Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gefeliciteerd!!!GESLAAAAAAAGD
Helemaal doorweekt al bij het inrijden maar dat maakt me niet uit!
Had naast de verplichte oefeningen de stopproef, snelle slalom en het 8tje. Alles meteen goed behalve de 8 die uiteindelijk verprutst maar was de laatste oefeningen en toen wist ik al dat ik geslaagd was dus was er met m’n koppie al niet meer bij.
Morgenvroeg lekker paar weken op vakantie naar Spanje en in september beginnen met AVD lessen. 28 september is het examen ingepland.
Je instructeur kan het je feilloos vertellenAanstaande dinsdag start mijn avd examen op de planning, weet iemand wat momenteel de "juiste" afkorting is voor de motorcheck bij het examen? (BRAVO, BRAVOK, BRAVOA, enz. enz)?
Zijn er mensen met een mt07 die toevallig weten waar je extra op kunt/ moet letten bij deze motor (hopelijk extra punten scoren met briljant technisch inzicht bij de examinator )
Ik heb ook een MT-07 gereden in de lessen. De precieze afkorting maakt niet uit, zo lang je maar ongeveer weet waar je op moet letten bij een motor. De examinator vroeg me alleen waar ik op moest letten bij de banden, hele universele vraag dus.Aanstaande dinsdag start mijn avd examen op de planning, weet iemand wat momenteel de "juiste" afkorting is voor de motorcheck bij het examen? (BRAVO, BRAVOK, BRAVOA, enz. enz)?
Zijn er mensen met een mt07 die toevallig weten waar je extra op kunt/ moet letten bij deze motor (hopelijk extra punten scoren met briljant technisch inzicht bij de examinator )
Ik heb ook een MT-07 gereden in de lessen. De precieze afkorting maakt niet uit, zo lang je maar ongeveer weet waar je op moet letten bij een motor. De examinator vroeg me alleen waar ik op moest letten bij de banden, hele universele vraag dus.
Hieronder nog een handig filmpje voor de BRAVOK van de MT-07, dit klopt ook met wat mijn instructeur me uitlegde:
Gefeliciteerd m'n jongen! Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst!AVD is in de pocket, in de zeikende regen en over de polder wegen vol met de befaamde Zeeuwse klei enkel een opmerking over het invoegen op de snelweg. Nu de motor ophalen, het roze kaartje ligt hopelijk morgen klaar op het stadskantoor!!
Gefeliciteerd! Wat voor motor heb je gekocht?AVD is in de pocket, in de zeikende regen en over de polder wegen vol met de befaamde Zeeuwse klei enkel een opmerking over het invoegen op de snelweg. Nu de motor ophalen, het roze kaartje ligt hopelijk morgen klaar op het stadskantoor!!
Hey BeeJee, ik heb de BMW R1100RT uit '97van mijn vader gekregen als "examencadeautje", een mooie beginnersmotor dacht ik zoGefeliciteerd! Wat voor motor heb je gekocht?
Hey BeeJee, ik heb de BMW R1100RT uit '97van mijn vader gekregen als "examencadeautje", een mooie beginnersmotor dacht ik zo
Hij gaat binnenkort de verkoop in en dan ga ik kijken naar een leuke dingetje voor mezelf, ik zit krap qua budget maar ik heb mijn oog op een mooie hornet laten vallen. Als dat niks wordt ga ik verder kijken naar een mooie naked waar je ook nog comfortabel op kunt zitten.
Jazeker! Hij staat momenteel bij de garage omdat gisteren het oliepeilglas eruit gevallen is (lang stilgestaan = keerring uitgedroogd = glas eruit = olie eruit) maar ik ga er zeker even gebruik van maken totdat ik iets anders heb. Ik wil in het algemeen zo snel mogelijk zoveel mogelijk rijden om ervaring op te doen en verschillende typen motoren te beheersen.Zo, dat is nog eens een motor! Ga je er nog wel even op rijden voordat je m verkoopt?
Aanstaande dinsdag start mijn avd examen op de planning, weet iemand wat momenteel de "juiste" afkorting is voor de motorcheck bij het examen? (BRAVO, BRAVOK, BRAVOA, enz. enz)?
Zijn er mensen met een mt07 die toevallig weten waar je extra op kunt/ moet letten bij deze motor (hopelijk extra punten scoren met briljant technisch inzicht bij de examinator )
Ik kreeg helaas alleen een supersimpele vraag over de ketting: geen roest en vuil, niet te slap hangen, als hij slap is, stellen door achterwiel naar achteren te verplaatsen. Hij heeft mijn verlichting zelfs gecheckt voor me terwijl ik bezig was met mijn helm op te zetten, hij had geen zin om in de regen te staan denk ikIk heb daar destijds wel punten mee gescoord bij de examinator. Hij stelde namelijk de briljante vraag of de motor luchtgekoeld of watergekoeld was....
.... en ik op mijn bijdehands (zenuwen doen rare dingen met je) : "Volgens mij worden alle motoren door de lucht gekoeld, al dien niet indirect via een radiator..."
Waardoor de examinator maar zoiets had, laten we maar gaan rijden...
(en ja, ben geslaagd met een dik compliment)
Ziet er tof uit! Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst!Na 2 maanden wachten is vandaag eindelijk mijn sv650 binnen! Zo blij! Het voelt nog steeds onwerkelijk dat ik nu lekker de motor kan pakken wanneer ik wil
Supergave fiets. Heel veel plezier ermee.Na 2 maanden wachten is vandaag eindelijk mijn sv650 binnen! Zo blij! Het voelt nog steeds onwerkelijk dat ik nu lekker de motor kan pakken wanneer ik wil
Ik denk dat merendeel van de leden hier dat wel weetWeet iemand hoe je vertragingsoefening doet ?
Ik had hier in het begin veel moeite mee omdat je veel oefeningen in een keer tegelijk doet. Vooral het optrekken uit stilstand en op tijd klaar zijn viel me tegen. Heb toen ‘wedstrijdjes’ optrekken samen met de instructeur gedaan. Uiteraard niet te winnen maar wel om steeds iets harder te gaan. Het hielp mij om bij de poortjes te bedenken dat er ineens een kind de straat over stak en dan goed af te remmen. Pak dan de rust en ga met ongeveer 30 de slalom in. Mijn instructeur zei ook liever afremmen tot 20/25 en dan beetje had erbij dan dat je te hard de slalom in gaat. Probeer vlak voor de poortjes op 50 in de 3 te zijn en dit constant te houden. Dan hoef je alleen te focussen op het remmen in plaats van dat je dus nog bezig bent met optrekken en alles tegelijk komt.Weet iemand hoe je vertragingsoefening doet ?
Je instructeur?Weet iemand hoe je vertragingsoefening doet ?
Ik had hier in het begin veel moeite mee omdat je veel oefeningen in een keer tegelijk doet. Vooral het optrekken uit stilstand en op tijd klaar zijn viel me tegen. Heb toen ‘wedstrijdjes’ optrekken samen met de instructeur gedaan. Uiteraard niet te winnen maar wel om steeds iets harder te gaan. Het hielp mij om bij de poortjes te bedenken dat er ineens een kind de straat over stak en dan goed af te remmen. Pak dan de rust en ga met ongeveer 30 de slalom in. Mijn instructeur zei ook liever afremmen tot 20/25 en dan beetje had erbij dan dat je te hard de slalom in gaat. Probeer vlak voor de poortjes op 50 in de 3 te zijn en dit constant te houden. Dan hoef je alleen te focussen op het remmen in plaats van dat je dus nog bezig bent met optrekken en alles tegelijk komt.