Navigatiesysteem op basis van mobiel

Ik heb er ook een geprint en gesoldeerd. Voelt superdegelijk en werkt prima met de Android tablet. Eens kijken of dit bevalt (Barbuttons met DMD2).
IMG_20230625_121613.jpg
 
Ach wat. Ding is ideaal:Y. Het is ook niet dat je continu erop zit te duwen, maar ook het gemak, dat je de eenvoudige handelingen van de app op je smartphone kan bedienen met handschoenen aan:)
 
Met elke app die het ondersteunt, kurviger, osmand oa, ben zelf de laatste hand aan het leggen aan een androidnavigatie app die ook ondersteuning biedt voor dit ding. Lees anders even de website van de maker van dat ding :)
 
Het lijkt me helemaal geweldig.
Rij nu met garmin montana maar dat is echt haat liefde verhouding.
Het blijft wel heel das ook prettig.
Maar navigeren via mobiel is zeker leuk.
 
Ik zie die tablet wel zitten maar is zo'n knoppenpad nou echt een voordeel ten opzichte van scherm bediening? Ik weet dat dmd een handschoen modus heeft, werkt dat net zo goed als op een Garmin? Ik ben namelijk bang dat ik de knopfuncties niet kan onthouden. Ook heb ik geen problemen met het scherm bedienen van mijn xt. Vandaar de vraag of het een meerwaarde is. (Behalve dat het leuk is om te knutselen)
 
Ik kan mijn smartphone niet bedienen met handschoenen. De knoppen zijn niet zo ingewikkeld, beetje de kaart schuiven en in- en uitzoomen is het voornaamste dat ik gebruik
 
Op mijn Zumo zat ik vaak net naast het goede 'knopje' , de navigatie zit vrij ver bij me vandaan (tegen het ruitje, boven de km-teller).

Nu hoef ik nauwelijks mijn handen van het stuur te halen.

De Galaxy Active Tab (en Carpe Iter, en DMD2 tablets) kunnen met handschoenen bedient worden. Maar veel gewone telefoontjes en tablets niet, dan zijn die knopjes extra handig.

Oorspronkelijk komt het natuurlijk van een roadbook met offroad/rally gebruik die je staand verder wil kunnen scrollen.
 
Ok. Ik zal die knoppen dus niet echt nodig hebben. Als het een tablet wordt, dan een Carpe iter of een tripltek t9. Ff sparen nog voor die laatste.

Mijn telefoon heeft trouwens ook een handschoen stand. Die zit alleen erg diep in het menu en krijg ik niet achter een sneltoets. Dat is altijd wel ff pielen voor ik weg rij.
 
Ik heb recent handschoenen gekocht met smartphone-vriendelijke-stukken in de vingers.
Dat is een verademing en werkt met elke telefoon/tablet.

Ook nog een stuk voordeliger dan grote knoppen op het stuur.
Met offroad-rijden is een touchscreen alleen niet echt te doen meestal.
 
Zij heeft gewoon een chinese tablet met OSMAND in een Ram Mount zitten.
 
Ik weet dat ie heel duur is maar ik betaal geen btw en er gaat 28% Kia af. Vervolgens mag ik hem van mijn bruto omzet afschrijven in 5 jaar. Dan zie je dit soort prijzen in een ander daglicht.

Maar voor een particulier belachelijk veel geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan