Andere bougie? Ook al vonkt deze 'buiten'op het oog goed!Ik heb net zo'n testpen, en die zijn voor 6-24 volt. Dus dan zou je denken dat het moet werken.
Ik snap alleen niet hoe hij de bobine dan aan de accu verbindt. Wat voor een batterij gebruik jij daarvoor?
Ik vraag me overigens af of dit het (enige) probleem is. Ik krijg hem namelijk helemaal niet gestart...
....of de condensator....
Als die kapot is kun je prima buiten de cilinder een vonkende bougie hebben die het eenmaal in de cilinder (onder druk) niets meer doet.
Een condensator kan ook van ouderdom kapot gaan,dus ik weet niet wat je met een paar jaar bedoeld,2 of veel langer.Andere bougie en condensator al geprobeerd. Of die zouden ook beiden stuk moeten zijn...
(condensator is er een paar jaar terug nieuw in gezet. Sindsdien heeft ie nauwelijks gelopen)
Dat is een BVF (Berliner Vegaser Fabrik) carburateur,type staat op de carburateur,zo te zien een 30 N2 3 ?Beste allemaal, hier foto’s van de carburateur die zich op mijn ES 250/2 bevindt.
Het blijkt niet de originele carburateur te zijn.
Wellicht is het van een later model. Wie herkent hem? Dit alles ivm het bestellen van nieuwe vlotterkamer pakking en naald, en de afstel gegevens.
Dat is een BVF (Berliner Vegaser Fabrik) carburateur,type staat op de carburateur,zo te zien een 30 N2 3 ?
Hier een lijst met types,
Word de bougie nat na veel startpogingen?
Ok dan maar (weer) een nieuwe bougi erin.Als een 2takt niet wil starten eerst andere bougie, ook al geeft hij buiten de cylinder vonk. Je kan de acculader op de accu zetten tijdens starten voor wat extra support, kijken of het daar aan ligt
MZ bobines willen ook wel eigen leven leiden(of juist niet).. heeft mijn TS ook last van..tijd voor ombouw naar 12v denk ik zelf maar..
Succes naar de vonkenzoektocht
Zit het carter niet gewoon vol met olie en benzine?
Dan wil starten ook wel eens verdomd lastig worden.
Aanduwen wil wel eens helpen.
Heb je iets van een choke of kan je vlotteren?