Nederland Drempelland

Lekker in de Eifel gaan rijden heb je geen last van die k*tdingen! Ik heb het al opgegeven om mezelf eraan te ergeren!

Gegroet.
 
Ben trouwens jaren terug wel eens m'n dorp ingereden waar al JAAAAAAREN van die drempels liggen waar je tussendoor kan rijden, elke rijbaan zo'n bobbel op het midden van de weg. Ik was ze 's nachts even vergeten dus met flinke snelheid op zo'n bobbel (was ook lekker verlicht daar.. not).. nou dan kom je wel los uit je zadel! Jezus wat een klap.. dat was dus niet op m'n offroad maar op een gewone straatmotor :+ :]
 
drempels :r wegversmalling op allerlei manieren :r. je komt de raartse dingen tegen tegenwoordig. en dan heb je ook nog van die malloten. die het leuk vinden om op een vierkante meter. de weg te gaan bekladen met figuurtjes en dat soort dingen :r.

maar op de dijkjes valt het wel mee :).
 
Ik heb ooit eens gelezen dat die dingen minimaal 70 meter uit elkaar moeten liggen. Ik denk dat een overijverige ambtenaar heeft begrepen dat er dus elke 70 meter een drempel moet komen. En ik ben ook geen liefhebber van die dingen.
 
't is idd vrij droevig: als je vanuit Duitsland ons landje binnenrijdt zit je binnen 100m op de eerste verkeersdrempel: welkom in Nederland :(

Maar moet zeggen dat ik me er niet meer zo aan erger sinds ik op een all-road rijd: met 100 er overheen is geen enkel probleem. Kom je iets uit het zadel dan gaat het met 120 ook nog goed.... ik probeer een bescheiden jumpje te maken, maar dat lukt me nog niet })

HJ
nou ik rij een supersport maar ik maak me er ook niet druk om... helpt toch niet *O*
 
Helaas mag ik daar niet meer dan 1x per jaar komen....kans is namelijk te groot dat ik er niet meer weg ga. Heerlijk daar lekker vlot rijden, geen drempels, hele mooie binnenwegen en prachtige omgeving. En MOST important het eten daar is geweldig!!!!!!
HMMM bratwurst mit schnitzel!!

Dit bedoelde je toch sarcastisch mag ik hopen? Die Duitsers zijn de grootse culinaire analfabeten die er bestaan. Vind ik juist het mindere aan een weekendje
Eifel..
 
Was toch ook dat je de drempels met de max geldende snelheid ter plekken moet kunnen nemen ?

Dan kunnen er flink wat drempels veranderd worden
 
Ik kom nog wel eens bij familie in goes noord,daar heb je bulten,tieten noem ik ze altijd,nog eens bovenop het midden van een drempel!
Om daarna in de woonwijk drie van die afgeronde trottoirbanden tegen te komen,het lijkt wel een afgeronde mespunt,die dingen zijn helemaal k....
 
Een amerikaanse kennis kwam op visite, voor het eerst in NL... (vanuit duitsland)

Eerste nederlandse woord wat ie heeft geleerd is "Dremmpul" <zo sprak hij het uit.

Hij had een verlaagde auto, en kwam dat bord tegen en vroeg zich af wat het betekende... 2 tellen later wist ie het -O-
 
Laatst bewerkt:
Ahha, Dick Buursink.... zijn wij nog bij hem op de kamer geweest voor drempels en fietssuggestiestroken langs de Strootsweg te pleiten.... niet normaal meer hoe sommige automobilisten de vouwen uit je broek rijden..... :r

En tis gelukt en dus een toffe kerel...........nu had hij zelf ook last van toen telkens naar de vuitverbranding Twence bezocht dus de stroken ed kwamen er snel ......... :}



Maar ben blij dat ik 10min vanaf de grens woon......... :} :} NL is :r :r om te rijden.

Leer mij de Strootsweg kennen... heb er 20 jaar gewoond.
dus de drempels daar zijn wel te rechtvaardigen.

Maar het is gewoon te gek voor woorden hoeveel drempels er liggen op achteraf weggetjes. Bijvoorbeeld richting Buurse.
 
Nederland is corrupt oudewijvenland, het wordt tijd dat onder ogen te zien. Een verkeersdrempel kost meer dan 10 000 euro, van Uw belastinggeld voor U aangelegd door het asfaltbedrijfje van de zwager van de burgemeester.
 
't is idd vrij droevig: als je vanuit Duitsland ons landje binnenrijdt zit je binnen 100m op de eerste verkeersdrempel: welkom in Nederland :(

Maar moet zeggen dat ik me er niet meer zo aan erger sinds ik op een all-road rijd: met 100 er overheen is geen enkel probleem. Kom je iets uit het zadel dan gaat het met 120 ook nog goed.... ik probeer een bescheiden jumpje te maken, maar dat lukt me nog niet })

HJ


Net voor de drempel nog wat gas geven. :P


Drempels heb ik geen last van. :P
Die 60 zones wel. B|





Oh, wel een keer vergeten dat de honda ntv niet hetzelfde is als de kawa.... ouch. :/
 
Haha, met een sportievere motor krijgt je rug een flinke klap te verduren. Heb me er in vergist toen ik mn huidige motor net had.
 
dat bordje 60 kan me gestolen worden als ik eerlijk ben, als de situatie het toestaat (kwa verkeer en wegtoestand) dan doe ik net alsof ik gewoon buiten de bebouwde kom ben en rij ik dus 80. laten we wel wezen als je niet loopt te suffen zie je een flitser zij het vast of mobiel reeds van verre afstand en zit je wel te suffen krijg je een bon en had je zowieso niet moeten rijden. Zitten suffen doe je maar in een 4-wieler die zijn ervoor om in te slapen denk ik.
 
Wat me opviel in diverse buitenlanden is dat overheden veelal dezelfde dingen doen. Kwas net in Praag: drempels bij de vleet. In Polen hoeft het dan weer niet, daar zijn de wegen sowieso al belazerd, natuurlijke drempels door verzakken. Maar ook in vele Amerikaanse plaatsjes kom je talloze drempels tegen, alsmede eindeloze door getrokken strepen. Mij vergaat de lol v t rijden wel hierdoor, zels op de all road.
 
Nou, ik weet niet waar jij vaak komt.
Vandaag vanaf Wijk bij Duurstede binnendoor naar Nijmegen gereden, maar op heel veel doorgaande wegen liggen drempels.
Even staan en je zak uitschudden is de beste remedie om snel over zo'n drempel of plateau te rijden.

Maar er liggen er idd wel heel erg veel.
En die rotondes?
Je moet richting aangeven als je de rotonde verlaat, maar dat doet bijna niemand.
Richting aangeven is schijnbaar "not done"of het nou op een kruispunt, rotonde of zelfs op de snelweg is bij het wisselen van rijbaan.
En als ik dan claxoneer, zwaait de bestuurder (m/v) vriendelijk terug; "hé wie is dat, dahaag."


Drempels.... ik blijf me er aan ergeren....
Maar dan ga ik terwijl ik door de bekende zones tuf toch een beetje denken aan de achterliggende reden.
Wonen er in Nederland zo veel hufters? (denk aan het pushen op de linkerbaan) Of houden wij van het maken van bulten ipv kuilen op het strand?
Lui in Duitsland zijn volgens mij wel veel netter en lappen de regels minder snel aan de laars.

Persoonlijk zou ik liever flitsers hebben dan drempels. Verhoogt het comfort en de levensduur van de vering. Maar met de XT gaat het trouwens prima met 120 over een drempel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan