Als dat ding een beetje beter in elkaar zat en een betere fabrieksondersteuning genoot, had ik durven 'vreemdgaan'. Ben wel te vinden voor een 800cc triple concept (al had ik liever een crossplane à la triumph of yamaha gezien). Geen overbodig veel vermogen, lage massa, bruikbaar koppel doorheen heel het toerengebied.
Maar zoals MV Agusta bezig is: de koper als ontwikkelingsrijder gebruiken en een gebrekkige ondersteuning (of vinden jullie meer dan 1 jaar liggen kloten met de injectiemapping, motoren voor een bagatel laten opsturen naar het fabriek normaal?). Laat maar zitten dan.
Daarnaast stoort de afwerking me en zijn onderhoudsintervallen van 6000km niet meer van deze tijd, die dan nog eens duurder zijn op de koop toe.
Ik heb nu 2 weken een Brutale 800 en ik heb er eigenlijk al te veel gezeur mee gehad! Als ik af rem op de motor, dus terug schakel van 3 naar 2 en dan de koppeling laat opkomen, kan het maar zo zijn dat de motor afslaat!!! Ze hebben vandaag de mapping aangepast, dan zou het beter moeten zijn, is iig vandaag nog niet gebeurt.
Ook als ik van 2>3, 3>4, 4>5 of 5>6 schakel, kan het zijn dat de fiets spontaan in de neutrale stand komt.... Als ik dan uit reactie de koppeling bedien, en daarna weer op laat komen, schiet die in de versnelling waarna ik heb geschakeld... Lijkt me ook niet veel soeps, maar dealer geeft aan dat ik aan deze bak moet "wennen" en dat na 1000 km dit aanzienlijk beter en makkelijker moet zijn... In mijn beleving moet dit gewoon nooit kunnen gebeuren, maargoed dat is een andere discussie.
En als laatse: Mijn vering is als sinds dag 1 super slappe hap (voor vering) en wat ik ook instelde, er veranderde niets! Dus ook de dealer gevraagd hierna naar te kijken. Deze geeft aan dat er een expert bij moet komen kijken!
Al met al, de fiets rijdt, als deze rijdt, super, maar ik heb er een zeer slecht gevoel aan
over gehouden, en ik hoop dat ze dit verder netjes oplossen... De lol is er wel vanaf eigenlijk!
Pfff erg vervelend als je iets nieuws koopt en je hebt er zoveel ellende mee. Kan je ons op de hoogte houden over de vorderingen met de motor? Ik vind het namelijk ook een erg gave fiets, alleen jammer dat er zoveel (terechte) negatieve reacties op zijn.
Ik heb nu 2 weken een Brutale 800 en ik heb er eigenlijk al te veel gezeur mee gehad! Als ik af rem op de motor, dus terug schakel van 3 naar 2 en dan de koppeling laat opkomen, kan het maar zo zijn dat de motor afslaat!!! Ze hebben vandaag de mapping aangepast, dan zou het beter moeten zijn, is iig vandaag nog niet gebeurt.
Ook als ik van 2>3, 3>4, 4>5 of 5>6 schakel, kan het zijn dat de fiets spontaan in de neutrale stand komt.... Als ik dan uit reactie de koppeling bedien, en daarna weer op laat komen, schiet die in de versnelling waarna ik heb geschakeld... Lijkt me ook niet veel soeps, maar dealer geeft aan dat ik aan deze bak moet "wennen" en dat na 1000 km dit aanzienlijk beter en makkelijker moet zijn... In mijn beleving moet dit gewoon nooit kunnen gebeuren, maargoed dat is een andere discussie.
En als laatse: Mijn vering is als sinds dag 1 super slappe hap (voor vering) en wat ik ook instelde, er veranderde niets! Dus ook de dealer gevraagd hierna naar te kijken. Deze geeft aan dat er een expert bij moet komen kijken!
Al met al, de fiets rijdt, als deze rijdt, super, maar ik heb er een zeer slecht gevoel aan over gehouden, en ik hoop dat ze dit verder netjes oplossen... De lol is er wel vanaf eigenlijk!