Motorzaak herstelt veroorzaakte schade

Heb net even gekeken, de dealer staat niet geregistreerd bij de Bovag, dus bij bovag klagen heeft geen zin iig.

Misschien mis ik iets maar ik lees nog nergens om welke motorzaak het gaat. Of weet jij meer dan de anderen hier?

Ik ken overigens geen dealers die niet bij de Bovag aangesloten zijn. Hebben we het hier wel over een dealer of over een beun??
 
Misschien mis ik iets maar ik lees nog nergens om welke motorzaak het gaat. Of weet jij meer dan de anderen hier?

Ik ken overigens geen dealers die niet bij de Bovag aangesloten zijn. Hebben we het hier wel over een dealer of over een beun??

Demir is ook een maat van mij, hij kent de desbetreffende motorzaak ook, en is op de hoogte van het hele gebeuren.
 
alles samengevat; er is schade gemaakt door de dealer aan de tank, deze is eerst gespoten, kleur kwam niet overeen, dit vond de eigenaar niet acceptabel, dus heeft de motorzaak een NIEUWE tank in kleur besteld. Later is ook de kont kuipje en plastic stukje beschadigd ( dit was niet zo toen de tank was beschadigd) dus tweede keer afgesproken dat deze werd hersteld. Dit is gebeurd, Maar nu is de tank (wat nieuw was) weer beschadigd.
 
Hebben ze bij het herstellen van de kont kuip niet gewoon weer de andere (beschadigde) tank weer terug gezet?
 
Je kan je ook afvragen of ze wel echt een nieuwe tank hebben besteld en niet gewoon iets hebben overgespoten en dat de verf nu los laat of zo.

Vraag me anders af hoe het bedrijf gaat uitleggen hoe de nieuwe tank schade heeft als de motor al die tijd bij hun in de garage heeft gestaan....
 
Laatst bewerkt:
Misschien mis ik iets maar ik lees nog nergens om welke motorzaak het gaat. Of weet jij meer dan de anderen hier?

Ik ken overigens geen dealers die niet bij de Bovag aangesloten zijn. Hebben we het hier wel over een dealer of over een beun??

Als de stalling in de achtertuin gebeurt zie ik het niet zo snel gebeuren dat het een dealer is ... Of lees ik nu verkeerd?

Edit Te snel gelezen :)
 
Laatst bewerkt:
gewoon naar het juridisch loket gaan en vragen hoe het verder moet. die geven je gratis advies. maar je moet wel kunnen aan tonen. Heb je wel een brief ontvangen van die gasten? zo sta je wel sterk. Succes
 
Misschien mis ik iets maar ik lees nog nergens om welke motorzaak het gaat. Of weet jij meer dan de anderen hier?

Ik ken overigens geen dealers die niet bij de Bovag aangesloten zijn. Hebben we het hier wel over een dealer of over een beun??


Zoals abBuzer aangeeft ken ik de motorzaak, het is meer een motorzaak die occasions heeft en ook accesoires en kleding aanbied, ze doen ook onderhoud aan motoren.

Maar staat nergens op hun site dat ze lid zijn van Bovag.

Juridisch loket lijkt me idd een goede optie, maar kan toch ook geregeld worden met de Aansprakelijkheids verzekering? Of met de Rechtbijstandsverzekering of heb ik het mis?
 
Daarom breng ik mijn motor nooit naar winterstallingen .. ik vertrouw er niks van als anderen er op " letten"


Ja oke je hebt gelijk, alleen als je even nergens je nieuwe motor kwijt kan, ga je toch wel van uit dat je motor lekker onder de hoes zit bij een motorzaak.

En ga je van uit dat de motor daar word neergezet en dat er niemand in de buurt komt.
 
Ja oke je hebt gelijk, alleen als je even nergens je nieuwe motor kwijt kan, ga je toch wel van uit dat je motor lekker onder de hoes zit bij een motorzaak.

En ga je van uit dat de motor daar word neergezet en dat er niemand in de buurt komt.

Klopt, maar ik vertrouw niemand bij mijn dure spullen :P
 
Zoals abBuzer aangeeft ken ik de motorzaak, het is meer een motorzaak die occasions heeft en ook accesoires en kleding aanbied, ze doen ook onderhoud aan motoren.
Maar staat nergens op hun site dat ze lid zijn van Bovag.
Juridisch loket lijkt me idd een goede optie, maar kan toch ook geregeld worden met de Aansprakelijkheids verzekering? Of met de Rechtbijstandsverzekering of heb ik het mis?

Als ze niet bij een geschillencommissie zijn aangesloten kun je alleen via de rechter schade verhalen.

Ik weet niet wat je bedoelt met die verzekeringen? Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je die inschakelen. Een aansprakelijkheidsverzekering dekt alleen jóuw aansprakelijkheid en gaat dus niets voor je doen.
De verzekering van de tegenpartij treedt alleen op als jij de tegenpartij aansprakelijk stelt, op verzoek van de tegenpartij, niet omdat jij vindt dat ze iets moeten doen.
 
even samenvatten .... ik heb niet alles helemaal in detail doorgelezen maar geloof dat ik 'm snap ....

Je vriend heeft een motor gekocht en deze gestalt bij een motorzaak zonder een rapport ten tijde van de stalling op te maken over de staat van de motor. Er ligt dus op geen enkele manier vast wat de eigenlijke staat van de motor was ten tijde van aanvang van de stalling behalve dan wat foto's van de verkoper wat de motor. Die foto's kunnen niet dienen als bewijsmateriaal want er is geen link tussen de datum van het aanbieden van de motor bij stalling en de datum dat de foto's zijn gemaakt.
In de motorzaak is tot twee keer schade aan de motor ontstaan door toedoen van X. De schade is niet volledig/naar wens hersteld door de motorzaak.
Vervelende situatie : er is namelijk geen vergelijkingmateriaal (echt bewijs) tussen de huidige staat (beschadigd) van de motor en de staat waarin deze aangeboden is voor stalling.
(het is te vergelijken met een huurauto die je niet goed controlleerd als je 'm meeneemt en bij terugkomst blijkt er "opeens" een deuk in te zitten)

Om even heel kort door de bocht te gaan : je vriend is waarschijnlijk de lul en kan zelf voor de herstelkosten opdraaien.

Maar zijn alle details vermeld door TS?
 
Ja oke je hebt gelijk, alleen als je even nergens je nieuwe motor kwijt kan, ga je toch wel van uit dat je motor lekker onder de hoes zit bij een motorzaak.

En ga je van uit dat de motor daar word neergezet en dat er niemand in de buurt komt.

Je kent de uitdrukking: "assumption is the mother of all fuck-up's"?

Nooit ergens van uitgaan. Altijd vragen hoe het precies zit en daar waar nodig en mogelijk controleren.
 
even samenvatten .... ik heb niet alles helemaal in detail doorgelezen maar geloof dat ik 'm snap ....

Je vriend heeft een motor gekocht en deze gestalt bij een motorzaak zonder een rapport ten tijde van de stalling op te maken over de staat van de motor. Er ligt dus op geen enkele manier vast wat de eigenlijke staat van de motor was ten tijde van aanvang van de stalling behalve dan wat foto's van de verkoper wat de motor. Die foto's kunnen niet dienen als bewijsmateriaal want er is geen link tussen de datum van het aanbieden van de motor bij stalling en de datum dat de foto's zijn gemaakt.
In de motorzaak is tot twee keer schade aan de motor ontstaan door toedoen van X. De schade is niet volledig/naar wens hersteld door de motorzaak.
Vervelende situatie : er is namelijk geen vergelijkingmateriaal (echt bewijs) tussen de huidige staat (beschadigd) van de motor en de staat waarin deze aangeboden is voor stalling.
(het is te vergelijken met een huurauto die je niet goed controlleerd als je 'm meeneemt en bij terugkomst blijkt er "opeens" een deuk in te zitten)

Om even heel kort door de bocht te gaan : je vriend is waarschijnlijk de lul en kan zelf voor de herstelkosten opdraaien.

Maar zijn alle details vermeld door TS?

Nee er zijn ook fotos van de motor in de stalling, tweede week van stalling gemaakt, omdat wij paddockstands en hoes gingen afgeven, toen gelijk fotos gemaakt en de motor heeft in de periode dat die gestald staat, nooit gereden.
 
Erf word steeds maar van uitgegaan dat er geen bewijs zou zijn maar er word vergeten dat een getuige, TS in dit geval, aanwezig was bij het stallen van de motor, sterker, hij heeft deze er zelf neergezet...

De eigenaar en een getuige die hetzelfde melden...
 
Erf word steeds maar van uitgegaan dat er geen bewijs zou zijn maar er word vergeten dat een getuige, TS in dit geval, aanwezig was bij het stallen van de motor, sterker, hij heeft deze er zelf neergezet...

De eigenaar en een getuige die hetzelfde melden...


Ik wil ook wel getuigen dat die motor geen schade had :P

Die getuige is niet objectief, want die heeft de schade gemaakt tijdens het ritje van de verkoper naar de stalling ;)




Nee, bovenstaand meen ik niet serieus!

Vervelende situatie, hoop voor de eigenaar v.d. motor dat ie snel op zijn nieuwe motor kan rijden zonder zich te storen aan al dan niet gerepareerde schade.
*wel opmerkelijk dat ze de schade aan de door hun nieuw geplaatste tank niet herstellen*
 
misschien heeft TS Tijdens het ophalen van de motor vanuit Friesland wel schade gemaakt

Zelfs als dat al het geval zou zijn, doet dat er toch helemaal niets toe, want:

- Dealer heeft verklaard schade aan tank gemaakt te hebben, daarom deze overgespoten
- Overspuiten was in andere kleur dan de rest van de motor, dus daar ging eigenaar niet mee akkoord als zijnde voldoende herstel (en terecht)
- Afgesproken dat nieuwe tank besteld en gemonteerd zou worden
- "nieuwe tank" heeft lakschade ter grootte van een euromunt.

Het gaat in deze om de schade aan de tank, die overduidelijk te wijten lijkt te zijn aan de handelingen van de dealer.

De inmiddels gerepareerde kuipkontschade doet er dus helemaal niet toe, dat zou eventueel nog schade kunnen zijn geweest, gemaakt door TS tijdens de rit naar de stalling. Echter dat heeft dealer ook gerepareerd en ?schuld voor bekend?

Dus die tank is het enige probleem momenteel.
 
Lees nou eerst eens voor je iets blaat. Er staat een paar posts boven je onzin duidelijk verteld dat er zelfs foto's van de motor genomen zijn toen hij al in de stalling stond. Eerst alles lezen en dan pas reageren.
 
Lees nou eerst eens voor je iets blaat. Er staat een paar posts boven je onzin duidelijk verteld dat er zelfs foto's van de motor genomen zijn toen hij al in de stalling stond. Eerst alles lezen en dan pas reageren.


precies, word al tig keer gezegd dat de motorzaak 2X schade heeft aangericht aan de motor!!!!
 
Een goed begin van je motor "carriere"! Allemachtig hey! Ik denk dat je een sterke zaak hebt mocht puntje bij paaltje komen hoor.
 
Laatst bewerkt:
Knappe motorzaak; werken veel ezels. Een ezel staat zich in 't gemeen niet twee keer aan dezelfde staan. Deze motorzaak dus wel.

Vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om als motorzaak twee keer schade aan de tank te veroorzaken?
 
Knappe motorzaak; werken veel ezels. Een ezel staaoot zich in 't gemeen niet twee keer aan dezelfde staan. Deze motorzaak dus wel.

Vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om als motorzaak twee keer schade aan de tank te veroorzaken?

Juist als een ezel zich in het algemeen niet tweemaal aan dezelfde steen stoot, spreekt dit de motorzaak eerder vrij dan andersom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan