4x2
MF veteraan
Aangezien ik nooit ergens met mn vingers vanaf kan blijven (zie NSR50<>98, NX250 en VF400F)
En ik had weer zin had om iets te verbouwen en ik niet echt tevreden was met het rijwielgedeelte (en uiterlijk) van mn RC24 besloot ik dat er iets aan moest gebeuren.
En hier lijkt ie 100x netter dan ie is, let vooral op de tank die mooi in lijn met het frame staat....
Feit dat je deze modellen zelden ziet als kuiploos apparaat (ik heb er, afgezien van die van sepp die ook hier staat, nog maar 2 of 3 gezien) vond ik dat ook wel een leuke stimulans, iets origineels is altijd leuk.
Dus wat doe je dan ?
Je gaat bedenken wat je wilt bereiken, waarmee je het wilt bereiken en wat je dr voor over hebt.
Wat wil ik bereiken:
Een RC24 die qua rijwielgedeelte wat meer up to date zou komen met het minder oude spul (als in: midden jaren 90 CBR/FZR/ZXR spul). En die qua uiterlijk een grondige opknapbeurt zou krijgen waarbij oa de voorkuip komt te vervallen.
Maar het moet net geen streetfighter worden, meer een 'fabrieksmotor+'
Dus geen rare duitse kontjes, wacko paintjobs en de meest ongelooflijke gefreesde onderdelen, maar gewoon wat meer ingetogen.
Waarmee wil ik dat bereiken:
Als velgen had ik mn zinnen gezet op de 6 spaaks variant van de PC25/PC31, waarbij de achtervelg evt van een Fireblade mocht komen, maar liever de PC25/31 ivm de smallere velg (stuurt weer lichter ).
De voorvork wilde ik van een RC36-1/2 of PC25/31 hebben, in de hoop dat die meteen zou passen (ook met de velg) en niet te duur zou zijn. Een Fireblade RWU vork was een soort wens, maar niet 1 die echt gepland was (ben dr verliefd op zeg maar ).
Achterbrug wil ik van een Fireblade plukken, mits die er in past, wel een gewone, maar door de brace toch net wat anders (monobruggen zie je al teveel en daarnaast vind ik ze gewoon te duur).
Remklauwen wilde ik ook al van een Fireblade hebben, al is het maar voor de poserfactor en het hele 'blijf bij Honda' aspect van het project.
Achterveer moet ook nog vervangen worden door het een of ander, maar dat zie ik wel tegen de tijd dat ik een blade brug heb.
Wat betreft het uiterlijk zijn mn eisen heel simpel ( )
RC45 kontje, lomp, maar niet te en loopt door tot onder de tank, wat me het lastige opvullen van een loze ruimte scheelt, bovendien kan ik dan wat meer elektronica en ander spul netjes wegwerken.
Blokspoilertje van ws een VF1000F (zelfde als op de VF400F hierboven), of ik moet een hele mooie betaalbare tegenkomen die dr mooi op kan.
Koplamp moet 1 grote ronde zijn, met helder glas, liefst 1 van een Hornet 600 van 2005/2006 (slechts 280 euro origineel).
Teller ben ik nog niet helemaal uit, het zal hoe dan ook een electronisch aangedreven teller moeten worden, maar hoe of wat weet ik nog niet precies, misschien iets van een bestaande motor pas maken, misschien iets van een tellermerk ( ), of misschien wel overal een agent met lasergun inhuren.
Allicht het verplichte brede stuurtje, rem en koppelingspomp met losse reservoirtjes, andere knipperlichtjes en nog wat klein grut.
Kleur ben ik ook nog lang niet uit, maar gaat denk ik iets beschaafds en donkers worden (maar ws geen zwart).
Uitlaatsysteem wil ik een complete 4 in 2 met highmount dempers hebben, maar wat daar van terecht gaat komen is nog maar de vraag.
Hoeveel mag het kosten:
Zo min mogelijk met zoveel mogelijk resultaat .
Tot zover de introductie, dan ga ik in de overige posts verder met de voortgang.
En ik had weer zin had om iets te verbouwen en ik niet echt tevreden was met het rijwielgedeelte (en uiterlijk) van mn RC24 besloot ik dat er iets aan moest gebeuren.
En hier lijkt ie 100x netter dan ie is, let vooral op de tank die mooi in lijn met het frame staat....
Feit dat je deze modellen zelden ziet als kuiploos apparaat (ik heb er, afgezien van die van sepp die ook hier staat, nog maar 2 of 3 gezien) vond ik dat ook wel een leuke stimulans, iets origineels is altijd leuk.
Dus wat doe je dan ?
Je gaat bedenken wat je wilt bereiken, waarmee je het wilt bereiken en wat je dr voor over hebt.
Wat wil ik bereiken:
Een RC24 die qua rijwielgedeelte wat meer up to date zou komen met het minder oude spul (als in: midden jaren 90 CBR/FZR/ZXR spul). En die qua uiterlijk een grondige opknapbeurt zou krijgen waarbij oa de voorkuip komt te vervallen.
Maar het moet net geen streetfighter worden, meer een 'fabrieksmotor+'
Dus geen rare duitse kontjes, wacko paintjobs en de meest ongelooflijke gefreesde onderdelen, maar gewoon wat meer ingetogen.
Waarmee wil ik dat bereiken:
Als velgen had ik mn zinnen gezet op de 6 spaaks variant van de PC25/PC31, waarbij de achtervelg evt van een Fireblade mocht komen, maar liever de PC25/31 ivm de smallere velg (stuurt weer lichter ).
De voorvork wilde ik van een RC36-1/2 of PC25/31 hebben, in de hoop dat die meteen zou passen (ook met de velg) en niet te duur zou zijn. Een Fireblade RWU vork was een soort wens, maar niet 1 die echt gepland was (ben dr verliefd op zeg maar ).
Achterbrug wil ik van een Fireblade plukken, mits die er in past, wel een gewone, maar door de brace toch net wat anders (monobruggen zie je al teveel en daarnaast vind ik ze gewoon te duur).
Remklauwen wilde ik ook al van een Fireblade hebben, al is het maar voor de poserfactor en het hele 'blijf bij Honda' aspect van het project.
Achterveer moet ook nog vervangen worden door het een of ander, maar dat zie ik wel tegen de tijd dat ik een blade brug heb.
Wat betreft het uiterlijk zijn mn eisen heel simpel ( )
RC45 kontje, lomp, maar niet te en loopt door tot onder de tank, wat me het lastige opvullen van een loze ruimte scheelt, bovendien kan ik dan wat meer elektronica en ander spul netjes wegwerken.
Blokspoilertje van ws een VF1000F (zelfde als op de VF400F hierboven), of ik moet een hele mooie betaalbare tegenkomen die dr mooi op kan.
Koplamp moet 1 grote ronde zijn, met helder glas, liefst 1 van een Hornet 600 van 2005/2006 (slechts 280 euro origineel).
Teller ben ik nog niet helemaal uit, het zal hoe dan ook een electronisch aangedreven teller moeten worden, maar hoe of wat weet ik nog niet precies, misschien iets van een bestaande motor pas maken, misschien iets van een tellermerk ( ), of misschien wel overal een agent met lasergun inhuren.
Allicht het verplichte brede stuurtje, rem en koppelingspomp met losse reservoirtjes, andere knipperlichtjes en nog wat klein grut.
Kleur ben ik ook nog lang niet uit, maar gaat denk ik iets beschaafds en donkers worden (maar ws geen zwart).
Uitlaatsysteem wil ik een complete 4 in 2 met highmount dempers hebben, maar wat daar van terecht gaat komen is nog maar de vraag.
Hoeveel mag het kosten:
Zo min mogelijk met zoveel mogelijk resultaat .
Tot zover de introductie, dan ga ik in de overige posts verder met de voortgang.