Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes Sander en Zedd! Wat voor motor heb je op het oog Sander?

Timson, zo zit ik ook iedere week... Is het alweer dinsdag??? Ik mag morgen dus weer :] ! Hopelijk is het niet glad, vanmorgen ging mijn man met de fiets onderuit in een bocht, hoop ik toch niet met de motor te hebben morgen.

Chantalluh, hoe was je rijles gisteren?

Ik heb ook een motor op het oog... Staat helaas behoorlijk ver weg en er is al een andere gegadigde... Is dus even spannend. Woensdag hoor ik of die ander 'm genomen heeft en zo niet, dan gaan we zaterdag kijken. Gaat om een Yamaha Div900. Heb mijn zinnen er eigenlijk al behoorlijk op gezet, dus hoop zooooooo dat die ander 'm toch niet wil!
 
Ja les ging wel lekker, moet nog duidelijker laten zien dat ik kijk. Ik kijk wel maar moet nóg meer het helmpje bewegen haha.
Soms denk ik wel eens pfffff waar ben ik aan begonnen zeker na mijn valpartij.
Wat spannend hoop dat het wat wordt met de motor die je op het oog hebt
 
Haha, dat heb ik ook eerder gehoord ja, 'ik wil je helm zien bewegen als je kijkt!'

Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat, vorige keer was ik helemaal niet fit en dat merkte ik goed in mijn concentratie. Hopelijk gaat dat morgen beter!
 
Ja les ging wel lekker, moet nog duidelijker laten zien dat ik kijk. Ik kijk wel maar moet nóg meer het helmpje bewegen haha.
Soms denk ik wel eens pfffff waar ben ik aan begonnen zeker na mijn valpartij.
Wat spannend hoop dat het wat wordt met de motor die je op het oog hebt


Wellicht leuke tip: Ik had destijds een zwarte helm dus viel het bijna nooit op dat ik wel keek. Instructeur heeft toen aanbevolen om een wit stuk tape achter op mn helm te fabrieken waardoor de minste beweging van je hoofd opvalt. Of het heeft geholpen geen idee???? Maar baat het niet dan schaadt het niet. :)

En vallen hoort erbij. Dan heb je dat maar vast gehad. :+
 
Wellicht leuke tip: Ik had destijds een zwarte helm dus viel het bijna nooit op dat ik wel keek. Instructeur heeft toen aanbevolen om een wit stuk tape achter op mn helm te fabrieken waardoor de minste beweging van je hoofd opvalt. Of het heeft geholpen geen idee???? Maar baat het niet dan schaadt het niet. :)

En vallen hoort erbij. Dan heb je dat maar vast gehad. :+

Die tip kreeg ik ook, zeker doen.
Anders krijg je weer da gezeik: "het was wel goed.. maar!, je keek niet genoeg"
 
@ Yopperdepop, ik draag idd een zwarte helm, maar het is mijn eigen helm en ik weet niet of ik daar wel wat op wil plakken haha, desalniettemin thanx voor de tip.

Ik heb giga gebaald om dat vallen :( , met name omdat het een hele onnozele fout van mezelf was. Maar goed volgende les gaan we het weer opnieuw proberen, so fingers crossed.

@Suus, veel plezier met lessen.
 
Laatst bewerkt:
Chantal, pak gewoon wat witte isolatie tape.
Blijft als je de plaklaag nog aanraakt en de helm ontvet heel goed zitten en laat totaal geen sporen achter :-)

Better safe then sorry *O*

Sterkte met lessen allen!



[me="Frontysco"]kruipt weer in een hoekje tot de pekel voorbij is
 
Succes Sander en Zedd! Wat voor motor heb je op het oog Sander?

Heb een Yamaha FZ 6 FAZER ABS uit 2007 op het oog. Vind die motoren er best wel strak uitzien, en blijkbaar nog een goede beginners motor ook :) Enige nadeel dat ie niet echt "goedkoop" is... haha. Achja, keer een jaartje maar niet op vakantie.
 
Gefeliciteerd :)

Ik ben net geslaagd voor me theorie :) 3 fout :)
Vanmiddag weer lessen :) De 3de :)
 
Laatst bewerkt:
Michel8585, gefeliciteerd. *O*

@LikeABawzs, gefeliciteerd *O* . Ik zie zelf zooooo op tegen het theorie-examen
 
Zoooo allemaal mensen geslaagd!

Zedd en Michel, gefeliciteerd met jullie Atje! Zedd, klopt inderdaad dat het eventjes duurt voor het doorgevoerd is richting de gemeente... Normaal zeggen ze er bij je examen ook bij dat je vanaf de volgende dag kunt proberen. Maar geloof maar dat ik er dezelfde dag nog sta, hahahaha! Al hoef ik wel pas om 14:00 examen te doen... Wordt wat krap.

LikeABawzs, gefeliciteerd met je theorie!

Chantalluh, waarom kijk je zo op tegen de theorie? Vind je de stof ook lastig, of gewoon het idee van 'examen doen'?

Vandaag weer een heeeeeeeeerlijke les gehad! O jongens, wat is motorrijden toch gaaf :Y
We gingen vooral rotondes doen vandaag, maar hebben ook nog even het punt meegepakt waar ik de vorige keer bijna onderuit ging. En dat ging nu een stukje beter. Het was blijkbaar goed te zien dat ik nu veel meer bezig was om ook mijn AVB toe te passen in de les en zo voelde het ook. Had de hele handel zoveel beter onder controle! Heel af en toe dat ik bij het afslaan naar links even wat te ruim uitkom, vooral als ik probeer in beweging te blijven en ik nog even ergens achterlangs wil (rechtdoor gaande fietser ofzo). Een keer kwam de stoep toen wel errug dichtbij... En dan ga je er naar kijken hè? Niet doen! Dan moet ik me echt even focussen om de straat in te kijken ipv naar de stoep. Want dan stuur je er ineens weer netjes voorlangs. Ook het afschuinen in de bochten nog weer even goed geoefend, want dat vergeet ik soms gewoon. En ik vergeet regelmatig dat ik op een motor zit, hahaha! Dan denk ik dat ik zo breed ben als een auto en daardoor blijf ik achter fietsers plakken enzo. Nergens voor nodig... Dus dat besef moet ik nog even krijgen. Conclusie: Afslaan mag nog wat strakker hier en daar, bochtjes nog wat vloeiender, en overall nog wat vlotter. Maar verder... Ben ik er redelijk! Snelweg vind ik echt peanuts inmiddels, helemaal niet eng meer. Echt, ik word nog steeds elke les enthousiaster! *O*
 
@Suus, het idee van examen doen pffff haha dat is alweer zo lang geleden. En de welbekende instinkertjes van het CBR. Ik heb wat examens geoefend en daaar zat weer een paar van die gemene vraagjes in. Ik heb nog 2 weken om de stof nog eens goed door te nemen.
 
Toch ook bij het CBR gewoon logisch blijven nadenken Chantalluh! Denken hoe je het zelf in het verkeer zou doen. Als iets volgens de regeltjes wel mag maar het zou echt erg onverstandig zijn dan gewoon doen alsof het niet mag. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar inderdaad, kleine instinkertjes blijf je toch houden. Lekker blijven oefenen! En ach, als je zakt, het is geen examen van 200+ euro hè? Dat vond ik altijd wel een prettig idee. Want dat speelt bij mijn examenstress ook wel een beetje mee hoor, het kost zoveel geld als je zakt...
 
Gefeliciteerd aan alle geslaagden! Ik moet jammer genoeg nog een tijd wachten voor ik überhaupt examen mag doen, want ik word pas 28 maart 24. :+
Dus mag pas na die datum AVB en AVD doen, theorie binnenkort maar eens aanvragen! Ach, iets leuks als kado voor mijn verjaardag!
Ik mag morgen weer lekker crossen, heb er echt alweer zoveel zin in!
 
Toch ook bij het CBR gewoon logisch blijven nadenken Chantalluh! Denken hoe je het zelf in het verkeer zou doen. Als iets volgens de regeltjes wel mag maar het zou echt erg onverstandig zijn dan gewoon doen alsof het niet mag. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar inderdaad, kleine instinkertjes blijf je toch houden. Lekker blijven oefenen! En ach, als je zakt, het is geen examen van 200+ euro hè? Dat vond ik altijd wel een prettig idee. Want dat speelt bij mijn examenstress ook wel een beetje mee hoor, het kost zoveel geld als je zakt...

Dat vind ik ook wel eens verwarrend in de vraagstelling "moet je hier...?" of "mag je hier...?", ligt misschien ook wel gewoon aan mij hahaha.
Klopt maar ben dan ook wel weer zo dat ik het gewoon de 1e keer wil halen haha
 
Dat vind ik ook wel eens verwarrend in de vraagstelling "moet je hier...?" of "mag je hier...?", ligt misschien ook wel gewoon aan mij hahaha.
Klopt maar ben dan ook wel weer zo dat ik het gewoon de 1e keer wil halen haha
Klopt Chantalluh, daar trapte ik ook vaak in. Ik ga dan heel erg de regeltjes letterlijk volgen. Maar dan blijkt tòch dat ze willen dat je je gezonde verstand gebruikt, hahahaha!
Ik moest en zou het ook in de 1e keer halen, maar dat was ook omdat ik niet wilde aankomen bij mijn leerlingen met 'tja... de lerares is zelf ook gezakt...'... Ik moet regelmatig theorievragen van hen beantwoorden tijdens de lessen, kan ik het niet maken om te zakken natuurlijk...

Maar deze is me bijvoorbeeld echt bijgebleven, kom je aangereden bij haaientanden, komt een auto van links, is de vraag: 'u nadert haaientanden. Moet u stoppen?' Ja duh... Natuurlijk niet! Het is geen stopbord! Als ik mijn snelheid zo regel dat ik mooi achter die auto langs kan, hoef ik echt niet te stoppen. En dan is het antwoord doodleuk: 'ja want de auto heeft voorrang...' B|
En vervolgens kan ik dat bij mijn leerlingen weer recht gaan breien, dat ze écht niet bij elke set haaientanden hoeven te gaan stoppen... Liever dus juist niet. In beweging blijven! Ver voor je kijken en de situatie zo regelen dat je zonder te stoppen door kunt. Doorstroming heet dat... En dat wordt dan bij het examen ook nog eens behoorlijk zwaar beoordeeld.
 
Heb een Yamaha FZ 6 FAZER ABS uit 2007 op het oog. Vind die motoren er best wel strak uitzien, en blijkbaar nog een goede beginners motor ook :) Enige nadeel dat ie niet echt "goedkoop" is... haha. Achja, keer een jaartje maar niet op vakantie.
Ach ja, vakantie is maar even, zo'n motor doe je (hopelijk :P ) langer mee!

Wat ik me trouwens nog afvroeg, je was heel erg aan het twijfelen of je nu wel of niet zou starten met lessen in de winter, blij dat je het wel gedaan hebt?
 
Vanuit het oogpunt van het CBR gaan denken, dus welk antwoord willen zij op die vraag zien? Vooral niet te moeilijk gaan denken met wat mag of moet etc. hou het simpel voor jezelf.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, vakantie is maar even, zo'n motor doe je (hopelijk :P ) langer mee!

Wat ik me trouwens nog afvroeg, je was heel erg aan het twijfelen of je nu wel of niet zou starten met lessen in de winter, blij dat je het wel gedaan hebt?

Ja blij dat ik ben begonnen, weer is goed te doen! En zoals mensen toen ook aangaven; dadelijk mooi mn rijbewijs als het mooie weer er is :)
 
Geslaagde gefeliciteerd.

@Sander mooi dat je begonnen bent.

@Chantalluh, ik snap je helemmal 18 febr ga ik voor de 4e keer theorie doen. Baal ervan en of ik zenuwachtig ben of niet ik zak. Flink leren en oefenexamens doen. Zullen we beide slagen?
Daarna ga ik weer verder met AVB. Baal dat het allemaal zolang duurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan