Harrie gaat zn oude VFR750 verknutselen

Gaat dit goed komen ?

  • Ja

    Stemmen: 4 8,5%
  • Nee

    Stemmen: 17 36,2%
  • Gezien je vorige pogingen ?

    Stemmen: 8 17,0%
  • Harrie is de opperbeunhaas

    Stemmen: 10 21,3%
  • Koop een monobrug

    Stemmen: 5 10,6%
  • USD vork for the win!!

    Stemmen: 3 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    47

4x2

MF veteraan
12 feb 2002
3.440
242
Omg Eindhoven
Aangezien ik nooit ergens met mn vingers vanaf kan blijven (zie NSR50<>98, NX250 en VF400F)
En ik had weer zin had om iets te verbouwen en ik niet echt tevreden was met het rijwielgedeelte (en uiterlijk) van mn RC24 besloot ik dat er iets aan moest gebeuren.
VFR1.jpg

En hier lijkt ie 100x netter dan ie is, let vooral op de tank die mooi in lijn met het frame staat....

Feit dat je deze modellen zelden ziet als kuiploos apparaat (ik heb er, afgezien van die van sepp die ook hier staat, nog maar 2 of 3 gezien) vond ik dat ook wel een leuke stimulans, iets origineels is altijd leuk.

Dus wat doe je dan ?
Je gaat bedenken wat je wilt bereiken, waarmee je het wilt bereiken en wat je dr voor over hebt.
Wat wil ik bereiken:
Een RC24 die qua rijwielgedeelte wat meer up to date zou komen met het minder oude spul (als in: midden jaren 90 CBR/FZR/ZXR spul). En die qua uiterlijk een grondige opknapbeurt zou krijgen waarbij oa de voorkuip komt te vervallen.
Maar het moet net geen streetfighter worden, meer een 'fabrieksmotor+'
Dus geen rare duitse kontjes, wacko paintjobs en de meest ongelooflijke gefreesde onderdelen, maar gewoon wat meer ingetogen.

Waarmee wil ik dat bereiken:
Als velgen had ik mn zinnen gezet op de 6 spaaks variant van de PC25/PC31, waarbij de achtervelg evt van een Fireblade mocht komen, maar liever de PC25/31 ivm de smallere velg (stuurt weer lichter :+ ).
De voorvork wilde ik van een RC36-1/2 of PC25/31 hebben, in de hoop dat die meteen zou passen (ook met de velg) en niet te duur zou zijn. Een Fireblade RWU vork was een soort wens, maar niet 1 die echt gepland was (ben dr verliefd op zeg maar :P ).
Achterbrug wil ik van een Fireblade plukken, mits die er in past, wel een gewone, maar door de brace toch net wat anders (monobruggen zie je al teveel en daarnaast vind ik ze gewoon te duur).
Remklauwen wilde ik ook al van een Fireblade hebben, al is het maar voor de poserfactor en het hele 'blijf bij Honda' aspect van het project.
Achterveer moet ook nog vervangen worden door het een of ander, maar dat zie ik wel tegen de tijd dat ik een blade brug heb.

Wat betreft het uiterlijk zijn mn eisen heel simpel ( :+ )
RC45 kontje, lomp, maar niet te en loopt door tot onder de tank, wat me het lastige opvullen van een loze ruimte scheelt, bovendien kan ik dan wat meer elektronica en ander spul netjes wegwerken.
Blokspoilertje van ws een VF1000F (zelfde als op de VF400F hierboven), of ik moet een hele mooie betaalbare tegenkomen die dr mooi op kan.
Koplamp moet 1 grote ronde zijn, met helder glas, liefst 1 van een Hornet 600 van 2005/2006 (slechts 280 euro origineel).
Teller ben ik nog niet helemaal uit, het zal hoe dan ook een electronisch aangedreven teller moeten worden, maar hoe of wat weet ik nog niet precies, misschien iets van een bestaande motor pas maken, misschien iets van een tellermerk ( :P ), of misschien wel overal een agent met lasergun inhuren.
Allicht het verplichte brede stuurtje, rem en koppelingspomp met losse reservoirtjes, andere knipperlichtjes en nog wat klein grut.
Kleur ben ik ook nog lang niet uit, maar gaat denk ik iets beschaafds en donkers worden (maar ws geen zwart).
Uitlaatsysteem wil ik een complete 4 in 2 met highmount dempers hebben, maar wat daar van terecht gaat komen is nog maar de vraag.

Hoeveel mag het kosten:
Zo min mogelijk met zoveel mogelijk resultaat :P .

Tot zover de introductie, dan ga ik in de overige posts verder met de voortgang.
 
Goed, afgelopen zaterdag 2 dingetjes opgehaald, nl een PC25 achtervelg voor 1 euro per PC ( :+ ) bij LEO!.
En 's avonds een Fireblade vorkje (hiephoiblijblijblijblij) voor 200 euro.
VorkenWiel1.jpg


PC25 velg wist ik van dat ie redelijk makkelijk zou moeten passen, dat je alleen in de knoei kwam met de reactiestang van de remklauw ofzo.
Fireblade vork had dezelfde balhoofdlagers als mn VFR, dus de pen zou dr iig in passen, kon ie alleen nog qua lengte verschillen, maar te lang zou niet zo'n probleem worden.

Zondag even het zaakje lopen passen, het ging nog niet helemaal zoals ik had gehoopt, maar het valt me opzich niet tegen.
De PC25 achtervelg past met minimale aanpassingen, even een originele tandwielhouder, andere remklauwbeugel en evt wat busjes halen en die zit wel.
Met een 160 band (dit is een 180 die ergens rondslingerde) en een wiel wat wel in het midden zit past die reactiestang ook nog wel als ik er evt een klein randje af slijp voor zover ik het kan beoordelen.
Op de foto's zit het er even met alles wat als afstandsbus kon dienen in zodat de motor iig te verrollen is, tegen de tijd dat ik ander vervoer heb gaat het ding helemaal uit elkaar (die NX250 waarvan alleen een achterband te zien is) is om te verkopen, daarmee gaat mn toekomstige wintervervoer gefinancierd worden :P ).

Daarna begonnen aan de blade vork, dat viel toch iets meer tegen dan gehoopt, maar niks onoverkomelijks.
De pen is idd hetzelfde qua diameter, alleen is de blade pen ong 2cm korter :( .
Naja, niet getreurd, beetje prutsen kan altijd nog, dus Harrie heeft de lasnaad van het T-stuk van de blade afgeslepen, de pen er een stukje uitgemept, er even een rondslingerend conisch lager met nog 3 staafjes dr in dr op gemept en het zaakje in de VFR gehangen.
Moest nl even snel weten of ie niet overal en nergens tegen het frame zou komen bv.
Maar dat bleek wel mee te vallen, hij komt weliswaar tegen de binnenkuip, maar die gaat toch weg.
En het contactslot komt tegen de kuipbeugel, die net zo goed weggaat.
Dus als ik nu een balhoofdpen van een RC24 kan vinden (anyone, zal zo ff de maten geven die ik ongeveer nodig heb ?) kan ik die over laten zetten en past mn vurkskuh.
Zit ik nog met het feit dat ie 6cm korter is dan de VFR vork, maar goed, achter staat ie door die 17inch velg en lagere band ook 2cm lager, dus zo erg is het niet, als ik grondspeling tekort kom gaan dr wel andere stepjes op.

Foto's:
VFR1.jpg

VFR2.jpg

VFR3.jpg

VFR4.jpg

VFR5.jpg


En nu is het ws weer even stil met updates, want ik heb geen rooie rotcent meer op het moment :P
 
Laatst bewerkt:
Goed, ik zoek dus een balhoofdpen met grofweg deze lengte:
full


Die 'binnen'maten zijn buitenmaten, maar anders werd de tekening een beetje te rommelig.
Draad is (erg) fijne draad waarvan het bovenste stukje iets kleiner is qua diameter dan het onderste stuk.
Dus als iemand iets heeft liggen met ongeveer die lengte, dan laat het even weten :)
 
Kan opzich ook, maar als ik een passende kan vinden is dat natuurlijk ideaal (ik weet tenslotte welke ik moet hebben).
 
Succes ermee, motor kan zeker leuk worden.
Mocht het inderdaad niet lukken om een balhoofdpen te vinden ,Carlo heeft voor mij ook al een paar dingetjes gedaan, hij kan er zeker 1 draaien.
Groeten
Ed
 
Succes ermee, motor kan zeker leuk worden.
Mocht het inderdaad niet lukken om een balhoofdpen te vinden ,Carlo heeft voor mij ook al een paar dingetjes gedaan, hij kan er zeker 1 draaien.
Groeten
Ed


mijn balhoofdpen heeft ie ook aangepast. van een gsxf pen over gezet in een kroonplaat van een zxr :P binnenkort open ik een eigen topic over de inbouw van mijn zxr vork in mijn gsxf 8-)
 
Ik heb deze optie gekozen...
- Harrie is de opperbeunhaas

;)

Ik ben benieuwd wat dit weer gaat worden |(
 
Maar technisch gezien waren mijn brommers en motoren iig in staat om een weekje vakantie te overleven zonder vast te naaien :+
En dat was bij jullie 2en wel anders.
 
Geluk is met de domme zeggen ze wel eens toch :+

Ga je voor deze ook houten remklauwadapters maken?
 
ik heb ook nog een NSR50 gehad :+

maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Zelf lijkt het mij niet de ideale basis, in ben zelf niet zo fan van dat frame. maar tis vast mogenlijk om er iets moois van te maken!

suc6!
 
Frame moet ik ff iets zien te verzinnen om die kaarsrechte lijn van het balhoofd naar de achterbrug een beetje te breken/minder op te laten vallen.
Dus in dat opzicht ben ik het met je eens jah, maar ik ga mn best doen om dat minpuntje weg te werken.
 
Mooi en flink uitgebreid verhaal :}

Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen......
 
als je toevallig nog onderdelen voor je blok nodig hebt..
ik had een 89 model, één bigend kapot, hele blok ligt er nog.
De carbs heb ik ook, maar die zijn van elkaar gehaald.

ligt bij mij in de weg (carbs niet, altijd handig ;) )
 
Als je met in de weg liggen bedoelt dat ik het zo achterin de auto kan knikkeren dan wil ik het wel hebben jah :P
Alleen een keer kijken of ik nog eens in de buurt kom voor het een of ander.

Heb trouwens vanavond een vastgelopen RC36 blok opgehaald (2 big-ends, door oliegebrek), dat heb ik nu grotendeels leeggehaald (is het wat makkelijker te hanteren).
Ga eens kijken of dat met goed fatsoen in mn frame past.
Niet zozeer voor het vermogen (want dat is 5pk minder), maar vooral omdat het een wat nieuwer blok is, er 840cc kitjes voor te krijgen zijn en omdat het creatief is.
Als ik dr achter ben of het past tover ik m wel om tot nachtkastje en wil ik m evt gebruiken om er een megasquirt injectieopstelling op te bouwen, al zal dat (icm het 840cc gebeuren) wel een meer jaren project worden (hmm, turbo ook maar, als ik toch bezig ben, Honda V4 met 180pk ofzo :P )
 
G
Zit ik nog met het feit dat ie 6cm korter is dan de VFR vork, maar goed, achter staat ie door die 17inch velg en lagere band ook 2cm lager, dus zo erg is het niet, als ik grondspeling tekort kom gaan dr wel andere stepjes op.

F

De stepjes zullen niet het probleem zijn, je gaat de uitlaatpijpen die onder het blok zitten aan de grond rijden.

Balhoofdpen van een rc 24 ligt klaar, breng ik na 6 november mee naar het verre zuiden, of ik prop hem in een doos en hoop dat tante post hem niet zoekmaakt als je haast krijgt.
 
als je toevallig nog onderdelen voor je blok nodig hebt..
ik had een 89 model, één bigend kapot, hele blok ligt er nog.
De carbs heb ik ook, maar die zijn van elkaar gehaald.

ligt bij mij in de weg (carbs niet, altijd handig ;) )

heb je de velgen ook soms nog? zijn toch die 17" ?
dan zou ik wel geïnteresseerd zijn
:Y

ik zie dit projectje zeker wel goedkomen, maar het is echt geen voor de hand liggende basis |( kan er over meespreken :)
succes nog!

grtz sep
 
Goed, ff geleden, maar ik ben nog steeds bezig, alleen heb ik bijna niks meer uitgevoerd laatste tijd door geldgebrek.
Heb wel dankzij *O* vroembert *O* een RC24 balhoofdpen gekregen en die heb ik in mn Fireblade kroonplaat gezet.

Bovenste kroonplaat gaat dr nog goed overheen als de poten dr in zit, dus of alles staat stomtoevallig dezelfde kant op scheef, of ik heb het ding dr recht in gekregen ;)
 
leuk topic *O* *notificatie aan*

Ik ga zelf een 916 USD vork in me Hawk prutsen, die komt welgeteld 3cm lager uit dan de Hawk vork, dus kom ook iets meer voorover te zitten.

Hoe zijn bij jou nou de rij eigenschappen met die veel kortere voorvork? want ik heb geen zin in een nerveuze hufter :9
 
Ik heb geen flauw idee eigenlijk, heb dr toch nog niet mee gereden.

Maar ik heb wel de originele voorvork 15mm doorgestoken, hij begint iets meer met zn kop te schudden als je op slecht wegdek lomp het gas dr op gooit vanuit de bochten.
Maar dat vind ik persoonlijk wel leuker en verder reed ie dr alleen maar beter op (nu is de band een tikkie heel erg vierkant, dus nu rijd ie gewoon kut :+ ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan