Motorverzekering afsluiten op naam van vader

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat je nu vraagt, mag natuurlijk niet. Dat snap je zelf toch ook wel?

Wat wel kan, jouw vader koopt een motor en zet hem op zijn eigen naam.
Wie verbiedt jou de motor van je vader zo nu en dan eens te lenen?
 
Ja dat kan zeker, ook zonder rijbewijs.
Het is wel van belang dat je jezelf opgeeft als hoofdbestuurder, anders keert de verzekeraar niet uit bij schade.
Wel kans dat de premie een stukje hoger zal zijn dan wanneer je vader de hoofdbestuurder is
Oh en waarschijnlijk willen de meeste verzekeraars wel dat de motor ook op je vaders naam staat
 
Ja dat kan zeker, ook zonder rijbewijs.
Het is wel van belang dat je jezelf opgeeft als hoofdbestuurder, anders keert de verzekeraar niet uit bij schade.
Wel kans dat de premie een stukje hoger zal zijn dan wanneer je vader de hoofdbestuurder is
Oh en waarschijnlijk willen de meeste verzekeraars wel dat de motor ook op je vaders naam staat

Dus het kan niet, dat wat TS in essentie vraagt .. ;)
 
Ja dat kan zeker, ook zonder rijbewijs.
Het is wel van belang dat je jezelf opgeeft als hoofdbestuurder, anders keert de verzekeraar niet uit bij schade.
Wel kans dat de premie een stukje hoger zal zijn dan wanneer je vader de hoofdbestuurder is
Oh en waarschijnlijk willen de meeste verzekeraars wel dat de motor ook op je vaders naam staat

Natuurlijk kan het zo geregeld worden dat jij op de motor rijdt die je wil tegen mindere kosten dan dat je eigenlijk zou moeten betalen... Dat vraag je in wezen.
Natuurlijk gebeurt er dan precies wat jij in je OP beschrijft...


Alleen moet je dan niet zeggen: mag ik mijn motor op mn vaders naam zetten vanwege goedkopere verzekeringskosten? = FOEI!
Jouw vader koopt een motor en die leen je 'zo nu en dan' = prima
 
Als jij de hoofdbestuurder wordt en jouw vader geen motorrijbewijs heeft zullen ze hoogstwaarschijnlijk naar jouw schadevrije jaren kijken. Jouw vader heeft natuurlijk ook geen schadevrije jaren opgebouwd met een motor, dus hij zal anders ook geen maximale korting krijgen.
 
Bellen de de verzekeraar/tussenpersoon van je vader en laat ze een voorstel doen. Om zodoende geen rare dingen uithalen want je wilt toch verzekerd zijn mocht je een ongeluk krijgen. Bovendin verzekeraars willen geld verdienen dus oplossingen zijn er.

Anders begin je toch met een oud barrel, paar jaar bonus opbouwen en dan alsnog je geliefde motor kopen.

En om eerlijk te zijn dit had je ook van de voren kunnn bedenken als beginnend motorrijder....verzekeringen zijn gewoon duur voor beginners en ook terecht.
 
Zo das behoorlijk hoge premie. ( kan het me bijna niet voorstellen, of je hebt al wel een motor uit 2020 :+ ) Ergens snap ik wel dat je het fijn vind om geld te besparen door het op je vaders naam te laten zetten, maar je bouwt daarmee geen schade vrije jaren op. Ik weet alleen niet hoe dat zit als jij hoofdbestuurder bent ondanks dat het op je vaders naam staat.

Maar, alsnog zal het duur zijn als jij het later op je eigen naam zal zetten. Dus niet er vanuit gaan dat het over 5 jaar ineens net zo veel is als wat je vader nu zou gaan betalen. Wel wordt het goedkoper omdat de desbetreffende motor ouder wordt en jij ook. Maar, het ligt hem vooral aan aantal schade vrije jaren.

Correct me if i'm wrong.
 
Is het zo dat de opgebouwde schadevrije jaren enkel van toepassing zijn op de autoverzekering (indien opgebouwd met een auto)?

Ik ben er inderdaad van uitgegaan dat hij zijn schadevrije jaren ook zou kunnen toewijzen op de motor.

Er zijn verzekeraars die dan wel korting geven, maar dat zal niet lukken als jouw vader geen motorrijbewijs heeft en er zelf nooit op zal rijden......
 
Het is financieel gezien niet verstandig om met de motor welke ik wil aanschaffen, te beginnen met het opbouwen van schadevrije jaren.. betreft een MT09 uit 2017-2019. Voor de vergelijking heb ik Pricewise gebruikt.
Als ik jou was zou ik dan een oudere motor aanschaffen om lekker te rijden en zo schade vrije jaren op te bouwen en daarna gaan voor de motor die je graag zou willen. Zoals hierboven ook al vertelt is.
We zijn bijna allemaal begonnen op een leuke barrel. :Y
 
Is geen slecht idee. Maar zit de kat al enkele jaren uit de boom te kijken. Heb besloten dat ik nu dan toch echt een MT09 ga kopen >2017.

Probeer dus een oplossing te vinden waarbij ik niet een godsvermogen aan onnodige premies betaal.

Als je de premies onnodig vind, waarom verzeker je de motor dan niet WA? Dan betaal je allen het wettelijk verplichte deel en geen "onnodige" premies.

Er is namelijk niets onnodigs aan, je betaald alleen meer dan iemand met een hoop schadevrije jaren. Dat is logisch, zo werkt het nu eenmaal met verzekeringen. Als iedereen maar minder gaat betalen door de boel te "bedonderen" gaan uiteindelijk de premies van iedereen omhoog omdat er toch geld verdiend moet worden.
 
Is geen slecht idee. Maar zit de kat al enkele jaren uit de boom te kijken. Heb besloten dat ik nu dan toch echt een MT09 ga kopen >2017.

Probeer dus een oplossing te vinden waarbij ik niet een godsvermogen aan onnodige premies betaal.

We willen allemaal wel iets hebben wat we nooit of nu nog niet kunnen betalen.
Ik wou ook graag een jongere motor met abs en alles erop en eraan. Kan ik mijzelf een premie veroorloven van 100 euro, uhm jawel.. blijft er nog genoeg over om te kunnen sparen voor een andere motor of reparaties ?? '' nee''

Zoals je zelf al zegt: het is financieel niet verstandig, dan weet je dat je het niet moet doen.
 
Is geen slecht idee. Maar zit de kat al enkele jaren uit de boom te kijken. Heb besloten dat ik nu dan toch echt een MT09 ga kopen >2017.

Probeer dus een oplossing te vinden waarbij ik niet een godsvermogen aan onnodige premies betaal.
WA verzekeren en niet all-risk? Hou je al het geld in je zak :)

Heb je verder geen auto(verzekering)? Want je kunt dan wellicht de schadevrije jaren van je auto gebruiken bij het verzekeren van je motor.
 
Is geen slecht idee. Maar zit de kat al enkele jaren uit de boom te kijken. Heb besloten dat ik nu dan toch echt een MT09 ga kopen >2017.

Probeer dus een oplossing te vinden waarbij ik niet een godsvermogen aan onnodige premies betaal.
Het zijn geen onnodige premies, hoort gewoon bij de nieuwprijs vd motor en jij als rookie.
 
Er is geen eenduidig antwoord op je vraag. Het feit dat je vader geen rijbewijs heeft is bij sommige verzekeraars al reden om de verzekering te weigeren. Echter bij sommige verzekeraars als Interpolis weer wel . Mogelijk is dit interessant als je nog thuiswonend bent. Motorverzekering zonder rijbewijs | Interpolis verzekeringen.
Verzekeren zonder rijbewijs

U hebt nog geen motorrijbewijs, en wilt uw motor verzekeren? U kunt de Interpolis Motorverzekering afsluiten zonder rijbewijs als u 18 jaar of ouder bent. Uiteraard mag u niet met de motor rijden.

Wilt u een vriend een proefritje laten maken op uw motor? Bij het uitlenen van uw motor hebt u dezelfde dekking op uw motorverzekering. Rijdt er iemand anders vaker op uw motor dan uzelf? Dan mag dit alleen iemand zijn waar u in gezinsverband mee samenwoont. Anders kunt u de motor niet verzekeren bij Interpolis.
 
Is het zo dat de opgebouwde schadevrije jaren enkel van toepassing zijn op de autoverzekering (indien opgebouwd met een auto)?

Ik ben er inderdaad van uitgegaan dat hij zijn schadevrije jaren ook zou kunnen toewijzen op de motor.

Schadevrije jaren zijn in beginsel maar op 1 voertuig toe te passen. Je kan dus eigenlijk niet meerdere voertuigen op je naam hebben en die allemaal voor dezelfde schadevrije jaren verzekeren.

Wel doen sommige verzekeraars aan 2e auto/voertuig verzekeren voor dezelfde schadevrije jaren, maar dat is niet vanzelfsprekend.

Aan de andere kant, vroeg of laat moet je toch zelf verzekeren.. Zo heeft je vader en vele andere dat ook gedaan.
 
Er is geen eenduidig antwoord op je vraag. Het feit dat je vader geen rijbewijs heeft is bij sommige verzekeraars al reden om de verzekering te weigeren. Echter bij sommige verzekeraars als Interpolis weer wel . Mogelijk is dit interessant als je nog thuiswonend bent. Motorverzekering zonder rijbewijs | Interpolis verzekeringen.
Verzekeren zonder rijbewijs

U hebt nog geen motorrijbewijs, en wilt uw motor verzekeren? U kunt de Interpolis Motorverzekering afsluiten zonder rijbewijs als u 18 jaar of ouder bent. Uiteraard mag u niet met de motor rijden.

Wilt u een vriend een proefritje laten maken op uw motor? Bij het uitlenen van uw motor hebt u dezelfde dekking op uw motorverzekering. Rijdt er iemand anders vaker op uw motor dan uzelf? Dan mag dit alleen iemand zijn waar u in gezinsverband mee samenwoont. Anders kunt u de motor niet verzekeren bij Interpolis.
Het kan dus wel. Maar dan zal de premie ws ook wel iets aangepast zijn. maar altijd nog goedkoper als wat TS aangaf in de OP
 
Aan de andere kant, vroeg of laat moet je toch zelf verzekeren.. Zo heeft je vader en vele andere dat ook gedaan.

En er komt een dag dat je een motor wel op je eigen naam wilt/moet hebben. Dan heb je nog steeds geen schadevrije jaren opgebouwd en begin je op 0.
Dus je houdt jezelf voor de gek.
Daarbij kan het nadelige gevolgen hebben voor je vaders verzekeringsstatus als jij schade (meer dan 1) gaat rijden. Die staan dan lekker op zijn naam.
En je houdt je vader dus ook voor een gek.
Leuk dat je geilt op een MT09, maar begin met een tweede hands.
En als je nu komt met het feit dat je al hartstikke goed kunt rijden, dan verzeker je hem toch niet all risk, maar WA.
Scheelt heel veel premie (ons ook indirect, want je belazert de zaak)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan