Motozoom - Wat een drama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope, want je wordt beschermd door de wet.

Wat er wel gaat gebeuren is dat webshops uiteindelijk dezelfde service bieden, zonder zeuren je 29 helmen retour nemen, en dan uiteindelijk geen cent voordeliger zijn dan een fysieke winkel 10 jaar geleden.

Mits je dit in 1x doet, je volgende order zullen ze vrolijk weigeren dan wel niet je account blokkeren.
 
Ik kom weleens in de winkel in Amsterdam en die is prima, ook als er wat mis is krijg je meestal gelijk een nieuwe.
Verschillende prijsklasses, en daar schort het bij veel zaken vaak aan.

Via internet bestellen doe ik nooit
 
Laatst bewerkt:
Zou mij niet verbazen als zij/een medewerker monitored wat er online/social media gepost wordt.
Er is/was een medewerker/medewerkster* van motozoom actief op MF.

* heb het in beide vormen gezet omdat ik wel weet wie maar niet graag naam/namen noem.
 
Ik moet zeggen mijn ervaringen met Motozoom zijn ook prima. Heb wel eens wat dingetjes beteld, en die werden gewoon bezorgd. De nieuwe website is inderdaad mateloos onoverzichterlijk, teveel vorm over functie.

Vorige jaar heb ik een jas en broek bij hun in Apeldoorn gekocht en na thuis nog een keer passen bleek de maat te groot, teruggegaan en krijg zonder enig probleem ruilen voor de juiste maat.
 
We zitten allemaal te mopperen/klagen op het online winkelen ? Probeer maar eens in een (winkel-motorzaak kleding een Praxis etc) een vakkundige verkoper te vinden. '( :') :? |( -O-

Allemaal Watappende scholieren _O-
 
Laatst bewerkt:
We zitten allemaal te mopperen/klagen op het online winkelen ? Probeer maar eens in een (winkel-motorzaak kleding een Praxis etc) een vakkundige verkoper te vinden. '( :') :? |( -O-

Allemaal Watappende scholieren _O-


Als je ook al naar de Praxis gaat :? moet je toch zelf genoeg verstand hebben Willem,t is een doe het zelf zaak :Y
 
Afgezien van de afgrijselijke website ben ik erg tevreden met ze.
De winkel in Amsterdam heeft ook wel een flinke stap achteruit genomen. Ik vond deze véél leuker zonder het doolhof. Service is prima. Het zijn alleen toch voornamelijk studenten die bijverdienen en negen van de tien keer niet zo veel verstand van zaken zullen hebben. Tjah, anders wordt het te duur!
 
Als je ook al naar de Praxis gaat :? moet je toch zelf genoeg verstand hebben Willem,t is een doe het zelf zaak :Y


Ben de zoon van een bouwvakker Jan.Doe alles zelf :P Als je in een praxis werkt mag je volgens mij wel enig verstand van zaken hebben toch ;)
 
Tsja. Winkels zijn tegenwoordig niet erg rijk meer. Minder dan 10% marge op jaarbasis is gebruikelijk, ook al neem je mensen aan op jeugdminimumloon en gaan artikelen onder de 20 euro inkoop vaak 3 of meer keer over de kop.

Pay peanuts, get monkeys.

Mensen met de ervaring en hersencapaciteit om goed advies te geven, gaan wel ergens werken waar ze wat meer kunnen verdienen.

Maar wat praxis betreft (inside info): mijn collega's doen behoorlijk hun best om zo snel mogelijk alle kennis op te pikken, en er lopen ook programma's om mensen bij te scholen en per afdeling een expert in te huren.
Maar omdat er ook gewoon veel 18 jarige scholieren rondlopen op jeugdminimumloon, is het personeelsverloop groot en het kennisverlies dus ook. Je verdient hetzelfde als in de supermarkt maar er wordt VEEL meer van je verwacht op kennisgebied.
Het is niet anders. We kunnen moeilijk de prijzen 25% hoger maken en ervaren bouwvakkers inhuren, want dan komt er geen hond meer naar de winkel, want de concurrent is goedkoper...
 
Laatst bewerkt:
Maar wat praxis betreft (inside info): mijn collega's doen behoorlijk hun best om zo snel mogelijk alle kennis op te pikken, en er lopen ook programma's om mensen bij te scholen en per afdeling een expert in te huren.
Maar omdat er ook gewoon veel 18 jarige scholieren rondlopen op jeugdminimumloon, is het personeelsverloop groot en het kennisverlies dus ook. Je verdient hetzelfde als in de supermarkt maar er wordt VEEL meer van je verwacht op kennisgebied.
Het probleem van Praxis is Maxeda, de op geld beluste investeringsmaatschappij die elke cent zo snel mogelijk terug wil verdienen. Geld gaat daar boven de klant. Al jaren.
 
Tsja. Winkels zijn tegenwoordig niet erg rijk meer. Minder dan 10% marge op jaarbasis is gebruikelijk, ook al neem je mensen aan op jeugdminimumloon en gaan artikelen onder de 20 euro inkoop vaak 3 of meer keer over de kop.

Pay peanuts, get monkeys.

Mensen met de ervaring en hersencapaciteit om goed advies te geven, gaan wel ergens werken waar ze wat meer kunnen verdienen.

Maar wat praxis betreft (inside info): mijn collega's doen behoorlijk hun best om zo snel mogelijk alle kennis op te pikken, en er lopen ook programma's om mensen bij te scholen en per afdeling een expert in te huren.
Maar omdat er ook gewoon veel 18 jarige scholieren rondlopen op jeugdminimumloon, is het personeelsverloop groot en het kennisverlies dus ook. Je verdient hetzelfde als in de supermarkt maar er wordt VEEL meer van je verwacht op kennisgebied.
Het is niet anders. We kunnen moeilijk de prijzen 25% hoger maken en ervaren bouwvakkers inhuren, want dan komt er geen hond meer naar de winkel, want de concurrent is goedkoper...

Grappige post. Bij Praxis en collega's (Gamma ed) gaan genoeg producten boven de 20 euro inkoop wel degelijk 3 keer over de kop. Praxis is geen voorbeeld van een winkel die 'tegenwoordig niet erg rijk meer is'. Ze kunnen de prijzen moeilijk 25% hoger maken omdat ze dat al gedaan hebben. De concurrentie is goedkoper? Welke concurrentie? Maxeda en Intergamma 'concurreren' voor de vorm, niet voor de consument. Beide zijn niet gebaat bij een prijzenoorlog en die is er vooralsnog ook niet geweest. De ketens van deze organisaties zijn enorm gebaat bij de huidige status quo met parallelle beprijzing.
Dat er voornamelijk minimumloon rondloopt is vanwege voldoende personeelsaanbod en winstmaximalisatie en het grote verloop is er door stupide overheidsbeleid.
Mondjesmaat komen er nu andere spelers op de markt (Hornbach, Bauhaus) die de boel open breken. Onder groot protest van de Maxedas en Intergammas die moord en brand schreeuwen en alles in het werk stellen om de komst van deze winkels te blokkeren. Het brengt de monopolistische melkkoe in gevaar want een zaak als Hornbach kan blijkbaar prima overleven met een groot deel van het assortiment 20% goedkoper én betere kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Probleem ook is een teveel aan winkels op een te klein oppervlak .Neem Praxis regio Eindhoven meen 3-4 stuks? Totale waanzin ...... :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan