Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Overigens zit de klachten niet in de pols,maar in de vingers van beide handen.

Zijn je handschoenen wel groot genoeg?
Als in, heb je bij gestrekte vingers nog een klein beetje ruimte over in 't topje?
Die ruimte "verbruik" je zodra je je vingers om het handvat krult....
Als je die ruimte niet hebt dan knel je ook je vingers af en dat kan ook klachten opleveren.
Overigens, 'knijpen' in 't stuur geeft (mij) dezelfde klachten...
 
Zijn je handschoenen wel groot genoeg?
Als in, heb je bij gestrekte vingers nog een klein beetje ruimte over in 't topje?
Die ruimte "verbruik" je zodra je je vingers om het handvat krult....
Als je die ruimte niet hebt dan knel je ook je vingers af en dat kan ook klachten opleveren.
Overigens, 'knijpen' in 't stuur geeft (mij) dezelfde klachten...

Er zit nog n klein beetje ruimte voor in de toppen (maar de klachten zijn er ook zonder het rijden, dus toen ik nog geen motor lessen reed)

Hoe houden jullie het stuur vast tijdens het rijden ?

Tips zijn welkom, Ook tijdens het lessen (dit ivm wat geoorloofd is tijdens het lessen en examen)
 
Bij aankomst op t cbr ziet hij zijn auto staan en weet hij direct wie je examinator is.

Ach ik maak me er druk over,maargoed het is 50 / 50 ik doe wat ik kan,als dat niet word beloond,weet ik dat ik moet zorgen voor budget om het alsnog te halen. 🤣

Want het is nu op de cent uitgerekend allemaal 🙄

Duurt n examen echt 55 minuten? Das best lang 😊
 
Ach ik maak me er druk over,maargoed het is 50 / 50 ik doe wat ik kan,als dat niet word beloond,weet ik dat ik moet zorgen voor budget om het alsnog te halen. 🤣

Want het is nu op de cent uitgerekend allemaal 🙄

Duurt n examen echt 55 minuten? Das best lang 😊
Gewoon lekker gaan rijden. Ik heb a2 en a getrapt examen gedaan. Mocht het 55 min geduurd hebben dan kan ik je zeggen dat het totaal niet zo lang voelt. mocht je een rijschool hebben die vaak motor examens heeft, dan kennen ze de examinatoren vaak en kunnen ze je zeggen waar je wat meer op moet letten.
 
Duurt n examen echt 55 minuten? Das best lang 😊

Afhankelijk van hoe je rijdt/etc....
Als je erg veel fout doet / gevaarlijke situaties creeerd dan is het mogelijk dat je binnen 2 minuten weer naar 't CBR mag rijden...
Intro praatje etc. met 't wegrijden duurt bij elkaar toch al gauw wel een kwartiertje geloof ik.... dus dat ben je toch wel kwijt.
 
Afhankelijk van hoe je rijdt/etc....
Als je erg veel fout doet / gevaarlijke situaties creeerd dan is het mogelijk dat je binnen 2 minuten weer naar 't CBR mag rijden...
Intro praatje etc. met 't wegrijden duurt bij elkaar toch al gauw wel een kwartiertje geloof ik.... dus dat ben je toch wel kwijt.

Dat zou een knappe prestatie zijn als je al zoveel fout doet in 2 minuten, dat je alweer kan omkeren 🙄 ik bedoel hoe dan, dat kan toch niet 🤣
 
Dat zou wel lullig zijn!
Hier weinig te updaten, lesjes gaan goed. Theorie inmiddels gehaald en nog 3 lessen en dan avb. Mag allemaal wel wat vlotter maar die zomervakanties van de instructeur (en mijzelf) helpen niet zo.
 
Dat zou wel lullig zijn!
Hier weinig te updaten, lesjes gaan goed. Theorie inmiddels gehaald en nog 3 lessen en dan avb. Mag allemaal wel wat vlotter maar die zomervakanties van de instructeur (en mijzelf) helpen niet zo.
Gefeliciteerd, komt goed.

Ik weet niet waar je moet afrijden voor avd in de toekomst, maar in Drenthe kun je vrij vlot nog op hoor ik van mijn instructeur. 🙂
 
Nou vanmiddag einde van de middag AVB examen in Eindhoven… hoop dat t wel stopt met regenen, vind niet erg om een keer te rijden in de regen maar heb nog niet gelest in de regen en dan wel examen erin, liever niet.

Banaantjes in de aanslag want ben echt zoooooo zenuwachtig. 🍌🍌🍌🍌
misschien is rijden in de regen op het examen wel beter. Dan ben je waarschijnlijk meer bezig met rijden dan met het examen en dat is wat ze graag zien.
Ik heb aardig wat lessen in de regen (waaronder hoosbuien) gehad en reed volgens mijn instructeur vaak mooier in de regen dan met stralende zon.
 
Nou vanmiddag einde van de middag AVB examen in Eindhoven… hoop dat t wel stopt met regenen, vind niet erg om een keer te rijden in de regen maar heb nog niet gelest in de regen en dan wel examen erin, liever niet.

Banaantjes in de aanslag want ben echt zoooooo zenuwachtig. 🍌🍌🍌🍌
Ik heb hetzelfde gehad. Altijd in de zon gelest en regen tijdens AVB. Het maakt echt geen verschil hoor. :t Ik had een erg relaxte examinator en blijkbaar had hij door dat ik een beetje onrustig werd door het natte wegdek._O- Hij zei 'nat is niet hetzelfde als glad' en legde uit dat alle oefeningen zowel bij droog als nat wegdek gewoon op dezelfde manier uit te voeren zijn. Mijn rijinstructeur zei dit ook al dus ik nam het maar van ze aan en het klopte..:P

Veel succes!!
 
Ik heb hetzelfde gehad. Altijd in de zon gelest en regen tijdens AVB. Het maakt echt geen verschil hoor. :t Ik had een erg relaxte examinator en blijkbaar had hij door dat ik een beetje onrustig werd door het natte wegdek._O- Hij zei 'nat is niet hetzelfde als glad' en legde uit dat alle oefeningen zowel bij droog als nat wegdek gewoon op dezelfde manier uit te voeren zijn. Mijn rijinstructeur zei dit ook al dus ik nam het maar van ze aan en het klopte..:P

Veel succes!!
:^

dit dus. Iemand zei hier laatst ook nog iets, de band weet niet dat het nat is. Daarnaast, mochten er meer motoren zijn, pak de motor waar je het vaakst op heb gereden en waar je het meest vertrouwen in hebt.
Komt t allemaal goed
 
Nou vanmiddag einde van de middag AVB examen in Eindhoven… hoop dat t wel stopt met regenen, vind niet erg om een keer te rijden in de regen maar heb nog niet gelest in de regen en dan wel examen erin, liever niet.

Banaantjes in de aanslag want ben echt zoooooo zenuwachtig. 🍌🍌🍌🍌
Succes!
 
AVD is ook binnen morgen mijn rijbewijs aanvragen en donderdag rijden :]
Al heerlijk wat rondjes gereden op mn kawasaki Z650 nu al meer kilometers afgelegd dan de vorige eigenaar;)
 

Bijlagen

  • 20210807_153620.jpg
    20210807_153620.jpg
    730,4 KB · Weergaven: 28
GESLAAAAAAAGD *O**O**O**O**O*

Helemaal doorweekt al bij het inrijden maar dat maakt me niet uit!
Had naast de verplichte oefeningen de stopproef, snelle slalom en het 8tje. Alles meteen goed behalve de 8 die uiteindelijk verprutst maar was de laatste oefeningen en toen wist ik al dat ik geslaagd was dus was er met m’n koppie al niet meer bij.

Morgenvroeg lekker paar weken op vakantie naar Spanje en in september beginnen met AVD lessen. 28 september is het examen ingepland.
 
GESLAAAAAAAGD *O**O**O**O**O*

Helemaal doorweekt al bij het inrijden maar dat maakt me niet uit!
Had naast de verplichte oefeningen de stopproef, snelle slalom en het 8tje. Alles meteen goed behalve de 8 die uiteindelijk verprutst maar was de laatste oefeningen en toen wist ik al dat ik geslaagd was dus was er met m’n koppie al niet meer bij.

Morgenvroeg lekker paar weken op vakantie naar Spanje en in september beginnen met AVD lessen. 28 september is het examen ingepland.
Feli!
Echter als je de motor neerlegt, was je alsnog gezakt. Dus pas er mee op..
 
GESLAAAAAAAGD *O**O**O**O**O*

Helemaal doorweekt al bij het inrijden maar dat maakt me niet uit!
Had naast de verplichte oefeningen de stopproef, snelle slalom en het 8tje. Alles meteen goed behalve de 8 die uiteindelijk verprutst maar was de laatste oefeningen en toen wist ik al dat ik geslaagd was dus was er met m’n koppie al niet meer bij.

Morgenvroeg lekker paar weken op vakantie naar Spanje en in september beginnen met AVD lessen. 28 september is het examen ingepland.
Gefeliciteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan