Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Zo me 7de les gehad nu me 3 remproeven de snelle slalom de uitwijkproef en de loop met je motor

door wie is die verzonnen lopen met je motor je mot toch rijden op dat ding :-)
het ging dit keer goed in iedergeval

trouwens we hebben 5juli theorie examen en 30 juli praktijk examen

we gaan het allemaal wel weer zien hoe het loopt
 
Zo me 7de les gehad nu me 3 remproeven de snelle slalom de uitwijkproef en de loop met je motor

door wie is die verzonnen lopen met je motor je mot toch rijden op dat ding :-)
het ging dit keer goed in iedergeval

trouwens we hebben 5juli theorie examen en 30 juli praktijk examen

we gaan het allemaal wel weer zien hoe het loopt
Het hoort er nu eenmaal bij. Als je je examen gehaald hebt heb je het nooit meer nodig - althans dat is mijn ervaring. Maar als ik die mannen van mijn motorwerkplaats moeiteloos met die machines zie lopen heb ik daar de grootste bewondering voor :}
 
Ben alvast aan het nadenken over een eerste motor. Voorkeur gaat uit naar een naked, maar wil eerst een motor waar ik echt op ga leren rijden. Is een Honda Cb600 een goede keuze?
 
Ben alvast aan het nadenken over een eerste motor. Voorkeur gaat uit naar een naked, maar wil eerst een motor waar ik echt op ga leren rijden. Is een Honda Cb600 een goede keuze?
Een prima keuze.
Zelf heb ik op de CBF600 gelest.
Beviel me zo goed dat ik mezelf een CBF600FA gekocht heb.
(inmiddels vervangen)
 
lopen met de motor: voor het geval je met een lege tank of lekke band komt te staan, is het handig dat je naar de pomp of motorboer kan lopen met 'dat ding'.
 
lopen met de motor: voor het geval je met een lege tank of lekke band komt te staan, is het handig dat je naar de pomp of motorboer kan lopen met 'dat ding'.
Ik als kleine vrouw kan ook niet echt goed lopen ermee... het stukje voor AVB ging prima, maar toen ik hem gisteren bij het CBR naar achter het parkeervak in moest lopen had ik echt wel moeite haha. Gelukkig is mijn eigen motor 10 kilo lichter, al is dat denk ik een scheet in vergelijking met de rest van het gewicht.
 
Jij laat hem liever op de rijstrook staan?
Met 30graden, strak in het pak, in de volle spits met een lege tank komen te staan...

Dan is het laten staan wel een hele aantrekkelijke optie..

(Het lege tank gedeelte is dan weer een heel ander verhaal en hoort hier niet thuis!)

Dus ja, daar komt dan ook het stukje lopen bij.
 
Met 30graden, strak in het pak, in de volle spits met een lege tank komen te staan...

Dan is het laten staan wel een hele aantrekkelijke optie..

(Het lege tank gedeelte is dan weer een heel ander verhaal en hoort hier niet thuis!)

Dus ja, daar komt dan ook het stukje lopen bij.
Nou ik zou het wel weten met 30 graden ff een telefoontje plegen 😂😂😂
 
Naar de ANWB, had gekund.

Alleen was er iets minder dan een kilometer verder op, een Shell.

Tja, kiezen dus de beste van de slechtste..
 
Hoi allemaal,
Ik ben Jeroen en 21 jaar.

Ik heb 2 weken geleden mijn eerste proefles gehad, ging heel goed en mocht al over de weg terug rijden :)
Vorige week mijn theorie gehaald, deze had ik gelukkig al een tijdje voordat ik 21 was aangevraagd.
Volgende maand staat mijn AVB gepland en door het halen van me theorie staat het AVD examen alvast in juli gepland.
Morgen mijn volgende les, ben benieuwd wat ze me nu gaan leren :)
 
Hoi allemaal,
Ik ben Jeroen en 21 jaar.

Ik heb 2 weken geleden mijn eerste proefles gehad, ging heel goed en mocht al over de weg terug rijden :)
Vorige week mijn theorie gehaald, deze had ik gelukkig al een tijdje voordat ik 21 was aangevraagd.
Volgende maand staat mijn AVB gepland en door het halen van me theorie staat het AVD examen alvast in juli gepland.
Morgen mijn volgende les, ben benieuwd wat ze me nu gaan leren :)
Welkom bij de club! Fijn dat het goed gaat en dat je al examendata hebt. Veel succes en hou ons op de hoogte van je ervaringen, belevenissen en vorderingen! :t
 
Zo me 7de les gehad nu me 3 remproeven de snelle slalom de uitwijkproef en de loop met je motor

door wie is die verzonnen lopen met je motor je mot toch rijden op dat ding :-)
het ging dit keer goed in iedergeval

trouwens we hebben 5juli theorie examen en 30 juli praktijk examen

we gaan het allemaal wel weer zien hoe het loopt
Met de motor lopen als je een lekke band hebt, ja moet je vooral doen.

Ik loop in ieder geval voor en na iedere met mn motor. Schuur en tuin uit en weer in. inclusief paar keer steken.

Lopen met een lekker band is in ieder geval best zwaar :p
 
Fijn om te horen! Zal alvast op zoek gaan en even erop zitten voor het gevoel 😁
5D1A3F2E-D35B-430D-8417-A19A6727DD66.jpeg

Zo stond ie erbij, in de showroom.
🙂
89596479-5BD3-4A24-8977-D03B24658A07.jpeg
62557BAF-89A0-4716-BCE3-56AEB3B929E2.jpeg

In het schone Limburg.
 
Hier heb ik geen udpate meer gegeven zie ik.
21 April heb ik mijn avb gehaald.
De uitwijkoefening was onvoldoende en ook de precisiestop heb ik tweemaal moeten uitvoeren, al weet ik niet of hij de tweede poging nu wel of niet goedgekeurd had, maar de rest was in elk geval allemaal in orde.

Komende dinsdag heb ik theorie-examen, en gisteren heb ik mijn eerste echte rijles op de weg gehad.
Hopelijk goed nieuws dinsdag en dan kan ik mijn laatste examen inplannen 8-)
 
Ben alvast aan het nadenken over een eerste motor. Voorkeur gaat uit naar een naked, maar wil eerst een motor waar ik echt op ga leren rijden. Is een Honda Cb600 een goede keuze?
Daarom gaan proefrijden zodra het mag, of je goed indenken wat je ermee wilt doen (behalve simpel "rijden").
Toeren, sportieve ritten, terrasjes pakken, af en toe een weekeinde weg (kun je een tanktas of afpaktas/koffer erop kwijt).....
 
Daarom gaan proefrijden zodra het mag, of je goed indenken wat je ermee wilt doen (behalve simpel "rijden").
Toeren, sportieve ritten, terrasjes pakken, af en toe een weekeinde weg (kun je een tanktas of afpaktas/koffer erop kwijt)...

Ja bedoeling is voornamelijk te gaan touren. Zodra het kan ga ik zeker proefritje(s) inplannen of even een motor huren 👍
 
Ben alvast aan het nadenken over een eerste motor. Voorkeur gaat uit naar een naked, maar wil eerst een motor waar ik echt op ga leren rijden. Is een Honda Cb600 een goede keuze?
Naar mijn mening zijn de meeste 6-700 cc motoren prima om mee te starten als je je rechterhand onder controle kan houden.
Ik heb sinds eind januari een Triumph Street Triple als eerste motor. Met 106pk totaal niet langzaam, maar zolang je niet al te gek aan die gashendel draait heel prima te controleren als starter.
Ik heb verder na de lesmotor niets anders geprobeerd, maar volgens mij hebben de meeste 6-700cc nakeds acceptabele vermogens voor starters, dus zal jou keuze vast prima zijn als je hier lekker op zit
 
Precies. Een CB600 is echt een goede beginners motor, vermogen genoeg, en makkelijk handelbaar.
En ze zitten voor de meeste mensen direct goed. Een Bandit 600 trouwens ook, maar ik weet niet of die nog recent geleverd waren.
Ik heb zelf meerdere motoren, draai al een tijdje mee, maar de 1100, en 1200 die ik heb zou ik afraden als beginners motor.
De oude zooi die ik verder heb wel, maar die zijn te bejaard. 2 650jes en een 400. Toch zijn ook die geschikt, maar te oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan