Motorvakantie-plannen 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
@kwaak750
Ik heb op mijn site een complete toertocht naar het Schwarzwald staan. 4 dagen vertrek van uit Eindhoven via nordsleife van de Nurnburgring naar Bad Peterstal, het All bikerhotel. Daar twee dag routes, een zuidelijke en een noordelijke. En dan de weg terug. De route staat hier en een film verslag vind jet hier
Nog vragen? Have fun!


Ziet er ook goed uit, en lekker in de buurt!
Is het daar mooi weer in het voorjaar of is zomers beter?
Motorhotel is toch wel het leukste denk ik?
 
Ziet er ook goed uit, en lekker in de buurt!
Is het daar mooi weer in het voorjaar of is zomers beter?
Motorhotel is toch wel het leukste denk ik?

Wij hebben het laatste weekend van Juni gereden, en op de terugweg vlak bij Roermond begon het te regenen. Het motorhotel is prima, je kunt er voor een appel en een ei terecht en je slaapt er prima. Niks moet en er kan veel. Wel voorzichtig het bochtje naar boven nemen, daar had zich toch een rijder in onze groep in vergist.

edit:
Inderdaad de Garmin is een goede keuze. Let wel op wat je plannen zijn, de 210 heeft beperkt kaart materiaal volgens mij alleen centraal Europa dus geen Noorwegen en Groot Britanie. Tip koop er een bluetooth headset bij hier gebruik ik al jaren en is niet zo duur.
 
Laatst bewerkt:
Voor komend jaar staat voor mij Scandinavie op de planning en dan voornamelijk Noorwegen. Ben al er al een aantal keer eerder op vakantie geweest, maar komend jaar voor het eerst op de moter. Die winter mogen we van mij overslaan! Ik weet niet of ik zo lang kan wachten om op vakantie te gaan, maar heb in ieder geval wel al een mooi vooruitzicht!
 
Wij hebben het laatste weekend van Juni gereden, en op de terugweg vlak bij Roermond begon het te regenen. Het motorhotel is prima, je kunt er voor een appel en een ei terecht en je slaapt er prima. Niks moet en er kan veel. Wel voorzichtig het bochtje naar boven nemen, daar had zich toch een rijder in onze groep in vergist.

edit:
Inderdaad de Garmin is een goede keuze. Let wel op wat je plannen zijn, de 210 heeft beperkt kaart materiaal volgens mij alleen centraal Europa dus geen Noorwegen en Groot Britanie. Tip koop er een bluetooth headset bij hier gebruik ik al jaren en is niet zo duur.


Ik zal eens kijken of ik hier wat mee kan doen in het voorjaar, lijkt me wel wat!
En ik zal het bochtje naar boven onthouden ;)..

Wat betreft de Zumo 210, ik las inderdaad dat hier geen UK & Noorwegen op staat. UK vindt ik niet zo erg, en Noorwegen is denk meer toekomst muziek.. Verder denk wel een prima 'beginners' navi? Ik heb ook een headset van Sena gezien, schijnt ook wel een goede / betaalbaar setje te zijn..?!

Bedankt voor de tips in ieder geval :)
 
Voor komend jaar staat voor mij Scandinavie op de planning en dan voornamelijk Noorwegen. Ben al er al een aantal keer eerder op vakantie geweest, maar komend jaar voor het eerst op de moter. Die winter mogen we van mij overslaan! Ik weet niet of ik zo lang kan wachten om op vakantie te gaan, maar heb in ieder geval wel al een mooi vooruitzicht!

Ook voor Noorwegen hebben we een uitgewerkte route met filmpjes, foto's, route en roadbook en het verhaal van dag tot dag hoe wij dit ervaren hebben,.

Yours for the take hier
 
Eind April 4 dagen Vogezen.
27-28-29-30 April om precies te zijn.
Iemand die weet of er dan activiteiten in die regio zijn, zoals wielren koersen en dergelijke?
En mooie wegen die ik echt gehad moet hebben?
 
Laatst bewerkt:
Zomervakantie, Hoop dit jaar samen met mijn broer richting zuid-Frankrijk te gaan. Verder nog geen invulling gegeven aan de vakantie ;)
 
Heel misschien nog een weekje naar de Dolomieten of de Pyreneeën. Pyreneeën al eerder geweest maar smaakt naar meer :P Wie kan mij vertellen vanaf wanneer je ongeveer terecht kunt in die gebieden? Heb namelijk de eerste 3 weken van mei vakantie.
 
Zomervakantie, Hoop dit jaar samen met mijn broer richting zuid-Frankrijk te gaan. Verder nog geen invulling gegeven aan de vakantie ;)

Als je met de motor die kant op gaat de Route Grandes Alps rijden van Thonon naar Menton (Zuid Frankrijk). Echt een aanrader, kost je 3 dagen. Heb evt. wel foto's voor je :)
 
Als je met de motor die kant op gaat de Route Grandes Alps rijden van Thonon naar Menton (Zuid Frankrijk). Echt een aanrader, kost je 3 dagen. Heb evt. wel foto's voor je :)

Wel met de motors, maar dan op een aanhanger ;) Maar alsnog gaan we binnendoor om ook van de heenweg te kunnen genieten :+ (en tolwegen te vermijden)
 
Laatst bewerkt:
Heel misschien nog een weekje naar de Dolomieten of de Pyreneeën. Pyreneeën al eerder geweest maar smaakt naar meer :P Wie kan mij vertellen vanaf wanneer je ongeveer terecht kunt in die gebieden? Heb namelijk de eerste 3 weken van mei vakantie.

half juni zijn de meeste passen in de dolomieten pas weer open
 
Wel met de motors, maar dan op een aanhanger ;) Maar alsnog gaan we binnendoor om ook van de heenweg te kunnen genieten :+ (en tolwegen te vermijden)

Hebben wij ook gedaan.. Auto en aanhanger laten staan voor 20 euro op een camping in Thonon zodat we hem 10 dagen later weer op konden halen en de saaie stukken snelweg (ook zonder tolweg) konden vermijden :]
 
Dat is wel slim. Daarom doen wij ook zoiets ;)

Overigens, hoe streng zijn ze in frankrijk met motor geluid? Ik heb open dempers onder mijn TL en die klinken te mooi om ze te verwisselen;)
 
Laatst bewerkt:
Ben afgelopen jaar als eerste motorvakantie een midweek naar Luxemburg geweest en dat is erg goed bevallen.

Wil komend jaar met een paar man een dag of 10 richting Oostenrijk, Zwitserland en Italië :) Ben er in het verleden al een aantal keer geweest, wil er nu eens zelf rijden met de motor.

Ben verder nog van plan om een een BSB wedstrijd in Engeland te bekijken en de sfeer daar eens te proeven. Ben afgelopen jaar al naar de wedstrijd op Assen geweest. Verder misschien nog een lang weekend naar de Eiffel :P
 
Dat is wel slim. Daarom doen wij ook zoiets ;)

Overigens, hoe streng zijn ze in frankrijk met motor geluid? Ik heb open dempers onder mijn TL en die klinken te mooi om ze te verwisselen;)

Kan de naam van de camping evt. nog wel opzoeken mits je interesse hebt. Ik heb open Laser Hotcams op mijn Honda SP1 en die had ik er toen ook op zitten zonder decibel killers en geen gezeur met de gendarmerie gehad
 
Oke, dat valt dan nog wel mee. Als je die camping nog kan vinden? Alle info is welkom natuurlijk!
 
Ierland, in Juni.
is reserveren van boten noodzakelijk?

Dit jaar in Ierland geweest. Om de Noordzee over te gaan hadden we de verbinding Duinkerken - Dover : vooraf reserveren is wel goedkoper maar niet nodig. Wel jammer dat we zowel op de heenweg als terugweg 10 minuten te laat waren en 2 uur moesten wachten op de volgende boot...... B|

De boot over de Ierse Zee (Fishguard - Rosslare) was wel vooraf geboekt en gezien de drukte heb ik het gevoel dat je die beter wel vooraf moet reserveren.
 
Heel misschien nog een weekje naar de Dolomieten of de Pyreneeën. Pyreneeën al eerder geweest maar smaakt naar meer :P Wie kan mij vertellen vanaf wanneer je ongeveer terecht kunt in die gebieden? Heb namelijk de eerste 3 weken van mei vakantie.

Dolomieten : medio juni gaan de hoge passen open. Je kan wel eerder gaan en van de lagere delen genieten maar passen raggen gaat dan nog niet.

Pyreneëen : medio mei lijkt mij nog net aan de vroege kant maar de meeste passen zullen dan wel open zijn. Tijdens mijn eerste Pyri-trip waren ze eind april nog volop aan het sneeuwruimen en waren er nog diverse passen dicht.
 
Hallo
ik ga met nog 3 pers (mannen) een weekje naar de Dordogne in Frankrijk week 22 2013.
en we hebben nog 2 plaatsen vrij.
2 dagen heen reis 3 dagen toeren en 2 dagen terugreis
we zitten in een mobile home op een camping vlak bij Gourdon op basis van half pension
kosten 350 euro.
het gaat in de heen en terug reis wel om 600 km per dag dus er moet wel een beetje worden doorgereden.
mocht je intresse hebben en voor verdere info mail mij maar even.

gr Paulus
Drachten
 
route.jpg

Eind augustus bij leven en welzijn weer een rondje door verschillende landen via B en D wegen. Iets van 2400 km op 2 div's 900
 
Plan (voor zover) is om de trip van 2009 in het klein te herhalen. Met de trein naar Villach en dan van oost naar west door de Alpen / Dolomieten weer terug komen. Dit keer met minder passen, vanwege het tekort aan motorervaring van m'n vriendin.

Grofweg: Villach, stukje Slovenië (Predil en Vrsic), stukje Italië (Nassfeld en Plöckenpass), (Brenner)Innsbruck (met een volle dag rust), Bielerhöhe (Silvretta Hochalpenstrasse), Furkajoch, Konstanz (met een volle dag rust), omweg richting Colmar, omweg naar huis. Tussendoor liggen nog wat passen, maar deze weet ik zeker. De andere zou ik moeten opzoeken.
 
Plan (voor zover) is om de trip van 2009 in het klein te herhalen. Met de trein naar Villach en dan van oost naar west door de Alpen / Dolomieten weer terug komen. Dit keer met minder passen, vanwege het tekort aan motorervaring van m'n vriendin.

Grofweg: Villach, stukje Slovenië (Predil en Vrsic), stukje Italië (Nassfeld en Plöckenpass), (Brenner)Innsbruck (met een volle dag rust), Bielerhöhe (Silvretta Hochalpenstrasse), Furkajoch, Konstanz (met een volle dag rust), omweg richting Colmar, omweg naar huis. Tussendoor liggen nog wat passen, maar deze weet ik zeker. De andere zou ik moeten opzoeken.


mooi hoor! lijkt een beetje op mijn tocht, zie 2 berichten terug. Ik zou de nockenalm even meenemen, heerlijk lange bochten voor de beginners!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan