Motortocht door regio tegen 'discriminerend' afsluiten dijkjes

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Come to think of it ... ik heb ineens verschrikkelijke zin om een potje recreatief hard te lopen, lekker een rondje A4, A2, A27 en A12. Maar dat mag niet, want als voetganger mag je daar niet komen. Stom vind ik dat, er is immers plek zat. Nu voel ik me enorm gediscrimineerd ... Wie nog meer? Protesttochtje doen?
Nou niet voor alles hé,strax bedenken die dijkbewoners dat ze uit protest een weekend dijkjes gaan wandelen
 
Ik zie nu op Facebook dat vanwege de hitte de rit toch is verplaatst naar 20 september. Even veranderen in je agenda dus, zodat je niet voor niets bij McDonald's Oldenzaal staat.
Waarom verplaatsen ze het niet naar 1 november?
Dan kunnen en mogen ze over de lekdijk hun protest ten uitvoer brengen.

Kijk, dan maak je een punt.
Gewoon inhalen wat je het hele jaar niet mocht.
 
Waarom verplaatsen ze het niet naar 1 november?
Dan kunnen en mogen ze over de lekdijk hun protest ten uitvoer brengen.

Kijk, dan maak je een punt.
Gewoon inhalen wat je het hele jaar niet mocht.
Te koud man
misschien is er al gepekeld en hebben de meeste ‘m al aan de druppellader :+
 
Ondertussen is in Schoonhoven het verbod op de Lekdijk nog steeds stiekem uitgebreid naar een permanent motorverbod. Dus ook verboten terwijl er geen hond op de rijk rondloopt/rijdt/fietst :(
Het viel me ook op toen ik vandaag over de Lekdijk reed. Van een weekendverbod naar een totaalverbod dus? Overigens is de situatie behoorlijk vewarrend nu. Bij Schoonhoven een verbodsbord, maar verderop nog het 'oude' bord dat motorrijders zich aan de snelheid moeten houden en niet teveel lawaai mogen maken. Bij Vianen zag ik geen verbodsbord. Dus als je van Vianen naar Schoonhoven rijdt over de Lekdijk, ben je dus niet in overtreding? :?

Overigens verschillende motorrijders op de dijk tegengekomen en naar mijn idee werd er keurig gereden.
 
En t domme is dat net t binnenland achter de dijken vaak de fijnste weggetjes liggen 👍
 
Over een poosje zijn er alleen nog maar boze mensen😂

“Wanneer de polarisatie der standpunten in het gangbare denken en het vaak al te weinig door enige kennis van zake gehinderde impulsieve doen zich blijven ontwikkelen in het huidige mede door de media veroorzaakte tempo, zal het karakter van een volgende generatie Nederlanders als meest in het oog springende wezenskenmerk een permanente staat van agressieve ontevredenheid met al het denkbare vertonen."
(Van Kooten en De Bie, 1980)
 
“Wanneer de polarisatie der standpunten in het gangbare denken en het vaak al te weinig door enige kennis van zake gehinderde impulsieve doen zich blijven ontwikkelen in het huidige mede door de media veroorzaakte tempo, zal het karakter van een volgende generatie Nederlanders als meest in het oog springende wezenskenmerk een permanente staat van agressieve ontevredenheid met al het denkbare vertonen."
(Van Kooten en De Bie, 1980)
Hadden ze toen al gelijk :t
 
Van het geld dat de deelnemers daar verstoken aan brandstof kunnen ze beter een lidmaatschap bij de MAG (Motorrijders Actie Groep) afsluiten. De MAG behartigt onze belangen het hele jaar door en kan de steun goed gebruiken. :t

Veel effectiever en je hoeft niet met 35°C op je motor te zitten... what's not to like? *O*

Link naar de MAG website
Zoals eerder al gemeld, de MAG heeft haar best gedaan, maar het heeft niet gewerkt. Nu probeert men het over een andere boeg.
 
Kanttekening over het hierboven genoemde "gevaarlijke rijgedrag".

Ik kan me heel goed voorstellen dat het aantal wandelaars en fietsers dat betrokken is bij verkeersongelukken met motorrijders erg veel lager ligt dan de aanrijdingen met automobilisten, ook na correctie voor de verschillende aantallen en het verschillende gebruik (tijd op de weg).
Het is wel zeker dat automobilisten voor de meeste ongelukken zorgen.
 
Verbod is ook alleen in het weekend...
Niet met de borden die er nu staan (als je van Schoonhoven richting Nieuwegein rijdt). Het onderbord is weggehaald waardoor het verbod nu permanent is.
Andere kant op (naar Schoonhoven toe) staat wel alleen een verbodsbord met het oude onderbordje (weekend verboden van maart tot oktober).

Naar mijn idee op deze manier ook slecht handhaafbaar... als oom agent je niet het bord voorbij ziet rijden kun je roepen dat je halverwege omgekeerd bent...
 
Terug
Bovenaan Onderaan