niergordel tegen rugklachten

bassie10

MF'er
12 jun 2010
87
0
tilburg
door de geometrie van mijn motor (kawasaki gt750) zit ik nogal als een zoutzak met bolle rug, met na een uurtje een pijnlijke onderrug als gevolg.

Ik lees hier al dat een niergordel kan schelen.

Ik heb geen ervaring met zo'n ding, naar wat voor gordel moet ik zoeken, hier zit nogal al wat verschil in in uitvoering.

Gewoon een zachte die je strak aantrekt, of misschien iets met een gevormd hard stuk aan de achterkant?

Is een ding van 2 of 3 tientjes al iets dat veel steun kan geven?
 
door de geometrie van mijn motor (kawasaki gt750) zit ik nogal als een zoutzak met bolle rug, met na een uurtje een pijnlijke onderrug als gevolg.

Ik lees hier al dat een niergordel kan schelen.

Ik heb geen ervaring met zo'n ding, naar wat voor gordel moet ik zoeken, hier zit nogal al wat verschil in in uitvoering.

Gewoon een zachte die je strak aantrekt, of misschien iets met een gevormd hard stuk aan de achterkant?

Is een ding van 2 of 3 tientjes al iets dat veel steun kan geven?

Heb het geprobeerd (een niergordel) omdat ik ook last van mijn rug kreeg op lange ritten , mij heeft het niet geholpen. Sorry heel kort maar meer kan ik er niet over zeggen. Ik had trouwens zachte.
 
Tegen echte rugklachten helpt het volgens mij ook niet. Ik rijd met een rugprotector met zo'n riem/gordel achtig iets, wat volgens mij hetzelfde effect heeft. Het geeft wel wat steun, maar tegen rugklachten....nee, denk het niet.
 
Bij mij hielp het wel. Ik heb een stevige. Je moet natuurlijk op je houding letten maar bij mij ondersteund de gordel wel. Ik ben eerder moe door een zere rug zonder gordel dan met gordel. Voor de lange ritten gebruik ik hem wel.
 
Een niergordel heeft ook bij mijn rugklachten niet geholpen.
Ik denk dat je er meer bij gebaat bent toch te proberen iets aan je houding te doen.