Na het zoveelste gevalletje ongelukkige kuipdeel-gerelateerde pech heb ik de knoop doorgehakt: mijn VFR gaat uit de kleren. Ik ben zeker voorlopig niet van plan om gigantisch ingrijpende toeren uit te halen, allereerst omdat ik niet zo technisch aangelegd ben qua lassen en dergelijke fratsen en ten tweede omdat de VFR mijn primaire vervoersmiddel is, ook voor vakanties en dergelijke (zou dit dan de eerste streetfighter zijn met kofferrekje, trouwens?). Ik heb nog een andere motor waar ik wel wat meer mee van plan ben, ander kontje en voorvork enzo, maar deze moet vooral gewoon blijven rijden.
Laten we beginnen met een klein beetje achtergrondinfo:
Godvr.. het is niet waar! Het was te verwachten als je je motor in Amsterdam op straat zet, maar evengoed gewoon kut dit. Weet je wat, ik zet de motor wel tijdelijk bij de motorvereniging op de brug. Staat ie veilig, droog en kan ik gelijk wat onderhoud plegen.
Drie dagen later krijg ik deze foto toegestuurd:
met de boodschap:
Schade: Al mijn kuipen kapot. Echt alles. Gelukkig geen schade aan de tank, maar dat was dan ook het enige. Gelukkig had ik nog een compleet achterwerk liggen van die keer dat een automobiliste mij geen voorrang verleende. Niet zwart maar rood, maar beter dan niks. Wie wat bewaart, die heeft wat..
Ik had geen zin om weer tijd en geld te steken in een complete nieuwe kuipset, zeker niet met van die grijpgrage figuren in de buurt, dus daarom maar de knoop doorgehakt om 'm naakt te laten. Ik had toevallig voor mijn andere motor al een superbike stuurtje liggen met een aangepaste NTV kroonplaat die ook op de VFR past. Dat vond ik een uitstekend excuus om gelijk zo een mooi setje van die CNC gefreesde handvatten aan te schaffen. Gelijk bij Roukama een leuk koplampje en tellerunit uitgezocht.
Koplampje erop gezet, stuur even gemonteerd om te kijken of ik uitkwam met de aanwezige kabels en leidingen. Dat dus niet, remleiding was geen probleem maar de gaskabels waren zelfs na rerouting niet lang genoeg. Jammer, maar ik werd wel al enthousiast van de looks!
De vervangende gaskabels die ik bij cmsnl had besteld, lieten erg lang op zich wachten en omdat de motor niet in de werkplaats kon blijven staan vanwege een grote schoonmaak, heb ik voorlopig de clipons weer teruggemonteerd. Ook voor de gein de onderkuip even gemonteerd.
Dat is het voor nu even. De gaskabels zijn inmiddels binnen, dus binnenkort gaat het stuurtje erop. Ook de tellerunit moet nog worden aangesloten, en daarna moet er nog wat spul weggewerkt en verplaatst worden. Maar ik kan iig rijden!
Laten we beginnen met een klein beetje achtergrondinfo:
Godvr.. het is niet waar! Het was te verwachten als je je motor in Amsterdam op straat zet, maar evengoed gewoon kut dit. Weet je wat, ik zet de motor wel tijdelijk bij de motorvereniging op de brug. Staat ie veilig, droog en kan ik gelijk wat onderhoud plegen.
Drie dagen later krijg ik deze foto toegestuurd:
met de boodschap:
Beetje mosterd na de maaltijd.. Goed advies, maar daar had ik op dat moment geen fluit meer aan.Gisteravond bij het openen van het clubgebouw troffen we dit aan.
Daarmee is weer eens aangetoond dat het belangrijk is om hefbruggen te borgen, of na het sleutelen te laten zakken.
Schade: Al mijn kuipen kapot. Echt alles. Gelukkig geen schade aan de tank, maar dat was dan ook het enige. Gelukkig had ik nog een compleet achterwerk liggen van die keer dat een automobiliste mij geen voorrang verleende. Niet zwart maar rood, maar beter dan niks. Wie wat bewaart, die heeft wat..
Ik had geen zin om weer tijd en geld te steken in een complete nieuwe kuipset, zeker niet met van die grijpgrage figuren in de buurt, dus daarom maar de knoop doorgehakt om 'm naakt te laten. Ik had toevallig voor mijn andere motor al een superbike stuurtje liggen met een aangepaste NTV kroonplaat die ook op de VFR past. Dat vond ik een uitstekend excuus om gelijk zo een mooi setje van die CNC gefreesde handvatten aan te schaffen. Gelijk bij Roukama een leuk koplampje en tellerunit uitgezocht.
Koplampje erop gezet, stuur even gemonteerd om te kijken of ik uitkwam met de aanwezige kabels en leidingen. Dat dus niet, remleiding was geen probleem maar de gaskabels waren zelfs na rerouting niet lang genoeg. Jammer, maar ik werd wel al enthousiast van de looks!
De vervangende gaskabels die ik bij cmsnl had besteld, lieten erg lang op zich wachten en omdat de motor niet in de werkplaats kon blijven staan vanwege een grote schoonmaak, heb ik voorlopig de clipons weer teruggemonteerd. Ook voor de gein de onderkuip even gemonteerd.
Dat is het voor nu even. De gaskabels zijn inmiddels binnen, dus binnenkort gaat het stuurtje erop. Ook de tellerunit moet nog worden aangesloten, en daarna moet er nog wat spul weggewerkt en verplaatst worden. Maar ik kan iig rijden!