Motorverzekering 2x zo duur

zynex

Die hard MF'er
4 aug 2014
315
1
Aangezien het vrijdag is wilde ik even mijn gal spuwen. Vandaag kreeg ik namelijk het polisblad van de ANWB binnen voor de motorverzekering. En tot mijn verbazing willen die oplichters mijn premie bijna verdubbelen van 20,10 naar 35,70 per maand. Dat de verzekeringen duurder worden kan ik nog wel begrijpen, maar dit is toch wel een extreme stijging. Volgens mij hopen ze gewoon dat je er niks aan doet en blijft doorbetalen. Daar ben ik echter niet van gediend en dus ga ik even verder kijken bij een andere verzekering. Zo ging ook mijn zorgverzekering van Avero achmeo volgend jaar met 23 euro omhoog. Daar ben ik dus ook maar snel naar een andere verzekeraar gegaan. Tevens is het ook erg vreemd dat de premie maar 29 euro zou zijn als ik dezelfde verzekering nu via de website wil afsluiten. Is hun inkomstenmodel gebaseerd op bestaande klanten naaien?

Iemand nog tips/advies? Of wil je gewoon mee klagen over verzekeringen? :p
 
Aangezien het vrijdag is wilde ik even mijn gal spuwen. Vandaag kreeg ik namelijk het polisblad van de ANWB binnen voor de motorverzekering. En tot mijn verbazing willen die oplichters mijn premie bijna verdubbelen van 20,10 naar 35,70 per maand. Dat de verzekeringen duurder worden kan ik nog wel begrijpen, maar dit is toch wel een extreme stijging. Volgens mij hopen ze gewoon dat je er niks aan doet en blijft doorbetalen. Daar ben ik echter niet van gediend en dus ga ik even verder kijken bij een andere verzekering. Zo ging ook mijn zorgverzekering van Avero achmeo volgend jaar met 23 euro omhoog. Daar ben ik dus ook maar snel naar een andere verzekeraar gegaan. Tevens is het ook erg vreemd dat de premie maar 29 euro zou zijn als ik dezelfde verzekering nu via de website wil afsluiten. Is hun inkomstenmodel gebaseerd op bestaande klanten naaien?

Iemand nog tips/advies? Of wil je gewoon mee klagen over verzekeringen? :p

Mijn tip is: zoek de betekenis van het woordje 'oplichter' op in het woordenboek en kom dan terug.
 
Aangezien het vrijdag is wilde ik even mijn gal spuwen. Vandaag kreeg ik namelijk het polisblad van de ANWB binnen voor de motorverzekering. En tot mijn verbazing willen die oplichters mijn premie bijna verdubbelen van 20,10 naar 35,70 per maand. Dat de verzekeringen duurder worden kan ik nog wel begrijpen, maar dit is toch wel een extreme stijging. Volgens mij hopen ze gewoon dat je er niks aan doet en blijft doorbetalen. Daar ben ik echter niet van gediend en dus ga ik even verder kijken bij een andere verzekering. Zo ging ook mijn zorgverzekering van Avero achmeo volgend jaar met 23 euro omhoog. Daar ben ik dus ook maar snel naar een andere verzekeraar gegaan. Tevens is het ook erg vreemd dat de premie maar 29 euro zou zijn als ik dezelfde verzekering nu via de website wil afsluiten. Is hun inkomstenmodel gebaseerd op bestaande klanten naaien?

Iemand nog tips/advies? Of wil je gewoon mee klagen over verzekeringen? :p

ik zou even gaan sjoppen dus ...
 
Laatst bewerkt:
Bikerpolis.nl Daar ben ik voor die prijs all-risk verzekerd met nog wat extra dingen erbij :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zou even bellen met je verzekeraar. Niet kwaad, niet dreigen te vertrekken (de mensen die je spreekt hebben 0,0 invloed op het beleid), maar gewoon vragen naar de oorzaak. Kan natuurlijk ook een fout ingeslopen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja heb exact hetzelfde gehad 2 maanden geleden.
Van 26, naar 44... Ongeloofeloos...
Maar nog geen tijd gehad om even iets nieuws te regelen en de boel uit te zoeken.

Vond het ook stijloos, want het moment dat je de brief krijgt is het al te laat...

Had er trouwens over gebeld, combinatie van duurdere motoren, en dat je nu ook verzekert bent bij nog wat kleine extra dingen van wat ik me herinner.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hopen ze gewoon dat je er niks aan doet en blijft doorbetalen.
Soms worden de verzekeringen die te weinig opleveren of niet goed meer binnen de richting van de verzekeraar passen, op deze manier onaantrekkelijk gemaakt.
 
Nou vind dat term oplichters de gemiddelde verzekeringsmaatschappij redelijk goed beschrijft

Na afloop van een lopend contract kunnen beide partijen gewoon de voorwaarden wijzigen. Ook kan gewoon in de polisvoorwaarden staan dat er enkele situaties zijn waarbij ze eenzijdig de premie kunnen wijzigen. Die voorwaarden kreeg je gewoon vooraf ter inzage en nogmaals na het aangaan van een overeenkomst zodat je nog een keer de wettelijke bedenktermijn had. Als je daar niet mee akkoord gaat staat het je vrij geen overeenkomst aan te gaan met de tegenpartij, achteraf zeuren dat je de verzekeringsvoorwaarden niet hebt gelezen kun je moeilijk de verzekeraar aanrekenen.
 
Bikerpolis.nl Daar ben ik voor die prijs all-risk verzekerd met nog wat extra dingen erbij :P

Yup die kan ik ook aanraden. 19€ per maand voor WA+diefstal en een hoop extras. Kon ook als nieuwe motorrijder gewoon zonder gedoe 4 schadevrije jaren overnemen van het (af en toe) rijden in de bedrijfsauto van mijn voormalige werkgever dmv een verklaring van mijn (ex)werkgever.
 
Bikerpolis.nl Daar ben ik voor die prijs all-risk verzekerd met nog wat extra dingen erbij :P
ook zij doen mee aan deze grappen, weet ik eigen ervaring. let maar op, je dagwaarde daalt alleen maar, en je premie gaat alleen maar omhoog.

elke paar jaar een nieuwe offerte aanvragen, slapende polishouders zijn de cash cows.
 
Anwb heeft mij 3 keer fantastisch geholpen na diefstal. Snelle service, snel betaald gekregen en een heel mooi bedrag.
En dan de 4e keer weer voor lage (nee niet laagste) premie verzekeren. Top maatschappij. Veel belangrijker dan die paar euros per maand. My two cents
 
Ik heb alleen een WA-verzekering. (verzekeruzelf.nl)

Die gaan mij niet helpen maar alleen de tegenpartij. Dus extra betalen voor extra service is voor mij niet aan de orde. Trouwens tot nu hebben ze alleen maar geld ontvangen en nog nooit hoeven uitkeren. Van mij zijn ze nog niet slechter geworden! (wel effe afkloppen dat het goed BLIJFT gaan)

Maar klagen ga ik niet. Mijn jaarpremie is net zoveel als ik hierboven lees is de maandpremie......
 
weten we ook meteen de oorzaak van de forse premiestijging, Zen.... de tandjes, 3X je motor laten stelen, ze zouden jouw soort moeten royeren!!! :+
 
Ik heb alleen een WA-verzekering. (verzekeruzelf.nl)

Die gaan mij niet helpen maar alleen de tegenpartij. Dus extra betalen voor extra service is voor mij niet aan de orde. Trouwens tot nu hebben ze alleen maar geld ontvangen en nog nooit hoeven uitkeren. Van mij zijn ze nog niet slechter geworden! (wel effe afkloppen dat het goed BLIJFT gaan)

Maar klagen ga ik niet. Mijn jaarpremie is net zoveel als ik hierboven lees is de maandpremie......


Alleen WA is inderdaad niet duur. Kwam volgens mij uit op 9-10€ per maand. Maar ik zou het echt niet aandurven zonder diefstal verzekering, dan lig ik iedere nacht wakker hier in Amsterdam.
 
Alleen WA is inderdaad niet duur. Kwam volgens mij uit op 9-10€ per maand. Maar ik zou het echt niet aandurven zonder diefstal verzekering, dan lig ik iedere nacht wakker hier in Amsterdam.


Ik snap jouw punt. Als je een mooie nieuw(er)e fiets hebt is het idd anders.
Dat is in mijn geval het voordeel van een oude motor.................. :]
 
Ik heb ook altijd goede ervaringen gehad met de ANWB, maar ik vind deze prijsverhoging gewoon een beetje extreem. En al helemaal doordat nieuwe klanten een lagere prijs krijgen dan bestaande klanten. Daar ga ik morgen dus even vriendelijk over bellen om te kijken of er iets geregeld kan worden, maar anders stap ik gewoon over naar een andere verzekeraar. Heb net al even op enkele van de bovenstaande aangedragen sites gekeken, zoals Bikerpolis en zij bieden allemaal een lagere prijs dan mijn huidige premie...

En ik ben nu voor dit bedrag ook enkel WA verzekerd + diefstal. En het gaat er mij voornamelijk om dat ik goed verzekerd ben mocht er iets gebeuren met een ander. Verder maakt het me niet uit, want ik weet toch wel dat ik haast niks voor mijn motor krijg uitgekeerd. (ook al heb ik er zelf veel geld inzitten, maar dat wist ik al toen ik eraan begon. :p )
 
@Zynex. Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je je rijbewijs hebt, maar ik betaal bij de ANWB voor 1 motor WA + brand/diefstal + schadeverzekering voor opzittenden € 129 per jaar. Net weer betaald voor een jaar, vandaar dat ik het precies weet.
Heb al 8 jaar 4 verzekeringen bij de ANWB. 1 motor WA + brand/diefstal, 1 auto WA, 1 oldtimer WA + brand/diefstal, 1 camper all risk. Allemaal met schadeverzekering voor in/opzittenden. Wel allemaal ook met 80% no claim korting. Iets minder dan € 100 per maand. Ik krijg die hele zwik niet ergens anders voor veel minder verzekerd en die ene keer 2 jaar geleden met de camper in zuid Italië, hebben ze mij prima geholpen. Met de camper was nog mijn eigen fout ook. Zat zo hoog in de BM tredes dat het me geen cent kostte. Zoals Zen al schreef: my two cents.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem eerder ook bij de ANWB.
Werd idd na eerste jaar ineens flink duurder.

Als excuus werd er gemeld ivm een wetswijziging en dat ze verwachten dat er meer schade geclaimd zou gaan worden. Dat ze ook automatisch een aanvullend pakket erbij hadden gedaan welke ik eerder niet had maakte het nog weer duuder. Zit nu bij de KNMV.
 
@Zynex. Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je je rijbewijs hebt, maar ik betaal bij de ANWB voor 1 motor WA + brand/diefstal + schadeverzekering voor opzittenden € 129 per jaar. Net weer betaald voor een jaar, vandaar dat ik het precies weet.
Heb al 8 jaar 4 verzekeringen bij de ANWB. 1 motor WA + brand/diefstal, 1 auto WA, 1 oldtimer WA + brand/diefstal, 1 camper all risk. Allemaal met schadeverzekering voor in/opzittenden. Wel allemaal ook met 80% no claim korting. Iets minder dan € 100 per maand. Ik krijg die hele zwik niet ergens anders voor veel minder verzekerd en die ene keer 2 jaar geleden met de camper in zuid Italië, hebben ze mij prima geholpen. Met de camper was nog mijn eigen fout ook. Zat zo hoog in de BM tredes dat het me geen cent kostte. Zoals Zen al schreef: my two cents.

Maak me nou niet zo jaloers! Jongeren motor rijders worden al genoeg gepest met de hele nieuwe rijbewijs wetgeving en we betalen ook nog eens ontzettend veel verzekeringsgeld, terwijl ik toch menig ouderen zie die veel slechter rijden. ;) Maarja statistieken enzo. Ik ben dus 23 (heb 3 jaar mijn motorrijbewijs en 5 jaar mijn autorijbewijs). Vandaar dat mijn premie sowieso al wat hoger zal zijn.

Bedankt voor de tips in ieder geval! Ik ga het eens rustig uitzoeken.
 
Ik heb helemaal een belachelijk lage maandpremie, ik betaal 5,- per maand, daarvoor heb ik wa, plus diefstal verzekerd.
Is gekoppeld aan m'n auto verzekering, en hierdoor zo laag (auto kost om maar 11,- p/maand).

Ik lach me rot dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan