moturist's Guzzi project

Na enig geknoei is het ontluchten van het integraal remsysteem dan toch gelukt *O* Dat is nogal een rotklus bij de moturist remmerij. De ontluchtnippel is afgezaagd zodat hij nog nét binnen de velg past, bovendien zit de klauw niet met de nippel op het hoogste punt. Voordeel is wel dat, eenmaal goed ontlucht, de boel probleemloos kan worden aan- en afgekoppeld zonder verlies van remvloeistof en ontluchten dus ook niet meer opnieuw nodig is :)

gaan we rijden dit weekend?
 
dank je

ik denk dat ik die waarden ook ga aanhouden , misschien nog 50 mm breeder , heb een niet al te zwaar bakje .


kun je doen, maar vergeet niet dat bij grotere spoorbreedte de krachten op het zijspanframe ook groter worden :Y

ik heb mijn span nu juist 45mm smaller gemaakt dan vroeger :)
 
't bakje ligt erop:

09-feb-08_2.jpg



*O*
 
accu zit achterin de bak:

09-feb-08_4.jpg



'k moet de kabels nog een beetje beter wegleggen :)
 
Laatst bewerkt:
de accu zit aangesloten met snelklemmen uit de lasserij, goed voor 200 Amp

de zijspanverlichting gaat via een ouwerwets autostopcontact

inmiddels zit ook de magneetpoort onsteking erop *D

09-feb-08_3.jpg
 
Laatst bewerkt:
het gaat helemaal goed komen :} jammer van die tank.
misschien is het maar goed ook, nu doe je alles op je gemak, je kan toch niet rijden.

zie ik nu goed dat je een nieuw rood broertje voor de falcone aangeschaft hebt?
 
het gaat helemaal goed komen :} jammer van die tank.
misschien is het maar goed ook, nu doe je alles op je gemak, je kan toch niet rijden.

zie ik nu goed dat je een nieuw rood broertje voor de falcone aangeschaft hebt?


precies, nu kan ik lekker pietluttig bezig blijven, er moet bijv. nog een splitpennetje in het pieletje van het remstanggaffeltje :P :P :P die zou ik anders geheid vergeten :$


er is i.d.d. een ouwer broertje van de Falcone bijgekomen deze zomer, een Superalce uit 1953

superalce-1-07-10-07.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er allemaal geweldig uit! Ben overigens nog altijd een beetje jaloers op die balzaal van je, auto erin, 3 solo's, span, een bos fietsen....en ook nog eens een strakke vloer! 8-)
 
Het ziet er allemaal geweldig uit! Ben overigens nog altijd een beetje jaloers op die balzaal van je, auto erin, 3 solo's, span, een bos fietsen....en ook nog eens een strakke vloer! 8-)


dank, dank :} en niet jaloers zijn hoor, da's heel slecht voor je karma ;)
 
dank, dank :} en niet jaloers zijn hoor, da's heel slecht voor je karma ;)

Mwaaah het is een zodanig milde vorm van jaloezie dat mijn karma dat wel trekt. Zie het meer als een bron van toekomstdromen, die moeten toch ook ergens op gebaseerd zijn :).
 
Mwaaah het is een zodanig milde vorm van jaloezie dat mijn karma dat wel trekt. Zie het meer als een bron van toekomstdromen, die moeten toch ook ergens op gebaseerd zijn :).

uhhuhh, inderdaad.......... dat dromen dan.......... van karma's heb ik geen verstand O-)
heb gisteren wat van de foto's van Moturist aan mijn vrouw laten zien en voorgesteld om de tuin een beetje eerlijker op te delen: zij heeft nu 16 meter tuin en ik 2 meter schuurtje............ maar ik werd geloof ik niet helemaal serieus genomen ;(
 
uhhuhh, inderdaad.......... dat dromen dan.......... van karma's heb ik geen verstand O-)
heb gisteren wat van de foto's van Moturist aan mijn vrouw laten zien en voorgesteld om de tuin een beetje eerlijker op te delen: zij heeft nu 16 meter tuin en ik 2 meter schuurtje............ maar ik werd geloof ik niet helemaal serieus genomen ;(

Och arme jongen...kun je er geen kelder onder graven dan? Dat plan speelt bij mij namelijk ook nog ergens in de verte 8-).

En nu weer ontopic ja! |(
 
Update

Vandaag het plaatwerk opgehaald bij de spuiter, het wachten is nu nog op het rekje waarop het zadel vast zit en dat nog bij de verchromer ligt. Dat schijnt nog wel een week of 4 - 5 te kunnen duren. Dat krijg je heh, als je kwaliteit wilt. Eerst ontchromen, dan polijsten, dan verkoperen, dan nog na-polijsten, dan vernikkelen en verchromen. Nou ja, hoedan ook, 'k heb maar even een tijdelijke zadeldrager in elkaar geflanst.

Morgen nog even de benzinekranen monteren en een laatste check en dan maar eens proefrijden, kijken of alles ook buiten de schuur blijft functioneren :)

08-02-15_1.jpg



Count-down to Go!
dfd394e1abc905e432cd9286e7ff5ecb
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan