Motorstalling thuis, hoe doen jullie dat?

Bouwen kan iedereen.....Handjes laten wapperen en gezond verstand gebruiken!
Met zero-bouw-ervaring toch zelf enkele meters aan mijn woning gebouwd.
 
mijn stalling, ik kom aangereden zet mijn motor voor het huis stap af en ga naar binnen, de volgende dag stap ik weer op en rij weg. Kan hem wel achter het huis zetten maar daar heb ik meestal geen zin in.
 
mijn stalling, ik kom aangereden zet mijn motor voor het huis stap af en ga naar binnen, de volgende dag stap ik weer op en rij weg. Kan hem wel achter het huis zetten maar daar heb ik meestal geen zin in.
En dan onder een zeiltje in de winter?
 
Mijn stalling: garage. Ik heb een dubbele garage achter elkaar, gescheiden door een poort middenin. De motor gaat in de achterste garage, in de inrijklem en op de "achterwielbok". De garage poort aan de voorkant is verzwaard beveiligd, de poort tussenin ook extra beveiligd. Als extra's camera in de garage, aan de voorkant van het huis en garage en de achtertuin. Alarmmelders in en om de garage, zowel I.R., drukplaat en deur/raamsensoren. Als ik naar buitenland ga gaat de motor nog extra op slot door een verankering aan de grond. Niet dat dat veel nut heeft want de flex ligt ook in de garage. en eenmaal binnen..... Alles gaat elke avond op slot en alarm van garage kan ik apart aan/uit schakelen of gewoon met het hele huis mee.

Deze beveiligingen heb ik genomen na dat ze een aantal keer poging tot, en inbraak gepleegd hadden in min garage en bergingen in de tuin. Je zal er maar wonen...Zuid Limburg hahaha
 
Mijn stalling: garage. Ik heb een dubbele garage achter elkaar, gescheiden door een poort middenin. De motor gaat in de achterste garage, in de inrijklem en op de "achterwielbok". De garage poort aan de voorkant is verzwaard beveiligd, de poort tussenin ook extra beveiligd. Als extra's camera in de garage, aan de voorkant van het huis en garage en de achtertuin. Alarmmelders in en om de garage, zowel I.R., drukplaat en deur/raamsensoren. Als ik naar buitenland ga gaat de motor nog extra op slot door een verankering aan de grond. Niet dat dat veel nut heeft want de flex ligt ook in de garage. en eenmaal binnen..... Alles gaat elke avond op slot en alarm van garage kan ik apart aan/uit schakelen of gewoon met het hele huis mee.

Deze beveiligingen heb ik genomen na dat ze een aantal keer poging tot, en inbraak gepleegd hadden in min garage en bergingen in de tuin. Je zal er maar wonen...Zuid Limburg hahaha
Wat voor buurt woon jij wel niet man dat dat nodig is B| :X :X
 
Zelf gemaakt staat op wielen en valt niet op
full
 
Ik heb een klein schuurtje waarbij ik oorspronkelijk het plan had om de motor in te zetten. Kostte elke dag 10 minuten en moest de motor optillen om het er in en uit te krijgen. Ook werden de knipperlichten niet beter van. Dat was hem dus niet :)

Vervolgens heb ik een schuurtje er bij gekocht.

https://www.azalp.nl/duramax-kunststof-tuinhuis-woodside-10x8.htm

Er passen makkelijk twee motoren in aan weerskanten van de deuren. In het midden is er dan een pad over. Als je het niet belangrijk vindt dat je elke motor er makkelijk uit kan halen kun je er ook wel 4 in kwijt.

Ik heb het schuurtje op de stoep staan, stuk folie en dan de vloerplaten (niet meegeleverd) er in. Ik heb er ook stroom in gemaakt en de friteuse staat er dus ook.

Schuurtje wordt geleverd op een pallet en wordt aangeraden om met z'n tweeën op te zetten. (mij is het gelukt in mijn eentje. Er gaan Veel.... HEEL VEEL schroefjes in zo'n schuurtje, er moeten allemaal stukken verzinkt blik aan elkaar geschroefd worden. De handleiding is best duidelijk.

Zodra de schuur leeg is en de vloer er uit is kan ik hem in mijn uppie (met zijn tweeën is weer makkelijker) verplaatsen door hem op te tillen.

db
 
hier heb ik de afgelopen 12 jaar mogen genieten van een verwarmde schuur van 8 bij 5 met puntdak in de achtertuin, die te bereiken is door een achterommetje. door de deur in de achtermuur kan ik mijn Honda GL500 naar binnen rollen. ik moest daarvoor wel de kuip demonteren en dan nog pielen met de deurbreedte van 75cm. de Pan European paste er ook doorheen, toen ik in de winter van 2015-16 de distributieriem en balhoofdlagers heb vervangen. normaal staat de Pan European op de stoep, onder zeil en met een dikke ketting aan een boombeugel. staat er al jaren en niemand die er last van heeft.

binnenkort ga ik verkassen naar een hoekhuis in Soest met garage en oprit. de zoektocht naar een huis+oprit+garage was niet zozeer vanwege de motor, maar vanwege de cabriolet die ik heb, en die de afgelopen 4 jaar op de openbare weg in weer en wind stond (te verpieteren, vanwege een poreus dak). de garage bij het huis is 6 bij 3, en als ik goed gerekend heb, past zowel de cabrio als de Honda GL500 in de garage. voor de oprit naast het huis (2 auto's lang)kan ik een pergola (en later een afdak) maken voor de youngtimer (Saab 9000) en de Honda Pan European. ik moet nog wel een verankering verzinnen om te voorkomen dat de Pan E gejat wordt (niet dat ik in zo'n criminele buurt kom te wonen, maar ik ben ook niet alle dagen thuis). misschien eens kijken wat er mogelijk is met een biggenruggetje. de garage zit aan een rijtje van 4 garages, wie weet komt er ooit nog een beschikbaar...ruimte heb je namelijk nooit teveel *D
 
full


Zo hebben wij dit opgelost.
Een tuinhuisje neergezet. Ruimte voor twee motoren.
Echt echt ECHT de moeite waard om je motor droog te kunnen stallen.
Met het extreme weer van de afgelopen tijd hebben onze motoren geen centje pijn geleden.
 
Ik krijg m n garage niet op 1 foto, past gewoon de hele troep in,fietsen auto,motoren,nog ruimte om te klooien over :t
 
In de afgesloten parkeergarage van onze flat zijn motorboxen aanwezig.
Zijn te huur voor €40,- p/m, ben er echt superblij mee.
Enige nadeel is dat er geen stroom aanwezig is.

Mijn vorige woning was een benedenwoning, had in de voortuin een in beton vastgezette RVS beugel waar ik mijn motor aan vast zette en dan een hoes erover. Was een special made beugel met weerhaken die onder het betonijzer bevestigd waren.

Kom nog wel eens bij mijn oude buren en een aantal jaar geleden is deze wijk opgehoogd, werklieden hebben speciaal gereedschap moeten laten komen om de beugel los te jekkeren.
 
In de afgesloten parkeergarage van onze flat zijn motorboxen aanwezig.
Zijn te huur voor €40,- p/m, ben er echt superblij mee.
Enige nadeel is dat er geen stroom aanwezig is.

Mijn vorige woning was een benedenwoning, had in de voortuin een in beton vastgezette RVS beugel waar ik mijn motor aan vast zette en dan een hoes erover. Was een special made beugel met weerhaken die onder het betonijzer bevestigd waren.

Kom nog wel eens bij mijn oude buren en een aantal jaar geleden is deze wijk opgehoogd, werklieden hebben speciaal gereedschap moeten laten komen om de beugel los te jekkeren.
Wordt dat niet een heel duur grapje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan