begonnen met lessen dus alles is nog erg nieuw. Ik merk dat ik ook nog erg weinig van motoren weet!
Ik heb vorige week mijn eerste AVB les gehad. Zoveel dingen om tegelijk aan te denken!
Mijn rijschool werkt met lessen van steeds 2 uur. Ik vond het wel apart, en een beetje jammer, dat we van die 2 uur 'les' ,1 uur besteed hebben aan transport heen en terug van de oefenlocatie. Tijd waarin verder niet te praten viel met de instructeur, en waarin je dus ook niets leert (al was het maar wat theorie of dat je wat vragen zou kunnen stellen!). Toen had ik uiteindelijk nog maar een uur over om zelf de motor te besturen.
Is dit hoe het normaliter gaat? Ik zou verwachten dat naast misschien een paar minuten gedoe, je toch wel 90% van de tijd nuttig aan het lessen zou zijn. Verwacht ik teveel?
Nee, je verwacht niet teveel. Als ik het zou mogen zeggen. Je betaalt voor les, dan moet je les krijgen. En waar hij les geeft en hoe hij daar komt - met of zonder leerlingen - moet hij zelf weten. Laat je nou 10 minuten van je lestijd OP de motor onderweg zijn a la, maar dan leer je nog wat via opmerkingen en het volgen. Ik zou zeggen: zorg voor eigen vervoer, en vraag om 2 uur les of geen les. Geen andere rijschool in de buurt?Ha mensen, mooi forum, daar ga ik nog veel gebruik van maken zie ik al! Ik ben net begonnen met lessen dus alles is nog erg nieuw. Ik merk dat ik ook nog erg weinig van motoren weet!
Ik heb vorige week mijn eerste AVB les gehad. Zoveel dingen om tegelijk aan te denken!
Mijn rijschool werkt met lessen van steeds 2 uur. Ik vond het wel apart, en een beetje jammer, dat we van die 2 uur 'les' ,1 uur besteed hebben aan transport heen en terug van de oefenlocatie. Tijd waarin verder niet te praten viel met de instructeur, en waarin je dus ook niets leert (al was het maar wat theorie of dat je wat vragen zou kunnen stellen!). Toen had ik uiteindelijk nog maar een uur over om zelf de motor te besturen.
Is dit hoe het normaliter gaat? Ik zou verwachten dat naast misschien een paar minuten gedoe, je toch wel 90% van de tijd nuttig aan het lessen zou zijn. Verwacht ik teveel?