Nederlandse snelheidsboete het hoogst

Ik zeg absoluut niets anders krijg ik weer e-mails met "ban"dreigingen enz. O-) O-) O-) O-) O-)

OK: plaatjes zeggen meer dan woorden,, :r :r

andre%20en%20spee%20met%20kistje3.jpg



Ik heb niets, maar dan ook NIETS, met het maken van die foto of de belanghebbenden van doen, anders word ik weer gedreigd met bantoestanden enz. Iets met Nationale Spee Bri.. enz. -O-
 
terecht. Boetes voor de snelheid zijn bewezen een positief effect op de verkeersveiligheid te hebben.
 
wel leuk dat ze wel spanje meenemen, maar niet zwitserland, wat toch echt dichterbij ligt, of zou dat komen omdat daar de boetes wel hoger zijn? (net als een/meerdere scandinavische landen)

Knap stukje journalistiek weer dus :Y

Neemt niet weg dat de verkeersboetes voor die overtredingen die ik nog wel eens bega best omlaag mogen O-)
 
Laatst bewerkt:
Nope klopt, maar de boetes zijn daar volgens mij wel flink hoger,

echter wordt er veel minder gecontroleerd, en kan je buiten de 'bebouwde' kom, op b wegen je flink uitleven.

Wat ik wel vindt is dat ze hier echt een mierenneuker mentaliteit hebben, maar oke ik vindt het wel grappig en triest als meneer weer een boete uit mag schrijven voor 2 of 3 km te hard :+
 
pff ja oke, na correctie wat harder, who cares op een lege 80 km weg tussen wat weilanden, waar meneer met zn laser pistool achter een boom staat :r

Lekkere nuttige besteding van de agenten, ga boeven vangen ofzo, of controleren op gevaarlijke plaatsen :Z maar nee, dat brengt niet genoeg op natuurlijk :X
 
Nope klopt, maar de boetes zijn daar volgens mij wel flink hoger,

echter wordt er veel minder gecontroleerd, en kan je buiten de 'bebouwde' kom, op b wegen je flink uitleven.

Wat ik wel vindt is dat ze hier echt een mierenneuker mentaliteit hebben, maar oke ik vindt het wel grappig en triest als meneer weer een boete uit mag schrijven voor 2 of 3 km te hard :+

Waar moet dan de grens getrokken worden? Er wordt al 3 km/h, of 3%, gecorrigeerd in je voordeel. Dus als je voor 3 km/h te hard een boete krijgt zat je dus al minimaal 6 km/h boven de toegestane snelheid ;)

Ik zeg niet dat ik het niet klote zou vinden als ik een bekeuring krijg voor gecorrigeerd 1 km/h te hard, maar ja...ik heb het zelf in de hand en het is dus mijn eigen domme schuld als ik er wel een bekeuring voor krijg :)
 
Waar moet dan de grens getrokken worden? Er wordt al 3 km/h, of 3%, gecorrigeerd in je voordeel. Dus als je voor 3 km/h te hard een boete krijgt zat je dus al minimaal 6 km/h boven de toegestane snelheid ;)

Ik zeg niet dat ik het niet klote zou vinden als ik een bekeuring krijg voor gecorrigeerd 1 km/h te hard, maar ja...ik heb het zelf in de hand en het is dus mijn eigen domme schuld als ik er wel een bekeuring voor krijg :)


Ja dat is natuurlijk een lastig punt, echter vindt ik wel dat ze eens wat minder moeten gaan kijken naar 'wat levert het op'.

Ik zou het wel kunnen waarderen als ze een x gaan controleren voor een school oid, waar je 30 mag.
 
echt?

rij nu zo'n 5 jaar rond op 2 wielen en heb totaal 45 euro aan boetes gevangen dus vind het wel meevallen :? :P
 
Nederlanders houden zich zeker vaker aan het snelheidslimiet, waardoor de staat geld mis loopt wat gecompenseerd wordt door boetes simpelweg te verhogen.

Net zoals onnodig claxonneren je €350,- kost tegenwoordig. |(

In dat soort gevallen schaam ik me dat ik een nederlander ben.
 
Ik volg dit topic nog wel, maar geef uit "forum-"lijfsbehoud geen commentaar meer (althans marginaal) omdat ik feitelijk niets tegen politie heb, wel tegen bonnenquota, niets tegen sepot's, wel tegen 18 (achttien) op heterdaad betrapte insluipers zomaar laten lopen en de gelaedeerden met ruim 3.500,-- (euro) schuld laten zitten en tegelijkertijd minimale snelheidsoverschrijders zwaar beboeten. :W


Claxoneren: :] er stak een donkergrijszwarte kat of konijn over... O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is natuurlijk een lastig punt, echter vindt ik wel dat ze eens wat minder moeten gaan kijken naar 'wat levert het op'.

Ik zou het wel kunnen waarderen als ze een x gaan controleren voor een school oid, waar je 30 mag.

Het maakt mij niet uit waar ze controleren....dat het op sommige punten de verkeersveiligheid meer ten goede komt dan op andere punten ben ik het helemaal met je eens, maar feit blijft dat het aan de bestuurder zelf ligt of hij een bekeuring krijgt of niet en niet aan de agent die de bekeuring uitschrijft.

We weten allemaal hoe hard we ergens mogen en we weten allemaal dat het geld kost als we harder rijden dan toegestaan en ze ons flitsen of laseren. Moeten we dan maar de agent, die gewoon zijn werk staat te doen, de schuld geven voor onze eigen fout?
 
Het maakt mij niet uit waar ze controleren....dat het op sommige punten de verkeersveiligheid meer ten goede komt dan op andere punten ben ik het helemaal met je eens, maar feit blijft dat het aan de bestuurder zelf ligt of hij een bekeuring krijgt of niet en niet aan de agent die de bekeuring uitschrijft.

We weten allemaal hoe hard we ergens mogen en we weten allemaal dat het geld kost als we harder rijden dan toegestaan en ze ons flitsen of laseren. Moeten we dan maar de agent, die gewoon zijn werk staat te doen, de schuld geven voor onze eigen fout?


Ja dat is natuurlijk waar, het is ook je eigen schuld als je te hard rijdt :)

Alleen ben ik het dus soms ook niet eens met de locatie van de controle.

En natuurlijk vindt ik het krom dat, als er minder boetes uitgeschreven worden (men houdt zich meer aan de snelheid)

De bedragen maar gewoon omhoog gaan, omdat ze anders inkomsten mislopen... ga lekker belastingontduikers zoeken oid :(
 
Het maakt mij niet uit waar ze controleren....dat het op sommige punten de verkeersveiligheid meer ten goede komt dan op andere punten ben ik het helemaal met je eens, maar feit blijft dat het aan de bestuurder zelf ligt of hij een bekeuring krijgt of niet en niet aan de agent die de bekeuring uitschrijft.

We weten allemaal hoe hard we ergens mogen en we weten allemaal dat het geld kost als we harder rijden dan toegestaan en ze ons flitsen of laseren. Moeten we dan maar de agent, die gewoon zijn werk staat te doen, de schuld geven voor onze eigen fout?
trololol_169174106.jpg
 
Ja dat is natuurlijk waar, het is ook je eigen schuld als je te hard rijdt :)

Alleen ben ik het dus soms ook niet eens met de locatie van de controle.

En natuurlijk vindt ik het krom dat, als er minder boetes uitgeschreven worden (men houdt zich meer aan de snelheid)

De bedragen maar gewoon omhoog gaan, omdat ze anders inkomsten mislopen... ga lekker belastingontduikers zoeken oid :(

Je kunt ook anders redeneren ;)

Omdat de boetes steeds duurder worden, gaan steeds meer mensen zich aan de snelheid houden. Dus als de boetes nog een keer duurder worden, gaan misschien nog meer mensen zich aan de snelheid houder ;) (dat dit natuurlijk niet geheel sluit met de werkelijkheid weet ik ook, maar het is wel een andere invalshoek) ;)
 
Vooral die stijging :o

In 2006 waren de Nederlandse boetetarieven nog lager dan gemiddeld. De hoogte van de Nederlandse boetes is de afgelopen vier jaar echter met 66 procent gestegen.

:') zou toch bijna denken dat het een flauwe grap is.... 66% in 4 jaar?!!!! Godjantjejezus hé, dat is zeker 5 tot 10 keer de inflatie in die periode :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan