Navigatie Motor via mobiel

Beste allemaal, ik ben bezig met dezelfde zoektocht naar de beste oplossing. Heb bij Mobile-Addons.nl - Ultieme telefoon houders en accesoires een schitterende iPhone case gekocht en kan deze prima aflezen. Heb even gespeeld met Google maps en ben eigenlijk best tevreden met de werking. Echter krijg ik met geen mogelijkheid een "pre-planned" route erin.

Route-you heeft mooie ritten die te exporteren zijn naar Google earth/maps maar niet naar de iphone. Alleen "avoid highway" is gewoon niet genoeg.

Navigon schijnt een mogelijkheid te zijn maar heb ondertussen al een paar apps geprobeerd/gekocht maar nog niet de ideale oplossing.

Even voor de duidelijkheid: nog een apparaat erbij is geen oplossing.

Lees dit even:
TyreToTravel NL - download Tyre en plan routes voor de motor
 
Ondertussen een paar dagen Sygic aan het testen. De navigatie functie zelf bevalt goed, duidelijk scherm, nette instructies op de bluetooth headset en keuze voor waarschuwing Max snelheid (wettelijk en eigen ingestelde). Je kunt zelf bepalen bij welke overschrijding de dame waarschuwt.

Alleen het importeren van routes is onmogelijk op iphone met sygic 15.

Er schijnt een URL scheme oplossing maar die wordt nog nergens toegepast. Misschien een leuke voor routeyou om die te implementeren. Route zoeken/maken en dan meteen met sygic openmaken.
 
Ondertussen een paar dagen Sygic aan het testen. De navigatie functie zelf bevalt goed, duidelijk scherm, nette instructies op de bluetooth headset en keuze voor waarschuwing Max snelheid (wettelijk en eigen ingestelde). Je kunt zelf bepalen bij welke overschrijding de dame waarschuwt.

Alleen het importeren van routes is onmogelijk op iphone met sygic 15.

Er schijnt een URL scheme oplossing maar die wordt nog nergens toegepast. Misschien een leuke voor routeyou om die te implementeren. Route zoeken/maken en dan meteen met sygic openmaken.

Waarop loop je vast met het importeren van de routes?
 
Ik heb een ITN omgezet naar ITF (sygic 13,14). Als YYMMDD_HHMMSS.itf in dropbox res/itinerary gezet. Kan hem nergens zien (is ook geen opties routes laden)
 
Dit lijkt leesbaar. Ga me nu eens verdiepen in PhoneGap en dan kijken of it dit erin krijg:

import com.sygic.sdk.remoteapi.Api;
import com.sygic.sdk.remoteapi.ApiItinerary;
import com.sygic.sdk.remoteapi.exception.GeneralException;
import com.sygic.sdk.remoteapi.model.StopOffPoint;
...
try {
String strItineraryName = "Itinerary1"; //itinerary name
int MaxTime = 0;
int flags = 0;
ArrayList<StopOffPoint> PointArr = new ArrayList<StopOffPoint>();
PointArr.add(new StopOffPoint(false, false, StopOffPoint.PointType.START, 1710726, 4814623, -1, 0, "", "ba", ""));
PointArr.add(new StopOffPoint(false, false, StopOffPoint.PointType.VIAPOINT, 1739716, 4821671, -1, 0, "", "senec", ""));
PointArr.add(new StopOffPoint(false, false, StopOffPoint.PointType.FINISH, 1759511, 4837351, -1, 0, "", "trnava", ""));
ApiItinerary.addItinerary(PointArr, strItineraryName, MaxTime);
ApiItinerary.setRoute(strItineraryName, flags, MaxTime);
} catch (GeneralException e) {
Log.e("Itinerary", "Error code:"+ e.getCode());
}
 
Hmm, niet erg succesvol. Het opslaan van een route komt wel keurig in de juiste map te staan. Ik denk dus dat ik een "Favourite" tag mis of dat de header tussen 13/14 en 15 is veranderd. Weet iemand een programma dat RAW ITF bestanden weergeeft? Ik heb nu echt geen idee waar het verschil inzit (en om nou de hele route op mijn iphone te maken is ook niet echt een plan)
 
Ik heb een ITN omgezet naar ITF (sygic 13,14). Als YYMMDD_HHMMSS.itf in dropbox res/itinerary gezet. Kan hem nergens zien (is ook geen opties routes laden)

Stap 1 is altijd maak een eenvoudige route met de navigatie software zelf en sla deze op onder een makkelijk te herkennen en unieke naam bijvoorbeeld: Hierzo
Stap 2 is zoek met een verkenner applicatie of vanuit de commandline naar het bestand. Dan weet je waar je het bestand neer moet zetten.
Stap 3 Copieer met de hand het bestand naar de juist ondekte map
 
Hmm, niet erg succesvol. Het opslaan van een route komt wel keurig in de juiste map te staan. Ik denk dus dat ik een "Favourite" tag mis of dat de header tussen 13/14 en 15 is veranderd. Weet iemand een programma dat RAW ITF bestanden weergeeft? Ik heb nu echt geen idee waar het verschil inzit (en om nou de hele route op mijn iphone te maken is ook niet echt een plan)
Is dat bestand niet gewoon te lezen met een tekst editor meestal zijn het soort csv files

Voor die tag.. Maak eerst in sygic een korte route, sla deze op en overschijf die met de juiste route maar met dezelfde naam.
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet: dit zegt mijn systeem:

cat Documents/Navigatie/150615_164412.itf
@v7]Van Berckelstraat 36/29 's-Hertogenbosch - Diepenbrocklaan -/2 Son en Breugel####Mijn routecar3FTI�0�N����N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVAcar3FTI����N*�9�N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVAcar3FTI*�9�N���N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVAcar3FTI���N�õN2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVAcar3FTI�õNa?�N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVA
 
Dat kan mooier:
cat Documents/Navigatie/150615_164412.itf
@v7]Van Berckelstraat 36/29 's-Hertogenbosch - Diepenbrocklaan -/2 Son en Breugel####Mijn route
car3FTI�0�N����N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVA
car3FTI����N*�9�N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVA
car3FTI*�9�N���N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVA
car3FTI���N�õN2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVAcar3FTI�õNa?�N2TSR�s_P<(�?u?��h?�Ga?��L?333?�?w�?�|?�|?d;?d;?2OVA
 
Ja, ik kan het wel omzetten, maar dan kan ik het niet importeren in sygic. Zal een andere manier moeten vinden om dit bestand te lezen. Ik kan ondanks de rotzooi wel zien dat het formaat anders is tussen mijn route en de route aangemaakt door sygic
 
Als ik routes download en op Sygic zet en de routes zijn aardig groot dan crasht de app.
Alleen de routes van rond de 6 kB doen het. (.ITF bestanden omgezet met ITN Converter vanaf .GPX)
 
Laatst bewerkt:
Welke telefoon gebruik je? De route die ik op de telefoon gemaakt heb is 9,5kb. Heb hem nog niet gereden. Wanneer crasht hij? Bij berekenen? Rijden?
 
Welke telefoon gebruik je? De route die ik op de telefoon gemaakt heb is 9,5kb. Heb hem nog niet gereden. Wanneer crasht hij? Bij berekenen? Rijden?

Te grote routes zullen crashen met de berekening. Ik heb het opgevraagd bij sygic maar hij kan 1.2 miljoen berekeningen uitvoeren binnen een route. Je zal dus een route moeten maken met route tussenpunten die binnen die 1.2 miljoen berekenpunten zit.

Ik heb afgelopen weekend in de Eifel gereden met vooraf gemaakte routes(Samsung S4 telefoon) Ik heb de routes (of opgedeeld in diverse secties) niet langer gemaakt dan 10 tot 14 route punten en dat werkte prima.

Thank you for contacting Sygic.

The number of the via points is limited only by the routing algorithm. Currently the algorithm has 1.2M route possibilities limitation. If the route will exceed this limit, the route calculation will fail. You may have any number of waypoints inserted on a route as long as the route calculation will remain in its limits.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt maar die conclusie kan je ook wel trekken zonder hun antwoord. Hun antwoord is eigenlijk geen antwoord op jou vraag. Ik vraag me dan ook sterk af of ze je vraag begrepen hebben.

Maar ik ben nog nooit tegen een limiet aangelopen qua aantal route punten.

Ik wel! Ik had een route gemaakt voor afgelopen weekend in de Eifel. Die was eerst 104 punten lang en getest en werkend gezien. Na een update geen werkende route meer en aan moeten passen tot ik de route in 3 secties heb verdeeld.
 
De grootste die ik er in het zitten is 46 route punten en 7 k groot.

En kan ik gewoon laden en heb ik gereden. Geen probleem

Ik heb wel een high end toestel : Sony Experia Z1 Compact
 
Ik wel! Ik had een route gemaakt voor afgelopen weekend in de Eifel. Die was eerst 104 punten lang en getest en werkend gezien. Na een update geen werkende route meer en aan moeten passen tot ik de route in 3 secties heb verdeeld.

Op welke versie zat je en welke versie zit je nu? Je hebt toch niet naar de laatste versie geupdate?
 
Als ik routes download en op Sygic zet en de routes zijn aardig groot dan crasht de app.
Alleen de routes van rond de 6 kB doen het. (.ITF bestanden omgezet met ITN Converter vanaf .GPX)

Volgens mij gebruikt GPX onnodig veel route punten. Hoe veel route punten is het orgineel? Kan je zien als je deze in de INT converter laad...
 
Het antwoord van Sygic (iOS routes laden) :
Thank you for contacting Sygic.

At the moment this is not possible, however, we are working on such feature for quite some time and it will allow users to create routes on the computer and then sync them with their sygic app. This is still in development though, and it will take some time before it is available. Estimated date of availability is not set right now.
 
Terug
Bovenaan Onderaan