Nevenverschijnselen - als vrouw rijden met mannen

}) })



Ik heb erg veel ellende gezien veroorzaakt door man en vrouw in het motorwereldje. En dan spreek ik niet alleen over (echt) scheidingen, maar tot aan mishandeling met de dood als gevolg aan toe.

De jaloerse vrouwelijke parner kan beter met haar man (mee) rijden En ze moet vooral ook niet vergeten frekwent hem te berijden. Als er geen behoefte-frustratie is bij de man zal er ook niet gauw wat gebeuren met een andere.

Overigens heb ik al vaak gehoord van vrouwen dat ze liever met mannen omgaan (bv op het werk) dan met vrouwen, inderdaad om het opener en kameraadschappelijker omgaan met mekaar.

Hebben vrouwen een confrontatie met elkaaar, dan kan dat heeel lang aanslepen. Bij mannen is dat veel gauwer vergeven en vergeten.

:W :W :W


klopt.. ik heb die ervaring ook.. werk nu weer met alleen mannen!! heerlijk relaxed.. :Y
 
lifeexplainedqo8.jpg


Klopt toch???
Gaat er ook maar íets fout in dit gecompliceerde circuit heb je gelijk kortsluiting.....

Guzziata: je klinkt als een gezellig en relaxed mens (mens, niet alleen: vrouw) die graag met andere mensen omgaat.
Jaloezie die doorslaat is een waste of energy, zoals hier al vaker is gezegd. Toch lijden erg veel mensen aan en onder deze eigenschap, dus er zal wel een evolutionistische (3x woordwaarde..) reden voor zijn dat het bestaat. (Die mij dan ontgaat maar dit terzijde.)

Maar jij zit er maar mooi mee, je wilt die vrouwen ook niet kwetsen, en doet dan maar je eigen persoonlijkheid geweld aan...is niet prettig en ook niet goed....

Nu zijn er natuurlijk ook vrouwen, en heren, die wel met dubbele agenda's te werk gaan. En niet iedereen heeft een scherp zintuig om na te gaan of iemands bedoelingen oprecht zijn.
Met als gevolg dat men wantrouwend is tegen iedereen die iets te dichtbij komt.

Jaloezie is zo oud als de wereld, en is echt eng als het obsessief wordt.
 
Laatst bewerkt:
Lol, zoals jij het hiet stelt is het echt grappig, Daphne.
Maar eigenlijk gaat het daar niet over. Toen ik die vraag hier op het forum smeet, gebeurde dat in een baalmoment. In een moment dat al wat zich opgestapeld had, me ineens net dat ietsje teveel de keel uithing en ik het ergens kwijt moest, ondanks het feit dat ik het niet echt aan mijn hart laat komen en lekker leutig mezelf blijf, alle jaloerse partners van vrienden ten spijt. Maar weet je, soms heb je gewoon eens een moment dat het er af moet. En toen ik die vraag hier lanceerde, was gewoon zo'n moment. Een moment dat zich teveel concrete dingettjes (idiote dingetjes) zich hadden opgestapeld.
vb. Ik ben altijd blij als ik mijn motormatekes zie komen, dus ik geef een spontane knuf van 'hé tof dat je er bent'. Reactie na 3 jaar van de partner van mijn beste vriend "gij moet altijd rond de nek van die venten hangen". (had al die jaren daarvoor nooit enige reactie of wat dan ook uitgelokt, het was gewoon normaal).
vb. Ik schrijf steeds de verhalen over onze ritten en reizen, over wat we bezoeken en over de grappige momenten. Reactie van dezelfde vrouw "jij schrijft altijd over die venten en amper iets over ons, precies of wij zijn maar aanhansels voor jou" (ja zeg, de humor van die venten was gewoon leuk en taalkundig vaak heel spitsvondig). Had een van de vrouwen zoiets gezegd, dan had ik dat evengoed in de reportage geschreven. Ik heb er in al die jaren nooit bij stilgestaan dat de dingen die ik vermeldde idd vaker door een man werden gezegd.
Enzovoort enzovoort. Hebben die nu echt niks anders te doen dan achter alles wat ik zeg of doe iets verkeerd te zoeken?! Alsjeblief zeg! Daar ben ik allemaal niet mee bezig zenne, ik amuseer mij gewoon als ik met die moto weg ben. En als ik iemand tof vind, dan ben ik daar gewoon hartelijk tegen, dan toon ik dat gewoon, punt uit. Mensen drukken veel te weinig hun positieve appreciatie voor elkaar uit. Heel wat mensen kunnen misschien wel om met kritiek, maar nog heel wat meer worden heel onwennig als er positieve appreciatie uitgedrukt wordt, zelfs al zit daar verder niks achter. Dus de pot op met de wereld, als ik mensen graag heb, dan toon ik dat. En mijn motorvrienden heb ik graag, dus ik toon dat. Al jaren. En zelf vinden ze dat normaal en ook wel tof, en geen enkele die er ooit meer achter gezocht heeft. En zij begroeten mij op dezelfde hartelijke manier. Maar die partners die ze ondertussen hebben, amai, die vinden dat je reinste verleiderij. (niet allemaal hoor, er zijn er die zelf ook zo zijn en eentje heeft ze er geen probleem meer mee eens ze me wat beter heeft leren kennen als motard zoals ne vent motard is). En dan, sorry hoor, denk ik echt af en toe wel eens dat ik wou dat ik ne vent was en dat er verder geen vrouwen in die bende zaten. Maar ik ben zelf vrouw, dus ik mag dat wellicht niet denken, laat staan dat ik zoiets zou mogen uitdrukken. En dan denk ik ook wel eens "ben ik nu echt de enige die zoiets denk?", en in zo'n moment lanceerde ik hier dus die vraag. Een baalmoment, ni meer of ni minder.
Maar tussen haakjes, waarom wordt Cambia er van verdacht hypocriet te zijn? Waarom zou ze dat zijn, dat hoeft hier toch niet? Dus waarom zou ze? Cambia, er heeft verder niemand op gereageerd, maar gewoon omdat ik weet hoe het voelt verdacht te worden van een denken dat je niet had: mij kwam je niet hypocriet over.
Lilanie, jammer dat je niet in België woont, ik ging zo met jou op stap!
En Schrootmasjien, just in case, als je nog eens in de buurt bent, je bent welkom! (je schreef trouwens heel herkenbare dingen).

Guzziota, bedankt dat jij me tenminste niet zo rap veroordeelt als de meesten.
Mijn bekentenis had ook niets van doen met dit topic, maar was enkel een toelichting hoe ik in het schone Vlaams Brabant verzeild raakte.
En ik ben nog wel eens in de buurt.
Ik heb al twee keer meegereden met de rondrit van MC "to the point" in Perk, waar de broer van mijn toenmalige vriendin meehelpt, en als het aan mij ligt ben ik er volgend jaar ook weer bij.

Even nieuwsgierig:
Komen jij en je man toevallig ooit in bikercafé "Burnout" in Elewijt???

Groeten Roland
 
Ik ben er wel al eens geweest maar toen noemde het nog "In den drugen haring" of zoiets, dus da's wel al een hele tijd geleden. Elewijt ligt wel dichtbij maar niet echt op de weg, vandaar dat we er waarschijnlijk nog niet aan gedacht hebben om op de terugweg na een rit dààr te stoppen in plaats van elders onderweg. 'k Ga dat nu dus proberen te onthouden voor een volgende keer.
Kom jij er wel eens? En is het er tof?
 
[afbeelding]

Klopt toch???
Gaat er ook maar íets fout in dit gecompliceerde circuit heb je gelijk kortsluiting.....

Guzziata: je klinkt als een gezellig en relaxed mens (mens, niet alleen: vrouw) die graag met andere mensen omgaat.
Jaloezie die doorslaat is een waste of energy, zoals hier al vaker is gezegd. Toch lijden erg veel mensen aan en onder deze eigenschap, dus er zal wel een evolutionistische (3x woordwaarde..) reden voor zijn dat het bestaat. (Die mij dan ontgaat maar dit terzijde.)

Maar jij zit er maar mooi mee, je wilt die vrouwen ook niet kwetsen, en doet dan maar je eigen persoonlijkheid geweld aan...is niet prettig en ook niet goed....

Nu zijn er natuurlijk ook vrouwen, en heren, die wel met dubbele agenda's te werk gaan. En niet iedereen heeft een scherp zintuig om na te gaan of iemands bedoelingen oprecht zijn.
Met als gevolg dat men wantrouwend is tegen iedereen die iets te dichtbij komt.

Jaloezie is zo oud als de wereld, en is echt eng als het obsessief wordt.


Ik kwam gisteren dit tegen, over de verschillen in de hersens van mannen en vrouwen :+


Misschien is de echte reden dat jaloezie bestaat wel dat vreemdgaan ook al zo lang bestaat... -O-
 
"vreemd-gaan"....... =

vreemd "doen" met een normale ,..... of normaal "doen" met een vreemde ?... :)
 
Ik kwam gisteren dit tegen, over de verschillen in de hersens van mannen en vrouwen :+


Misschien is de echte reden dat jaloezie bestaat wel dat vreemdgaan ook al zo lang bestaat... -O-


}) })

Verschillen tussen mannen en vrouwen, er zijn al bibliotheken vol over geschreven. Maar kijk eens naar de verschillen tussen alleen al de mannen.

Laten we dit eens verder specificeren: de motorrijder (m / v)

- de sleutelaar
-de kosmopoliet
-gebruikt de motor alleen om naar de vrienden in de kroeg te gaan.
-het kan niet primitief genoeg gaan, afzien is het parool
-het kan niet luxe genoeg zijn,
-naked
-0f pompeus
-Stoere meid
-zit mijn leren broekje wel goed. Hoe staat me die helm.
-gezelligheids dier
-rocker bende
- modder vreters (cross)
-high tech, kwart mijl in een halve seconde
-de weg (het rijden) is het doel
-motor zen

Tja, er zullen beslist nog meer "soorten" motorrijders zijn ........


}) ;( :P :] :9~ -O- 8-)
 
Als vrouwen mee gaan motorrijden duurt het ca 1 hr langer voordat we vertrekken, staan we bij ieder cafeetje/terrasje stil , hangen we achter menig vrachtwagen, en zijn we meestal ruim voor het donker weer thuis. Bij sommige mannen trouwens ook. ;)
 
"vreemd-gaan"....... =

vreemd "doen" met een normale ,..... of normaal "doen" met een vreemde ?...

ik ga voor de optie vreemd doen met een vreemde. Vreemd doen met een normale komt normaal wat vreemd over.
 
ze is wel vergeten haar beschermende fantasie-panty's aan te trekken .... :)
 
:] :] :]


Je hebt vrouwen en vrouwen, net natuurlijk als mannen en mannen.


Bij ons in de motorclub waren een aantal vrouwen, een op een Kawa Z 900, en op een BMW zijspan combinatie met dochtertje en man in de bak, een op Honda CB 350 enz die reden prima. Jaren en jaren.

Maar er zijn er inderdaad ook zat die zelfs als ze achter op zitten in staat zijn de boel op te houden. Het beste is dan een terrasje pikken, en als de dames weer eens gezellig samen naar het toilet gaan er snel van door te gaan en ze op de terugweg ´s avonds weer op te pikken. Met een beetje geluk heb je dan zo lang riuzie dat ze volgend week end uit zichzelf al niet meer mee willen.

_O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan