Nieuw: Garmin Zumo 220

Tja, die waypoints, routes en tracks begrijp ik ook nog steeds niet. Was laatst in de eifel met een groep en ik reed dezelfde route als de voorrijder, maar dan met m'n 220 ipv de tomtom. In mijn geval kreeg ik dus alleen de rechte lijnen zonder de echte route.. :/
Vervelend, als je daar dan achterkomt en er niks meer aan kan doen. Kan iemand me het verschil uitleggen tussen die waypoints, routes, tracks? Dat is bij de vraag over wat je wilt importeren naar je apparaat.
Want ik heb er natuurlijk niks aan als ik alleen een paar lijnen zie op m'n scherm :/
Tracks: Dit is geschiedenis. Tracks laten zien hoe je gereden hebt.

Waypoints: Dit zijn de punten waartussen genavigeerd wordt. Bijvoorbeeld je huisadres, de motorzaak etc. kun je als waypoint opslaan. Je kunt ook waypoints aanmaken op vrijwel elke willekeurige positie.

Route: De rit tussen twee of meer waypoints. Bijvoorbeeld: Je huisadres als startpunt. Route naar de motorzaak. Motorzaak als eindpunt.
Wel moet je de route laten berekenen. Als je alleen het startpunt en eindpunt aangeeft wordt er een rechte lijn tussen deze twee punten getrokken. Met de button "route berekenen" wordt de route over het weggennet berekend.
 
Weet iemand of je een hoesje o.i.d. kunt kopen voor over het stekkertje van de voedingskabel Accu - Zumo? Het gaat om het mini-USB stekkertje dat je in je Zumo plugt.

Plak em nu af als ik em niet gebruik, maar is ook niet super handig :N

Die zoek ik ook nog.. ben al bij een elektronica zaak geweest maar die waren niet behulpzaam en namen niet de moeite om even te helpen.. Ik plak hem tegenwoordig maar met plakband tegen mn kuipruitje maar dat is niet ideaal..
 
Die zoek ik ook nog.. ben al bij een elektronica zaak geweest maar die waren niet behulpzaam en namen niet de moeite om even te helpen.. Ik plak hem tegenwoordig maar met plakband tegen mn kuipruitje maar dat is niet ideaal..

In de houder van de Zumo zit een uitsparing(rechts onder) om het stekkertje in te doen als je m niet nodig hebt.
 
In de houder van de Zumo zit een uitsparing(rechts onder) om het stekkertje in te doen als je m niet nodig hebt.

Inderdaad, kun je precies het stekkertje in kwijt.

Maar.... ik heb de houder er niet op als ik m'n Zumo niet gebruik :+
Dan ben ik de houder kwijt als ik m'n fiets een tijdje laat staan (bijvoorbeeld bij kantoor).
Nu weet ik wel dat er mogelijkheden zijn om m.b.v. een houder met slot dit te voorkomen, moet ik ook nog eens naar kijken.


Maar voorlopig zit er ook bij mij een stukje tape op de stekker :/
 
Inderdaad, kun je precies het stekkertje in kwijt.

Maar.... ik heb de houder er niet op als ik m'n Zumo niet gebruik :+
Dan ben ik de houder kwijt als ik m'n fiets een tijdje laat staan (bijvoorbeeld bij kantoor).
Nu weet ik wel dat er mogelijkheden zijn om m.b.v. een houder met slot dit te voorkomen, moet ik ook nog eens naar kijken.


Maar voorlopig zit er ook bij mij een stukje tape op de stekker :/

Boutje en vleugelmoer vervangen door een moer en inbusboutje? inbussleuteltje in je zak steken voor het verstellen.

of je houdt het bij een stukje tape natuurlijk....
 
Boutje en vleugelmoer vervangen door een moer en inbusboutje? inbussleuteltje in je zak steken voor het verstellen.

of je houdt het bij een stukje tape natuurlijk....

Is ook een oplossing natuurlijk, en inbussleutel heb ik toch standaard bij (boordgereedschap).

Of gewoon 12V aansluiting maken op het stuur :X
Van al het gedoe af :Y
 
als mensen iets vinden mbt het beschermen van het stekkertje, oplossingen graag delen !!

thanks
 
Hoeveel routes kun je eigenlijk opslaan op zo'n Zumo? Of is dat onbeperkt (zolang je geheugen vrijhebt natuurlijk)?

Zijn er inderdaad 10. Wat natuurlijk wel heel makkelijk kan is extra routes (als GPX-bestand) op een microSD kaartje zetten en die in je Zumo 220 stoppen. Heb ik ook gedaan en werkt prima. Ik heb zelf via MP een 1 gb microSD kaartje gekocht voor € 4,50 (van sandisk incl SD adapter). Daar kun je heel veel routes op kwijt (route van 400 km is ongeveer 450kb).
Route moet je dan laden in je Zumo, maar dat werkt allemaal heel gemakkelijk. Staan er al teveel routes in het geheugen van je Zumo, dan gooi je er gewoon 1 weg. Kan dan ook, je hebt ze immers toch op je microSD kaartje staan.
Weet wel dat een route qua lengte ook zijn beperkingen kent in een Zumo 220. De langste route die ik tot nu toe heb kunnen laden is 458 km (zal misschien ook afhankelijk zijn van het aantal via-punten). Maar ook dat is geen probleem, want routes kun je gemakkelijk opdelen in Mapsource.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
als mensen iets vinden mbt het beschermen van het stekkertje, oplossingen graag delen !!

thanks
Ik gebruik er een hoesje, bedoeld voor Sandisk SD kaartjes voor.
sdc10752.jpg
 
Zijn er inderdaad 10. Wat natuurlijk wel heel makkelijk kan is extra routes (als GPX-bestand) op een microSD kaartje zetten en die in je Zumo 220 stoppen. Heb ik ook gedaan en werkt prima. Ik heb zelf via MP een 1 gb microSD kaartje gekocht voor € 4,50 (van sandisk incl SD adapter). Daar kun je heel veel routes op kwijt (route van 400 km is ongeveer 450kb).
Route moet je dan laden in je Zumo, maar dat werkt allemaal heel gemakkelijk. Staan er al teveel routes in het geheugen van je Zumo, dan gooi je er gewoon 1 weg. Kan dan ook, je hebt ze immers toch op je microSD kaartje staan.
Weet wel dat een route qua lengte ook zijn beperkingen kent in een Zumo 220. De langste route die ik tot nu toe heb kunnen laden is 458 km (zal misschien ook afhankelijk zijn van het aantal via-punten). Maar ook dat is geen probleem, want routes kun je gemakkelijk opdelen in Mapsource.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

:Y

Dank je!
Heb al een 2GB SD kaartje, dus dat zit snor. Lees net micro SD, moet ik dan nog ff aanschaffen.

Zaterdag ff langs de GPS shop om de keuze te maken tussen de 220 en de nieuwe van TT (die kronkelwegen optie zou voor mij ideaal zijn, maar routes rijden is dan ook weer een belangrijk punt).
Kan natuurlijk de onroute motorkaart kopen, maar dan wordt de zumo weer 100 euro duurder en zit ik met een prijs verschil van 200 euro met de TT -O-
 
Laatst bewerkt:
:Y

Dank je!
Heb al een 2GB SD kaartje, dus dat zit snor. Lees net micro SD, moet ik dan nog ff aanschaffen.

Zaterdag ff langs de GPS shop om de keuze te maken tussen de 220 en de nieuwe van TT (die kronkelwegen optie zou voor mij ideaal zijn, maar routes rijden is dan ook weer een belangrijk punt).
Kan natuurlijk de onroute motorkaart kopen, maar dan wordt de zumo weer 100 euro duurder en zit ik met een prijs verschil van 200 euro met de TT -O-

Ga voor de Zumo 220. Ga je geen spijt van krijgen. Er zijn immers ook genoeg routes te downloaden van internet en daarbij kan je ze heel makkelijk zelf maken in Mapsource (het meegeleverde programma van Garmin). Forget die Onroute motorkaart (ook die zal toch wel een keer op internet verschijnen...).
 
Ga voor de Zumo 220. Ga je geen spijt van krijgen. Er zijn immers ook genoeg routes te downloaden van internet en daarbij kan je ze heel makkelijk zelf maken in Mapsource (het meegeleverde programma van Garmin). Forget die Onroute motorkaart (ook die zal toch wel een keer op internet verschijnen...).
Mail me als je'm tegenkomt. Ik heb 'm nog niet gevonden -O-
 
Ga voor de Zumo 220. Ga je geen spijt van krijgen. Er zijn immers ook genoeg routes te downloaden van internet en daarbij kan je ze heel makkelijk zelf maken in Mapsource (het meegeleverde programma van Garmin). Forget die Onroute motorkaart (ook die zal toch wel een keer op internet verschijnen...).

Ik heb hem erbij gekocht voor 6 tientjes, maar die moet je activeren via internet en dan linkt hij hem aan je garmin serienummer dus ben bang dat dat niet gaat lukken. Overigens een erg fijn kaartje om leuk te rijden in nederland. Luxemburg vond ik hem eigenlijk alleen maar irritant werken.
 
Ga voor de Zumo 220. Ga je geen spijt van krijgen. Er zijn immers ook genoeg routes te downloaden van internet en daarbij kan je ze heel makkelijk zelf maken in Mapsource (het meegeleverde programma van Garmin). Forget die Onroute motorkaart (ook die zal toch wel een keer op internet verschijnen...).
Is nu een aktie bij de GPS-boer: voor 75 euro bij aankoop van een Zumo, dus lijkt me wel een mooie deal als het de nieuwste versie is :)
 
Is nu een aktie bij de GPS-boer: voor 75 euro bij aankoop van een Zumo, dus lijkt me wel een mooie deal als het de nieuwste versie is :)
Ik vind die Onroute motorkaart een beetje overgewaardeerd.
Je kunt hem bv niet goed gebruiken voor van adres naar adres te rijden.
Het is een beetje als je te lui bent om in Mapsource een leuke route in elkaar te zetten, dan is Onroute een leuke optie.
Snelwegen vermijden in Mapsource levert vaak ook al wat leuks op.

Ik heb ooit ergens een kopieetje van iemand gekregen en vond het de moeite eigenlijk niet waard.

Verdiep je in Mapsource en ga gewoon een paar dagen stoeien om een leuke route in elkaar te zetten.
Ik heb een halve winter gebruikt om een leuke Eifelroute in elkaar te zetten en dan heb je ook wat.
Google Earth erbij om echt te kijken of het mooi is en ook de hoogteverschillen in Google kun je dan mooi zien.
 
Weet iemand of je een hoesje o.i.d. kunt kopen voor over het stekkertje van de voedingskabel Accu - Zumo? Het gaat om het mini-USB stekkertje dat je in je Zumo plugt.

Plak em nu af als ik em niet gebruik, maar is ook niet super handig :N

Ik heb er een tweedelige stekker van laten maken. Dan neem je het deel met het USB-plugje mee de motor af. Het andere deel (wat dan dus op de motor achterblijft) kun je a) redelijk uit het zicht wegwerken, b) een bijgeleverd dopje opdoen.
http://www.gps.nl/motorkabel.html
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om een Zumo220 te kopen. Volgend jaar wil ik een meerdaagse route rijden (> 10 dagen) en heb dan meer 10 routes. Ik las hierboven dat je het resterende deel kan opslaan als GPX bestand en dan later inlezen. Dat zou mooi zijn. In de online-gebruiksaanwijzing zie ik hier niet zoveel over staan. Heeft iemand hier ervaring mee (positief/negatief)?
 
Ik ben van plan om een Zumo220 te kopen. Volgend jaar wil ik een meerdaagse route rijden (> 10 dagen) en heb dan meer 10 routes. Ik las hierboven dat je het resterende deel kan opslaan als GPX bestand en dan later inlezen. Dat zou mooi zijn. In de online-gebruiksaanwijzing zie ik hier niet zoveel over staan. Heeft iemand hier ervaring mee (positief/negatief)?
Ja. Gewoon de route vanuit MS als gpx saven op een microSD card, in de directory drive:\garmin\gpx
Dan in de Zumo naar Tools => My Data => Import Route from File en gewenste route selecteren en importeren.
Werkt prima.
 
Ja. Gewoon de route vanuit MS als gpx saven op een microSD card, in de directory drive:\garmin\gpx
Dan in de Zumo naar Tools => My Data => Import Route from File en gewenste route selecteren en importeren.
Werkt prima.
Volgens mij kan het nog makkelijker:
Gewoon vanuit Mapsource naar het toestel versturen van je routes en waypoints en dan komen ze vanzelf in het mapje Garmin/GPX als temp.gpx file terecht.
De rest is als hierboven.
 
Volgens mij kan het nog makkelijker:
Gewoon vanuit Mapsource naar het toestel versturen van je routes en waypoints en dan komen ze vanzelf in het mapje Garmin/GPX als temp.gpx file terecht.
De rest is als hierboven.
Maar dan kan je maar 1 route kiezen om te importeren. Het ging er juist om dat er uit meerdere routes gekozen kan worden.
 
Maar dan kan je maar 1 route kiezen om te importeren. Het ging er juist om dat er uit meerdere routes gekozen kan worden.

Je moet ze per stuk, apart inladen en dan komen ze te staan in je "aangepaste routes". Vanuit daar kun je ze selecteren. Volgens mij max 10 als ik het goed heb. Easy job
 
Terug
Bovenaan Onderaan