Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik vind 1985 best modern, ik vergelijk met bmw's vanaf 1969!
ik bedoelde ook niet om naar een naloop van 40 mm te streven maar als je daar dicht bij komt lijkt het me geen ramp.
bij de kadijkerrun heb ikook al met verbazing gekeken hoe makkelijk jij met die clip-ons van richting kon veranderen.
heb je je daadwerkelijke naloop wel eens nagemeten?
het verbaast me niets als dat nu al een mm of 50 is.
Naloop is ca 75-80mm, dat makkelijk sturen is maar schijn hoor, bij lage snelheden stuurt het inderdaad heel scherp (span is gewoon door EZS heel goed uitgebalanceerd kwa stuureigenschappen) maar de bediening is erg zwaar en zeker bij hogere snelheden is de rechtuit stabiliteit te hoog, dan wil het voorwiel ook nog wel eens gewoon een fractie rechtuit schuiven voor het weer pakt en je de combinatie de bocht in worstelt.
Moturist:
mooie schetsen, simpele berekeningen; zelfs ik begrijp ze....... 1 vraagje: in de berekening voorloop = gewicht motorfiets / 10 in mm? praten we dan over het gewicht van de solofiets (SPII dus 28mm) of de combinatie (SPII + EZS compact = 370kg = 37mm?)
Ik weet niet of je dit boek kent: "Leitfaden fur Freunde des Gespannfahrens"....Hopelijk vind ik de uitleg van de schetsen nog ergens, zodat ook de meer raadselachtige zoals bijgaande over de naloop wat begrijpelijker worden.
...
Ik weet niet of je dit boek kent: "Leitfaden fur Freunde des Gespannfahrens"
(De engels vertaling is gratis te downloaden vanaf www.sidecar.com/Hal.htm)
Als ik de schetsen van Pols zo zie (en gezien de datering) borduurt hij onder andere voort op wat er in dat boek staat. Misschien dat dat enig (nieuw) licht werpt ?
....
....
moturist? kan je ergens uit het archief van Ed ook herleiden hoe hij aan de diktes van de platen gekomen is?
ik vind ze namelijk erg dik, de kroonplaten zijn eigenlijk alleen een paar ribben van 3 of 4 mm dik dus dan vind ik 30 mm erg veel.
zeker bij dingen als kroonplaten is het natuurlijk "better safe than sorry" maar ik ben wel benieuwd of er nog een berekening achter schuilgaat.
.....
Moturist: Tank van een Cali 3 heb jij zeker niks aan? (donkergroen, originele striping)
.......
En mensen; uiteraard vergeet ik nog wat.........
Meet even de afstand tussen onderzijde onderste kroonplaat en bovenzijde bovenste kroonplaat: dan weet ik hoelang de diverse pijpjes moeten worden........
volgens mijn wpl handboek zijn de t5 en sp1 dezelfde motorfiets afgezien van wat cosmetische dingen. dus ik vind het vreemd dat jozef dikkere poten heeft (bouwjaar?)maandag 27 september 2004 09:35 schreef 3wheel het volgende:[/b][/url]verder heb ik nu 35mm (SPI halflife) 38mm (T5 Jozef) en 40mm (ikkes fietsie)
Halflife controleer even of jouw naloop ook 90mm is (zoals de SPII en T5) dan ga ik vandeweek eens even tijd proberen te maken voor wat schetsen, ga ik voorlopig even uit van de wijsheid van ED Pols, 40 a 50mm naloop en 2 en 3 cm dikke platen.
ps: Halflife, een 35mm voorvork tordeerd ook in een solofiets, zeker in combinatie met Brembo.......
Mijn 1985 T5 is een serie-3 T5 met 38mm vork (zelfde als SP2). De oudere T5's (serie 1 en 2) hebben dezelfde (35mm) vork als de SP1.volgens mijn wpl handboek zijn de t5 en sp1 dezelfde motorfiets afgezien van wat cosmetische dingen. dus ik vind het vreemd dat jozef dikkere poten heeft (bouwjaar?)
ik heb een tijdje terug geleerd dat je nooit en te nimmer wpl boeken weg moet doen, op een dag koop je uit nostalgie toch weer zo'n oud lor.Dat boek is inderdaad een fabrieks publicatie: wees daar zuinig op; die gaan zeker voor de oudere types (worden namelijk allang niet meer gedrukt) voor redelijke bedragen over de toonbank.....
en, en, en? hoe verknipt ben je?Heb nog geen tijd gehad om schetsen te maken, vandaag de hele dag in een cursus/workshop gezeten (Meyers-Briggs e.d. crap.......) dus ik sta ook wel een beetje in de schaammodus........
Zelf zit ik ook een beetje in die publicaties van Hal te lezen, is heel leerzaam.
Zijn er nog dingen die je mist?, heb ook nog wel het een en ander aan Guzzi spul rondslingeren op zolder, voornamelijk brembo-spul maar ook nog een paar tanks (weet niet uit me hoofd of daar een Cali exemplaar bijzit). Beugeltjes enzo heb ik ook wel maar dat is eigelijk allemaal voor kleine guzzi's en de SP serie.
vragen staat vrij.
greetz
Steven
.......
Holland Amerika Lijn?
of die meneer van de magnetische velden? hall?
.....
Moturist: voor die beugels ga ik van het weekend effe beneden spitten, volgens mij ligt er achter in de werkplaats nog een compleet spatbord met dergelijke beugels, mag mischien ook voor weinig weg (heeft zo z'n voordelen om boven een motorzaak te wonen en de eigenaar al 16 jaar te kennen..........)
.......
later
Weet niet of je dit adres kent: www.guzzi-stephan.de/...Verder ben ik nu op zoek naar de beugels voor het voorspatbord:..
........
moturist? kan je ergens uit het archief van Ed ook herleiden hoe hij aan de diktes van de platen gekomen is?
ik vind ze namelijk erg dik, de kroonplaten zijn eigenlijk alleen een paar ribben van 3 of 4 mm dik dus dan vind ik 30 mm erg veel.
zeker bij dingen als kroonplaten is het natuurlijk "better safe than sorry" maar ik ben wel benieuwd of er nog een berekening achter schuilgaat.