Naakte VFR750

die blauwe is idd echt een kunstwerk :Y ook mijn favoriet :9~ die caferacer uit het filmpje vind ik ook wel geslaagd, en die witte is ook niet verkeerd (kuip iets te lomp)

maar je kan er iig een hoop kanten mee op, en er is echt iets moois van te maken, als je maar wilt :Y
 
Laatst bewerkt:
De blauwe is zeker een mooi strak ding maar als je hem van de bok afhaalt dan is die kont t.o.v.de tank veel te laag.Das jammer. :X
 
Die blauwe vind ik ook meesterlijk ja. En in 9 maanden helemaal verbouwd, dat vind ik al een prestatie op zich. Kontje zou ik zelf ook wat hoger gehad willen hebben, maar ik zou 'm niet uit mijn garage schoppen :'). Ik ben benieuwd wat er bij die witte is gebeurd om de kont en onderkuip passend te krijgen. Dat kuipje vink nog niet zo erg, beter dan zo'n platte SF klep. Dan moet ik altijd hier aan denken: Ik kwam laatst trouwens iets tegen wat ik zelf wel goed vond smoelen op een naakte VFR, namelijk dit:

IMG_2863.jpg

B-King koplamp.

Waar ga je eigenlijk met alle snoeren heen? En achter de kuipen zitten een hoop electronica onderdelen verstopt. Waar plaats je die of blijft dat straks in het zicht??

Soms zit ik er aan te denken om mijn VFR ook naked te maken maar ach, mijn kuipen zijn allemaal prima en ik vind het eigenlijk ook weer niet waard om er dure onderdelen in te stoppen. Want kuipen er af betekent nieuwe spiegels, koplamp, tellerset, knipperlichten, oliekoeler verplaatsen enz enz.. dan ben je ook weer 500 euro verder.
Voor de kosten hoef je het niet te doen. sterker nog, de vorige twee keer dat ik nieuwe kuipdelen nodig had, heb ik winst gemaakt (2x een sloper op de kop kunnen tikken voor 500/600 euro en de onderdelen doorverkocht), dit kost me alleen maar. En als je het mooi wilt hebben ben je nog wel wat meer kwijt.. Maar het houdt je van de straat :P.

De kabels zitten nu onder de tank voor de airbox. Ik heb de snorkel iets ingekort omdat ik bang was dat ie anders door de hele bende gesmoord zou worden, maar er is genoeg ruimte om alles voorlopig kwijt te kunnen. De twee grote platte stekkers van het dashboard nemen nu (nog) een hoop plek in, maar die knip ik er waarschijnlijk af als de nieuwe teller erop gaat. Liever niet, want ik wil het liefst de kabelboom zo origineel mogelijk laten. Verder valt het qua elektronica nog best mee. De bobines zitten op een vervelende plek en het zekeringenkastje moet nog een definitief plekje krijgen, dat is het wel zo'n beetje.

De oliekoeler is wat lastiger, daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Als iemand daar tips voor heeft dan hoor ik het graag!
 
De oliekoeler is wat lastiger, daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Als iemand daar tips voor heeft dan hoor ik het graag!

De oliekoeler is toch niet zo groot/aanwezig? Je ziet dat ding amper. :?
 
Laatst bewerkt:
Oliekoeler kan er af gelaten worden . Koelt veel beter door gebrek aan plastic ;) Doorverbinden en een olietempsensor in de doorverbinding plaatsen .
 
Ohja :'). Even een momentje van verstandsverbijstering.

Oliekoeler kan er af gelaten worden . Koelt veel beter door gebrek aan plastic ;) Doorverbinden en een olietempsensor in de doorverbinding plaatsen .
Dat zou wel de makkelijkste oplossing zijn. Hoe intensief werd jouw VFR gebruikt? Die van mij gaat ook op vakantie en naar moto gymkhana treffens, dus veel rijden met lage snelheden > weinig windkoeling.

De oliekoeler is toch niet zo groot/aanwezig? Je ziet dat ding amper. :?
De koeler zat voor de voorvork aan het kuipframe. Nu die weg is, bungelt de koeler aan de twee olieslangen op mijn spatbord. En dan valt ie wat meer op dan toen ie nog in de kuip verstopt zat. Ik kan een beugeltje maken zodat ie op z'n originele positie blijft onder de koplamp, maar dat vind ik niet de mooiste oplossing..
 
Laatst bewerkt:
met wat geknutsel kan je de oliekoeler a la de 800fi boven de kleppendeksel monteren
kwestie van olieleidingen inkorten en oliekoeler aan de bouten van de kleppendeksel monteren
= al eerder gedaan zie verschillende fora in de openingspagina
mzl :W *:)
 
Kan je mij vertellen hoe je de tank eraf hebt gekregen? Ik heb de kraan dicht, slangen los en vlotter stekker. Vervolgens die bout eruit gehaald en de manual zegt dan dat je de tank op kan tillen. Maar ik krijg er geen beweging in.

Ik ga ook een poging wagen om een streetfighter te maken. Blijft wel low budget maar het moet wel netjes gebeuren.

72p1.jpg
 
Aan de voorkant valt de tank in een soort scharnierpunt. Om de tank eraf te krijgen moet je 'm aan de achterkant een stukje omhoog halen zodat ie los komt en dan kun je de tank uit dat scharnierpunt tillen. Als ie aan de achterkant niet omhoog komt: er zit een los busje in het ophangpunt van de tank om de bout te geleiden. Het kan zijn dat die tijdens het verwijderen van de bout net ff is verschoven. ff terugduwen en goan :)

Maarreh, gaaf dat je ook je Viffer gaat verbouwen! Is dit het begin van een nieuwe trend? (Lukas?Daan72??) Ik ben benieuwd wat jij gaat doen qua lamp en tellers. Als je wat te melden hebt hoor ik het graag :)
 
Ik zal morgen nog eens naar de tank kijken met jouw tips.

Nouja trend. Ik zat er al langer over na te denken maar ik ga geen fratsen uit halen zoals de andere streetfighter bouwers doen. Jerryt om maar eens wat te noemen.

Bij mij is het kuipen eraf, spiegels en lamp. Sbk kitje erop, bar end spiegels en een kuip lampje en een kleintellertje.
 
Ja dus dan is het het net niet..
Vind ik zonde. Maar wie ben ik.
 
Ooit Jeroen ;) maar eerst de 400 in concoursstaat en de Hawk klaaar en opgebouwd en rijdend.
Dan pas ga ik de 750 naked maken, anders ben ik er met 3 tegelijk bezig _O-
 
Balen zeg dat je zoveel problemen heb gehad met de jeugd in de buurt en dat ie dan ook nog eens op de hobby club van de brug valt :(
Blij dat het alleen plastic schade is en niet nog eens een deuk in de tank ofzo.

Maar ik vond dit voorbeeld wel Super vet voor n VFR
IMG_2863.jpg
 
Met jouw tips is de tank eraf gekomen. Er was inderdaad een busje verschoven. Thanks!!
Ik heb inmiddels ook het stuur erop zitten. De kabels ook verlegd en met de gaskabels gaat alles prima. Gashendel springt ook weer mooi terug. De remleidingen hoefde ik ook niet te vervangen. Die zijn lang genoeg.
 
Met jouw tips is de tank eraf gekomen. Er was inderdaad een busje verschoven. Thanks!!
Ik heb inmiddels ook het stuur erop zitten. De kabels ook verlegd en met de gaskabels gaat alles prima. Gashendel springt ook weer mooi terug. De remleidingen hoefde ik ook niet te vervangen. Die zijn lang genoeg.

Je gaat wel vlot zeg. Waar staan de foto's?
 
Mwah die van mij heeft inmiddels ruim 185 000 op het klokje . 2 keer rondje europa gereden van dik 5000 km per vakantie met bloedheet weer in zuid Frankrijk . Geen probleem hoor zonder olie koeler Kan je gerust verwijderen
( psssss rij ook al tijden met action olie zonder problemen maar dat vooral niet verder vertellen hoor :P )


:) :W




Ohja :'). Even een momentje van verstandsverbijstering.Dat zou wel de makkelijkste oplossing zijn. Hoe intensief werd jouw VFR gebruikt? Die van mij gaat ook op vakantie en naar moto gymkhana treffens, dus veel rijden met lage snelheden > weinig windkoeling.De koeler zat voor de voorvork aan het kuipframe. Nu die weg is, bungelt de koeler aan de twee olieslangen op mijn spatbord. En dan valt ie wat meer op dan toen ie nog in de kuip verstopt zat. Ik kan een beugeltje maken zodat ie op z'n originele positie blijft onder de koplamp, maar dat vind ik niet de mooiste oplossing..
 
Laatst bewerkt:
Mwah die van mij heeft inmiddels ruim 185 000 op het klokje . 2 keer rondje europa gereden van dik 5000 km per vakantie met bloedheet weer in zuid Frankrijk . Geen probleem hoor zonder olie koeler Kan je gerust verwijderen
( psssss rij ook al tijden met action olie zonder problemen maar dat vooral niet verder vertellen hoor :P )


:) :W

Je hebt het wel over een VFR, die loopt volgens mij op alles wat je erin gooit :X
 
~
Mwah die van mij heeft inmiddels ruim 185 000 op het klokje . 2 keer rondje europa gereden van dik 5000 km per vakantie met bloedheet weer in zuid Frankrijk . Geen probleem hoor zonder olie koeler Kan je gerust verwijderen
( psssss rij ook al tijden met action olie zonder problemen maar dat vooral niet verder vertellen hoor :P )

Welke olie gebruik je dan van Action. die van mij moet ververst worden is erg zwart en ik wil er goedkope olie in doen, en dan een kilometer of 500 rijden en dan weer verversen.

Mijn c5 heeft inmiddels 360.000 op de klok waarvan ongeveer 2 ton met de beruchte action olie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan