Naakte VFR750

Zoip

MF veteraan
5 jul 2007
1.816
0
Amsterdam
Na het zoveelste gevalletje ongelukkige kuipdeel-gerelateerde pech heb ik de knoop doorgehakt: mijn VFR gaat uit de kleren. Ik ben zeker voorlopig niet van plan om gigantisch ingrijpende toeren uit te halen, allereerst omdat ik niet zo technisch aangelegd ben qua lassen en dergelijke fratsen en ten tweede omdat de VFR mijn primaire vervoersmiddel is, ook voor vakanties en dergelijke (zou dit dan de eerste streetfighter zijn met kofferrekje, trouwens?). Ik heb nog een andere motor waar ik wel wat meer mee van plan ben, ander kontje en voorvork enzo, maar deze moet vooral gewoon blijven rijden.

Laten we beginnen met een klein beetje achtergrondinfo:

24ot7ic.png

Godvr.. het is niet waar! Het was te verwachten als je je motor in Amsterdam op straat zet, maar evengoed gewoon kut dit. Weet je wat, ik zet de motor wel tijdelijk bij de motorvereniging op de brug. Staat ie veilig, droog en kan ik gelijk wat onderhoud plegen.

Drie dagen later krijg ik deze foto toegestuurd:
2w2olz9.jpg

met de boodschap:
Gisteravond bij het openen van het clubgebouw troffen we dit aan.
Daarmee is weer eens aangetoond dat het belangrijk is om hefbruggen te borgen, of na het sleutelen te laten zakken.
Beetje mosterd na de maaltijd.. Goed advies, maar daar had ik op dat moment geen fluit meer aan.

Schade: Al mijn kuipen kapot. Echt alles. Gelukkig geen schade aan de tank, maar dat was dan ook het enige. Gelukkig had ik nog een compleet achterwerk liggen van die keer dat een automobiliste mij geen voorrang verleende. Niet zwart maar rood, maar beter dan niks. Wie wat bewaart, die heeft wat..

Ik had geen zin om weer tijd en geld te steken in een complete nieuwe kuipset, zeker niet met van die grijpgrage figuren in de buurt, dus daarom maar de knoop doorgehakt om 'm naakt te laten. Ik had toevallig voor mijn andere motor al een superbike stuurtje liggen met een aangepaste NTV kroonplaat die ook op de VFR past. Dat vond ik een uitstekend excuus om gelijk zo een mooi setje van die CNC gefreesde handvatten aan te schaffen. Gelijk bij Roukama een leuk koplampje en tellerunit uitgezocht.

Koplampje erop gezet, stuur even gemonteerd om te kijken of ik uitkwam met de aanwezige kabels en leidingen. Dat dus niet, remleiding was geen probleem maar de gaskabels waren zelfs na rerouting niet lang genoeg. Jammer, maar ik werd wel al enthousiast van de looks!

2ir5ix5.jpg


2d8436f.jpg


De vervangende gaskabels die ik bij cmsnl had besteld, lieten erg lang op zich wachten en omdat de motor niet in de werkplaats kon blijven staan vanwege een grote schoonmaak, heb ik voorlopig de clipons weer teruggemonteerd. Ook voor de gein de onderkuip even gemonteerd.

1tpnvs.jpg


Dat is het voor nu even. De gaskabels zijn inmiddels binnen, dus binnenkort gaat het stuurtje erop. Ook de tellerunit moet nog worden aangesloten, en daarna moet er nog wat spul weggewerkt en verplaatst worden. Maar ik kan iig rijden!
 
Wat een pech, ik hoop dat je bouw je geluk gaat brengen en dat ze er nu met de poten vanaf blijven. Anders maar 230V erop doen ze het nooit meer.
 
ik ook amsterdam, welk club huis is dat?? het is rond uit .ut dat ze aan je spullen zitten en zeker hier in amsterdam ( je zou bijna een scherpschutter cursus nemen) maar dat dan ook nog je motor van de brug lazert.................hoezo borgen? brug staat nog omhoog??

anyways, ik lees mee groet lex
 
ik volg hem ook ff! *O* leuk! (denk er ook nog steeds aan om hem te strippen en SBK stuur erop)

ben wel benieuwd hoe het rijd zonder kuip en met SBK stuur :Y
 
motor van de brug lazert.................hoezo borgen? brug staat nog omhoog??


Ja dat snap ik ook niet , omdonderen ? zakken kan doorgaans geen kwaad .. of heeft er binnen iemand met z`n jatten aangezeten :?
 
Laatst bewerkt:
Uit eigen ervaring gok ik dat de brug in een hogere stand stond en toen plots in elkaar is gezakt. Met als gevolg dat de motor eraf is gelazerd.
 
Uit eigen ervaring gok ik dat de brug in een hogere stand stond en toen plots in elkaar is gezakt. Met als gevolg dat de motor eraf is gelazerd.


Zakken nooit hard die dingen , tenzij er iemand met z`n poten op het pedaal staat ..

Heb ze er zelf vaak genoeg op de zijstandard op staan , gebeurt nooit wat mee . :?

of is hij langzaam op de kruk gezakt die er naast staat , en heeft die de brug schuin gewerkt , zodat :?

(( zie de middenbok op de brug liggen . :? :?
 
Laatst bewerkt:
Zakken nooit hard die dingen , tenzij er iemand met z`n poten op het pedaal staat ..

Heb ze er zelf vaak genoeg op de zijstandard op staan , gebeurt nooit wat mee . :?

of is hij langzaam op de kruk gezakt die er naast staat , en heeft die de brug schuin gewerkt , zodat :?

(( zie de middenbok op de brug liggen . :? :?

zie een middebok met as ernaast dus denk dattie er al onderuit was, zie ook dat de zijstandaart nog uit staat........................kan toch niet zomaar..............
 
De brug stond inderdaad omhoog en ik denk zelf ook dat ie op de kruk is gezakt. De motor stond op de jiffy, dus als 't onbalans geweest was, dan had ie linksom moeten vallen ipv rechtsom. Ik was best een beetje pissig toen ik 't berichtje las, vanwege de handige timing (ik wist dat dus echt niet) en omdat ik heel erg baalde van de extreme pech. Maar goed, onwetendheid of niet, als je ergens mee bezig bent moet je zelf zorgen dat je weet wat je doet.

Bedankt voor de reacties iig mensen! Er is nog niks nieuws te melden, behalve dat ik gister de NTV-kroonplaat heb gestraald. Die krijgt een nieuw verflaagje, omdat het kan.
 
De brug stond inderdaad omhoog en ik denk zelf ook dat ie op de kruk is gezakt. De motor stond op de jiffy, dus als 't onbalans geweest was, dan had ie linksom moeten vallen ipv rechtsom. Ik was best een beetje pissig toen ik 't berichtje las, vanwege de handige timing (ik wist dat dus echt niet) en omdat ik heel erg baalde van de extreme pech. Maar goed, onwetendheid of niet, als je ergens mee bezig bent moet je zelf zorgen dat je weet wat je doet.

Bedankt voor de reacties iig mensen! Er is nog niks nieuws te melden, behalve dat ik gister de NTV-kroonplaat heb gestraald. Die krijgt een nieuw verflaagje, omdat het kan.

tja, welke theorie je er ook op los laat het blijft volkomen kut.nl................maargoed elk nadeel heeft zn voordelen en daar ben je nu lekker mee bezig, ik lees lekker mee!!

maare welk sleutelhok is dat?? zoek nog iets en ik ook uit amsterdam, thnx

lex
 
Deze zit in Almere :). Motorvereniging waar ik via via lid van ben geworden: www.motorvereniging.nl
 
Leuk lampje ;) Ben gek op motoren vernaakten, dus ik stap in ;) Kom ook net de garage uit.

 
Laatst bewerkt:
Waar moet dat heen met de wereld. Je kunt je motor niet eens meer in de buitenlucht parkeren. Moet niet veel gekker worden
 
Waar ga je eigenlijk met alle snoeren heen? En achter de kuipen zitten een hoop electronica onderdelen verstopt. Waar plaats je die of blijft dat straks in het zicht??

Soms zit ik er aan te denken om mijn VFR ook naked te maken maar ach, mijn kuipen zijn allemaal prima en ik vind het eigenlijk ook weer niet waard om er dure onderdelen in te stoppen. Want kuipen er af betekent nieuwe spiegels, koplamp, tellerset, knipperlichten, oliekoeler verplaatsen enz enz.. dan ben je ook weer 500 euro verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan