Nederlandse snelheidsboete het hoogst

Zouden er wel flitscontroles geweest zijn denk je?

Nee? dan is de stelling van de overheid bewezen. Een dagje geen flitscontroles betekent dus toename van ongevallen.
Volgens mij waren er wel meldingen inderdaad _O-

Maar goed ik heb ze ook weleens op de a27 in de berm gezien terwijl er een file stond.
Toen hielden ze de afrit in de gate richting Houten en stonden de Matrix borden op 70 terwijl je niet harder dan 40 kon. :+ dus gaat niet helemaal op DD })
 
Prijzen maken toch niet zoveel uit.
Ik krijg nooit boete's :+
Laatste was ergens in 1996-->niet links inhalen -O-
 
Ach die boa's krijgen opdracht ergens te gaan flitsen en voeren dit stomweg gewoon uit file of niet dat intereseert ze niet blijkbaar of ze mogen zelf niet nadenken om toch maar ergens anders te gaan staan...


Zelf nadenken is ze waarschijnlijk in de opleiding al afgeleerd!!!
 
Ik ken beide wegen niet, ik weet ook niet wat daar de max. snelheid is :)

Maar blijkbaar weet je hoe hard je er mag en blijkbaar weet je dat ze er regelmatig staan....en blijkbaar krijg je het dan nog voor elkaar om er bekeuringen te krijgen...

Nu vraag jezelf eens af wie er nou wie naait ;) Je zou best wel eens tot een verrassende conclusie kunnen komen als je het objectief gaat bekijken ;)

En of de betreffende max. snelheid nou daadwerkelijk te hoog of te laag is, is uiteindelijk voor de discussie niet belangrijk want het gaat immers over het overschrijden van de max. snelheid en niet of die te laag is of niet....

Of wil je me nu gaan vertellen dat we ons allemaal wel netjes aan de max. snelheid houden als we die op alle wegen in Nederland gewoon 20 km/h verhogen???? Geloof je toch zelf niet, want dan vinden we die ook weer te laag en gaan er overheen en vinden we weer dat we genaaid worden omdat we weer een bekeuring krijgen omdat we zelf weer de fout in zijn gegaan....



O-) niets persoonlijks, maar wil hier toch even op reageren ...... :Z



Het valt me weleens op dat er zoveel "brave" hollanders zijn, die zich keurig aan de regeltjes houden [volgens meneer de wet en Spee] maar ondertussen de rest van de weggebruikers behoorlijk irriteren met hun "brave" rijgedrag....

ik kan het niet anders formuleren als dit, heb nu eenmaal [ws niet de enige hier] ook een zware aversie gekregen aan die boomklevers die als een cowboy achter een boom vandaan schieten...

nog niet eens gesproken over de hoogte van de bekeuringen die gewoon niet in verhouding staan met het "vergrijp" :N

Wat zal je reactie zijn als [onterecht] dikke fanmail van het CJIB in je bus klapt,
ben je dan nog steeds zo zeker van je standpunt betreft de controles?
iets zegt mij van niet... O-)




er zijn juist van die mensen die onnodig en irritant op een ruime overzichtelijke lege weg>> 50/60 gaan rijden omdat bv een bord ze dat vertelt... :')

Of nog erger; kuddegedrag op de weg.... er rijdt iemand 60 en niemand durft er voorbij en blijft er als een treintje achterhangen, wat is gevaarlijker, even vlot inhalen en weer een lege weg voor je hebben zonder obstakels voor je... of;
er als een kudde achter blijven rijden en het gevaar hebben van een kettingbotsing bij de minste rempoging van iemand....


ik leg zat kilometers af en heb dat altijd al gedaan vanaf de dag dat ik m'n rijbewijs kreeg,
en kan nu niet zeggen dat het verhogen van de bekeuringen en controles/wegmarkeringen/gebodsborden etc etc heeft geleid tot een veiliger/gecontroleerder wegennet...

Voorbeeld; >>
op het moment dat iemand een flitsauto/statief [verdekt] denkt te zien duikt het allemaal gelijk in de remmen...... en omdat iedereen toch altijd netjes afstand bewaart O-) :$ is er daarna nooit een klappertje te bekennen......

helaas is dit toch anders in de praktijk. O-) zo zijn er nog wel legio voorbeelden op te noemen..

ik snap dat jij je mening hebt over bepaalde zaken, en die heb ik ook.. :]



zo, ik heb het weer een beetje van me af geschreven............. :$ :z :Z
 
Laatst bewerkt:
en laat ik nog niet willen beginnen over die EMG.........
en degene die hem oplegt soms om redenen..... _O- :+ :N
die betuttelende toon daarna.... gaat nergens meer over.
das kleuterschool all over again... })
dat we daar nog met z'n allen intrappen.... :') :z

Een maat van me die ook motor rijdt heeft een EMG opgelegd gekregen omdat ie op de snelweg wat auto's wat snel inhaalde volgens blauwe pet op een onzorgvuldige manier..
blauwe pet had een rotweekend gehad, was voor geen enkele reden vatbaar en hup!
daar had ie hem te pakken.

maar; werd afgewezen zelfs door de rechter vanwege te weinig grond rondom de zaak.
kan je nagaan; een blauwe pet heeft gewoon veel teveel macht met de mogelijkheid om zo'n cursus op te leggen.. we worden langzaamaan een politiestaat.. :')


iemand zei hier trouwens roverheid, ben ik het best wel mee eens in de meeste gevallen eigenlijk..




nou...kom maar op met al die reacties _O- *D :+
 
O-) niets persoonlijks, maar wil hier toch even op reageren ...... :Z



Het valt me weleens op dat er zoveel "brave" hollanders zijn, die zich keurig aan de regeltjes houden [volgens meneer de wet en Spee] maar ondertussen de rest van de weggebruikers behoorlijk irriteren met hun "brave" rijgedrag....

ik kan het niet anders formuleren als dit, heb nu eenmaal [ws niet de enige hier] ook een zware aversie gekregen aan die boomklevers die als een cowboy achter een boom vandaan schieten...

nog niet eens gesproken over de hoogte van de bekeuringen die gewoon niet in verhouding staan met het "vergrijp" :N

Wat zal je reactie zijn als [onterecht] dikke fanmail van het CJIB in je bus klapt,
ben je dan nog steeds zo zeker van je standpunt betreft de controles?
iets zegt mij van niet... O-)




er zijn juist van die mensen die onnodig en irritant op een ruime overzichtelijke lege weg>> 50/60 gaan rijden omdat bv een bord ze dat vertelt... :')

Of nog erger; kuddegedrag op de weg.... er rijdt iemand 60 en niemand durft er voorbij en blijft er als een treintje achterhangen, wat is gevaarlijker, even vlot inhalen en weer een lege weg voor je hebben zonder obstakels voor je... of;
er als een kudde achter blijven rijden en het gevaar hebben van een kettingbotsing bij de minste rempoging van iemand....


ik leg zat kilometers af en heb dat altijd al gedaan vanaf de dag dat ik m'n rijbewijs kreeg,
en kan nu niet zeggen dat het verhogen van de bekeuringen en controles/wegmarkeringen/gebodsborden etc etc heeft geleid tot een veiliger/gecontroleerder wegennet...

Voorbeeld; >>
op het moment dat iemand een flitsauto/statief [verdekt] denkt te zien duikt het allemaal gelijk in de remmen...... en omdat iedereen toch altijd netjes afstand bewaart O-) :$ is er daarna nooit een klappertje te bekennen......

helaas is dit toch anders in de praktijk. O-) zo zijn er nog wel legio voorbeelden op te noemen..

ik snap dat jij je mening hebt over bepaalde zaken, en die heb ik ook.. :]



zo, ik heb het weer een beetje van me af geschreven............. :$ :z :Z

Om hier dan toch even op te reageren:

Wie es er nou fout bezig in het verkeer? Hij/zij die zich aan de regels houdt of hij/zij die zich irriteert aan hem/haar die zich aan de regels houdt?

Volgens mij dus hij die zich irriteert

Waarom een aversie krijgen tegen iemand die alleen maar zijn werk doet en controleert of de gestelde regels nageleefd worden?

Snap ik niet hoor of heb je een hekel aan iedereen die gewoon zijn werk doet? Of alleen tegen deze mensen, omdat zij ervoor zorgen dat een redelijk aantal mensen altijd dure post krijgen uit Leeuwarden?

Sommige boetes staan inderdaad niet in verhouding....sommigen zijn te laag, anderen zijn te hoog. Kunnen we er wat aan doen? Weinig, dus ja...snelheid heb je nog steeds zelf in de hand :)


Als een bord langs de weg staat met een maximum snelheid, dan vind ik het niet meer dan normaal dat iemand zich aan die snelheid houdt. Langzamer dan dat ben ik ook geen fan van, maar sneller hoeft iemand van mij echt niet te gaan rijden. Wil je dat wel doen, dan heb ik daar ook geen probleem mee, maar als je dan weer dure post krijgt uit Leeuwarden gewoon betalen en niet zeuren dus :)

Voor wat betreft het kuddegedrag :) Als iedereen gewoon de juiste afstand van elkaar houdt, dan ga je geen kop/staart botsingen krijgen en is het dus minstens net zo veilig als eventueel inhalen :) Dat niet iedereen de juiste volgafstand houdt is een andere discussie en in ieder geval niet de fout van de persoon die vooraan rijdt, maar van de persoon die te kort op zijn voorganger zit :)

Ik ben van mening dat iedereen op de weg een bepaalde verantwoordelijkheid heeft voor zichzelf en voor anderen. Wil iemand harder rijden dan toegestaan, dan moet die iemand dat lekker zelf weten en als hij daarmee niemand anders in gevaar brengt helemaal prima....maar die iemand moet dan niet gaan huilen als het papiertje in beslag wordt genomen of er regelmatig dure post komt. Want het is ieders zijn eigen keuze om de max. snelheid te overschrijden of niet :)
 
Nederlanders houden zich zeker vaker aan het snelheidslimiet, waardoor de staat geld mis loopt wat gecompenseerd wordt door boetes simpelweg te verhogen.

Net zoals onnodig claxonneren je €350,- kost tegenwoordig. |(

In dat soort gevallen schaam ik me dat ik een nederlander ben.


zegt genoeg volgens mij
17 km te hard op snelweg is mi niet gevaarijker dan bellend rijden of linksrijden of rechts inhalen toch? maar met de motor val je op als je iets doorrijd, die 3 telefoneerders, 2 linksrijders en 1 rechtsinhalende zagen ze niet,....
8-) Zo een mooie bike heb ik....blij dat ik gixxer rijdt 8-)
:+ _O-

kan hier de hele topic wel volposten maar feitelijk helpt het geen zak.
O-) tevens zullen er altijd mannetjes zijn die het beweren te kunnen tegenspreken O-)

:W
 
Laatst bewerkt:

Hoe was jouw crash nou ook alweer gegaan? Iemand reed te langzaam ofzo, jij wilde inhalen, hij sloeg af zonder richting aan te geven.

Wat was er mis met zijn snelheid? weinig toch? Ja, hij gaf geen richting aan, maar dat is een relatief goedkope boete, want zo gevaarlijk is dat niet.

En als iemand zonder reden afremt, dan kun je toch best even afstand bewaren, niet dan?
 
Ach waar hebben we het eigenlijk over, wat deugt er uberhaupt nog wel WEL aan het huidige overheidsbeleid? Een jaar of 6 geleden voorspelde ik al deze ellende hier al eens, en toen werd ik door iedereen keihard afgefakkeld, so i hate to say it, but i told you so :+

Die polieagenten zijn helaas maar een klein deel van het probleem '(
Sommige zijn overijverig, idd, van die machtswellustige strebers, die deugen in mijn ogen dus ook absoluut niet. Maar de meeste hebben zelf de pest in dat ze deze stomme regeltjes moeten uitvoeren, bijna alleen en uitsluitend om het financiele wanbeleid van onze regering te compenseren.

Ik heb trouwens 10 keer liever vlot en reaktief verkeer, dan "correct" verkeer,
want daar komen naar mijn mening ook erg veel ongelukken van.

My 2 cents :X
 
Hoe was jouw crash nou ook alweer gegaan? Iemand reed te langzaam ofzo, jij wilde inhalen, hij sloeg af zonder richting aan te geven.

Wat was er mis met zijn snelheid? weinig toch? Ja, hij gaf geen richting aan, maar dat is een relatief goedkope boete, want zo gevaarlijk is dat niet.
Ik hoop dat dit sarcastisch geschreven is, want die blind afslaande chauffeur heeft een ongeval veroorzaakt.
En als iemand zonder reden afremt, dan kun je toch best even afstand bewaren, niet dan?
Zonder reden afremmen is dat ook geen overtreding? (eerst knipperlicht aansteken, dan pas afremmen)
 
Men kan de boetes niet verlagen of de benzine prijs naar beneden brengen want dan dondert Nederland in elkaar aangezien er dan vele miljarden minder binnen komen.
De hele economie draait op dit soort ongein ! Vandaar dat je de overheid er nooit wat over zegt en de schuld bij de olie landen leggen, terwijl iedereen weet dat het meeste accijns belasting is .
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat door de hoge brandstofprijzen de economie nu ook behoorlijk uit het lood raakt, mensen wringen zich in alle bochten om goedkoper te rijden (en ze gooien als reaktie hierop niet voor niets die vrijstelling voor oldtimers eraf), en ondernemers nog meer, en dat betaalt de klant dan ook uiteindelijk weer |(

Puntje bij het paaltje, ze hebben het verkloot en wij moeten nu op de blaren zitten B|
 
Laatst bewerkt:
Hoe was jouw crash nou ook alweer gegaan? Iemand reed te langzaam ofzo, jij wilde inhalen, hij sloeg af zonder richting aan te geven.

Wat was er mis met zijn snelheid? weinig toch? Ja, hij gaf geen richting aan, maar dat is een relatief goedkope boete, want zo gevaarlijk is dat niet.

En als iemand zonder reden afremt, dan kun je toch best even afstand bewaren, niet dan?

Lezen is een kunst he :')

"Als een bord langs de weg staat met een maximum snelheid, dan vind ik het niet meer dan normaal dat iemand zich aan die snelheid houdt. Langzamer dan dat ben ik ook geen fan van, maar sneller hoeft iemand van mij echt niet te gaan rijden. Wil je dat wel doen, dan heb ik daar ook geen probleem mee, maar als je dan weer dure post krijgt uit Leeuwarden gewoon betalen en niet zeuren dus"

En als je niet weet hoe het exact is gegaan met mijn ongeluk, hou dan ook gewoon je mond :)

Maar inderdaad, er reed dus iemand voor mij en tussen mij en die auto zat nog een auto met minimaal 30 km/h onder de max toegestane snelheid :)

Ik was dus aan het inhalen, mevrouw zet richting aanwijzer aan (deze knipperde welgeteld 1 keer) en sloeg af.... Op het moment van knipperlicht aan zetten zat ik al op minder dan een autolengte schuin achter haar met rechts naast mij een auto en links een berm met boompjes en paaltjes....succes verzekerd dus :)

Had mevrouw gewoon de toegestane snelheid gereden, was ik er dus niet langs gegaan :)

En volgens mij behoor je altijd voldoende afstand te houden, tenminste is dat wat ik ooit geleerd heb :)
 
Ik hoop dat dit sarcastisch geschreven is, want die blind afslaande chauffeur heeft een ongeval veroorzaakt.Zonder reden afremmen is dat ook geen overtreding? (eerst knipperlicht aansteken, dan pas afremmen)

Moeten ze ook eens massaal gaan leren in NL, eerst richting aangeven dan pas remmen, erger me er kapot aan dat ze eerst afremmen en pas op het aller allerlaatste moment richting aangeven :r Snap niet wat er zo moeilijk aan is, net zoals ff richting aangeven als je de rotonde afrijdt.... zoo simpel en amper de moeite....
 
Laatst bewerkt:
Moeten ze ook eens massaal gaan leren in NL, eerst richting aangeven dan pas remmen, erger me er kapot aan dat ze eerst afremmen en pas op het aller allerlaatste moment richting aangeven :r Snap niet wat er zo moeilijk aan is, net zoals ff richting aangeven als je de rotonde afrijdt.... zoo simpel en amper de moeite....


idd
wat blade zegt en bovenstaand
en denk dat jullie kunnen inleven in de situatie, ik rij op een lege linkerbaan
yess, aan de snelheid houdend }) :Y
dan voegt er zo een "rot" autotje voor je die dan de zelfde snelheid blijft rijden! _O-
en dan maakt 120-100km/u verschil wel degelijk uit!

|(

laat staan het richtingaangeven |(
eerste remmen en dan knippers,
rechtsaanhouden waar je links uit kon voegen,

boosdoener :?
koos :Y
die zit alleen maar te miere :X over C en E keurmerken en regeltjes dan dat er daadwerkelijk kwalitatief gereden wordt!
 
Prijzen maken toch niet zoveel uit.
Ik krijg nooit boete's :+
Laatste was ergens in 1996-->niet links inhalen -O-


je bedoeld O-) als jij een overtreding maakt maak je er gelijk een goede _O-
dat is eigenlijk een grove overtreding vrind :+

Ik hoop dat dit sarcastisch geschreven is, want die blind afslaande chauffeur heeft een ongeval veroorzaakt.Zonder reden afremmen is dat ook geen overtreding? (eerst knipperlicht aansteken, dan pas afremmen)

:')
 
Laatst bewerkt:
Om hier dan toch even op te reageren:
oké van mij een reply :)

Wie es er nou fout bezig in het verkeer? Hij/zij die zich aan de regels houdt of hij/zij die zich irriteert aan hem/haar die zich aan de regels houdt?

Volgens mij dus hij die zich irriteert
fout; allebei de partijen. }) _O- :z serieus; je hebt ze erbij die de verkeersregels gewoon te letterlijk nemen... en dan vaak volgt mijn eigen innitiatief... O-) *D

Waarom een aversie krijgen tegen iemand die alleen maar zijn werk doet en controleert of de gestelde regels nageleefd worden?
omdat je ook overijverig kan zijn in je werk, en je kan ook anders met situaties omgaan. Sommige dienders gaan wel erg enthousiast te werk... :') |(

Snap ik niet hoor of heb je een hekel aan iedereen die gewoon zijn werk doet? Of alleen tegen deze mensen, omdat zij ervoor zorgen dat een redelijk aantal mensen altijd dure post krijgen uit Leeuwarden?
zie bovenstaande punt, en zeker heb ik niet aan iedereen een hekel :+ maar wel aan overijverige gezagsdragers... vooral dat overijverige moet je letterlijk nemen :Y

Sommige boetes staan inderdaad niet in verhouding....sommigen zijn te laag, anderen zijn te hoog. Kunnen we er wat aan doen? Weinig, dus ja...snelheid heb je nog steeds zelf in de hand :)
Dat is helemaal waar, alleen waar je vroeger gewoon bv 70 mocht rijden is nu ineens 50 geworden met een flitskast ernaast.... >>> oftewel; geld in het laatje voor de roverheid maar degene die ff niet oplet... vind ik niet de goede manier...


Als een bord langs de weg staat met een maximum snelheid, dan vind ik het niet meer dan normaal dat iemand zich aan die snelheid houdt. Langzamer dan dat ben ik ook geen fan van, maar sneller hoeft iemand van mij echt niet te gaan rijden. Wil je dat wel doen, dan heb ik daar ook geen probleem mee, maar als je dan weer dure post krijgt uit Leeuwarden gewoon betalen en niet zeuren dus :)
ik krijg haast nooit [meer] post uit Leewarden, waarom? ik heb een hekel gekregen aan bekeuringen.... voor mijn werk hoef ik toch nooit haast te hebben. ik gooi nog liever 20 euro's 1 voor 1 de plomp in als dat ik het die klabakken gun... *O* _O- O-)

Voor wat betreft het kuddegedrag :) Als iedereen gewoon de juiste afstand van elkaar houdt, dan ga je geen kop/staart botsingen krijgen en is het dus minstens net zo veilig als eventueel inhalen :) Dat niet iedereen de juiste volgafstand houdt is een andere discussie en in ieder geval niet de fout van de persoon die vooraan rijdt, maar van de persoon die te kort op zijn voorganger zit :)
Dit is dus echt onzin hoor; ooit weleens een treintje meegemaakt?? dat heet zo omdat iedereen strak achter elkaar zit... vooral als er een slome voor je rijdt. Natuurlijk moet je altijd netjes afstand bewaren.... helaas is de praktijk anders :') :')

Ik ben van mening dat iedereen op de weg een bepaalde verantwoordelijkheid heeft voor zichzelf en voor anderen. Wil iemand harder rijden dan toegestaan, dan moet die iemand dat lekker zelf weten en als hij daarmee niemand anders in gevaar brengt helemaal prima....maar die iemand moet dan niet gaan huilen als het papiertje in beslag wordt genomen of er regelmatig dure post komt. Want het is ieders zijn eigen keuze om de max. snelheid te overschrijden of niet :)
Die snelheid is ook maar gebaseerd op cijfers, ik bedoel; het is nu niet zo als ik harder zou gaan rijden dan 20km boven toegestaan bv, het direct gevaarlijk rijgedrag/situatie wordt... als je die afleveringen van Wegmisbruikers ziet :r :N :$ willen ze je dat wel graag doen geloven..
 
Laatst bewerkt:
serieus; je hebt ze erbij die de verkeersregels gewoon te letterlijk nemenDit is dus echt onzin hoor; ooit weleens een treintje meegemaakt?? dat heet zo omdat iedereen strak achter elkaar zit... vooral als er een slome voor je rijdt. Natuurlijk moet je altijd netjes afstand bewaren.... helaas is de praktijk andersDie snelheid is ook maar gebaseerd op cijfers, ik bedoel; het is nu niet zo als ik harder ga rijden dan 20km boven toegestaan het gelijk gevaarlijk rijgedrag wordt... als je die afleveringen van Wegmisbruikers ziet :r :N :$ willen ze je dat wel graag doen geloven..




Als het om maximum toegestane snelheid gaat valt er mijns inziens weinig te interpreteren dan letterlijk te nemen wat er op dat bord staat :') Stoort iemand zich eraan dat ik me aan die snelheid houdt is dat niet mijn probleem :)

Dat sommige max. toegestane snelheden niet helemaal meer stroken met het type weg (lees te laag zijn voor die weg) daar ben ik het volledig met je eens, maar als je geen hoge boete wilt volg je gewoon letterlijk dat bordje en is er dus niets aan de hand :)


Voor wat betreft de treintjes, die ken ik meer dan genoeg :) Alleen ben ik de spelbreker in die treintjes, want ik ga dan wel lekker afstand houden, zeker als er geen mogelijkheid is om in te halen en de snelheid gelijk is aan de max. toegestane snelheid :) Gaat het (veel) langzamer dan max toegestaan en ik kan veilig inhalen, dan zal ik dat zeker niet nalaten ook gewoon te doen, maar als het niet kan...gewoon afstand houden en is er niets aan de hand ;)

Ik heb het niet over veilig of niet veilig bij het overschrijden van de max. snelheid. Tuurlijk kun je gewoon 160 rijden op een 80 weg als die rechtdoor gaat en overzichtelijk is en goed asfalt en noem maar op (is gewoon even een voorbeeld)....hogere snelheid betekend zeker niet dat het meteen gevaarlijker wordt, maar het wordt wel duurder als ze je pakken en daar gaat het toch in dit topic over ;)
 
ze zijn echt helemaal doorgedraaid.............. :r :r :r :(


voor gewoon ff toeteren naar een leuke meid, en meneer de agent heeft een slechte bui...
bekeuring>> 350 EURO!!! helemaal gestoord zijn ze.... :Y :') '( |( :$ :Z _O-



Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats

180 euro [2011]

340 euro [2012]



Niet handsfree bellen in de auto

180 euro

220 euro



Door rood licht rijden

180 euro

220 euro



Niet handsfree bellen in auto

180 euro

220 euro



Onnodig claxonneren

180 euro

350 euro



Over verdrijvingsvlak rijden

180 euro

220 euro



Over wegbaan rijden met rood kruis snelweg

180 euro

220 euro



Voetganger niet voor laten gaan op een zebrapad

180 euro

340 euro



Geen gordel dragen

100 euro

120 euro



Rijden met een lekke uitlaat

200 euro

240 euro



Rijden met zich voorruit minder dan 55%

180 euro

220 euro




ik ga met een valse plaat rijden, }) }) }) :')


Verkeersboetes 2018, bekeuringen rood - snelheidsovertreding
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan