Nieuw: Garmin Zumo 220

Ik wil morgen de 220 bestellen. Bij Triderium voor €341,80. Iemand een betere prijs? Wat zijn julloie ervaringen met deze zaak?

Tot nu toe niet al te best. Heb er vorige week een 220 besteld voor € 341,-. Ze gaven toen op dat deze binnen 3 dagen verstuurd zou worden. Vandaag maar eens gemaild. Werd keurig terug gebeld met het verhaal dat Garmin leveringsproblemen heeft. Zij verwachten ze nu a.s. vrijdag weer binnen te krijgen zodat ze hem vervolgens maandag bij mij af kunnen leveren. Even afwachten dus.
De beloofde levertijd halen ze in ieder geval niet.
 
Ik heb een 510 besteld bij pixmania. Hij is nu onderweg maar ik denk dat ik toch een 220 wil omdat ik er alleen routes mee ga rijden.

Die zumo is daar 349 dat ik prima, nu even kijken hoe de aftersales is...
 
Ik heb een 510 besteld bij pixmania. Hij is nu onderweg maar ik denk dat ik toch een 220 wil omdat ik er alleen routes mee ga rijden.

Die zumo is daar 349 dat ik prima, nu even kijken hoe de aftersales is...
Met de 510 kan je ook prima routes rijden. :P
 
Gisteren terug van een twee weken durende trip naar Noorwegen met de Garmin 220. Voorheen had ik een garmin 2610 en die werkte redelijk maar de garmin 220 werkt echt perfect en is zoveel beter. Zondermeer een aanrader. Bluetooth werkt prima, ik heb een jabra clipper maar in de praktijk heb je helemaal geen geluid nodig. Geloof me meer heb je echt niet nodig. Ook de optie "nuttige punten" hebben ons steeds weer geholpen met eten, slapen en tanken.
 
Gisteren terug van een twee weken durende trip naar Noorwegen met de Garmin 220. Voorheen had ik een garmin 2610 en die werkte redelijk maar de garmin 220 werkt echt perfect en is zoveel beter. Zondermeer een aanrader. Bluetooth werkt prima, ik heb een jabra clipper maar in de praktijk heb je helemaal geen geluid nodig. Geloof me meer heb je echt niet nodig. Ook de optie "nuttige punten" hebben ons steeds weer geholpen met eten, slapen en tanken.

Dat klinkt fijn aangezien ik net een zumo 220 heb gekocht bij Waypoint :)
Moet alleen nog even een Jabra Clipper bestellen voor een paar tientjes en dan ben ik er klaar voor. Heb meteen de OnRoute motorkaart erbij genomen en kreeg er een gratis SD-kaart bij met 1001 motorroutes (ook van OnRoute). Ik zal mijn bevindingen plaatsen zodra het wat beter weer wordt *D
 
Kan ik die routes ook op een andere manier krijgen?

Die van dat 'gratis' sd-kaartje?

deels komen ze van promotor, misschien dat ze op hun site te downloaden zijn.. en deels ook van www.gpstracks.nl Heb trouwens een sd-kaartje en een micro-sd kaart gekregen.. Staan gewoon 2 bestandjes op die kaartjes..
 
Overweeg om toch ook eens een GPS systeem aan te schaffen en zit te kijken naar de Zumo 220. Nu wil ik hem ook gaan gebruiken voor geocachen. Op internet kan ik terug vinden dat op de 550 een aparte geocache functie / elektronisch kompas zat. Weet iemand of deze functie ook op de Zumo 220 zit?

TNX!
 
Overweeg om toch ook eens een GPS systeem aan te schaffen en zit te kijken naar de Zumo 220. Nu wil ik hem ook gaan gebruiken voor geocachen. Op internet kan ik terug vinden dat op de 550 een aparte geocache functie / elektronisch kompas zat. Weet iemand of deze functie ook op de Zumo 220 zit?

TNX!
Zit er niet op.
 
Kom net terug van Italie met behulp van de Zumo 220. Alles werkte perfect; routes inladen, automatisch omrijden, herberekenen, restaurants/hotels/tankstations zoeken. Echt een superapparaat.
Het enige mindere wat ik kan bedenken, is dat de routes max 470 km kunnen zijn. Maar dat is makkelijk opgelost door ze even te splitsen.

Zelfs als je "snelwegen vermijden" aanklikt en naar een willekeurige stad in Nederland rijdt, heb je vaak al een mooi route.

En een pluspunt is ook zeker de meegeleverde 1001 motorroutes. (al is dit alleen bij waypoint)


Ik zeg doen! Als je op zoek bent naar een goede motornavigatie, heb je aan de zumo een mooi apparaat..
full
 
Ik heb mezelf ook een Zumo 220 kado gedaan vandaag (eigenlijk gisteren, zie ik net op de klok) Ik heb wel ervaring met navigatie in de auto, maar nog niet op de motor.

Ik heb mezelf ingelezen via dit forum en andere internetbronnen, ik heb me laten voorlichten door enkele Garmin en Tomtom gebruikers, ik heb me door de verkoper laten voorlichten, en ik weet hoe ik de nav in de auto gebruik. Conclusie: De Zumo 220 is voor mij de beste keus.

Het apparaat is ondertussen geregistreerd, de bijgeleverde sofware is geinstalleerd en geregistreerd. Voor proef heb ik wat simpele routes geprobeerd te maken. Maandag krijgt de Zumo zijn vuurdoop, hij moet dan meteen de gehele dag aan de slag. *O*

Maar ik ga eerst de Ram mount en de stroomvoorziening op de motor aanbrengen.
 
Hoi, ik zie dat ze in duitsland vanaf 295 te krijgen zijn. Zitten er verschillen tussen de nedelandse en de duitse versie?
 

Waar loopt jouw stroomkabeltje heen? Tanktas in :?

Ik heb dat onder de tank naar m'n accu gelegd (eigenlijk is het meegeleverde kabeltje daar net te kort voor, bij maximale stuuruitslag staat het behoorlijk strak).

Zumo 220 heeft het vandaag bij mij ook weer prima gedaan. Tot nu toe erg blij mee.
 
Waar loopt jouw stroomkabeltje heen? Tanktas in :?

Ik heb dat onder de tank naar m'n accu gelegd (eigenlijk is het meegeleverde kabeltje daar net te kort voor, bij maximale stuuruitslag staat het behoorlijk strak).

Zumo 220 heeft het vandaag bij mij ook weer prima gedaan. Tot nu toe erg blij mee.

Hij gaat ook weer de tas uit :P Ik heb een 12 volts aansluiting linksvoor en gebruik gewoon de "sigaretten"aansluiting van de Zumo.
 
Weet iemand of je een hoesje o.i.d. kunt kopen voor over het stekkertje van de voedingskabel Accu - Zumo? Het gaat om het mini-USB stekkertje dat je in je Zumo plugt.

Plak em nu af als ik em niet gebruik, maar is ook niet super handig :N
 
Laatst bewerkt:
Hij gaat ook weer de tas uit :P Ik heb een 12 volts aansluiting linksvoor en gebruik gewoon de "sigaretten"aansluiting van de Zumo.

Dan is het allemaal logisch. Vond het een beetje vreemd, misschien had je een extra accu in die tas of zo :P
 
Laatst bewerkt:
Gister de zumo 220 ontvangen. Had hem besteld via Triderium. Wel bijna 2 weken op moeten wachten, maar daar hebben ze ook duidelijk hun excuses voor aangeboden (had te maken met uitleverproblemen van Garmin). Heb er incl verzenden € 341,- voor betaald.
Vandaag even uitgeprobeerd in het koekblik, maar moet zeggen dat hij perfect werkt. Ben er alleen nog niet achter hoe ik mapsource moet ontgrendelen, maar daar ga ik ff naar op zoek.
 
Ik heb de Zumo 220 de afgelopen dagen op de motor uit kunnen proberen. Verdomd, wat werkt dat gemakkelijk.
Thuis een route in elkaar draaien in mapsource, overzetten en rijden. :}
Ook de bediening met handschoenen aan gaat perfect. Het scherm is leesbaar in de volle zon.

Ik heb wel gemerkt dat ik goed moet controleren of de waypoints wel op de juiste plaats liggen. Vandaag werd ik de N33 af gestuurd, en de volgende oprit er meteen weer op. Het waypoint daar lag net naast de weg.

Verder voorlopig niets dan lof.
 
Tja, die waypoints, routes en tracks begrijp ik ook nog steeds niet. Was laatst in de eifel met een groep en ik reed dezelfde route als de voorrijder, maar dan met m'n 220 ipv de tomtom. In mijn geval kreeg ik dus alleen de rechte lijnen zonder de echte route.. :/
Vervelend, als je daar dan achterkomt en er niks meer aan kan doen. Kan iemand me het verschil uitleggen tussen die waypoints, routes, tracks? Dat is bij de vraag over wat je wilt importeren naar je apparaat.
Want ik heb er natuurlijk niks aan als ik alleen een paar lijnen zie op m'n scherm :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan