Nederlandse snelheidsboete het hoogst

Zo zegt voormalig landelijk verkeersofficier van Justitie Koos Spee dat hij wel eens op het ministerie moest komen uitleggen waarom er minder boete-inkomsten waren. "Dan zie je dat er later een forse verhoging plaatsvindt. Het gaat kennelijk toch om de inkomsten."

Volgens mij was Spee helemaal niet zo'n verkeerde.
Het ging hem echt om verkeersveiligheid, wat je van de overheid dus niet kan zeggen.
 
Jullie moeten niet zo zeuren!

In Australie heb je een punten rijbewijs, je begint met 12 punten, 20 km te hard betekend 3 punten er af en 110 dollar boete.
Geen gordel; 300 dollar boete en 3 punten eraf.
Ben je door je punten heen, dan ben je 3 maand je rbw kwijt, 2 de keer ben je je rbw 6 maanden kwijt.
Gepakt met drank, minstens 3 maanden geen rbw.
30 km te hard, 3 maand je rbw inleveren..

Dus ik heb liever een hogere boete dan strafpunten!

Moet ik wel zeggen dat ze hier niet zo vaak op snelheid controleren, en je mag hier overal 100km/h
 
Laatst bewerkt:
Ik maak er nog altijd een sport van om bij elke controle hard decelererend aan te komen rijden. WABROOoBROOOAAAaaBroooBropbroprop en dan met 30 er langs tokkelen :+



Oké op de snelweg 80









Gaat ook wel eens mis maar ja dat is de hobby heah _O-
 
Hoeveel snelheidsovertredingen zijn er vastgesteld tijdens de sneeuwval van die ene vrijdag?
Hoeveel ongevallen zijn er gebeurd die vrijdag?

Als ik het goed heb zullen er héél weinig snelheidsovertredingen vastgesteld zijn, maar zullen er toch wat ongevallen gebeurd zijn. Wat is er dan aan de hand?
 
Vooral die stijging :o

In 2006 waren de Nederlandse boetetarieven nog lager dan gemiddeld. De hoogte van de Nederlandse boetes is de afgelopen vier jaar echter met 66 procent gestegen.

:') zou toch bijna denken dat het een flauwe grap is.... 66% in 4 jaar?!!!! Godjantjejezus hé, dat is zeker 5 tot 10 keer de inflatie in die periode :X
En daarbij zal het aantal ongevallen heus niet evenredig zijn gedaald.

Laten we wel wezen. Dit is gewoon goeddeels om de teruglopende inkomsten uit boetes te compenseren.

Zelfs oom agent begint nu te klagen dat ze deze boetebedragen eigenlijk niet meer kunnen verantwoorden naar de burger toe, veiligheid of niet.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel snelheidsovertredingen zijn er vastgesteld tijdens de sneeuwval van die ene vrijdag?
Hoeveel ongevallen zijn er gebeurd die vrijdag?

Als ik het goed heb zullen er héél weinig snelheidsovertredingen vastgesteld zijn, maar zullen er toch wat ongevallen gebeurd zijn. Wat is er dan aan de hand?

sneeuw?
 
Ik heb niet zoveel moeite met bekeuringen; je hebt je snelheid tenslotte zelf in de hand. Maar de boetes vind ik niet meer in verhouding; een flinke snelheidsoverschrijding of keertje nodeloos claxonneren is een stuk duurder dan een winkeldiefstal plegen.....terwijl diefstal een misdrijf is.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar niemand overtrad de maximum snelheid en toch ongevallen?
De reden waarom de roverheid flitscontroles inzet is "om ongevallen te vermijden". Die vrijdag reed bijna niemand te snel, als we de onzin van de roverheid mogen geloven zouden er die vrijdag géén ongevallen mogen gebeurd zijn.

Lekker visweer? Willen ze een beetje bijten?
 
Nederlanders houden zich zeker vaker aan het snelheidslimiet, waardoor de staat geld mis loopt wat gecompenseerd wordt door boetes simpelweg te verhogen.

Net zoals onnodig claxonneren je €350,- kost tegenwoordig. |(

In dat soort gevallen schaam ik me dat ik een nederlander ben.

Gelukkig hoef jij je niet te schamen dan, kost maar 80 euro namelijk.
 
Onnodig claxoneren 80 euro?

Oke als ik hem krijg betaal jij de bon!

Lees het bonnen schema 2012 ffkes na maat B|

Uuhh misschien moet jij het na lezen ipv het zo 1,2 van de media overnemen. Zowel RTL als de ANWB hebben hiervan het foute boete bedrag gepubliceerd waardoor half Nederland nu denkt dat onnodig claxonneren 340€ is. Dit boete bedrag staat voor 'onnodig geluisdoverlast veroorzaken ' kortom alles wat hinderlijk (en overbodig) qua geluid kan worden gezien maar waar verder geen feitcode voor bestaat. Onnodig claxonneren heeft namelijk wel een eigen feitcode en is dus niet de 340 zoals in de media vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Uuhh misschien moet jij het na lezen ipv het zo 1,2 van de media overnemen. Zowel RTL als de ANWB hebben hiervan het foute boete bedrag gepubliceerd waardoor half Nederland nu denkt dat onnodig claxonneren 340€ is. Dit boete bedrag staat voor 'onnodig geluisdoverlast veroorzaken ' kortom alles wat hinderlijk (en overbodig) qua geluid kan worden gezien maar waar verder geen feitcode voor bestaat. Onnodig claxonneren heeft namelijk wel een eigen feitcode en is dus niet de 340 zoals in de media vermeld.
Sorry hoor maar zo is ie ook in een boeteoverzicht meerdere malen hier geplaatst. Sorry dat ik niet elke wetboekje meer ga uitpluizen.

Ik neem aan dat als we het voor de zoveelste keer weer over een onderwerp gaan hebben dat de meeste fouten er al wel uitgepikt zijn hier op het forum. :+
 
Als je zo gaat denken :) krijg je miss ook meer mensen die wegrijden Ala wegmisbruikers, of zonder kenteken gaan rijden oid ;) ik weet niet in hoeverre dat de verkeers veiligheid vergroot :] :W

Maarja, laten we het er op houden, dat we in dit land toch al genaaid worden door de overheid, dus waarom niet ook nog via het cjib? :+

Ik weet wel dat het bij een stel mensen die ik ken hier wel op neer gaat komen. De kans op een hoge boete + rijbewijs kwijt + EMG à 800 euro, of hoge boete en verder niks, dan zou ik het ook wel weten. Hooguit krijg je er nog een boete bij voor negeren van stopteken als je gepakt wordt.
 
Sorry hoor maar zo is ie ook in een boeteoverzicht meerdere malen hier geplaatst. Sorry dat ik niet elke wetboekje meer ga uitpluizen.

Ik neem aan dat als we het voor de zoveelste keer weer over een onderwerp gaan hebben dat de meeste fouten er al wel uitgepikt zijn hier op het forum. :+

Dat iets ergens meerdere malen ergens is geplaatst betekend niet dat het juist is. Wat ik zeg dat zowel RTL als de ANWB dit fout in de media hebben gebracht, en tja het OM zal je het niet snel zien tegenspreken. De boetenoverzichten die hier zijn geplaatst zijn ook gewoon 1:1 gekopieerd van andere media sites die vervolgens weer allemaal RLT en de ANWB hebben gekopieerd, want dat is hoe het tegenwoordig werkt. Je doet gewoon control + C gaat naar je eigen site en doet control + V. Tja want wie denkt er nou nog na in Nederland?
 
Lees jij eens goed. ;)

Onnodig geluid veroorzaken € 340,-
Onnodig claxonneren € 85,-
Volgens werd ik daar net al op gewezen en heb ik uitleg gegeven over het hoe en waarom of niet?

B|

Sorry dat ik geen tijd heb naast me werk en sociale leven om alles precies na te pluizen voor jullie :')
 
Dat iets ergens meerdere malen ergens is geplaatst betekend niet dat het juist is. Wat ik zeg dat zowel RTL als de ANWB dit fout in de media hebben gebracht, en tja het OM zal je het niet snel zien tegenspreken. De boetenoverzichten die hier zijn geplaatst zijn ook gewoon 1:1 gekopieerd van andere media sites die vervolgens weer allemaal RLT en de ANWB hebben gekopieerd, want dat is hoe het tegenwoordig werkt. Je doet gewoon control + C gaat naar je eigen site en doet control + V. Tja want wie denkt er nou nog na in Nederland?
Dan alsnog vind ik het raar dat het niet eerder is opgemerkt in andere topics aangaande dit onderwerp daar wij op dit forum toch welm aardig wat uitpluizers hebben net als mensen die hier vrij veel mee te maken hebben.

Jij hebt het kennelijk uitgezocht of ergens gelezen dat het anders zat en weet mij te corrigeren dus er is toch iemand die het wel controleerd ;)
 
Jullie moeten niet zo zeuren!

In Australie heb je een punten rijbewijs, je begint met 12 punten, 20 km te hard betekend 3 punten er af en 110 dollar boete.
Geen gordel; 300 dollar boete en 3 punten eraf.
Ben je door je punten heen, dan ben je 3 maand je rbw kwijt, 2 de keer ben je je rbw 6 maanden kwijt.
Gepakt met drank, minstens 3 maanden geen rbw.
30 km te hard, 3 maand je rbw inleveren..

Dus ik heb liever een hogere boete dan strafpunten!

Moet ik wel zeggen dat ze hier niet zo vaak op snelheid controleren, en je mag hier overal 100km/h


Direct invoeren hier, pak je iedereen waar het echt zeer doet!!!
 
Ja, maar niemand overtrad de maximum snelheid en toch ongevallen?
De reden waarom de roverheid flitscontroles inzet is "om ongevallen te vermijden". Die vrijdag reed bijna niemand te snel, als we de onzin van de roverheid mogen geloven zouden er die vrijdag géén ongevallen mogen gebeurd zijn.


Zouden er wel flitscontroles geweest zijn denk je?

Nee? dan is de stelling van de overheid bewezen. Een dagje geen flitscontroles betekent dus toename van ongevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan