Nieuw: Garmin Zumo 220

O, dus dan zou ik mijn bluetooth toetsenbord ook als headset kunen gebruiken?
Bluetooth is een manier om apparaten draadloos te verbinden, maar zegt nog niets over wat een apparaat kan...

Neeee....heh heh lekker snugger ben jij zeg. Natuurlijk snap ik wel dat het niet lukt met een toetsenbord. Een toetsenbord heeft toch geen speakertjes.
Een telefoon wel. Daarom zei ik dat ik denk dat dat toch wel moet kunnen. Nooit de intentie gehad om over te laten komen dat ELKE BT apparaat als headset is te gebruiken.
Ik had het dus (zoals je kunt lezen) over een TELEFOON als headset, zoals de vraag gesteld was.
Wat je zelf al zegt: BT verbind apparaten draadloos, afhankelijk van wat een apparaat kan kun je deze inzetten voor die functie. Telefoon kan gesproken berichten via de speakers in de vorm van spraak weergeven...daarentegen toetsenbord niet.....moraal van het verhaal: Neem niet alles gelijk heel letterlijk en lees het hele bericht eens eerst goed voordat je je laat leiden door je eerste gedachte welke in je op komen. Maar goed genoeg hierover.
 
kort door de bocht kan ik het natuurlijk als volgt benaderen...

ik koop de 220 en probeer of het werkt.
werkt het niet had ik toch sowieso een bluetooth headset erbij moeten kopen... en doe dat alsnog...

tis zo dat ik het forum wil gebruiken waar het forum naar mijn idee voor bedoeld is...
het wiel niet opnieuw hoeven uitvinden als het al ergens draait...

thnx voor input so far... heb nog hoop op meer.. ;-)
Je mag wel een keer langskomen bij mij in Tilburg om te testen op mijn 220 ;)
 
Je mag wel een keer langskomen bij mij in Tilburg om te testen op mijn 220 ;)

haa, is een idee, ik rij straks voorbij aan Tilburg over de snelweg (Eindhoven naar Breda)... dus kan binnen komen waaien... maar of JIJ dat wil??.... lol

maar anyway, komt er inderdaad op neer dat het kwestie van testen is...
thnx! voor je aanbod.
 
Neeee....heh heh lekker snugger ben jij zeg. Natuurlijk snap ik wel dat het niet lukt met een toetsenbord. Een toetsenbord heeft toch geen speakertjes.
Een telefoon wel. Daarom zei ik dat ik denk dat dat toch wel moet kunnen. Nooit de intentie gehad om over te laten komen dat ELKE BT apparaat als headset is te gebruiken.
Ik had het dus (zoals je kunt lezen) over een TELEFOON als headset, zoals de vraag gesteld was.
Wat je zelf al zegt: BT verbind apparaten draadloos, afhankelijk van wat een apparaat kan kun je deze inzetten voor die functie. Telefoon kan gesproken berichten via de speakers in de vorm van spraak weergeven...daarentegen toetsenbord niet.....
Natuurlijk was het een onzinvoorbeeld, maar het was om duidelijk te maken dat de aanwezigheid van bluetooth niet meteen ook inhoudt dat het mogelijk is om het apparaat als headset te gebruiken, zélfs als er luidsprekers in zitten. Nee, het toestel moet er ook daadwerkelijk functionaliteit voor bezitten (los van het bluetooth-gebeuren), en ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat dit bij de Nokia 2700 Classic het geval is.
Het is dus niet zo dat het in het algemeen onmogelijk is; zo schijnt er een applicatie te zijn voor de Nokia S60 die dit mogelijk maakt. Maar goed, een 2700 is geen S60 (die laatste draait op Symbian)...
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk was het een onzinvoorbeeld, maar het was om duidelijk te maken dat de aanwezigheid van bluetooth niet meteen ook inhoudt dat het mogelijk is om het apparaat als headset te gebruiken, zélfs als er luidsprekers in zitten. Nee, het toestel moet er ook daadwerkelijk functionaliteit voor bezitten (los van het bluetooth-gebeuren), en ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat dit bij de Nokia 2700 Classic het geval is.
Het is dus niet zo dat het in het algemeen onmogelijk is; zo schijnt er een applicatie te zijn voor de Nokia S60 die dit mogelijk maakt. Maar goed, een 2700 is geen S60 (die laatste draait op Symbian)...

Oké. Nu heb ik ook gelijk antwoord op mijn eerdere vraag. Is dus per BT-telefoon ook nog verschillend of ze zoiets kunnen ondersteunen. Duidelijk.
 
Natuurlijk was het een onzinvoorbeeld, maar het was om duidelijk te maken dat de aanwezigheid van bluetooth niet meteen ook inhoudt dat het mogelijk is om het apparaat als headset te gebruiken, zélfs als er luidsprekers in zitten. Nee, het toestel moet er ook daadwerkelijk functionaliteit voor bezitten (los van het bluetooth-gebeuren), en ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat dit bij de Nokia 2700 Classic het geval is.
Het is dus niet zo dat het in het algemeen onmogelijk is; zo schijnt er een applicatie te zijn voor de Nokia S60 die dit mogelijk maakt. Maar goed, een 2700 is geen S60 (die laatste draait op Symbian)...

lijkt erop dat ik op een nokia forum verder moet gaan nu... ;-)
bedankt!
 
Ik heb trouwens ergens gelezen dat dit soort functionaliteit niet gewenst wordt door telecombedrijven, waardoor dit op (vrijwel) geen enkel toestel standaard aanwezig zal zijn. De enige hoop is dan een derde partij die een applicatie hiervoor maakt. Je zult dan wel een smartphone moeten hebben die draait op Symbian, Android, iPhone OS of iets dergelijks; niet een 'gewoon' toestel als de 2700.
Kortom, op een Nokia forum zul je ook niet veel wijzer worden...
 
Vandaag een Zumo 220 aangeschaft. Wilde eerst voor de nieuwe tomtom rider urban maar ben toch voor de Garmin gegaan. Het enige wat me tot nu toe opviel is dat op het beginscherm een (storende) taalfout staat, nl "wareheen" ipv "waarheen"
Is dit normaal, komt dit vaker voor of heb ik weer eens een maandagochtendexemplaar gekocht?
 
Hoe handig ben je met een computer?

Sluit je Garmin aan op de computer

open je windows verkenner

ga naar de map TEXT op de Garmin schijf

open Dutch.gtt met het kladblok

zoek (Ctrl+F) naar de text 'wareheen' en verander deze in 'waarheen' (of iets anders wat je leuk lijkt :) ) en sla het textbestand op.

Zo heb ik o.a. ook 'motorfietsen' en 'rijden' aangepast naar motorfiets en auto
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. :}
Zelfs met mijn chronisch gebrek aan computerkennis is het gelukt. :+
 
hallo Ook ik wil een gewoon navigatie apparaat. Als ik alle problemen bij de 660 topic zie dan vraag ik me af waarom een duit meer betalen. Ik zoek een betrouwbaar en goed apparaat. waarmee ik door heel Europa kan cruisen. Lijkt me de 220 toch prima? ?? en duur genoeg....
 
Heeft iemand al de 220 op een sportbike gemonteerd?
Wil een navi plaatsen op mijn gsx-r 2010 model.
Ik weet dat gsx-ster een 550 op haar gixxer heeft staan, maar weet niet of dat ook met een 220 gaat lukken.
 
ik heb hem gemonteerd op een gsxr 1000, als je hem bij waypoint koopt krijg je er een passende steun bij voor jou motor, hun houden dan de steun die in de doos zit, ook krijg je er een 1001 routekaart bij
 
Oke, jammer dat waypoint Vessem vandaag dicht is. Had vandaag tijd gehad.
Zal eens kijken of ik er vrijdagmiddag even langs kan gaan. Hopen dat het dan op voorraad is, kan het maar in huis hebben.
 
Hoe handig ben je met een computer?

Sluit je Garmin aan op de computer

open je windows verkenner

ga naar de map TEXT op de Garmin schijf

open Dutch.gtt met het kladblok

zoek (Ctrl+F) naar de text 'wareheen' en verander deze in 'waarheen' (of iets anders wat je leuk lijkt :) ) en sla het textbestand op.

Zo heb ik o.a. ook 'motorfietsen' en 'rijden' aangepast naar motorfiets en auto

thnx voor de tip, ik had hetzelfde probleem er zat me er al helemaal kapot aan te ergeren...
 
Ik wil morgen de 220 bestellen. Bij Triderium voor €341,80. Iemand een betere prijs? Wat zijn julloie ervaringen met deze zaak?
 
Gisteren bij waypoint in Vessem geweest. Ik ga voor de 220, de 550 en 660 zijn voor mij overkill.
Ik wil geen mp3 luisteren op de motor, en wil al helemaal niet telefonisch bereikbaar zijn als ik even aan het ontspannen ben.
Vrijdag terug met de motor zodat we kijken hoe e.e.a. het beste bevestigd kan worden.
 
Ik heb een zumo 220 besteld. Hiervoor altijd met een Streetpilot III gereden (en altijd tevreden geweest over Garmin).
Vraagje: welke bluetooth helmset is goed voor de zumo 220? Ik lees graag jullie reacties!
 
Wat wel een probleem is, maar ik weet niet of dat specifiek bij een 220 hoort, is een limiet aan de lengte van een route. Ik heb voor de vakantie een route gemaakt van zo'n 530km (die ik in 2 dagen wil rijden). Bij het importeren zegt de Zûmo echter dat dit te lang is, en dat er aanwijzingen zullen worden toegevoegd bij het benaderen van het doel.
Gek genoeg claimt de Zûmo dat de route maar 440 km is na importeren, en de laatste 100 km op de pre-view is een rechte streep naar het uiteindelijke doel..
De enige limiet die Garmin opgeeft is het aantal Waypoints en het aantal routes op de interne flash. maar ik kom daar bij geen van beide in de buurt.

Ik ben dus zeer benieuwd wat er gaat gebeuren bij de laatste 100 km, maar voor de zekerheid zal ik de route toch maar in tweeën splitsen denk ik.
 
Ik heb een zumo 220 besteld. Hiervoor altijd met een Streetpilot III gereden (en altijd tevreden geweest over Garmin).
Vraagje: welke bluetooth helmset is goed voor de zumo 220? Ik lees graag jullie reacties!
Ik heb pas geleden een BT helmset bij http://onderdelen-struik.nl/webshop.html gehaald . Ik heb er nog niet lang mee gereden, dus veel zinnige dingen kan ik er nog niet over kwijt, maar de eerste indruk was redelijk tot goed.
De 220 was goed te verstaan tot zo'n 120km/u , echter de 'squelch' laat vaak het eerste woordje van een aanwijzing verdwijnen en ook duurt het na een aanwijzing een paar seconden voordat de muziek op het andere BT kanaal weer te horen is.

Voor de prijs (110 Euro) heb je echter een leuk "instap" setje denk ik.
 
Wat wel een probleem is, maar ik weet niet of dat specifiek bij een 220 hoort, is een limiet aan de lengte van een route. Ik heb voor de vakantie een route gemaakt van zo'n 530km (die ik in 2 dagen wil rijden). Bij het importeren zegt de Zûmo echter dat dit te lang is, en dat er aanwijzingen zullen worden toegevoegd bij het benaderen van het doel.
Gek genoeg claimt de Zûmo dat de route maar 440 km is na importeren, en de laatste 100 km op de pre-view is een rechte streep naar het uiteindelijke doel..
De enige limiet die Garmin opgeeft is het aantal Waypoints en het aantal routes op de interne flash. maar ik kom daar bij geen van beide in de buurt.

Ik ben dus zeer benieuwd wat er gaat gebeuren bij de laatste 100 km, maar voor de zekerheid zal ik de route toch maar in tweeën splitsen denk ik.


Hmmmm, dat lijkt mij niet zo fijn. Ik ga in september een week rijden met routes die elke dag meer dan 440 km zijn... Mijn zwager heeft die routes vandeweek in zijn 550 geladen en dat was volgens hem geen probleem. Ik zal wel posten of het laden van de routes komende week gelukt is. Dan weten we gelijk of er een limiet is aan het aantal te rijden km in een route op de 220.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas geleden een BT helmset bij http://onderdelen-struik.nl/webshop.html gehaald . Ik heb er nog niet lang mee gereden, dus veel zinnige dingen kan ik er nog niet over kwijt, maar de eerste indruk was redelijk tot goed.
De 220 was goed te verstaan tot zo'n 120km/u , echter de 'squelch' laat vaak het eerste woordje van een aanwijzing verdwijnen en ook duurt het na een aanwijzing een paar seconden voordat de muziek op het andere BT kanaal weer te horen is.

Voor de prijs (110 Euro) heb je echter een leuk "instap" setje denk ik.

Bedankt voor de info.
 
Wat wel een probleem is, maar ik weet niet of dat specifiek bij een 220 hoort, is een limiet aan de lengte van een route. Ik heb voor de vakantie een route gemaakt van zo'n 530km (die ik in 2 dagen wil rijden). Bij het importeren zegt de Zûmo echter dat dit te lang is, en dat er aanwijzingen zullen worden toegevoegd bij het benaderen van het doel.
Gek genoeg claimt de Zûmo dat de route maar 440 km is na importeren, en de laatste 100 km op de pre-view is een rechte streep naar het uiteindelijke doel..
De enige limiet die Garmin opgeeft is het aantal Waypoints en het aantal routes op de interne flash. maar ik kom daar bij geen van beide in de buurt.

Ik ben dus zeer benieuwd wat er gaat gebeuren bij de laatste 100 km, maar voor de zekerheid zal ik de route toch maar in tweeën splitsen denk ik.

Hmm.. als dat zo is dan vrees ik toch dat ik helaas ook voor een 550 of 660 moet gaan aangezien ik hem toch voornamelijk zou kopen voor routes rijden :( misschien dat mensen uit het garmin zumo topic hier antwoord op kunnen geven
 
Hmm.. als dat zo is dan vrees ik toch dat ik helaas ook voor een 550 of 660 moet gaan aangezien ik hem toch voornamelijk zou kopen voor routes rijden :( misschien dat mensen uit het garmin zumo topic hier antwoord op kunnen geven
Meestal rij je een route van 100-400 km, meer is echt idioot veel.
Je kan wel altijd naar het beginpunt navigeren, dus route van 400 + (bijvoorbeeld) 200 km er naar toe is in ieder geval geen probleem.

Als ik met een groepje ga toeren knippen we de dagen sowieso in stukken.
Dat maakt het overzichtelijker.
Had nog niet eens door dat het anders de Navi zou overtreffen. _O-

Zhe-Germans-1.gif
 
Heb gisteren een Zumo 220 gekocht, kan iemand mij vertellen hoe ik een route kan openen
Hij staat als een gpx bestand in de map gpx maar als ik aangepaste route geef, zegt hij geen aangepaste route's beschikbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan