Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gisteren tweede les gehad. Eerst een stuk touren en de precisie stop oefenen. Dat ging in 1x goed..... Maar de bochten.... Pfff....Drama...
Ook een heel stuk 80/90 gereden. Eerste keer best wel eng.. Daarna enorm gaaf!
Ik weet nog dat ik voor het eerst de snelweg op ging en echt het gevoel had dat ik eraf zou waaien ... ;)
 
De eerste keer dat ik de snelweg opging merkte ik dat de systeemhelm die ik ophad een maatje te groot was. Hij hing als een soort remparachute achter mijn hoofd, 't was vreselijk :) Meteen diezelfde avond een eigen helm gekocht. Ja, daar had ik op de 50cc Kymco nooit last van. Wist ik veel :/
 
Gewoon van tevoren tegen de examinator zeggen dat 'ie je misschien af en toe iets geks ziet doen bij het stilstaan omdat je niet zo lang bent? Ik zou zeggen, maak je geen zorgen, want van zorgen ga je maar overcorrigeren.

Daarbij:
  • je hebt er vast met je instructeur aan gewerkt
  • de examinator heeft vast wel vaker korte of lange mensen gezien

True, bedankt!!

look and learn :D lol ff als geintje bedoeld maar als deze persoon het kan kan jij het ook :)



Dit geeft me legit hoop haha

Ben ik weer, was er met de nieuwe update (wat een verbetering!) even uitgekickt.
@ Littlekath, spannend! Mijn rijschool heeft 1 verlaagde lesmotor en verder gewone. Ik ben 1.62 en had tot verleden week alleen maar op de verlaagde gezeten, deze week eens op een normale gestapt en dat ging, verbazingwekkend, best redelijk. Toch vind die ik paar centimeter omlaag wel lekker.

Ah mooi! Ik kan nu met 1 voet op mijn tenen op de grond komen en als ik mijn billen een beetje naar rechts schuif kan ik met mijn hele voet op de grond :p
 
Ik mag inmiddels ook het onderstaande lijstje aanvullen met mijn geplande AVD examen, het zou eerst midden oktober worden maar er is een kandidaat uitgevallen waardoor ik zijn plekje kon innemen *O*

Mitssz (Mitchel)
Lessend rijbewijs: (A Code 80)
Eerste rijles: 9 augustus 2018
Theorie: 25 juli 2018 (Geslaagd)
AVB: 31 augustus 2018 (Geslaagd)
AVD: 22 september 2018
Rijschool: Motorway (Den Haag)
Lesmotor: Honda CB650F

Ook heb ik zaterdag mijn motor opgehaald. Het was een mooie deal en ik kon hem niet laten staan. Achteraf komt het vervoegde examen goed uit :9
Het is een Yamaha R3 uit 2016 geworden :9~
IMG_9041.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal! Ik ga er van uit dat het allemaal goedkomt, heb vanavond en morgenavond nog een les en dan zaterdagochtend(lekker rustig op de weg :) ) het examen.
 
Zo, ben ik weer eventjes een lesser.
Vandaag mij ingeschreven voor rijles voor m'n A'tje, want ik heb mijn A2 al immers 3 jaar.
Wordt dus weer parcours rijden '( Altijd al moeite gehad met dat 8-je, hopelijk gaat mijn ervaring daarmee helpen :')

4 uurtjes moet ik doen door het getrapte RBW, dan alleen examentje parcours, krijg ik voorlopig RBW (1 jaar geldig), want in maart zijn er pas weer examens in de stad waar ik wil rijden.
Gelukkig kan ik dan mijn examen doen met de rijschool, én heb ik mijn NC'tje nog om rond te rijden. Dan betaal ik mij ook niet blauw aan die vervelende verzekering voor bestuurders met een voorlopig rijbewijs.

Op het oog had ik een VFR1200X, maar ik ben toch stiekum aan het kijken naar een VFR800F, die is niet zo zwaar en heeft wat minder pk dan de 1200.
 
Bedankt iedereen en gefeliciteerd Littlekath!

Het eerste ritje was echt geweldig, vanmiddag ook nog naar de klant geweest op de motor. Heerlijk om zelf je eigen weg te kunnen bepalen ipv alle CBR examenroutes 8-)
 
Hallo iedereen! Ook ik ben sinds kort bezig met mijn motorrijbewijs. Lang mee gewacht, maar oh wat gaaf om te doen!
Ben net gestart met de eerste lessen (Proefles + twee lessen gehad) en er is me heel voorzichtig ingefluisterd dat ik misschien eind oktober voor AVB op mag.
Eerst maar eens zien hoe de rest van mijn lessen verloopt!

BvWesten
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 04 september 2018
Theorie: Nog onbekend
AVB: Eind oktober?
AVD: Nog onbekend
Rijschool: De Lange (Grootebroek)
Lesmotor: BMW F700GS

Nu even een paar weekjes met vakantie, waarbij ik tijd genoeg heb om dit forum af te struinen! Uiteraard druk zoekende naar het juiste merk/model voor mijn eerste fiets :)
 
Littlekath gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs.

BvWesten succes met lessen leuke lesmotor een BMW dat lees je niet vaak zo'n lesmotor.
 
Dank je Robert, gaat vast goedkomen! Nee ik was ook verbaasd, had Honda of Kawa verwacht. Helemaal mooi omdat ik voor die tijd toevallig naar gs'en aan het kijken was.

En Littlekath, van harte!
 
@littlekath gefeliciteerd! :D
@BvWesten welkom hier! Leuk dat je een BMW hebt als lesmotor, meestal is het toch yamaha/honda wat je ziet. Gaat voorspoedig dus al, zijn er onderdelen dit je tot nu toe echt lastig vind? Ik les zelf op een MT07 en vind het een hele fijne fiets, echter niet in mijn budget voor als ik een eigen koop. Heb zelf ook al rond zitten kijken en mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een Honda (cb900f, cbf500, cb600, cbr250)) Kawasaki (er6f, er5, z750, zr7, ninja250r), Yamaha (fz6, yzf600r, r6) of Suzuki (gsf600s, gs500, gsx750, sv650) .. Later maar eens wat gaan proefrijden bij een motorzaak en dan mijn verlanglijstje uitdunnen haha.
 
Laatst bewerkt:
@Ambutr1 Dank je! Er zijn zeker onderdelen waar ik moeite mee heb, helaas wel haha. Langzame slalom heb ik de laatste les voor het eerste gehad en dat ging echt voor geen meter... Maar stop, precisiestop, noodstop, wegrijden uit parkeervak, stapvoets rijden en u bochten gaat erg goed dus ik weet waar ik op moet focussen.

Ik ken het probleem met het uitzoeken van een motor :) Ik had een lijstje en wilde online wat kijken om motoren weg te kunnen strepen, maar nu is het lijstje alleen maar langer geworden.

Waar ga jij de motor voor gebruiken? Korte/lange ritten/woonwerk/toeren? Mijn doel is volgend jaar met de motor door west europa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan