navigatie Iphone

Ik heb ook navigon en je kan via de iPhone browser routes erop zetten. Ik heb dit gedaan via i funbox.
De targets route in de map slepen en voilà je hebt de route.
 
I funbox is een iPhone browser. Hiermee kun je in het geheugen van je iPhone. Het bestandje kun je via dit programma in je navigon app zetten.
 
Ik heb zelf een iPhone 4 en wil deze ook gaan gebruiken als navigatie op de motor. Hiervoor had ik een telefoon met Windows Mobile met daarop TomTom. Helaas zoals al opgemerkt is hierboven, kan TomTom op de iPhone geen routes aan. Maar ik heb de vraag gesteld aan TomTom en die gaan bekijken of er meer vraag naar is (dus allemaal even die vraag bij TT neerleggen).
Ook heb ik gevraagd of ze de kronkelwegen optie gaan toevoegen. Dat zou helemaal mooi zijn, want dan heb je geen losse TomTom of Garmin met extra kaart meer nodig. Dus als er meer mensen interesse hebben, vraag dat dan ook bij TomTom.

Op dit moment gebruik ik dus navignon voor routes. Maar dat betekend dus helaas dat ik mijn bestaande routes moet omzetten. Dat doe ik trouwens met ITNConv. Dat werkt perfect.
 
Ik heb zelf een iPhone 4 en wil deze ook gaan gebruiken als navigatie op de motor. Hiervoor had ik een telefoon met Windows Mobile met daarop TomTom. Helaas zoals al opgemerkt is hierboven, kan TomTom op de iPhone geen routes aan. Maar ik heb de vraag gesteld aan TomTom en die gaan bekijken of er meer vraag naar is (dus allemaal even die vraag bij TT neerleggen).
Ook heb ik gevraagd of ze de kronkelwegen optie gaan toevoegen. Dat zou helemaal mooi zijn, want dan heb je geen losse TomTom of Garmin met extra kaart meer nodig. Dus als er meer mensen interesse hebben, vraag dat dan ook bij TomTom.

Op dit moment gebruik ik dus navignon voor routes. Maar dat betekend dus helaas dat ik mijn bestaande routes moet omzetten. Dat doe ik trouwens met ITNConv. Dat werkt perfect.
Naar waar heb je de vraag gestuurd heb je de Email-adres nog ??

Ik zal even een brief opstellen waarin de vraag naar zelfgemaakte routes & zoals al gezegd de kronkelwegen optie redelijk groot is onder motorrijders en er een markt voor is.

Op die manier zullen zij de enige zijn die naar de vraag van motorrijders zullen voldoen en de keuze snel gemaakt zal zijn voor ons motorrijders.
 
Ik heb geen e-mail adres. Helaas werkt het bij TomTom zo dat je een account moet aanmaken.
Als je er al één hebt, of een account wil aanvragen en een vraag wil sturen kan dat via deze link. Maar goed account is redelijk snel gemaakt en dan gaan ze hopelijk die uitbreidingen maken.
 
Ik had al een account bij tomtom en heb zojuist deze mail gestuurd.

Geachte mijnheer/mevrouw,

Ikzelf en meerdere personen (motorrijders) hebben de vraag of tomtom voor de Iphone de optie gaat krijgen om zelf routes te maken en/of te importeren zoals dat al bij gewone navigatie al kan.
Ook zouden we graag een optie willen zien om kronkelwegen te selecteren.

Als deze opties toegevoegd kunnen worden heeft u gelijk een groter publiek voorhanden aangezien dit iets is wat bij de meeste iphone navigatie applicaties niet mogelijk is.
Motorrijders gebruiken veelal tegenwoordig hun mobiel als navigatie en dit zou een hele mooie toevoeging zijn en er zullen ongetwijfeld vele personen zijn die dit kunnen waarderen.

Hoop dat dit in de toekomst mogelijk is en wacht u antwoord af.

Mvg,
xxxx
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik goed dat de zgn. Reisplanner niet in Tomtom zit als je deze op je iPhone aanschaft (en wel als je een Windows mobile telefoon hebt)?
 
Dat heb je helemaal goed begrepen. Ik had tenminste wel verwacht dat die reisplanner erin zat, want de versie op Windows Mobile is al een stuk ouder en heeft dat allang. Maar helaas. De versie van de iPhone is wat dat betreft uitgekleed.
 
Wat idioot. Ik heb Tomtom op een oud mobieltje en overwoog om een nieuwe versie te kopen voor m'n Iphone... Nu ik dit weet ga ik dat dus niet doen! :o
Ik zal maar 'ns aan de slag met Navigon dan, ik heb me er nog niet echt in verdiept.
 
Navignon kan het wel. Alleen moet je je routes dus omzetten naar het formaat van Navignon. Geen idee of het problemen en route geeft, want ik heb er nog niet mee gereden.

Maar laat je stem ook even horen bij TomTom, dan komen die opties er misschien in, in een nieuwe versie.
 
Mail terug.

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het referentienummer voor uw vraag is 110324-004395. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

U heeft een reactie gestuurd, omdat u zich afvraagt of een bepaalde functionaliteit een onderdeel is en/of kan worden van de TomTom-producten en -diensten.

TomTom streeft er altijd naar producten en diensten uit te brengen, die volledig voldoen aan de wensen van onze gebruikers. Het komt uiteraard weleens voor dat dit niet het geval is, daarom heeft u ook uw reactie gestuurd, maar de functionaliteit die u wenst is momenteel helaas geen onderdeel van onze producten of diensten.

Uw feedback is echter wel van groot belang en wordt ook zeer gewaardeerd. Ik wil u daarom hartelijk bedanken dat u de tijd heeft genomen om uw ideeën in een reactie te sturen naar de afdeling Customer Care.

Ik zal uw feedback intern doorsturen naar de betreffende afdeling en mogelijk wordt dit verwerkt in een toekomstig(e) product of dienst van TomTom.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.

Met vriendelijke groeten,

Quincy

TomTom Customer Care Team
 
Navignon kan het wel. Alleen moet je je routes dus omzetten naar het formaat van Navignon. Geen idee of het problemen en route geeft, want ik heb er nog niet mee gereden.

Maar laat je stem ook even horen bij TomTom, dan komen die opties er misschien in, in een nieuwe versie.

Klopt, ik heb het nu een aantal keer gebruikt op de motor.
-Navigon op de iPhone
-vooraf route gemaakt met Tyre
-geconverteerd naar .targets met ITN converter.
-Vervolgens ingeladen op de iPhone met iFunbox.

Zo nu en dan geeft hij rare instructies en dit zou inderdaad weleens kunnen komen door het converteren van de route naar .targets. Gebruik tot nu toe overigens alleen de gesproken aanwijzingen als navigatie (stop de iPhone in mijn binnenzak, en oordopjes in :+ )

ben nog een beetje op zoek naar alternatieve software (had TomTom geprobeerd, maar kon hier geen routes inladen klopt dat? iemand ervaringen mee?)
En ook een goede steun moet ik nog vinden, of ik ga hem voortaan gewoon in me tanktas stoppen.
 
ben nog een beetje op zoek naar alternatieve software (had TomTom geprobeerd, maar kon hier geen routes inladen klopt dat? iemand ervaringen mee?)
En ook een goede steun moet ik nog vinden, of ik ga hem voortaan gewoon in me tanktas stoppen.
TomTom kan nu inderdaad nog geen routes laden. Misschien kan je die vraag ook bij TomTom neerleggen, want hoe meer mensen erom vragen hoe eerder ze geneigd zijn om het toe te voegen.

Ik deed mijn telefoon altijd in de tanktas. Werkt op zich goed, alleen kan die een beetje verschuiven. Maar ik reed het meeste op de aanwijzingen en keek slechts af en toe op het scherm.
 
Hoe goed is dat ding eigenlijk is die waterdicht of niet.

Edit.
Laat maar zitten ik zie dat er geen oplaad punt is. '(
 
Laatst bewerkt:
Goeiesmorgens,

Weet niet helemaal of dit het juiste topic is, maar weet ook niet of het het niet is :).
Heb zelf een HTC Legend op m'n Aprilia RSV gemonteerd. Gaat prima met Sygic Aura. Werkt ook offline zonder internetverbinding en icm een 12V-aansluiting houdt ie het weken vol.

Alleen, hij trilt nogal... Iemand meer ervaring met het (langer) rondrijden met z'n smartphone op de motor?
Ik vind het een beetje spannend, zoveel trillingen...
 
Ik heb 'm alleen in een tanktas gehad, en dan worden de trillingen aardig gedempt. Dus weet niet of het schadelijk is voor je smartphone. Maar in een tanktas werkte het perfect.
 
Goeiesmorgens,

Weet niet helemaal of dit het juiste topic is, maar weet ook niet of het het niet is :).
Heb zelf een HTC Legend op m'n Aprilia RSV gemonteerd. Gaat prima met Sygic Aura. Werkt ook offline zonder internetverbinding en icm een 12V-aansluiting houdt ie het weken vol.

Alleen, hij trilt nogal... Iemand meer ervaring met het (langer) rondrijden met z'n smartphone op de motor?
Ik vind het een beetje spannend, zoveel trillingen...


geen ervaring mee, heb de mijne alleen nog maar in de binnenzak gehouden en enkel op gesproken instructies rondgereden ;)

vraagje over die Sygic Aura. Kun je ook routes vooraf op de computer maken met bijv. Mapsource/Tyre weet ik wat, en dan inladen in Sygic? Dus een route met allemaal waypoints?
Ik gebruik nu Navigon, maar vind hem soms wat onduidelijk. Hij geeft soms rare instructies en denkt soms dat ik op andere wegen zit enz.
Wil dus, mits dat kan met de routes, weleens Sygic gaan proberen. Hoor er verder wel positieve reacties over.
 
Ik gebruik nu Navigon, maar vind hem soms wat onduidelijk. Hij geeft soms rare instructies en denkt soms dat ik op andere wegen zit enz.

Wat ik onduidelijk vind aan Navignon is dat elk vlaggetje een bestemming is. Dus je komt tijdens je reis 20x ofzo op je bestemming aan. Plus dat hij pas nadat je over het vlaggetje gereden bent, gaat berekenen wat het volgende stuk route wordt. Lastig, zeker als er snel een afslag is.

Plus als je een route onderbroken hebt, kan je niet meer doorgaan waar je was gebleven. Dan moet je zelf al je punten verwijderen die je al gehad hebt. Dat was bij TomTom stukken beter in de reisplanner.
 
Wat ik onduidelijk vind aan Navignon is dat elk vlaggetje een bestemming is. Dus je komt tijdens je reis 20x ofzo op je bestemming aan. Plus dat hij pas nadat je over het vlaggetje gereden bent, gaat berekenen wat het volgende stuk route wordt. Lastig, zeker als er snel een afslag is.

Plus als je een route onderbroken hebt, kan je niet meer doorgaan waar je was gebleven. Dan moet je zelf al je punten verwijderen die je al gehad hebt. Dat was bij TomTom stukken beter in de reisplanner.


klopt, dit vind ik inderdaad ook storend!
Ben daarom dus ook op zoek of er nog betere alternatieven zijn.
Is het met TomTom ook makkelijk om voorafgemaakte routes in te laden dan? Had even snel gekeken bij TomTom op de iphone van een vriend van me en kon het zo gauw niet vinden.
 
Nee helaas bij de huidige versie op de iPhone niet. Maar op mijn oude telefoon (Windows Mobile) kon dat dus wel. En dat werkte perfect. Daarom hebben een aantal mensen in dit topic die vraag al bij TT neergelegd in de hoop dat het in een volgende versie komt. Dus laat je horen en mss is de volgende versie wel goed. Daarnaast ook meteen gevraagd om de kronkelwegen optie die ze nu in hun motornavigatie hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan