Nieuw hier

Bart80

Rookie
4 dec 2015
9
0
Nijmegen
full

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op het forum.
ik heb een cb 750KZ, deze wil ik tot een soort van bratstyle gaan verbouwen.
dit wordt mijn eerste bouw. Ik hoop hier wat tips en tricks te krijgen tijdens het hakken en zagen. _O-
hier alvast een pic!! en wat inspiratie

groetjes
Bart
full
 
Laatst bewerkt:
Die ziet er nog mooi uit die motor, das bijna zonde :X huuuup de flex erin ;) })

Succes, ik zie dat je iig brandveilig aan het werk kan :P en welkom op het forum.
 
Thanks!!
Ja de kz is in goede staat. Ik dacht laat ik maar met een goede basis beginnen.
de slijptol gaat er zeker in :P
In het verleden wel wat in de fik gezet met lassen. gebeurd me niet nog een keer O-)
 
Welkom hier. Zo te zien is de cb750kz vrijwel origineel. Ik neem aan dat ik je niet kan overhalen om de motor origineel te laten? Iets met zuinig zijn op je cultureel erfgoed of zo...
 
Heb er over nagedacht om de motor origineel te laten, toch besloten om de zaag er in te zetten.
Ik heb wel wat centjes apart gezet om de motor met kwaliteit spullen te verbouwen.
 
alhoewel ik geen honda-man ben vind ik het ook zonde om te verzagen :X

een fiets verbouwen/verkloten is meestal vrij persoonlijk, of deze nu goed gelukt is of niet.

resultaat; onverkoopbaar en uiteindelijk gaatie in onderdelen uit elkaar en wordt los verkocht.

zonde van een klassieker.....
 
Mag ik je ook proberen over te halen deze mooie originele fiets zo te houden?Ik heb zelf 4 jaar geleden een 750 Bol uit 82 gekocht,om er een Freddie Spencer replica van te gaan bouwen,maar bij nader inzicht was ie zo mooi origineel dat ik het gewoon zonde vond,zelfs de uitlaten zijn nog de originele.........ben nu met een oud hok bezig,beter een mooie zo houden,is mijn mening...Maar het is jou fiets natuurlijk, :) Bezint eer ge begint...
 
Life your dream, de zaag erin!

(of ruil deze tegen een of ander brik uit dezelfde categorie hondas , pas vale jaren later krijg je pas spijt :+ )

Btw ik vind de KZ serie niet mooi, itt de Bolletjes. Blok is mooi , de rest niet mijn smaak.
 
Laatst bewerkt:
Zonde om zo'n mooie motor te verzagen. Niet doen. Ruilen voor een barrel, en die verzagen en mooi maken.
 
Tank, uitlaten, zijkapjes, zadel, spatborden, verlichting en kettingkast etc verpatsen aan de originalliefhebbers en dan houd je idd een prima basis over om te zagen.
 
Ik snap de reactie wel!
Ik heb niet gekozen voor een barrel omdat ik geen zin om ook de motor uit elkaar te halen. deze motor heeft bijzonder weinig op de klok en loopt als een trein. dat scheelt een hoop tijd en geld.
Sorry mannen maar de zaag gaat er in })
 
Groot gelijk, een goede basis kiezen zal je later veel tijd en met name geld besparen.
Goede inspiratie (de afbeelding), gaat wat worden!! :)
 
Ik vind het zonde,maar het is jouw fiets.....Xtine,ik heb wel meer mensen een originele fiets zien verzagen hier,TS hoeft niet per se een troll te zijn,maar kan wel,hahaha.. :) @van lunteren,mag ik je een Pb sturen?Ik heb wat onderdeeltjes nodig om mijn 750 Bol compleet te krijgen....de originele dan.Bart,verkoop de onderdelen die je niet meer nodig heb gewoon hier,of in het Bol d'Or topic,evengoed succes ermee...Groeten,Coert :W
 
ik ben veel te knap voor een troll :P . Als de motor uit elkaar gaat zal ik de spullen die ik niet meer nodig heb hier neer knallen. Dan kan ik toch nog wat puristen blij maken _O-
 
Zadeldek en achterlicht weer origineel maken. Ding oppoetsen en voor veel meer verkopen :+
Of als basis gebruiken en verzagen :X
Maar wat je ook doet laat de vorderingen hier maar voorbij komen. Vooralsnog vind ik jouw uitgangspunt stukken mooier dan de inspiratieplaat............. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan