Navigatiesysteem op basis van mobiel

Nou misschien kun jij wel antwoord geven op wat vragen, hoe lang gaat je telefoon accu mee en welk merk/model telefoon heb je?
Als je de telefoon in je binnenzak hebt hoe goed is je GPS ontvangst dan nog in lastige GPS gebieden zoals bossen, bergen en steden?
Heb het getest zoals beloofd, ik verbruikte 12% per uur met flitsmeister en navigatie aan met een iphone 12. Een mooie dagrit kan dus prima, maar het zal ook wel per telefoon verschillen.
 
Heb het getest zoals beloofd, ik verbruikte 12% per uur met flitsmeister en navigatie aan met een iphone 12. Een mooie dagrit kan dus prima, maar het zal ook wel per telefoon verschillen.
Ok ja prima te doen lijkt mij zo.
Bij een lange dagtrip ga ik eigenlijk altijd wel effe ergens pauzeren . Dan kun je met een goede powerbank je mobiel ook wel aardig weer bijladen. Toevallig heb ik ook een iPhone 12, dus goede test .
 
Hangt ook wel van de kwaliteit/leeftijd van de batterij af denk ik. Met mijn vorige telefoon kon ik makkelijk een rit van een volle dag maken en in de avond nog genoeg over om te internetten. Na een jaar of 3, 4 moest ik hem onderweg bijladen en na het 5e jaar moest ie onderweg aan de snellader, want een gewone usb lader was niet meer genoeg :P. Nu met een nieuw toestel begint dat spel weer opnieuw... kan weer makkelijk een hele dag uit, en daarbij staat de gps aan en helderheid op max.
 
Hangt ook wel van de kwaliteit/leeftijd van de batterij af denk ik. Met mijn vorige telefoon kon ik makkelijk een rit van een volle dag maken en in de avond nog genoeg over om te internetten. Na een jaar of 3, 4 moest ik hem onderweg bijladen en na het 5e jaar moest ie onderweg aan de snellader, want een gewone usb lader was niet meer genoeg :P. Nu met een nieuw toestel begint dat spel weer opnieuw... kan weer makkelijk een hele dag uit, en daarbij staat de gps aan en helderheid op max.
Heeft Apple geen boete gehad voor het opzettelijk sneller de accu leeg laten lopen naarmate het toestel ouder werdt!? Volgens mij was dat 2 of 3 jaar geleden.
 
ik heb dan geen apple maar android toestellen van diverse merken, maar het zou me niet eens heel erg verbazen als meerdere fabrikanten zich zouden wagen aan "softwarematige veroudering"...
 
Heeft Apple geen boete gehad voor het opzettelijk sneller de accu leeg laten lopen naarmate het toestel ouder werdt!? Volgens mij was dat 2 of 3 jaar geleden.
De processorsnelheid werd geknepen zodra de accu moeite had met piekvermogen. Dat voorkomt dat je telefoon vastloopt of reset.
Ze hadden dat stilletjes ingevoerd (achteraf niet erg handig) waardoor de complotdenkers vol op het orgel gingen.
Deze “feature” zit er nog steeds in en zorgt er voor dat je nog wat langer met een versleten accu kan doen.
 
De processorsnelheid werd geknepen zodra de accu moeite had met piekvermogen. Dat voorkomt dat je telefoon vastloopt of reset.
Ze hadden dat stilletjes ingevoerd (achteraf niet erg handig) waardoor de complotdenkers vol op het orgel gingen.
Deze “feature” zit er nog steeds in en zorgt er voor dat je nog wat langer met een versleten accu kan doen.
Het heeft Apple iig 2 keer 113 miljoen gekost (volgens rtl nieuws), ik hoop dat ze er van leren...
 
Het heeft Apple iig 2 keer 113 miljoen gekost (volgens rtl nieuws), ik hoop dat ze er van leren...
Met een jaaromzet van tegen de 400 miljard dollar in ‘22, wat denk je? :P

Eigenlijk dus heel netjes van apple? :)
Apple is je vriend. Ze hebben echt het beste met je voor en houden daarom hun nieuwe telefoons ook zo lekker betaalbaar :+
 
Met een jaaromzet van tegen de 400 miljard dollar in ‘22, wat denk je? :P


Apple is je vriend. Ze hebben echt het beste met je voor en houden daarom hun nieuwe telefoons ook zo lekker betaalbaar :+
Misschien was 'hoop' niet duidelijk genoeg :)
Zoek voor de grap eens op Apple en rechtszaak, geen fijn bedrijf hoor (ik zeg natuurlijk niet dat anderen beter zijn maar ik heb geen tijd en zin om daar in te duiken).
 
Met een jaaromzet van tegen de 400 miljard dollar in ‘22, wat denk je? :P


Apple is je vriend. Ze hebben echt het beste met je voor en houden daarom hun nieuwe telefoons ook zo lekker betaalbaar :+
Ik hoef het gelukkig niet uit eigen zak te betalen. Ik heb al heel veel verschillende toestellen gehad. Moet zeggen dat ik in het verleden niet zoveel schik had met de iPhone, maar tegenwoordig het wel beter vind dan de Android toestellen.
 
Hoi allemaal,

Er is nogal wat nieuwsgierigheid naar carplay/android auto apparaten op de motor. Ik heb er zelf hele goede ervaringen ermee, het is een erg handig en mooi apparaat! Het is een mooie toevoeging op je motor. Als mensen er nu interesse in hebben er zelf eentje te hebben, PB mij maar. Ik heb er inmiddels een paar beschikbaar met de laatste updates!
Mijn vriendin is ook wel geïnteresseerd in een schermpje, maar heeft geen zin om lang te wachten op China shipping, kan je deze direct verzenden?
 
Hoi allemaal,

Er is nogal wat nieuwsgierigheid naar carplay/android auto apparaten op de motor. Ik heb er zelf hele goede ervaringen ermee, het is een erg handig en mooi apparaat! Het is een mooie toevoeging op je motor. Als mensen er nu interesse in hebben er zelf eentje te hebben, PB mij maar. Ik heb er inmiddels een paar beschikbaar met de laatste updates!
Hebben jij, of anderen, al ervaring met 7 inch CarPlay/Android Auto schermpjes? Verreweg de meeste zijn nog 5 inch en 7" lijkt me net wat fijner...
 
Hebben jij, of anderen, al ervaring met 7 inch CarPlay/Android Auto schermpjes? Verreweg de meeste zijn nog 5 inch en 7" lijkt me net wat fijner...
Het leek mij zelf wat te groot voor mijn naked bike, maar op een grote adventure motor zal dat een ander verhaal zijn.
 
Het leek mij zelf wat te groot voor mijn naked bike, maar op een grote adventure motor zal dat een ander verhaal zijn.
Inderdaad. Ik denk dat het mooi past op mijn Norden 901. Maar het zal ook meer stroom vragen. Sowieso zijn 7" schermen nog veel minder voorradig, lijkt het.
 
Ik gebruik eigenlijk al geruime tijd mijn samsung galaxy A52 als GSM en als GPS op de motor.
Ik gebruik dagelijks waze en verder soms TomTom GO en routeYou
De A52 zit in een extreem versterkt hoesje, de supcase 360 en ik kan hem dus redelijk veilig laten vallen.... Het enige slechte aan dit hoesje is de plastic screenprotector. Dus die heb ik er gewoon nadien uitgehaald. De Samsung A52 is op zich al IP67, dus geen probleem als het gaat regenen. Hij heeft 800 nits max brightness, dus best wel goed. Tot nu toe heb ik nog geen probleem gehad met de camera ( en het is een redelijk goeie camera)
De supcase hoes komt met een houder waar hij inclipt om aan je riem te verbinden. Die houder heb ik vast op mijn Tiger gemonteerd achter mijn schermpje en ik heb er een waterdichte USB voeding bij gemonteerd voor probleemloos dagritten te navigeren en met volle GSMaccu te arriveren

Alles samen ben ik heel tevreden van deze heel handige combo :

let even niet op mijn vorige houder, het is een oude foto tijdens de montage en die is uiteraard gedemonteerd:
20221008_210549.jpg


20221008_210601.jpg


Dit is een link naar het hoesje
Supcase 360 Backcase hoesje met screenprotector Samsung A52s - A52 Zwart | bol.com
 
Laatst bewerkt:
Oeh het wordt een show je mobiel op de motor topic :Y
800 nits is een stuk meer dan de mijne (samsung a14), dat is trouwens een mooi hoesje, ga ik ook eens even naar kijken :)
 
Mooie set-up!

Ik zal ook even een foto maken van hoe mijn Nokia xr20 in de Garmin houder op de K1300r zit. Ook al is dat een model specifieke houder, het geeft toch een goed beeld van de opstelling.
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Oeh het wordt een show je mobiel op de motor topic :Y
800 nits is een stuk meer dan de mijne (samsung a14), dat is trouwens een mooi hoesje, ga ik ook eens even naar kijken :)
Voor je het koopt, wees ervan bewust dat het een super hoesje is , maar de voorplaat met de plastieken screenprotector is echt waardeloos. Er kruipt makkelijk stof /vocht achter en het krast makkelijk. maar je kan die transparante folie makkelijk van dat voorframe halen en dan houd je nog altijd een extreem stevige hoes rond je GSM over.
Mijn A52 heeft toch al gorilla glass
Wel even opletten de galaxy a14 heeft geen IP rating (stof of waterproof). De A52 is wel IP67 en dat maakt op de motor toch een verschil
 
Laatst bewerkt:
Hiervoor deed ik het met een moto g5, nog steeds af en toe trouwens. Ondanks geen ip rating kunnen ze een licht buitje hebben :P maar ik ga ook zelden toeren als het regent of dat moet onderweg al gebeuren.
 
Ik heb nu een Appel op het stuur zitten, in een €1 rubber telefoonhouder. Heb verder niks met Appel maar de SE 2020 is tweedehands goedkoop dus voor weinig een prima snel toestel. Bevalt beter dan de Samsung XCover 4s die ik gesloopt heb. Gebruik hem ook in de vrachtwagen als 2de navigatie, en daarnaast Spotify op het multimedia systeem via Carplay.

Puur navigatie via Carplay vind ik waardeloos, wil vlug kunnen in en uitzoomen maar dat gaat niet makkelijk. En mis met Tomtom ook functies die je wel hebt als je direct op telefoon doet.

20230820_205444.jpg
 
Volgens Ali zou het schermpje pas ergens eind deze maand bezorgd worden, volgens PostNL wordt het eerder.
Moet het nog zien, als het vandaag nog niet bij ze ontvangen is…

IMG_4415.jpeg


Gebeurd me niet heel vaak, binnen een week vanuit CN in huis. Kan er helaas even niks mee, paar dagen weg…
 
Terug
Bovenaan Onderaan