Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Hallo! Ik ben Cynthia, 35 jaartjes jong. Wonend in Den Haag.
AVB in 1 x gehaald ...
Wel verd... en daar kom je nu pas mee? Alsnog gefeliciteerd! *O* Maar we vinden het ook fijn om de nieuwe lessers hier welkom te heten om ze voor zover nog nodig een hart onder de riem te steken!
in oktober, helaas door corona 3 x mijn theorie examen uitgesteld.
Gelukkig 6 mei in 1 x geslaagd voor theorie.
Morgen doe ik AVD examen... ik merk dat ik echt wel zenuwachtig ben maar ik ga het gewoon halen!
Ik heb ook al een motor, een Yamaha Tracer 700 uit 2020.
Ha, dat klinkt goed! Zet 'm op morgen! Succes! En vergeet niet voor het examen een banaan te eten! :t
Welkom, en blaas je partijtje mee. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zegt een oud Surinaams gezegswijs 😁
 
AVD is niets meer dan 'een fijn stukje rijden', zei mijn instructeur indertijd. belangrijkste is: rijd zoals je tijdens de lessen ook rijdt. het zou wel heel raar zijn als je op je examen en daarna 'ineens' heel anders zou rijden. alles bij elkaar duurt het ongeveer een uurtje, waarvan ongeveer 25-30minuten effectieve rijtijd. zo voorbij, dus. wat wel belangrijk is: laat zien dat je kijkt! dus niet vanuit je ooghoeken, maar daadwerkelijk je hoofd verdraaien. hoe je dat na je examen doet, zal de examinator een biet zijn, hij wil zien dat je kijkt. en voor jezelf: weet wat er om je heen gebeurt!!

Succes!
 
Hallo! Ik ben Cynthia, 35 jaartjes jong. Wonend in Den Haag.
AVB in 1 x gehaald in oktober, helaas door corona 3 x mijn theorie examen uitgesteld.
Gelukkig 6 mei in 1 x geslaagd voor theorie.
Morgen doe ik AVD examen... ik merk dat ik echt wel zenuwachtig ben maar ik ga het gewoon halen!
Ik heb ook al een motor, een Yamaha Tracer 700 uit 2020.
Inderdaad! Cum laude slagen hoppa! Succes morgen.
Er staat een mooie motor op je te wachten 👌🏼
 
Inderdaad! Cum laude slagen hoppa! Succes morgen.
Er staat een mooie motor op je te wachten 👌🏼
Ja, ik kan ook niet wachten om lekker te gaan rijden op mijn eigen motor! Het weer ziet er morgenmiddag gelukkig iets beter uit als vandaag! Bedankt voor je reactie. :)
 
Wel verd... en daar kom je nu pas mee? Alsnog gefeliciteerd! *O* Maar we vinden het ook fijn om de nieuwe lessers hier welkom te heten om ze voor zover nog nodig een hart onder de riem te steken!

Ha, dat klinkt goed! Zet 'm op morgen! Succes! En vergeet niet voor het examen een banaan te eten! :t
Welkom, en blaas je partijtje mee. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zegt een oud Surinaams gezegswijs 😁
Haha! De bananen liggen al klaar! Ik ben nog niet zo heel lang lid overigens, ik was op zoek naar AVD tips en kwam toen op dit forum terrecht, heel even meegelezen maar :). Ik ga ervan uit dat ik morgen met goed nieuws kom. Ik heb echt alle vertrouwen in mezelf, alleen die zenuwen he... frustrerend.
 
Net vorige week een proefles gehad, ik heb nogal slechte ogen dus wilde eerst even voelen hoe het was. Maar het was echt heel leuk en ik voelde me erg gerustgesteld door de instructeur mbt mijn ogen dus ik heb volgende maand mijn eerste echte les!
nu alvast even een pak en helm/handschoenen kopen. De kleding van de rijschool zat nogal als een hobbezak, dus leuk om daar alvast mee bezig te gaan nu.

Ik weet niet of je al iets op het oog hebt, maar bij deze zaak (ik heb geen aandelen :)) Motorkleding groothandel! De goedkoopste prijs! heb ik zelf al regelmatig wat gekocht.
 
Haha! De bananen liggen al klaar! Ik ben nog niet zo heel lang lid overigens, ik was op zoek naar AVD tips en kwam toen op dit forum terrecht, heel even meegelezen maar :). Ik ga ervan uit dat ik morgen met goed nieuws kom. Ik heb echt alle vertrouwen in mezelf, alleen die zenuwen he... frustrerend.
En, is het gelukt? Of ben ik te vroeg met vragen? Welkom op MF trouwens! 👍
 
Had me al eerder gemeld hier! Zaterdag nog 2 uurtjes les en volgende week dinsdag het AVB examen! Alle oefeningen gaan nu goed volgens mijn instructeur, nu maar hopen dat de zenuwen me niet nekken 😅
 
@Cynthia85 gefeliciteerd!! hoe ging het? want dat je geslaagd bent is leuk om te weten, maar het gaat ons hier om de details 😈O-)
Ik was voor mijn examen, ondanks de banaan, suuuuuuper zenuwachtig! Tijdens de les ervoor sloeg de motor meerdere keren af door de zenuwen. Eenmaal kennis gemaakt te hebben met de examinator waren de zenuwen wel weg. Ik heb echt heel goed gereden, 1 klein foutje met baan verwisselen op de snelweg... daar wees hij me op maar zei dat ik verder echt hele goede dingen heb laten zien! Ik ben super blij dus haha!
 
Haaaa geweldig :} Gefeliciteerd! *O* Hoe ging het?
Ik was voor mijn examen, ondanks de banaan, suuuuuuper zenuwachtig! Tijdens de les ervoor sloeg de motor meerdere keren af door de zenuwen. Eenmaal kennis gemaakt te hebben met de examinator waren de zenuwen wel weg. Ik heb echt heel goed gereden, 1 klein foutje met baan verwisselen op de snelweg... daar wees hij me op maar zei dat ik verder echt hele goede dingen heb laten zien! Ik ben super blij dus haha!
 
Gauw dat papiertje aanvragen, ik moest bijna een maand wachten voor ik hem kon ophalen
De gemeente Den Haag doet gelukkig mee met de proef van de RDW! Ik kan dus zo foto's laten maken, daar een handtekening zetten, hun versturen dit digitaal naar de rdw en dan kan ik mijn rijbewijs online verlengen en na 2 dagen ophalen bij de gemeente! Via de gemeente aanvragen zou de eerst mogelijke datum 28 juni zijn... echt belachelijk.
 
  • Wow
Waarderingen: Tcat
De gemeente Den Haag doet gelukkig mee met de proef van de RDW! Ik kan dus zo foto's laten maken, daar een handtekening zetten, hun versturen dit digitaal naar de rdw en dan kan ik mijn rijbewijs online verlengen en na 2 dagen ophalen bij de gemeente! Via de gemeente aanvragen zou de eerst mogelijke datum 28 juni zijn... echt belachelijk.
Dan ben ik verdomd jaloers, ik woon officieel in Almere wegens studie en moest twee keer bellen om te vragen of het vroeger kon, toen heb ik maar gezegd het met spoed moest en kon het gelukkig wel binnen 2 weken ipv 4. Moest wel iets van 3 tientjes extra betalen er voor om een spoed rijbewijs aan te vragen.

Maar dan heb je in ieder geval veel geluk! Nu lekker motor kopen/rijden :Y
 
Dan ben ik verdomd jaloers, ik woon officieel in Almere wegens studie en moest twee keer bellen om te vragen of het vroeger kon, toen heb ik maar gezegd het met spoed moest en kon het gelukkig wel binnen 2 weken ipv 4. Moest wel iets van 3 tientjes extra betalen er voor om een spoed rijbewijs aan te vragen.

Maar dan heb je in ieder geval veel geluk! Nu lekker motor kopen/rijden :Y
Ja dat is echt balen! De motor is al gekocht, staat nu nog bij de dealer ivm verlagen... hopelijk eind deze week ophalen!
 
Ja dat is echt balen! De motor is al gekocht, staat nu nog bij de dealer ivm verlagen... hopelijk eind deze week ophalen!
Welke word het? Ik ben 1 meter 80 en heb een CBF500 die volgens een vriend al een beetje verlaagd is voor de vorige eigenaresse, ik zit zo laag dat het lijkt alsof ik op een chopper motor zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan