Motozoom - Wat een drama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb best veel spullen bij Motozoom vandaan. Ze hebben heel andere aanbiedingen dan louis.de, en zijn met sommige dingen echt goedkoper.
Allereerst hun winkel (Amsterdam): heerlijk. Rustig, alles overzichtelijk geplaatst, en geen irritante verkoper die in je nek staat te hijgen. Ze lopen wel rond, en als je iets wil vragen helpen ze je keurig.
Nadeel, je kan de winkel niet bellen om te vragen of iets in voorraad is, en hun website geeft foute voorraad informatie. Ben een paar keer voor niets geweest.

Dan hun website. Eén van de slechtste winkel-websites die ik ooit mee heb mogen maken. Veel artikelen staan er in het du- of triplicaat op, met andere prijzen en geen foto's. Welke moet je nemen? De site is traag, en geeft zoals gezegd incorrecte voorraad informatie.

Dan hun levertijd. De traagste die ik ooit meegemaakt heb. Als ze dingen op vooraad hebben duurt het al absurd lang. Waar de meeste webshops binnen 2 werkdagen spullen leveren, duurt dit bij motozoom zo 2 weken. Ik had beschermstukken van Sas-tech besteld, alles kwam na 2.5 weken binnen behalve de backprotector, daar heb ik vervolgens bijna 2 maanden op moeten wachten. Belachelijk.

De voorwaarden zijn dan wel weer heel goed, met een jaar retourtijd voor bijna alles.

Al met al, een zaak die zeker niet slecht is, maar waar je wel veel geduld mee moet hebben. Koop hier nooit iets online wat je dezelfde week nog nodig hebt. Maar als je geduld hebt zijn hun aanbiedingen af en toe heel leuk, en service/retourvoorwaarden zijn uitstekend.
 
Laatst bewerkt:
Qua online voorraad hebben ze zeker fouten op de site staan. Laatst iets besteld en na een paar dagen de melding dat het niet meer leverbaar is. Dat is echt een minpunt. Pluspunt is dat ze wel snel op mail reageren en ook goed helpen met eventuele oplossingen. Ze hebben dus zoals elk bedrijf wel voor en nadelen maar mede dankzij de leuke acties (50%korting met pasen) vind ik het wel prima en heb er ook gewoon besteld
 
1 keer in Utrecht in de winkel geweest vanuit het zuiden omdat ze een intercom in de aanbieding hadden die €15 goedkoper was dan een winkel hier in de buurt leuk ritje dachten we. Op de terug weg aangehouden door een onopvallende politieauto 38 km te hard weg €15 winst.
Ik ga er nooooit meer heen :+
 
Nadeel, je kan de winkel niet bellen om te vragen of iets in voorraad is, en hun website geeft foute voorraad informatie. Ben een paar keer voor niets geweest.

Motozoom vertegenwoordigt min of meer de overgangsfase tussen webshop > winkel > clicks&bricks, waar sommigen het heel moeilijk mee hebben. De oplossing is 9 van de 10 keer lezen, en je aan de werkwijze van de shop (proberen te) houden.

;)
 
Ik vind Amsterdam een goede shop met behulpzaam personeel. Een keer wat besteld en had een levertijd maar dat wist ik en was voor mij geen bezwaar.

Dus wat mij betreft een warme douche...
Is wel lekker vandaag.. een warme douche. *O*
Gisteren ook al twee hagelbuien. :+

Winkels moeten we in ere houden mensen voordat ze verdwijnen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Laat ze lekker verdwijnen als ze voor de consument niet voldoen.
Er zijn vele goede winkels failliet gegaan waar we ook massaal de nadelen van plukken.
Klagen is lekker, maar straks kan je bijna nergens meer voor een snelle boodschap langs.
Ik had het pas aan de hand met een onderdeel, langs drie zaken in een cirkel van 50 km, maar niemand durft meer iets voorraad te nemen.

Nog lekker een (gratis koffie)bakkie drinken en kleding passen, er een uitje van maken. Dat heeft zo zijn voordelen.
Vroegâh was alles beter.. klagen is té simpel. :')

Het is momenteel niet alleen de marktwerking die winkels laat sluiten.
Ze zouden het complete detailhandel-systeem op de schop moeten gooien.
Te beginnen bij de veel te hoge huren.

Waardeer wat je hebt. Nu kunnen we nog klagen is de andere kant. :+ :+
 
Er zijn vele goede winkels failliet gegaan waar we ook massaal de nadelen van plukken.
Klagen is lekker, maar straks kan je bijna nergens meer voor een snelle boodschap langs.
Ik had het pas aan de hand met een onderdeel, langs drie zaken in een cirkel van 50 km, maar niemand durft meer iets voorraad te nemen.

Nog lekker een (gratis koffie)bakkie drinken en kleding passen, er een uitje van maken. Dat heeft zo zijn voordelen.
Vroegâh was alles beter.. klagen is té simpel. :')

Het is momenteel niet alleen de marktwerking die winkels laat sluiten.
Ze zouden het complete detailhandel-systeem op de schop moeten gooien.
Te beginnen bij de veel te hoge huren.

Waardeer wat je hebt. Nu kunnen we nog klagen is de andere kant. :+ :+

Voor motor uitrusting zou het wel jammer zijn als de fysieke winkels verdwijnen, het heeft zo zijn voordelen om 30 verschillende merken helmen/handschoenen/etc... met elkaar te kunnen vergelijken. Zou met een webshop nooit kunnen (ok, je kan 30 merken helmen bestellen en er dan 29 van retourneren...maar als iedereen dat gaat doen nemen de webshops daar wel maatregelen tegen)
 
maar als iedereen dat gaat doen nemen de webshops daar wel maatregelen tegen

Nope, want je wordt beschermd door de wet.

Wat er wel gaat gebeuren is dat webshops uiteindelijk dezelfde service bieden, zonder zeuren je 29 helmen retour nemen, en dan uiteindelijk geen cent voordeliger zijn dan een fysieke winkel 10 jaar geleden.
 
Nope, want je wordt beschermd door de wet.

Wat er wel gaat gebeuren is dat webshops uiteindelijk dezelfde service bieden, zonder zeuren je 29 helmen retour nemen, en dan uiteindelijk geen cent voordeliger zijn dan een fysieke winkel 10 jaar geleden.

De prijzen verhogen als reactie is toch ook een maatregel? :Y
 
Ik zie mezelf al 29 helmen op de post doen. Of thuis moeten blijven wachten tot een koerier ze komt ophalen :? Nee, effe in en out in een winkel is in zo'n geval toch een stuk efficiënter voor mij. Ik heb inclusief reistijd nog nooit langer dan een uur gedaan over het halen van helm.
 
De winkel in amsterdam is een ware aanfluiting (lijkt wel door dezelfde figuur aangelegd als die de website heeft ontworpen). Het personeel staat achter een soort wandje met een schuttersgat erin, je ziet niemand... snel lopende producten (ketting smeer, olie gereedschapjes etc. liggen ergens aan het einde van een trek tocht door het zwarte onbekende... echt niet normaal meer.

zonde zonde zonde!

hoop dat ze snel bij hun positieve komen... :-/
 
Ik vind de winkel in Amsterdam eigenlijk wel prima. Als ik er iets zoek kan ik het wel snel vinden, inclusief personeel als ik ze wat wil vragen. Juist wel lekker dat er niet meteen iemand op je afspringt als je de zaak binnenloopt.

Maar die site.... :N
 
Laatst bewerkt:
Voor motor uitrusting zou het wel jammer zijn als de fysieke winkels verdwijnen, het heeft zo zijn voordelen om 30 verschillende merken helmen/handschoenen/etc... met elkaar te kunnen vergelijken. Zou met een webshop nooit kunnen (ok, je kan 30 merken helmen bestellen en er dan 29 van retourneren...maar als iedereen dat gaat doen nemen de webshops daar wel maatregelen tegen)
Helemaal mee eens.
Een goede verkoper die je daadwerkelijk goed adviseert is heel waardevol. Die kan met een goede kennis van zijn producten jou adviseren om iets wel of niet te kiezen. En ookal kies je een jas/broek/helm/handschoenen van hetzelfde merk als je eerst had, niet altijd zit eenzelfde maat ook daadwerkelijk goed. Deze week zelf ondervonden met 2 pakken van revit, en ik heb al twee pakken van revit gehad, een zat goed, andere niet. Merken hanteren voor sommige items andere pasvormen of maten van bijvoorbeeld schouders, armlengtes etc. Idem voor bijvoorbeeld helmen, met al die pasvormen.
 
Die website is inderdaad een verslechtering vergeleken de oude. Ik verdwaalde in mijn zoektocht naar een artikel en haakte af. En vroeger was het zo duidelijk..
 
Als ik alle verhalen hier lees: Dan maar 1 conclusie mogelijk=>

Motozoom-menagement: Wakker worden!!!!!

Er zullen toch wel geldschieters zijn, dit dit ook allemaal lezen.................?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan